Rejestracja w ZAIKS

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
Synthphonia
Rejestracja w ZAIKS

Post autor: Synthphonia » poniedziałek 22 wrz 2014, 21:44

Witam.

Mam parę pytań odnośnie rejestracji w ZAIKS. Długo wahałem sie z tą decyzją, ale z racji tego, że jestem kompozytorem muzyki filmowej, ostatnio poproszono mnie o to, żebym się zarejestrował w "swojej organizacji muzycznej" (pewnie chodziło im o ZAIKS bo przecież nie ASCAP)gdyż inaczej nie będę mógł odbierać pieniędzy z tytułu licencjonowania utworów w zapowiedziach filmowych. I teraz mam do Was, drodzy forumowicze parę pytań odnośnie rejestracji w ZAIKS.

Czy  ZAIKS pobiera jakies opłaty za fakt że stworzyłem jakiś utwór ?(w regulaminie jest napisane że mam obowiązek zgłaszać każdy utwór do celów ewidencyjnych)

Czy ZAIKS zabiera mi prawa autorskie do skomponowanych przeze mnie utworów (co na moja logikę jest troszkę dziwne, gdyż bardzo często spotykam się z faktem że klient chce mieć pełnie praw autorskich dla siebie, co kłóci się z pytaniem powyżej, jeśli nie zgłosze znowu utworu wtedy to będę działal wbrew regulaminowi )  tutaj cytat z regulaminu  :

"(...)mocą której twórca powierza Stowarzyszeniu (w celu sprawowania zbiorowego zarządu) autorskie prawa                                                                   majątkowe do wszystkich swoich utworów istniejących i tych, które powstaną w przyszłości. "

Jak mam odprowadzać podatki za utwory które zostaną przesłuchane np w Youtube i potem Youtube wypłaca mi pieniądze? Mam rozliczać każdy sklep osobno itd itd czy tym automatycznie zajmuje się ZAIKS?

Jak droga jest opłąta członkowska w ZAIKS i co zrobić w przypadku gdy nie mam dwóch znajomych członków ZAIKS którzy są niezbędni do wypełnienia formularzu zgłoszeniowego?

Wiem że to może i są jakieś dziecinne pytania, ale nie chce popełnić jakiegoś błedu i chce być świadomy tego co może ZAIKS a co moge ja.

Awatar użytkownika
DJOZD