Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
SercaBit
Posty:11
Rejestracja:niedziela 17 sie 2008, 00:00
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: SercaBit » środa 12 sie 2009, 16:57

Witam,


Oto adres szkoły:


http://www.blind.krakow.pl/sosw.htm


 


 


Zlozylem juz dosc dawno papiery i 24 sierpnia jest egzamin. Oto co napisano mi w liscie:


"Na przesluchanie muzyczne prosze przygotowac dowolnie wybrana piosenke do zaspiewania. Osoby grajace na fortepianie moga przygotowac fragment utworu muzycznego. Przesluchanie rowniez bedzie zawierac elementy ksztalcenia sluchu (rozpoznawanie dzwiekow wyzszych, nizszych, rozpoznawanie ilosci slyszalnych dzwiekow granych jednoczesnie, powtorzenie melodii glosem, wyklaskanie rytmu itp.) opraz podstawowa elementarna wiedze z akustyki (dotychczasowe doswiadczenia z dzwiekiem, pojecia akustyczne, wiedza o wspolczesnym sprzecie i oprogramowaniu muzycznym itp.)."


 


Obawiam sie egzaminu z fizyki/akustyki. W liscie brzmi to jakby to byly same podstawy, ale slyszalem,od kumpla, ktory sie probowal tam dostac, ze dostal bardzo ciezkie pytania.


Nie wiem czego moge sie spodziewac z tej akustyki. Czy to beda podstawowe pojecia, czy trzeba bedzie tlumaczyc perfekcyjnie przerozne zawile zjawiska, obliczac, stosowac wzory itp...


Z fizyki jestem kompletnym laikiem. Kupielem sobie ksiazke do liceum i nie wiem kompletnie o co chodzi (wstyd ;/).


 


Czy ktos mial doczynienia z ta szkola? Ma moze znajomego, ktory sie tam uczy lub uczyl? Ktokolwiek, cokolwiek...?


Nie wiem na czym powinienem sie skupic najbardziej z dzialu akustyki, a zalezy mi bardzo aby sie tam dostac.


 


Dziekuje pieknie za jakies podpowiedzi.


 


Pozdrawiam,


Kamil


SercaBit
Posty:11
Rejestracja:niedziela 17 sie 2008, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: SercaBit » środa 12 sie 2009, 16:58

pragne jeszcze nadmienic ze chodzi oczywiscie o studium realizacji dzwieku...


Awatar użytkownika
preceli
Posty:2452
Rejestracja:poniedziałek 06 gru 2004, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: preceli » środa 12 sie 2009, 22:16

...pragne jeszcze nadmienic ze chodzi oczywiscie o studium realizacji dzwieku...... 

A może wpierw naucz się wyszukiwania informacji w necie.
Toż ta wiedza przyda Ci się jeszcze nieraz i całkiem możliwe, że bardziej niż wymarzone studium.


[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.

gatto
Posty:154
Rejestracja:środa 02 kwie 2008, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: gatto » środa 12 sie 2009, 23:06

...
...pragne jeszcze nadmienic ze chodzi oczywiscie o studium realizacji dzwieku...... 

Ale kosmos! Niewidomy realizator dźwięku! Jak to jest możliwe? Przecież cała kontrola poziomów odbywa się wizualnie. A jak niewidomy obsłuży jaki kolwiek kompresor czy poglos, ustawi dziesiątki parametrów, przebrnie przez menu. Oczywiście są urządzenia minimalistyczne albo prymitywne w których nie ma na co patrzeć. Ale zawodowy realizator dźwięku powinien sobie radzić z każdym sprzętem.



 

Awatar użytkownika
preceli
Posty:2452
Rejestracja:poniedziałek 06 gru 2004, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: preceli » środa 12 sie 2009, 23:22

...Ale kosmos! Niewidomy realizator dźwięku! Jak to jest możliwe?...


Otóż jest to jak najbardziej możliwe! Więcej, życzę Ci kolego aby kiedyś Twój set dostał się w takie ręce. I uwierz, nikt lepiej tego nie zrobi niż ktoś, kto ma dysfunkcję wzroku, a kocha, zna i rozumie temat o którym rozmawiamy.


[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: JoachimK » czwartek 13 sie 2009, 00:08

Ale kosmos! Niewidomy realizator dźwięku! Jak to jest możliwe?


