A/D AK5381 i D/AC AK4384
Mam takie pytanie odnośnie użycia tych przetworników w interfejsie Tascam us-122L.
Zgodnie z danymi producenta przetworników:
-AK5381 106dB 96kHz 24-Bit Enhanced Dual Bit ADC:
S/(N+D): 96dB@5V for 48kHz
DR: 106dB@5V for 48kHz
S/N: 106dB@5V for 48kHz
-AK4384 106dB 192kHz 24-Bit 2ch DAC:
THD+N: -94dB
Dynamic Range: 106dB
Jak te dane się odnoszą do tego co jest podane w manualu interfejsu:
-LINE IN (through ADC and DAC) to LINE OUT: > 96 dB
-LINE IN (through direct monitor) to LINE OUT: > 100 dB
-LINE IN (through ADC and DAC) to LINE OUT: < 0.006%
-LINE IN (through direct monitor) to LINE OUT: < 0.0.04%
Czy jakość tych przetworników jest dobra, w odniesieniiu do konkurencji?? Mam na mysli wrazenia słuchowe.
Zgodnie z danymi producenta przetworników:
-AK5381 106dB 96kHz 24-Bit Enhanced Dual Bit ADC:
S/(N+D): 96dB@5V for 48kHz
DR: 106dB@5V for 48kHz
S/N: 106dB@5V for 48kHz
-AK4384 106dB 192kHz 24-Bit 2ch DAC:
THD+N: -94dB
Dynamic Range: 106dB
Jak te dane się odnoszą do tego co jest podane w manualu interfejsu:
-LINE IN (through ADC and DAC) to LINE OUT: > 96 dB
-LINE IN (through direct monitor) to LINE OUT: > 100 dB
-LINE IN (through ADC and DAC) to LINE OUT: < 0.006%
-LINE IN (through direct monitor) to LINE OUT: < 0.0.04%
Czy jakość tych przetworników jest dobra, w odniesieniiu do konkurencji?? Mam na mysli wrazenia słuchowe.
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
Jak te dane się odnoszą do tego co jest podane w manualu interfejsu:
[...]
**********************
Nijak.
1. Masa producentow stosuje te same kosci, a ma rozne efekty, bo przetwornik w sensie rozumienia go z punktu uzytkownika, to nie tylko sam uklad scalony, a cale jego otoczenie wraz z PCB
2. Takie parametry ma obecnie kazdy chip, co nic nie znaczy, bo patrz pkt 1.
[...]
**********************
Nijak.
1. Masa producentow stosuje te same kosci, a ma rozne efekty, bo przetwornik w sensie rozumienia go z punktu uzytkownika, to nie tylko sam uklad scalony, a cale jego otoczenie wraz z PCB
2. Takie parametry ma obecnie kazdy chip, co nic nie znaczy, bo patrz pkt 1.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
Nijak.
**********************
Rozumiem, czyli sprawa jest złożona.
A jak oceniasz dane z manuala??
Czy naprzykład:
Signal-to-Noise 110dB jest słyszalnie znacznie lepszy od 96dB ?
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
slyszalne jest jak puscisz cisze (hehe) i dasz na full......
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
...slyszalne jest jak puscisz cisze (hehe) i dasz na full.........
**********************
to wszystko wyjasnia
pytam poprostu, bo moze jest pewien próg poniżej, którego pjawia się znaczna różnica i spadek jakości.
Jestem tylko muzykiem, wolę się doradzić osób będących w temacie
**********************
to wszystko wyjasnia

pytam poprostu, bo moze jest pewien próg poniżej, którego pjawia się znaczna różnica i spadek jakości.
Jestem tylko muzykiem, wolę się doradzić osób będących w temacie

Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
zwróciłbym uwagę na twoim miejscu na tor analogowy - on ma największy wpływ na efekt końcowy
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
Jezeli interfejs przy próbkowaniu wyciąga poniżej -90db czystego szumu to juz nie jest najgorzej. Ale te -90db często nijak ma sie do danych podanych w specyfikaji.
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
...zwróciłbym uwagę na twoim miejscu na tor analogowy - on ma największy wpływ na efekt końcowy...
**********************
Zbynia, mógłbyś to rozszerzyć dla przypadku tego Tascama ?
**********************
Zbynia, mógłbyś to rozszerzyć dla przypadku tego Tascama ?
