Strona 1 z 1

Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 11:50
autor: clavish
Witam!
Czy kiedy robię perkusję korzystając z vst i midi - brzmi ona zbyt automatycznie - tzn poszczególne "dźwięki" MIDI mają ten sam poziom głośności w ciągu całej ścieżki (np stopa ..wali na tym samym poziomie głośności przez całą ścieżkę). Wówczas całość brzmi dość sztuczne - czy jest sposób by zaznaczyć całą ścieżkę MIDI i jednym kliknięciem jakiejś funkcji typu "humanizator" zróżnicować delikatnie poziomy głośności każdego dźwięku??? Mogę to zrobić oczywiście ręcznie - ale przesuwanie "ołóweczkiem" lekko każdego słupka głośności MIDI, gdy jest ich kilkadziesiąt lub więcej jest lekko nużące.

Drugie pytanie..podczas nagrywania MIDI - cubase zapisuje mi zawsze dźwięki MIDI z lekkim jakby "wyprzedzeniem" Tzn po skończeniu nagrywania, gdy patrzę na ślad MIDI - wszystkie dźwięki w ścieżce są lekko przesunięte do początku utworu - czyli jak je odtwarzam później - pojawiają się nieco za wcześnie (chodzi o wielkości rzędu np. pół długości pojedynczego sygnału MIDI). Mógłbym to nazwać "odwrotnością latencji" Zawsze muszę później kliknąć ctrl+A i je całość przesunąć do przodu. Czy to normalne???

Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 12:04
autor: richtig
Z tą humanizacją to też nie do końca tak. Jeżeli Ci zależy po prostu na odmaszynowienie ściezki perkusji, to owszem, małe zmiany mogą pozytywnie wpłynąć na odbiór całości (i z tego co kojarzę jest taka funkcja w Cubase, ale gdzie i jak się nazywa to Ci nie powiem, bo Cubase'a nie mam). Jeżeli chcesz jednak aby brzmiało to realistycznie, to musiałbyś mocno się napracować, ręcznie, człowiek nie tylko uderza z nieco losową siłą/w losowym miejscu, ale wprowadza też świadome różnice w dynamice i czasie uderzenia wynikające z akcentów w takcie i frazie i wielu innych czynników. I niestety nieumiejętną próbę stworzenia tego feelingu myszką baardzo czuć.

Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 12:11
autor: clavish

...Z tą humanizacją to też nie do końca tak. Jeżeli Ci zależy po prostu na odmaszynowienie ściezki perkusji, to owszem, małe zmiany mogą pozytywnie wpłynąć na odbiór całości (i z tego co kojarzę jest taka funkcja w Cubase, ale gdzie i jak się nazywa to Ci nie powiem, bo Cubase'a nie mam). Jeżeli chcesz jednak aby brzmiało to realistycznie, to musiałbyś mocno się napracować, ręcznie, człowiek nie tylko uderza z nieco losową siłą/w losowym miejscu, ale wprowadza też świadome różnice w dynamice i czasie uderzenia wynikające z akcentów w takcie i frazie i wielu innych czynników. I niestety nieumiejętną próbę stworzenia tego feelingu myszką baardzo czuć.... 


 


A tak - zdaję sobie z tego sprawę - znalazłem właśnie jakiegoś free plugina do tego - zobaczę jak się będzie sprawował.


Pozostaje jeszcze kwestia mojego drugiego problemu z MIDI ;)


 




Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 12:26
autor: richtig
A tu Ci niestety (też) nie pomogę, ale przewijały się podobne problemy przez forum, poszukaj w wyszukiwarce, albo w googlu poza forum, internet aż roi się od przydatnych porad, serio! :)

Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 13:02
autor: DJOZD

Na humanizację ścieżek perkusyjnych wpływają nierówności (naturane i kontrolowane), siła uderzenia, reakcja samplera na velocity, realistyczne zaprogramowanie ściezki midi (perkusista ma tylko dwie ręce i dwie nogi), porządny sampler perkusyjny z funkcją random, oraz umiejętne zmiksowanie - kompresja i właściwe ukształtowanie transjentów.


Znajdziesz również artykuł temu poświęcony w starym numerze EIS.


 


Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 13:11
autor: clavish
...Na humanizację ścieżek perkusyjnych wpływają nierówności (naturane i kontrolowane), siła uderzenia, reakcja samplera na velocity, realistyczne zaprogramowanie ściezki midi (perkusista ma tylko dwie ręce i dwie nogi), porządny sampler perkusyjny z funkcją random, oraz umiejętne zmiksowanie - kompresja i właściwe ukształtowanie transjentów.
Znajdziesz również artykuł temu poświęcony w starym numerze EIS.
 ...

Co do perkusji - ja to wszystko rozumiem - dziękuję, chodziło mi o fizyczną możliwość łatwej korekcji śladów MIDI ;)
No i o te przesunięcia dziwne.

Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 14:31
autor: DJOZD



Co do perkusji - ja to wszystko rozumiem - dziękuję, chodziło mi o fizyczną możliwość łatwej korekcji śladów MIDI ;)
No i o te przesunięcia dziwne....
 


 


Najlepiej programują perkusję perkusiści lub osoby długo grające w zywych zespolach z dobrymi perkusistami.    Wtedy przychodzi to naturalnie.  Dobrze też jest zmiksować kilkanaście dobrych nagrań z żywą perkusją, wtedy mniejwięcej zobaczysz co takiego robi żywy perkusista.  


Niestety nie pamietam numeru EIS tego artykułu o programowaniu ścieżek. Ale jak pogrzebiesz na forum i w archiwum być może coś znajdziesz.  


Na koniec rzecz najważniejsza - musisz mieć dobry sampler (BFD 2, Superior Drummer, Addative Drums itp.) . Bez tego raczej ani rusz.  


Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: wtorek 21 lut 2012, 17:38
autor: nikdomi

 1.)Zaznacz wybraną partię danych w edytorze Drum Editor


2.) Z menu MIDI wybierz funkcję Logical Editor


3.) W otwartym edytorze wybierz Random Velocity


4.) Wybierz w jakim zakresie Cubase ma wybrac losowe Velocity (parameter 1 i 2)


5.) Zastosuj (przycisk Apply)


 


Więcej szczegółów uzyskasz klikając w poniższy link:




http://www.piotrmusial.com/tutorials/piotrmusial_tutorial2pl.pdf


 


POZDRAWIAM!


 


P.S. Oczywiście w przypadku użycia losowego Velocity pamiętamy o akcentach, o których koledzy już wcześniej wspomnieli.  Wink


Re: Cubase - "humanizator" MIDI

: środa 22 lut 2012, 12:34
autor: clavish
... 1.)Zaznacz wybraną partię danych w edytorze Drum Editor
2.) Z menu MIDI wybierz funkcję Logical Editor
3.) W otwartym edytorze wybierz Random Velocity
4.) Wybierz w jakim zakresie Cubase ma wybrac losowe Velocity (parameter 1 i 2)
5.) Zastosuj (przycisk Apply)
 
Więcej szczegółów uzyskasz klikając w poniższy link:

http://www.piotrmusial.com/tutorials/piotrmusial_tutorial2pl.pdf
 
POZDRAWIAM!
 
P.S. Oczywiście w przypadku użycia losowego Velocity pamiętamy o akcentach, o których koledzy już wcześniej wspomnieli.  Wink...


oki - dziękuje za pomoc - pozdrawiam!