Podczas codziennego strojenia gitary do tunera wbudowanego w podfarma przeleciała mi przez głowę taka myśl (czasem się to zdarza ;) ): czy nie jest możliwe stworzenie programowego konwertera midi dla gitary?? Przecież tuner rozpoznaje z wielką dokładnością wysokość dźwięku. Oczywiście nie za bardzo można to zmierzyć, ale nie widać przy tym jakiś wielkich opóźnień. Czy na tej bazie nie można by było zmontować takiego programiku? Nie jestem informatykiem więc nie wiem czy są jakieś wielki przeszkody... Nie chodzi tu o coś tak skomplikowanego by na każdą stronę wrzucać inny instrument, albo by można było grać skomplikowane akordy (to raczej nie możliwe przy zwykłym przetworniku), ale by do tego podpiąć VST i mieć jeden instrument na całym gryfie do gry solowej. Znam rozwiązania Rolanda, Yamahy czy Axona, ale czy nie można ominąć dosyć kosztownych gadżetów tego typu? A może coś takiego już istnieje? Nie chodzi o modeling tylko o konwersje Midi. Tylko nie zjedźcie mię za to pytanie... :). To taka luźna myśl muzyka nie wgłębiającego się zbytnio w strukturę oprogramowania.
Programowy konwerter MIDI dla gitary
Re: Programowy konwerter MIDI dla gitary
Podczas codziennego strojenia gitary do tunera wbudowanego w podfarma przeleciała mi przez głowę taka myśl (czasem się to zdarza ;) ): czy nie jest możliwe stworzenie programowego konwertera midi dla gitary??
Jest. Było na forum. Przykład
Przecież tuner rozpoznaje z wielką dokładnością wysokość dźwięku.
Przy grze akordami już nie bardzo rozpoznaje.
Oczywiście nie za bardzo można to zmierzyć,
Można mierzyć i to bardzo.
ale nie widać przy tym jakiś wielkich opóźnień.
tyle, że opóźnienia są nie do przyjęcia, jeśli by wykorzystać metody z tunera.
Czy na tej bazie nie można by było zmontować takiego programiku? Nie jestem informatykiem więc nie wiem czy są jakieś wielki przeszkody... Nie chodzi tu o coś tak skomplikowanego by na każdą stronę wrzucać inny instrument, albo by można było grać skomplikowane akordy