Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
-
Piano - Posty:2
- Rejestracja:poniedziałek 08 wrz 2008, 00:00
dbx 166XL i Yamaha EMX5000-12
Post
autor: Piano » poniedziałek 08 wrz 2008, 21:23
Witam Serdecznie.
Jest to mój pierwszy temat na tym forum. Mam nadzieję, że znajdę dobrą dusze która pomoże mi rozwiązać mój problem.
Kupiłem w USA mikser Yamaha EMX5000-12 oraz dbx 166XL Dual Compressor Limiter. Aż wstyd się przyznać ale naprawdę nie wiem jak to sensownie podłączyć aby kompresor działał tylko na 8 kanałach ( vocal). Jak sami wiecie jest to podwójny stereo kompresor tak więc dwa wejścia podłączam bez problemu a co z pozostałymi sześcioma ? Razem z tym kompresorem dostałem jeszcze takie urządzenie Re'an Audio- 1/4" to 1/4" patch bay - 48 Point
kliknij tutaj .
Próbowałem coś wykombinować łącząc to urządzenie z kablem insertowym a następnie przedłużkami wprowadzać w każde z 8 wejść I/O ale efekt był marny. Udało mi się co prawda uzyskać działania kompresora na 8 kanałach mikrofonowych ale przygłaszając jeden kanał poogłaszały się wszystkie pozostałe pomimo iż potencjometry były na zero. Tak to jest jak pianista chce zostać akustykiem

.
Jeżeli ktoś może mi pomóc będę zobowiązany. Może jakiś schemat. Bardzo proszę i dzięki z góry.
Andrzej.
-
zwierzu
- Posty:190
- Rejestracja:wtorek 11 sty 2005, 00:00
Post
autor: zwierzu » poniedziałek 08 wrz 2008, 21:42
rozumiem że chcesz wysłać kanały mikrofonowe, a nie liniowe (stereo)? jeśli tak to w zasadzie pozostają ci auxy. z kanałów mikrofonowych wysyłasz auxami 1,2 (przed tłumikiem) albo 3,4 (po tłumiku, w obu przypadkach nie wykorzystasz pokładowych efektów) i powracasz na którys z kanałów stereo bądź masz tam powrót na zewnętrzny mikser. ew. efekt masz na sumie wokalów po kompresorze
[addsig]
lubie rockenrola, PGR'y i inne bajery
-
zwierzu
- Posty:190
- Rejestracja:wtorek 11 sty 2005, 00:00
Post
autor: zwierzu » poniedziałek 08 wrz 2008, 21:47
a tak na marginesie to jest tam taki magiczny przełącznik który jest jakimś takim automatycznym kompresorem (enhancerem?) i o dziwo nawet działa czasami :P
[addsig]
lubie rockenrola, PGR'y i inne bajery
-
WG - Posty:1235
- Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00
Post
autor: WG » poniedziałek 08 wrz 2008, 21:51
Oj ;)
Dla 8 wokali potrzebujesz 8 kompresorów (czyli 4x dBx 166XL) i tyleż samo 8 wejść insertowych w mikserze.
Używanie jednego kompresora dla kilku źródeł dźwięku mija się zupełnie z celem. Wprowadzi ci więcej złego niż dobrego :)
-
maczeta - Posty:159
- Rejestracja:poniedziałek 20 lut 2006, 00:00
Post
autor: maczeta » poniedziałek 08 wrz 2008, 22:31
Można zapiąć kompresor na sumie i ustawić próg (treshold) odpowiednio wysoko tak aby kompresował tylko "niezdyscyplinowanych" wokalistów
-
WG - Posty:1235
- Rejestracja:poniedziałek 12 sie 2002, 00:00
Post
autor: WG » poniedziałek 08 wrz 2008, 22:57
...Można zapiąć kompresor na sumie i ustawić próg (treshold) odpowiednio wysoko tak aby kompresował tylko "niezdyscyplinowanych" wokalistów...
**********************
No nie wiem
To już lepiej z tej grupki wyselekcjonować osoby, które najbardziej są "niezdyscyplinowane" dynamicznie dać ich na grupę i im zaaplikować ten kompresor, albo osobno na insertach.
