Strona 1 z 1
Miksowanie chóru
: poniedziałek 15 mar 2010, 13:02
autor: OlimpRecordsStudio
Witam Szanownych Forumowiczów.
Mam pytane odnośne mksowania chóru. Nagralem 3-głosowy chór, każdy głos na 3 ścieżkach. Jak mam panoramować poszczególne głosy? Kazdy rozbijać na lewy-środek-prawy. Każda profesjonalna wskazówka jest dla mnie bardzo cenna...
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Re: Miksowanie chóru
: poniedziałek 15 mar 2010, 13:11
autor: Akton
...
Witam Szanownych Forumowiczów.
Mam pytane odnośne mksowania chóru. Nagralem 3-głosowy chór, każdy głos na 3 ścieżkach. Jak mam panoramować poszczególne głosy? Kazdy rozbijać na lewy-środek-prawy. Każda profesjonalna wskazówka jest dla mnie bardzo cenna...
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam...
Spróbuj ustawić panoramę tak, jak rzeczywiście jest ustawiony chór na estradzie (scenie)
Re: Miksowanie chóru
: poniedziałek 15 mar 2010, 16:51
autor: 1521kuba
Nagralem 3-głosowy chór...
Zrobiłem w życiu wiele chórów, a każdy inaczej. Napisz jakieś bliższe dane. Czy to sam chór, (w tym przypadku podzielam zdanie Aktona) czy z instrumentem (jakim?) czy z orkiestrą, czy to element piosenki, czy jakiejś większej formy, no, i co to za gatunek muzyczny. Właśnie "siedzę nad chórem" więc chętnie się "podzielę".
Re: Miksowanie chóru
: wtorek 16 mar 2010, 08:37
autor: OlimpRecordsStudio
Witam,
Moje nagranie to większa forma a dokładnie skomponowaliśmy Litanię Loretańską w wersji etniczno-rockowo-raeggowej. Generalnie połączenie różnych stylów, od zadumy do radości. Całość trwa ok 23 min. Występuję różne instrumenty od gitar po takie instumenty jak duduk... (Mam prawie całą kolekcję East West:)
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
Re: Miksowanie chóru
: wtorek 16 mar 2010, 16:37
autor: 1521kuba
Czyli rzecz jest oryginalna. To pozwala na wiele. Możesz ten chór potraktować klasycznie, czyli postawić "za orkiestrą", przyśrodkowo, -50 do +50, ciemno i z pogłosem z dużym dampingiem, choć kapela rockowa sugerowałaby raczej szerokie panoramowanie i jasne brzmienie. Panorama to jeden ze środków wyrazu i myślę, że w takim dziele możesz śmiało użyć różnych metod, od "stu mnichów w wielkiej katedrze" po Piccolo Coro dell Antoniano czyli po skrajach i bardzo blisko. Generalnie chór to duży instrument i takie ma robić wrażenie, więc jeśli jest to 9 śladów mono, to każdy z nich ustaw na innej pozycji zachowując podział głosów. Jeśli pisałeś stereo, będzie trochę trudniej, ale też się uda, byle nie ponakładać głosów na siebie, to nigdy nie brzmi dobrze, zwłaszcza z zespołem instrumentalnym.