Dążenie do stereofonii "ostatecznej"

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
klops3000
Posty:82
Rejestracja:niedziela 15 lut 2009, 00:00
Dążenie do stereofonii "ostatecznej"

Post autor: klops3000 » niedziela 01 sie 2010, 15:33

Witam , przedstawię wam moje kolejne zagwozdki dotyczącze dążenia do jak najlepiej oddanej przestrzenni w nagraniach stereofonicznych.


Pewnie ktoś kto czytał moje poprzednie tematy pomyśli "a ten znowu to samo" ale nie daje mi to spokoju a nie mogę sobie z tym do końca poradzić.


Otatnio znowu sobie eksperymentowałem i uzyskałem znowu ciekawy efekt lecz nie wiem jak go właściwie wykorzystać.


Otóż wrzuciłem nagranie do DAW'a po czym stworzyłem jego dwie kopie.


Pierwszszy track ustawiłem na MID przy czym odjąłem z niego nieco góry i środka a podbiłem niższe doły.


Drugi track ustawiłem na SIDE , a właściwie Lewy Side , trzeci Prawy Side.


Oba tracki (lewy side i prawy side) wrzuciłem na wysyłkę podczepiając do niej chorus , opóźnienie i reverb (żaden tam epicki wynalazek tylko podstawowy reverb wbudowany w DAW)


Odjąłem także z tych side'ów dół pobijając lekko górę.


Uzyskałem bardzo fajnie brzmiący reverb (przypominam iż wtyczka ze średniej półki) rzekł bym zabrzmiał bardzo realistycznie.


Na końcu na całości przesunąłem fazę o jakieś 40% ustawiając suwak panoramy tak aby całość znalazła się względnie blisko środka.


Całość zabrzmiała nieco "zamulaście" więc odjąłem na całości okolice 200-500 hz.


No i uzyskałem efekt bardzo realistycznie brzmiącego "koncertu" , szczerze jak dotąt nie słyszałem nagrania charakteryzującego się podobnym efektem w stereo.


I tu moje pytanie , czy da się jakoś wykorzystać wyżej wymienione techniki w "normalnej" produkcji?


To co mi wyszło brzmi raczej jak "efekt specjalny" aniżeli przydatna funkcja ale zafascynowała mnie głęboka i przejrzysta stereofonia po użyciu tych "sztuczek".


Jak oddać totalnie realistycznie brzmiącą przestrzeń przy pomocy tych technik?


Dodam jeszcze że całość robiłem i odsłuchiwałem na słuchawkach , nie wiem jak zabrzmiało by na normalnych głośnikach ale jak narazie nie chce mi się tego sprawdzać.


Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Dążenie do stereofonii "ostatecznej"

Post autor: AkselPL » niedziela 01 sie 2010, 18:47

Mógłbyś wrzucić jakiegoś sampla z tego co zrobiłeś.

Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
klops3000
Posty:82
Rejestracja:niedziela 15 lut 2009, 00:00

Re: Dążenie do stereofonii "ostatecznej"

Post autor: klops3000 » niedziela 01 sie 2010, 22:09

...
Mógłbyś wrzucić jakiegoś sampla z tego co zrobiłeś....
 


 


Nie ma sensu , napisałem jakie zastosowałem "manewry" więc gdyby ktoś był ciekaw sam może je zastosować.


Mam zasadę aby nie wrzucać nic na to forum bo jak zapewne wiesz (i wie to większość userów) prowadzi to do nie potrzebnej zmiany tematu i niekończących się dyskusji w zasadzie o niczym.


Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Dążenie do stereofonii "ostatecznej"

Post autor: Tadeo » poniedziałek 02 sie 2010, 13:21

próbowałem
straszna kupa wyszła!
no i te przesunięcia fazowe...

jeśli nie zamieścisz linka do próbki przed i po to raczej temat do kasacji :)

ODPOWIEDZ