Strona 1 z 1
Jak rozłożyć pady w miksie?
: czwartek 06 lis 2003, 17:38
autor: Damian2
Mam pytanko: czy ktoś wie jak ze smaczkiem rozłożyć w miksie klawiszowe pady czy sekcję smyczków tak by otrzymać "rozmyte" tło i pięknie rozłożyć je w panoramie??? Byłbym wdzięczny za poradę. Coś tam tworzę ale zdaję sobie sprawę, że jest wiele innych i lepszych recept na to... Dzięx
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 08:51
autor: Krizz
...Mam pytanko: czy ktoś wie jak ze smaczkiem rozłożyć w miksie klawiszowe pady czy sekcję smyczków tak by otrzymać "rozmyte" tło i pięknie rozłożyć je w panoramie??? Byłbym wdzięczny za poradę. Coś tam tworzę ale zdaję sobie sprawę, że jest wiele innych i lepszych recept na to... Dzięx...
**********************
Przede wszystkim, by pady wpasowywały się w mix prawidłowo, powinny być maksymalnie stereofoniczne, dzięki czemu dobrze się komponują z monofoniczną linią basu i stopą.
Zakładając że pady są mono lub słabo stereofoniczne i zakładając, że nie chcesz nadawać im nadmiarowego pogłosu (to raczej dotyczy smyczków), należałoby użyć krótkiego pogłosu, może nawet z całkowitym usunięciem oryginalnego materiału (100% wet). Proporcja wet/dry dobrać tak, by brzmiało jak najlepiej, zależy to od ustawień pogłosu i jakości próbek smyczków.
Jeżeli używasz klawiszowych padów a materiał miksowany jest bogaty harmonicznie, to dobrze byłoby też zawęzić pasmo padów tak by nie kłóciły się z innymi instrumentami.
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 08:55
autor: Krizz
Jeszcze jedno: jeżeli nie chcesz z jakiegoś powodu użyć pogłosu, możesz użyć przesunięcia fazy. Nie będzie to brzmiało dobrze w mono, ale kto dziś słucha nagrań mono :)
I nie uzywaj flangerów/phaserów na smyczkach!
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 09:18
autor: Damian2
Dzięki mistrzu, popróbuję
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 09:52
autor: Orbit
...Jeszcze jedno: jeżeli nie chcesz z jakiegoś powodu użyć pogłosu, możesz użyć przesunięcia fazy. Nie będzie to brzmiało dobrze w mono, ale kto dziś słucha nagrań mono :)
I nie uzywaj flangerów/phaserów na smyczkach!...
**********************
Akurat tutaj nie zgadzam sie . uzycie delikatnie jednego z tych efektow , daje bardzo ciekawy efekt koncowy , i jest dosyc czesto stosowany i mozna usłyszec w produkcjach.
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 09:56
autor: Orbit
wielu wykonawcow.. jednak nie nalezy przepuszczac całego padu przez te efekty . a jedynie delikatnie dodawac jako smaczek
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 11:21
autor: olearnik
. Nie będzie to brzmiało dobrze w mono, ale kto dziś słucha nagrań mono :)
**********************
A radio i telewizja? Poza tym kompatybilność w mono dużo mówi o kulturze samego nagrania, radzę posłuchać dobrych produkcji i mieć pod ręką przycisk mono on , a pytanie będzie brzmiało nie "kto dziś słucha w mono" a "kto dziś robi nagrania niekompatybilne z mono?"
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 12:34
autor: Orbit
A radio i telewizja? Poza tym kompatybilność w mono dużo mówi o kulturze samego nagrania, radzę posłuchać dobrych produkcji i mieć pod ręką przycisk mono on , a pytanie będzie brzmiało nie "kto dziś słucha w mono" a "kto dziś robi nagrania niekompatybilne z mono?"...
**********************
Niestety Kompatybilnosc musi byc . czasai słucham numerow, ktore sa tak szerokie, mozna pokusisc sie o stwierdzenie ze wychodza przed głosniki ,Naciskasz mono , a wszystko zostaje, tzn, Przestrzen ginie , ale instrumenty zachowuja proporcje ... Duzo czynnikow wpłaywa na taki MIX , m.inn. uzywajac Dobrej jakosci urzadzen , ktore jak ja to nazywam " sa"zgodne fazowo "" czesto sama Equalizacja wpływa na zmiane kierunkową , co powoduje zakłucenia w mono itd, itd
Re: Jak rozłożyć pady w miksie?
: piątek 07 lis 2003, 15:14
autor: MB
...Mam pytanko: czy ktoś wie jak ze smaczkiem rozłożyć w miksie klawiszowe pady czy sekcję smyczków tak by otrzymać "rozmyte" tło i pięknie rozłożyć je w panoramie???
**********************
Mój sposób: samemu zbudować pad złożony z wielu warstw dźwięków pochodzących z różnych źródeł (różnych instrumentów lub ich próbek). Dla każdej warsty ustawić inne położenie w panoramie, ew.
lekko rozmyć jej lokalizację efektami. Zamiast typowego chorusa opartego na modulowanej linii opóźniającej polecam jednak efekty harmonizacyjne oparte na transpozycji (sprzętowo np. Eventide H3000, programowo Waves Ultrapitch), które w odróżnieniu od tych pierwszych nie generują problemów fazowych. Modyfikując ustawienia obwiedni i filtru dla poszczególnych warstw pada można uzyskać ładną animację brzmienia, ale pamiętaj, że dobry smak wymaga umiaru.