Zoom H4 - jakie mikrofony pojemnościowe do live

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Adigo
Posty:1
Rejestracja:poniedziałek 26 paź 2009, 00:00
Zoom H4 - jakie mikrofony pojemnościowe do live

Post autor: Adigo » poniedziałek 26 paź 2009, 18:18

Witam

Zajmuję się wideofilmowaniem. Dość często zdarza się że mam do czynienia z zespołami które grają tzw. live , perkusje , gitary , niestety nie wszystkie instrumenty nagłaśniane są i idą przez piec, a co za tym idzie nagrywa mi się wszystko poza np perkusją która nagłośniona nie jest z uwagi na to iż sama z siebie jest głośna. Do tej pory w takim przypadku nagrywałem w taki sposób że stawiałem zooma na statywie i kierowałem go w stronę zespołu i głośników. Tydzień temu wiedząc iż będę miał do czynienia z zespołem na żywo pożyczyłem od kolegi w ramach testów , parę mikrofonów behringer c2. Podpiąłem je do zooma włączyłem 48V a następnie jeden ustawiłem na statywie wprost do kolumny około 30 cm a drugi na małym statywie na podeście przed perkusją w odległosci około 1 m ( bardzo nisko prawie przy samej podłodze). Ustawienia w zoomie wszystkie na mimnimum, włączony autogain oraz limiter. W behringerach suwak ustawiony miałem na -10db.

Efekt jaki uzyskałem zadowolił mnie , nie ma żadnych przesterów jednak jest jedno ale... nagrania są jakby to powiedzieć bardzo stłumione,basowe, brakuje im jakby dynamiki i życia oraz sopranu, mam takie wrażenie jakby wszystko słychać było spod jakiejś kopuły, wielkiego wiadra. Uzyskałem w późniejszym etapie w miarę zadowalający efekt bawiąc się korektorem graficznym w Audacity. Moje pytanie jest takie , dlaczego nagranie wyszło takie stłumione ? Oraz kolejne pytanie , tu przepraszam za zapewne dla wielu z Was śmieszne pytanie - ale co to takiego 12mV/Pa sygnał wyjściowy ? Ktoś tu gdzieś kiedyś napisał że mikrofony behringer c2 dobrze współpracują z zoomem h4 ale mają właśnie słaby sygnał wyjściowy, ktoś inny napisał że bardziej nadaje się Audio-Technica AT875R (31mV średnio)! - o co tutaj chodzi ? i czy przez to w moim przypadku uzyskuje się gorszą tudzież właśnie stłumioną jakość nagrania ?

Jakie mikrofony polecilibyście mi do tego typu nagrań ( 1 mikrofon na głośnik + drugi w stronę perkusji) z zoomem h4 ? Czy warto nie mało dołożyć i zakupić wyżej wymienioną Audiotechnikę?

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
doministry1
Posty:323
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2008, 00:00

Re: Zoom H4 - jakie mikrofony pojemnościowe do live

Post autor: doministry1 » poniedziałek 26 paź 2009, 20:43

...Witam

Zajmuję się wideofilmowaniem. Dość często zdarza się że mam do czynienia z zespołami które grają tzw. live , perkusje , gitary , niestety nie wszystkie instrumenty nagłaśniane są i idą przez piec, a co za tym idzie nagrywa mi się wszystko poza np perkusją która nagłośniona nie jest z uwagi na to iż sama z siebie jest głośna. Do tej pory w takim przypadku nagrywałem w taki sposób że stawiałem zooma na statywie i kierowałem go w stronę zespołu i głośników. Tydzień temu wiedząc iż będę miał do czynienia z zespołem na żywo pożyczyłem od kolegi w ramach testów , parę mikrofonów behringer c2. Podpiąłem je do zooma włączyłem 48V a następnie jeden ustawiłem na statywie wprost do kolumny około 30 cm a drugi na małym statywie na podeście przed perkusją w odległosci około 1 m ( bardzo nisko prawie przy samej podłodze). Ustawienia w zoomie wszystkie na mimnimum, włączony autogain oraz limiter. W behringerach suwak ustawiony miałem na -10db.

