Strona 1 z 1

Poziom wyjściowy w grach komputerowych

: czwartek 25 gru 2014, 19:10
autor: PieTras!

Zastanawiałem się ostatnio, jak to jest w grach komputerowych, że nie pojawia się przesterowanie (albo nie zauważyłem tego) nawet w strzelankach, gdzie jest muzyka i dużo transjentowych odgłosów. Domyślam się, że jest tam z założenia znacznie większy headroom niż w produkcjach radiowych. Czy to wystarcza, czy też jest jakiś prosty limiter na sumie? Ktoś wie?


Re: Poziom wyjściowy w grach komputerowych

: poniedziałek 29 gru 2014, 18:47
autor: Zbynia

Jest bardzo duży headroom - u mnie gry wychodzą na kartę na full (zresztą jak wszystko inne - analogowy regulator głośności do odsłuchów)


W coś pykałem ostatnio to poziom nie dobił nawet -15


Jednak są gry gdzie natłok dźwieków powoduje przesterowanie - w kilku trafiłem takie momenty - sygnał był ewidentnie obcięty więc coś limituje juz w grze


Nie przypominam sobie gry gdzie obcięcie byłoby "realizowane" na karcie


Re: Poziom wyjściowy w grach komputerowych

: sobota 03 sty 2015, 14:02
autor: DJOZD
Wydaje mi się że jest to zależne od tego kto grę udźwiękawia. Zgrałem kawałek dźwięku z Watch Dogs. Headroom 2dB, kompresja na sumie zerowa lub taka które w zasadzie nie słychać. Dźwięki nałożone na siebie ale nie wydawały się sklejone kompresją. Wystarczy wyliczyć najgłośniejszy sampel w zestawie dźwięków i pod niego ustawić headroom. Często to są strzały. Limitera tu nie widzę raczej.

Re: Poziom wyjściowy w grach komputerowych

: sobota 03 sty 2015, 14:39
autor: antekk

Dźwięk w większości gier się przesterowuje. Tylko tego po prostu nie słychać.


 


A jak to sie dzieje, ze nie słychać? Nie wiem, ale chętnie sam się dowiem :)