Strona 1 z 1

Jak rozłożyć pady w miksie?

: czwartek 06 lis 2003, 17:38
autor: Damian2
Mam pytanko: czy ktoś wie jak ze smaczkiem rozłożyć w miksie klawiszowe pady czy sekcję smyczków tak by otrzymać "rozmyte" tło i pięknie rozłożyć je w panoramie??? Byłbym wdzięczny za poradę. Coś tam tworzę ale zdaję sobie sprawę, że jest wiele innych i lepszych recept na to... Dzięx

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 08:51
autor: Krizz
...Mam pytanko: czy ktoś wie jak ze smaczkiem rozłożyć w miksie klawiszowe pady czy sekcję smyczków tak by otrzymać "rozmyte" tło i pięknie rozłożyć je w panoramie??? Byłbym wdzięczny za poradę. Coś tam tworzę ale zdaję sobie sprawę, że jest wiele innych i lepszych recept na to... Dzięx...

**********************

Przede wszystkim, by pady wpasowywały się w mix prawidłowo, powinny być maksymalnie stereofoniczne, dzięki czemu dobrze się komponują z monofoniczną linią basu i stopą.

Zakładając że pady są mono lub słabo stereofoniczne i zakładając, że nie chcesz nadawać im nadmiarowego pogłosu (to raczej dotyczy smyczków), należałoby użyć krótkiego pogłosu, może nawet z całkowitym usunięciem oryginalnego materiału (100% wet). Proporcja wet/dry dobrać tak, by brzmiało jak najlepiej, zależy to od ustawień pogłosu i jakości próbek smyczków.

Jeżeli używasz klawiszowych padów a materiał miksowany jest bogaty harmonicznie, to dobrze byłoby też zawęzić pasmo padów tak by nie kłóciły się z innymi instrumentami.

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 08:55
autor: Krizz
Jeszcze jedno: jeżeli nie chcesz z jakiegoś powodu użyć pogłosu, możesz użyć przesunięcia fazy. Nie będzie to brzmiało dobrze w mono, ale kto dziś słucha nagrań mono :)

I nie uzywaj flangerów/phaserów na smyczkach!

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 09:18
autor: Damian2
Dzięki mistrzu, popróbuję

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 09:52
autor: Orbit
...Jeszcze jedno: jeżeli nie chcesz z jakiegoś powodu użyć pogłosu, możesz użyć przesunięcia fazy. Nie będzie to brzmiało dobrze w mono, ale kto dziś słucha nagrań mono :)

I nie uzywaj flangerów/phaserów na smyczkach!...

**********************

Akurat tutaj nie zgadzam sie . uzycie delikatnie jednego z tych efektow , daje bardzo ciekawy efekt koncowy , i jest dosyc czesto stosowany i mozna usłyszec w produkcjach.

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 09:56
autor: Orbit
wielu wykonawcow.. jednak nie nalezy przepuszczac całego padu przez te efekty . a jedynie delikatnie dodawac jako smaczek

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 11:21
autor: olearnik
. Nie będzie to brzmiało dobrze w mono, ale kto dziś słucha nagrań mono :)



**********************



A radio i telewizja? Poza tym kompatybilność w mono dużo mówi o kulturze samego nagrania, radzę posłuchać dobrych produkcji i mieć pod ręką przycisk mono on , a pytanie będzie brzmiało nie "kto dziś słucha w mono" a "kto dziś robi nagrania niekompatybilne z mono?"

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 12:34
autor: Orbit
A radio i telewizja? Poza tym kompatybilność w mono dużo mówi o kulturze samego nagrania, radzę posłuchać dobrych produkcji i mieć pod ręką przycisk mono on , a pytanie będzie brzmiało nie "kto dziś słucha w mono" a "kto dziś robi nagrania niekompatybilne z mono?"...

**********************

Niestety Kompatybilnosc musi byc . czasai słucham numerow, ktore sa tak szerokie, mozna pokusisc sie o stwierdzenie ze wychodza przed głosniki ,Naciskasz mono , a wszystko zostaje, tzn, Przestrzen ginie , ale instrumenty zachowuja proporcje ... Duzo czynnikow wpłaywa na taki MIX , m.inn. uzywajac Dobrej jakosci urzadzen , ktore jak ja to nazywam " sa"zgodne fazowo "" czesto sama Equalizacja wpływa na zmiane kierunkową , co powoduje zakłucenia w mono itd, itd

Re: Jak rozłożyć pady w miksie?

: piątek 07 lis 2003, 15:14
autor: MB
...Mam pytanko: czy ktoś wie jak ze smaczkiem rozłożyć w miksie klawiszowe pady czy sekcję smyczków tak by otrzymać "rozmyte" tło i pięknie rozłożyć je w panoramie???

**********************

Mój sposób: samemu zbudować pad złożony z wielu warstw dźwięków pochodzących z różnych źródeł (różnych instrumentów lub ich próbek). Dla każdej warsty ustawić inne położenie w panoramie, ew.

lekko rozmyć jej lokalizację efektami. Zamiast typowego chorusa opartego na modulowanej linii opóźniającej polecam jednak efekty harmonizacyjne oparte na transpozycji (sprzętowo np. Eventide H3000, programowo Waves Ultrapitch), które w odróżnieniu od tych pierwszych nie generują problemów fazowych. Modyfikując ustawienia obwiedni i filtru dla poszczególnych warstw pada można uzyskać ładną animację brzmienia, ale pamiętaj, że dobry smak wymaga umiaru.