Efekt jaki uzyskałem zadowolił mnie , nie ma żadnych przesterów jednak jest jedno ale... nagrania są jakby to powiedzieć bardzo stłumione,basowe, brakuje im jakby dynamiki i życia oraz sopranu, mam takie wrażenie jakby wszystko słychać było spod jakiejś kopuły, wielkiego wiadra. Uzyskałem w późniejszym etapie w miarę zadowalający efekt bawiąc się korektorem graficznym w Audacity. Moje pytanie jest takie , dlaczego nagranie wyszło takie stłumione ? Oraz kolejne pytanie , tu przepraszam za zapewne dla wielu z Was śmieszne pytanie - ale co to takiego 12mV/Pa sygnał wyjściowy ? Ktoś tu gdzieś kiedyś napisał że mikrofony behringer c2 dobrze współpracują z zoomem h4 ale mają właśnie słaby sygnał wyjściowy, ktoś inny napisał że bardziej nadaje się Audio-Technica AT875R (31mV średnio)! - o co tutaj chodzi ? i czy przez to w moim przypadku uzyskuje się gorszą tudzież właśnie stłumioną jakość nagrania ?

Jakie mikrofony polecilibyście mi do tego typu nagrań ( 1 mikrofon na głośnik + drugi w stronę perkusji) z zoomem h4 ? Czy warto nie mało dołożyć i zakupić wyżej wymienioną Audiotechnikę?

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Piotr...
 


 


Poziom wyjściowy = siła sygnału która dociera do rejestratora.


Oznacza to że Audiotechnika dostarcza znacznie mocniejszego sygnału...


 


Generalnie wydaje mi się że te dwa modele mikrofonów które podałeś trochę się różnią charakterystyką i trudno jest je porównać.


 


Stłumione brzmienie: może być kilka powodów.


Może mikrofony są walnięte?


Wydaje mi się jednak że jeśli operujesz parą mikrofonów, to sposób ich ustawienia którego użyłeś jest dziwny i stąd ten dziwny sound.


Może ustaw je po prostu symetrycznie podobnie jak ustawione są mikrofony w Zoomie - skierowane do siebie do środka pod kątem ~ 30 lub 45 stopni, ale w oddaleniu kilku metrów od siebie,


w odległości kilku metrów od zespołu.


Wtedy powienieneś osiągnąć w miarę obiektywne brzmienie bandu. 


  

Kompozytor, Instrumentalista, Improwizator

Awatar użytkownika
MaciejB
Posty:132
Rejestracja:sobota 24 sty 2009, 00:00

Re: Zoom H4 - jakie mikrofony pojemnościowe do live

Post autor: MaciejB » poniedziałek 26 paź 2009, 23:19

Może ustaw je po prostu symetrycznie podobnie jak ustawione są mikrofony w Zoomie - skierowane do siebie do środka pod kątem ~ 30 lub 45 stopni, ale w oddaleniu kilku metrów od siebie,


 


{#śmiech} haha... rozbawiłeś mnie tym...


 

Muzyk, realizator dźwięku, VJ

Awatar użytkownika
doministry1
Posty:323
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2008, 00:00

Re: Zoom H4 - jakie mikrofony pojemnościowe do live

Post autor: doministry1 » wtorek 27 paź 2009, 14:51

Może ustaw je po prostu symetrycznie podobnie jak ustawione są mikrofony w Zoomie - skierowane do siebie do środka pod kątem ~ 30 lub 45 stopni, ale w oddaleniu kilku metrów od siebie,


 


{#śmiech} haha... rozbawiłeś mnie tym...


 



Haha, a czym konkretnie?
Kompozytor, Instrumentalista, Improwizator

ODPOWIEDZ