Kompresor wielokanałowy na estradę?
Witam serdecznie!
Szukamy z zespołem wielokanałowego kompresora na wokale. Mikrofonów jest 5 (niestety nieparzyście). Budżet ok. 4000/5000zł, muzyka to bankiety, wesela czyli duży przekrój gatunków. Jest np. Presonus Acp-88 osiem kanałów więc jeszcze zmieści się bas(teraz na dbx ddp - zostawić?) i bębny(L/R roland td12) lub taka ciekawostka dziwna jak SM pro audio OC8.Wszystko fajnie tylko boję się o jakość, tego drugiego zwłaszcza. Z drugiej strony czy na scenie jest sens montować w raku np. Chandlera? Przepraszam za takie głupie pytanie ale nie siedzę za bardzo w temacie zagadnień estrady. Z reguły na różnych zdjęciach widuję zwykłe kompresory (dbx 166 itp.). A może 2x czterokanałowy np. dbx 1046 lub ? Myślę, że jak na scenię to tylko VCA, mam rację?.Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tej kwestii bardzo proszę o jakąś poradę :(
[addsig]
Szukamy z zespołem wielokanałowego kompresora na wokale. Mikrofonów jest 5 (niestety nieparzyście). Budżet ok. 4000/5000zł, muzyka to bankiety, wesela czyli duży przekrój gatunków. Jest np. Presonus Acp-88 osiem kanałów więc jeszcze zmieści się bas(teraz na dbx ddp - zostawić?) i bębny(L/R roland td12) lub taka ciekawostka dziwna jak SM pro audio OC8.Wszystko fajnie tylko boję się o jakość, tego drugiego zwłaszcza. Z drugiej strony czy na scenie jest sens montować w raku np. Chandlera? Przepraszam za takie głupie pytanie ale nie siedzę za bardzo w temacie zagadnień estrady. Z reguły na różnych zdjęciach widuję zwykłe kompresory (dbx 166 itp.). A może 2x czterokanałowy np. dbx 1046 lub ? Myślę, że jak na scenię to tylko VCA, mam rację?.Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tej kwestii bardzo proszę o jakąś poradę :(
[addsig]
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
tez specem nie jestem, ale tak na logike nie rozumiem
po co kazdemu wokalowi kompresor?
nie lepiej zrobic grupe wokale i na niej jeden kompresor stereo( bardzo dobry, dobrze wysterowany, z levelingiem)
zakladam ze wokale sa - "pelnoprawne"
to i latwiej, i taniej i byc moze na tym co masz juz, ew. ART PRO VLA z rynku kupic. Roznice w kwocie albo w miki lepszej jakosci, albo w mikserek oddzielny do wokalu (taki co by mial i zastosowanie w studiu, lub podczas prob - np. MAckie Onyx czy VLZ Pro). Wtedy z niego wysylalbys na "główny" mixer gotowe wokale
po co kazdemu wokalowi kompresor?
nie lepiej zrobic grupe wokale i na niej jeden kompresor stereo( bardzo dobry, dobrze wysterowany, z levelingiem)
zakladam ze wokale sa - "pelnoprawne"
to i latwiej, i taniej i byc moze na tym co masz juz, ew. ART PRO VLA z rynku kupic. Roznice w kwocie albo w miki lepszej jakosci, albo w mikserek oddzielny do wokalu (taki co by mial i zastosowanie w studiu, lub podczas prob - np. MAckie Onyx czy VLZ Pro). Wtedy z niego wysylalbys na "główny" mixer gotowe wokale
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
A czy tradycyjne rozwiazania w postaci poczwornego kompresora w 1U nie wystarcza? Jak np. Drawmer czy BSS? I do tego jeden inny, lub drugi taki sam poczworny?
Grembo: Na live sie nie raczej nie stosuje tego typu patentow, ponadto sa wszelkie przeslanki ku temu, ze taka kompresja na grupie sie nie sprawdzi a zacznie psuc (wystarczy, ze ktos sie nie bedzie slyszal w odsluchu i glosno zaryczy do mikrofonu, a pozostale osboby beda cicho spiewac).
Jesli to sa niezalezne wokale, to juz w ogole gorzej. Lepiej juz wtedy pilnowac cala sume.
Grembo: Na live sie nie raczej nie stosuje tego typu patentow, ponadto sa wszelkie przeslanki ku temu, ze taka kompresja na grupie sie nie sprawdzi a zacznie psuc (wystarczy, ze ktos sie nie bedzie slyszal w odsluchu i glosno zaryczy do mikrofonu, a pozostale osboby beda cicho spiewac).
Jesli to sa niezalezne wokale, to juz w ogole gorzej. Lepiej juz wtedy pilnowac cala sume.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
:)
Nie znam sie na naglosnieniu - wiem , ze ja mam sie podpinac do malej-czarnej kostki, na ogol z napisem DOD (czekam az sie Radial pojawia - ciekaw ich jestem) - czyli dibox :)
Ale te sytuacje o ktorych pisze Gores - kojarza mi sie z jakimis stosunkowo nieduzymi wystepami, a jezeli maja byc wielkie.... to nie wiem czy to akurat pomoze, albo czy odsluch nie powinien byc realizowany przez oddzielny mikser. Nie znam mozliwosci routingu wspolczesnych konsolet, a napewno nie tych posiadanych przez Goresa.
.... czasem im lepiej tym gorzej. Jak beda kompresory, zaczna sie (byc moze) wyscigi, sprzegi co jest praktyka jednego znanego mi zespolu akustycznego - etnicznego, teraz sprawy naglosnienia zlozyli w rece f-m wyspecjalizowanych, maja opracowany rider i chyba (o ile to aktualne), wlasny setup - ale tylko pod katem monitoringu.
ale to kwestia strategi i potrzeb, tak sobie tylko..prawie offtopic zapytalem przy okazji
Nie znam sie na naglosnieniu - wiem , ze ja mam sie podpinac do malej-czarnej kostki, na ogol z napisem DOD (czekam az sie Radial pojawia - ciekaw ich jestem) - czyli dibox :)
Ale te sytuacje o ktorych pisze Gores - kojarza mi sie z jakimis stosunkowo nieduzymi wystepami, a jezeli maja byc wielkie.... to nie wiem czy to akurat pomoze, albo czy odsluch nie powinien byc realizowany przez oddzielny mikser. Nie znam mozliwosci routingu wspolczesnych konsolet, a napewno nie tych posiadanych przez Goresa.
.... czasem im lepiej tym gorzej. Jak beda kompresory, zaczna sie (byc moze) wyscigi, sprzegi co jest praktyka jednego znanego mi zespolu akustycznego - etnicznego, teraz sprawy naglosnienia zlozyli w rece f-m wyspecjalizowanych, maja opracowany rider i chyba (o ile to aktualne), wlasny setup - ale tylko pod katem monitoringu.
ale to kwestia strategi i potrzeb, tak sobie tylko..prawie offtopic zapytalem przy okazji
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
Cześć, z reguły gramy niewielkie imprezy do 200 osób. Jest 5 wokali samodzielnych czyli np. dziweczyna śpiewa a dwa pozostałe chórki a później odwrotnie. Z grupą to dobry pomysł z tym, że niestety każdy ma inny głos, inną emisję i ciężko by było znaleźć optymalne ustawienie. W grę wchodzi jak najbardziej zakup dwóch 4kanałowych urządzeń, pytanie jakich. Podejrzewam, że najlepszym wyjściem byłby zakup pięciu kompresorów 1U na insert ale ciężko zmieścić się w kwocie 5000zł. Moje pytanie kieruję do realizatorów live - jakie rozwiązanie byłoby najpraktyczniejsze, najbardziej przewidywalne i jakie rozwiązania są najpowszechniejsze (dotyczące dynamiki wokalu na scenie). Bss dpr404 to jednak razy dwa daje kwotę 10 tys...I jeszcze jedno: czy możliwe jest na live takie ustawienie bramki aby zamykała mikrofon gdy nikt go nie używa? Czy jednak przesłuchy są zawsze na tyle duże, że bramka przycinałaby wokal? I czy stosuje się na live bramki na wokale?? hmmm, temat rzeka
[addsig]