PS. W zastosowaniach live kompresor to też nie jest panaceum na wszystkie kłopoty bo wraz z nim pojawiają się inne problemy. Ale jeżeli wszystko jest używane z rozwagą i umiejętnie to czemu nie.
-
maczeta - Posty:159
- Rejestracja:poniedziałek 20 lut 2006, 00:00
Post
autor: maczeta » poniedziałek 08 wrz 2008, 23:09
PS. W zastosowaniach live kompresor to też nie jest panaceum na wszystkie kłopoty bo wraz z nim pojawiają się inne problemy. Ale jeżeli wszystko jest używane z rozwagą i umiejętnie to czemu nie. ...
**********************
Przy takim podłączeniu kompresora dla muzyki będzie gorzej, ale jest jedna zaleta... publika z krzeseł nie pospada
-
zwierzu
- Posty:190
- Rejestracja:wtorek 11 sty 2005, 00:00
Post
autor: zwierzu » poniedziałek 08 wrz 2008, 23:10
......Można zapiąć kompresor na sumie
----------------------------------------------------
w tym stole nie ma insertów na sumie a jeżeli po suwaku to będzie kompresowac również podkład z pozostałych wejść liniowych
... dać ich na grupę...
------------------------------------------------------
w tym stole nie ma grup
PS. W zastosowaniach live kompresor to też nie jest panaceum na wszystkie kłopoty bo wraz z nim pojawiają się inne problemy. Ale jeżeli wszystko jest używane z rozwagą i umiejętnie to czemu nie. ...
**********************
można jeszcze zrobic tak (zależy co autor postu chce w ogóle zrobić):
w zasadzie kompresja na wokal w 90% przypadkow odbywa się mono więc jeden kanał dajemy dla solisty a drugi dla chórków
[addsig]
lubie rockenrola, PGR'y i inne bajery
-
matiz
- Posty:3424
- Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: matiz » poniedziałek 08 wrz 2008, 23:53
zależy co autor postu chce w ogóle zrobić
Jak to co - zwiekszyc dynamike, przeciez to oczywiste

-
Piano - Posty:2
- Rejestracja:poniedziałek 08 wrz 2008, 00:00
Post
autor: Piano » wtorek 09 wrz 2008, 19:17
Wielkie dzięki za pomoc, ale ............
No właśnie jest pewne ale. Połączyłem kompresor na wejściach aux i w zasadzie działa na wszystkich 8 kanałach ale jak podgłaszam suwaki potencjometrów to nie działa bramka i włącza się dopiero przy głośniejszym sygnale z mikrofonów. Nie wiem czy wyrażam się jasno. Chodzi mi o to, że jak podłączałem kompresor w linii tzn. mikrofon do wejścia w kompresorze a z kompresora do wejścia mikrofonowego w mikserze miałem pełną kontrolę nad ustawieniami kompresora tj. bramką i kompresją. W przypadku wpięcie kompresora w wejścia aux w głośnikach słychać jakby dwa niezależne sygnały jeden bez kompresora a drugi po kompresji. Czy jest możliwe takie podłączenie mojego dbx166 i Yamahy EMX5000-12 aby operując tylko potencjometrami ( suwakami) na 8 kanałach mikrofonowych mieć sygnał nie połączony z wejść mikrofonowych i z kompresora ale tylko sygnał po przejściu przez kompresor. O jej !!! ale namieszałem :). Sorry nie znam się na terminologii "akustyków" ale powiedziałem tak jak ja to rozumiem. Słuchajcie, zastosowałem jeszcze inną opcję. Podłączyłem dodatkowy mniejszy mikser Behringera w linii z kompresorem i jest ok. 8 mikrofonów wpiąłem do Behringera a wyjście z Behringera ( stereo) dałem do kompresora 2 oddzielne kanały i potem to wszystko na wejście do Yamahy ale to już jest dodatkowy mikser i wolałbym nie stosować takiej konfiguracji. Jeszcze raz proszę kolegów o fachowa radę. Czy da się to jakoś rozwiązać czy jak powiedział "WG" muszę mięć aż 4 kompresory ( duuuuuuży wydatek :) ). Z góry dzięki za pomoc.
Andrzej.