Jedna z wazniejszych rzeczy wg mnie, ktora opanowalem w ostatnich latach jest nieuzywanie wzroku m.in. podczas odsluchiwania montazu sladow pod kontem ich poprawnosci Cool 


A to tylko jeden z przykladow.

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
VanChesco
Posty:159
Rejestracja:czwartek 07 kwie 2005, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: VanChesco » czwartek 13 sie 2009, 00:46

Ale kosmos! Niewidomy realizator dźwięku! Jak to jest możliwe?


Jedna z wazniejszych rzeczy wg mnie, ktora opanowalem w ostatnich latach jest nieuzywanie wzroku m.in. podczas odsluchiwania montazu sladow pod kontem ich poprawnosci Cool 


A to tylko jeden z przykladow.



Ja np. wyłączam monitor, kiedy odsłuchuję sesję. Całkowicie inaczej się odbiera materiał, kiedy się go nie widzi.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: JoachimK » czwartek 13 sie 2009, 00:58

 Jedna z wazniejszych rzeczy wg mnie, ktora opanowalem w ostatnich latach jest nieuzywanie wzroku m.in. podczas odsluchiwania montazu sladow



Ja np. wyłączam monitor, kiedy odsłuchuję sesję.


 


No tak, ale w przypadku montazy to raczej trudne, jesli jest ich np. kilkaset w parunastu minutach ;)

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

gatto
Posty:154
Rejestracja:środa 02 kwie 2008, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: gatto » czwartek 13 sie 2009, 01:39

...
 Jedna z wazniejszych rzeczy wg mnie, ktora opanowalem w ostatnich latach jest nieuzywanie wzroku m.in. podczas odsluchiwania montazu sladow


Ja np. wyłączam monitor, kiedy odsłuchuję sesję.


 

No tak, ale w przypadku montazy to raczej trudne, jesli jest ich np. kilkaset w parunastu minutach ;)
...
 


Niewątpliwie "nieużywanie wzroku" podczas ostatecznego miksu lub masteringu jest jednym z wielu sposobów zwiększenia objektywności oceny dźwięku. Ale to jest tylko 1% całej pracy realizatora. Nie wyobrażam sobie pracy ani z komputerem ani profesjonalnym sprzętem bez wzroku. Oczywiście są syntezatory mowy pozwalające niewidomym na czytanie maili i t.d. Ale nie pomoże ten syntezator jeśli masz otwarty wielośladowy rejestrator z nezliczonymi wtyczkami, ani nie odczyta nic z wyświetlaczy różnych sprzętów. Jakie może być rozczarowanie, kiedy człowiek zrozumie, że nie może używać 99% narzędzi. Co do dobrze słyszących realizatorów, to w niektórych miejscach nie brakuje realizatorów z wyższym wykształceniem muzycznym, absolutnym słuchem i t.d. Wcale nie trzeba być niewidomym, żeby dobrze słyszeć. A co do tej szkoły, to jestem ciekaw, jaki % absolwentów pracuje w branży jako realizator dźwięku.


Awatar użytkownika
Muka
Posty:67
Rejestracja:poniedziałek 07 lut 2005, 00:00

Re: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Krakowie

Post autor: Muka » czwartek 13 sie 2009, 07:44

 A co do tej szkoły, to jestem ciekaw, jaki % absolwentów pracuje w branży jako realizator dźwięku. ... 


....


 


Jeżeli chcesz już tak podliczać to najpierw zrób takie zestawienie jaki procent, realizatorów opuszczających inne polskie uczelnie wyższe, pracuje w fachu - wynik na pewno będzie zaskakujący.


 


Uważam, że edycja materiału np. w postprodukcji może odbywać się bez użycia wzroku. Zwłaszcza protools umożliwia bardzo zaawansowaną pracę za pomocą skrótów. Nie wiem jak to wygląda przy rejestracji materiału, ale mogę sobie wyobrazić też miks, bez używania oczu (są przecież teraz rozwiązania typu focusrite Liquid Mix - które mają każdy parametr wtyczki zawsze w tym samym miejscu - w różnych kompresorach i korektorach).

Pracuję w studiu postprodukcji filmowej...

ODPOWIEDZ