[addsig]
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
czy możliwe jest na live takie ustawienie bramki aby zamykała mikrofon gdy nikt go nie używa? Czy jednak przesłuchy są zawsze na tyle duże, że bramka przycinałaby wokal? I czy stosuje się na live bramki na wokale?? hmmm, temat rzeka
...
**********************
To nie jest dobry pomysl, lepiej po prostu zamknac kanal miksera, kiedy nie jest uzywany.

...
**********************
To nie jest dobry pomysl, lepiej po prostu zamknac kanal miksera, kiedy nie jest uzywany.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
Dzięki za wskazówki! jeszcze jednego uda mi się dowiedzieć. Czy jest sens na liva zapinanie na sume L/R lekkiego kompresora z limiterem (dbxDDP) ?
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
...Dzięki za wskazówki! jeszcze jednego uda mi się dowiedzieć. Czy jest sens na liva zapinanie na sume L/R lekkiego kompresora z limiterem (dbxDDP) ?...
**********************
hehe, tzn dowiem się jeżeli będziesz chciał odpowiedzieć
**********************
hehe, tzn dowiem się jeżeli będziesz chciał odpowiedzieć

Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
...Dzięki za wskazówki! jeszcze jednego uda mi się dowiedzieć. Czy jest sens na liva zapinanie na sume L/R lekkiego kompresora z limiterem (dbxDDP) ?...
**********************
tak, mozna tak robic, tu np. zwykly stary dbx 166 moze byc pomocny
**********************
tak, mozna tak robic, tu np. zwykly stary dbx 166 moze byc pomocny
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresor wielokanałowy na estradę?
Świetnie, dzieki!. A co myślisz o "okompresowaniu" wokali? Wchodzić w budżetowe rozwiązania 8-io kanałowe? Czy może poczekać, zakupić teraz jakąś lepszą czwórkę i pod koniec roku dokupić drugą? Czy na live będzie istotnie słyszalna diametralna różnica? W studiu wiadomo że będzie lecz live jest specyficzny...