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
przetworniki to scalaki - parametry trzymaja w obrebie ukladu - raczej z noty technicznej scalaka dostaniesz to samo bez wiekszych czy nawet mniejszych zmian
ale by dopasowac wyjscia i wejscia uzywane sa obwody analogowe polaczenia itp - a jako ze na nich zazwyczaj jest sygnal analogowy to jest czuly na zaklocenia pojemnosci i chocby tolerancje ukladow
niby szczegol ale przy tanich rezystorach czy kondensatorach moze sie zdazyc tak ze jeden kanal gra lepiej od drugiego.....
z elektroniki jestem noga - podstawy powiedzmy ogarniam ale nie na tyle zeby tu wnikac w jakies powazne zagadnienia.
napewno ten sam scalak w interfejsach moze zabrzmec zupelnie inaczej - i niby moje emu ma to samo co protools hd ale (ja nie mialem mozliwosci porownac) brzmia inaczej - mniej lub bardziej roznie zaleznie od ukladow analogowych
dlatego popularne wsrod ze tak powiem komputerowych audiofili spuszczajacych sie nad flac'iem popularne sa karty ze zmiennymi wzmacniaczami operacyjnymi(cos co wzmacnia sygnal z DAC na analog) o wlasnie roznie brzmia.......
nas interesuje realizm - polowie tych audiofili wystarczylby eq i skonczyliby na byle mp3 ale to juz pomijamy.....
niemniej ma to wplyw wiekszy lub mniejszy i niekoniecznie swietny przetwornik moze swietnie zabrzmiec
i mimo ze srednio sie wsluchiwalem taki badziew z wysokiej polki (nie pamietam nazwy - w morde nie ma to jak totalna dziura w pamieci) nie zaoferowal nic wiecej ponad rme multiface.......ale za to apogee pokazalo klase i zmiotlo i rme i ten wynalazek
no ale apogee bylo 4 razy wieksze - napchali tam cudactw i w sumie warto bylo.....
ps.ma ktos jakis bezposredni kontakt do tych imbecyli od google?bo strona to pomylka jak i ich support
ale by dopasowac wyjscia i wejscia uzywane sa obwody analogowe polaczenia itp - a jako ze na nich zazwyczaj jest sygnal analogowy to jest czuly na zaklocenia pojemnosci i chocby tolerancje ukladow
niby szczegol ale przy tanich rezystorach czy kondensatorach moze sie zdazyc tak ze jeden kanal gra lepiej od drugiego.....
z elektroniki jestem noga - podstawy powiedzmy ogarniam ale nie na tyle zeby tu wnikac w jakies powazne zagadnienia.
napewno ten sam scalak w interfejsach moze zabrzmec zupelnie inaczej - i niby moje emu ma to samo co protools hd ale (ja nie mialem mozliwosci porownac) brzmia inaczej - mniej lub bardziej roznie zaleznie od ukladow analogowych
dlatego popularne wsrod ze tak powiem komputerowych audiofili spuszczajacych sie nad flac'iem popularne sa karty ze zmiennymi wzmacniaczami operacyjnymi(cos co wzmacnia sygnal z DAC na analog) o wlasnie roznie brzmia.......
nas interesuje realizm - polowie tych audiofili wystarczylby eq i skonczyliby na byle mp3 ale to juz pomijamy.....
niemniej ma to wplyw wiekszy lub mniejszy i niekoniecznie swietny przetwornik moze swietnie zabrzmiec
i mimo ze srednio sie wsluchiwalem taki badziew z wysokiej polki (nie pamietam nazwy - w morde nie ma to jak totalna dziura w pamieci) nie zaoferowal nic wiecej ponad rme multiface.......ale za to apogee pokazalo klase i zmiotlo i rme i ten wynalazek
no ale apogee bylo 4 razy wieksze - napchali tam cudactw i w sumie warto bylo.....
ps.ma ktos jakis bezposredni kontakt do tych imbecyli od google?bo strona to pomylka jak i ich support
Re: A/D AK5381 i D/AC AK4384
dlatego popularne wsrod ze tak powiem komputerowych audiofili spuszczajacych sie nad flac'iem popularne sa karty ze zmiennymi wzmacniaczami operacyjnymi(cos co wzmacnia sygnal z DAC na analog) o wlasnie roznie brzmia.......
nas interesuje realizm - polowie tych audiofili wystarczylby eq i skonczyliby na byle mp3 ale to juz pomijamy.....
**********************
Gdyby tak było jak piszesz wystarczyłoby nawet w najtańszej karcie przed układem analogowym zrobić korekcję eq w DSP lub zasymulować programowo taki wzmacniacz operacyjny np.do wyboru układów OP lub LM.
nas interesuje realizm - polowie tych audiofili wystarczylby eq i skonczyliby na byle mp3 ale to juz pomijamy.....
**********************
Gdyby tak było jak piszesz wystarczyłoby nawet w najtańszej karcie przed układem analogowym zrobić korekcję eq w DSP lub zasymulować programowo taki wzmacniacz operacyjny np.do wyboru układów OP lub LM.
