Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
Posiadam yamahe motif xs7 i kupiłem breath controller bc3 niestety mam problem żeby go uruchomic .nie wiem czy to jest możliwe w XS.
Napewno w starszych modelach motifa były takie wejścia "breath" w XS nie ma.Czy ktoś może mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny !
[addsig]
Napewno w starszych modelach motifa były takie wejścia "breath" w XS nie ma.Czy ktoś może mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny !
[addsig]
muzyk z zamiłowania
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
...Posiadam yamahe motif xs7 i kupiłem breath controller bc3 niestety mam problem żeby go uruchomic .nie wiem czy to jest możliwe w XS.
Napewno w starszych modelach motifa były takie wejścia "breath" w XS nie ma.Czy ktoś może mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny !
...
**********************
No jeżeli nie ma gniazda, to nie ma siły - nie podłączysz, bo i niby jak?
Ze starych klawiszy wejścia dla BC miały na pewno DX7 (wszystkie odmiany) a z nowych produkcji są w nie wyposażone klawiatury sterujące firmy CME.
Napewno w starszych modelach motifa były takie wejścia "breath" w XS nie ma.Czy ktoś może mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny !
...
**********************
No jeżeli nie ma gniazda, to nie ma siły - nie podłączysz, bo i niby jak?
Ze starych klawiszy wejścia dla BC miały na pewno DX7 (wszystkie odmiany) a z nowych produkcji są w nie wyposażone klawiatury sterujące firmy CME.
Ja jestem tylko zwykłym grajkiem...
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
...Posiadam yamahe motif xs7 i kupiłem breath controller bc3 niestety mam problem żeby go uruchomic .nie wiem czy to jest możliwe w XS.
Napewno w starszych modelach motifa były takie wejścia "breath" w XS nie ma.Czy ktoś może mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny !
...
**********************
Jest to:
http://www.midisolutions.com/prodbth.htm
Cena 199$
Swoją drogą obserwowałem niedawno aukcję na której BC3 był obiektem zawziętej licytacji i poszedł w cenie nowego ze sklepu.
Napewno w starszych modelach motifa były takie wejścia "breath" w XS nie ma.Czy ktoś może mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny !
...
**********************
Jest to:
http://www.midisolutions.com/prodbth.htm
Cena 199$
Swoją drogą obserwowałem niedawno aukcję na której BC3 był obiektem zawziętej licytacji i poszedł w cenie nowego ze sklepu.

- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
http://www.yamahasynth.com/products/motifxs/options.html
Dlaczego w opcjach jest bc3 ?
To jak to z tą yamahą jest ?, Wejsc na karty plg tez nie ma :(
Dlaczego w opcjach jest bc3 ?
To jak to z tą yamahą jest ?, Wejsc na karty plg tez nie ma :(
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
Motif XS to tylko nieco więcej próbek, suwaków i jednoczesnych arpegiatorów. Yamaha zdecydowała że zsamplowali już wszystko co może kiedykolwiek okazać się fajne i nie dali wejścia na różne syntezy... beee, kupa. Dlatego zostałem przy Motif ES z dodatkowymi syntezami: AN, DX i VL. A jak będę chciał polepszyć swoje piano (czego i tak NIK NIE usłyszy w miksie) z 4Mb na 5,5Mb... to raczej skorzystam z samplera i załaduję 500Mb ZAJEBIOZĘ PIANISTYCZNA.... itd. Dziwna droga w rozwoju... a i tak najfajniejsza na świecie Yamaha to EX5, zwłaszcza kiedy jest w pełni wyposażona w opcje: nikt tego do dziś nie podrobił (zwłaszcza FDSP)...
[addsig]
[addsig]
"Rozmowy o muzyce, to jak tańczenie o architekturze". "Nadmiar wiedzy zabija ducha". "SZTUKA poszukiwana! Ktokolwiek wie, ktokolwiek słyszał?..." "Nie myl kamienia węgielnego z węglem kamiennym!"
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
Aha, a co do Breatch Controlera: nie ma tam wejścia, ostatnią z Yamah była ES. Wszystkie poprzednie (W, EX, DX i inne takie) też miały.... i szkoda że od tego co stworzyła Yamaha odchodzi.... to klasyka "zamieszania" na scenie (pamiętacie koncerty M.Bilińskiego?)
[addsig]
[addsig]
"Rozmowy o muzyce, to jak tańczenie o architekturze". "Nadmiar wiedzy zabija ducha". "SZTUKA poszukiwana! Ktokolwiek wie, ktokolwiek słyszał?..." "Nie myl kamienia węgielnego z węglem kamiennym!"
- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
Powiedz czy barwy z pluginy Vl brzmia tak samo w es jak i w ex5 ? Ex5 ma mniej insertów fx no, ale rozbudowana synteza. Chce dokupic cos do padów i by miec vl. Zostac przy es czy moze pojsc w ex5r ?
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
...Powiedz czy barwy z pluginy Vl brzmia tak samo w es jak i w ex5 ? Ex5 ma mniej insertów fx no, ale rozbudowana synteza. Chce dokupic cos do padów i by miec vl. Zostac przy es czy moze pojsc w ex5r ?...
**********************
tez to przezyłem i postawilem na EX5 Ymaha chyba sie uwstecznia...
**********************
tez to przezyłem i postawilem na EX5 Ymaha chyba sie uwstecznia...
www.galeria-tbg.pl
- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
tez to przezyłem i postawilem na EX5 Ymaha chyba sie uwstecznia......
**********************
I jak wrażenia ? Mocno przeszkadza ubogi ( a moze mi sie tak tylko wydaje) procesor fx ?
**********************
I jak wrażenia ? Mocno przeszkadza ubogi ( a moze mi sie tak tylko wydaje) procesor fx ?
Re: Breath controller BC3 i Yamaha Motif XS7
...tez to przezyłem i postawilem na EX5 Ymaha chyba sie uwstecznia......
**********************
I jak wrażenia ? Mocno przeszkadza ubogi ( a moze mi sie tak tylko wydaje) procesor fx ?...
**********************
Z ubogim procesorem efektów to bym się nie rozpędzał. Podoba mi się myślenie o edycji efektu stosowane w "cyfrowych analogach" typu Supernova II: reverb ma swoja długość, proporcje do sygnału czystego i coś tam jeszcze. W przeciętnym ROMplayerze masz takich parametrów edycji 20-30. I to zdecydowanie wystarczy, jedynie mogę mieć pretensje do Yamahy że robi lekko "mulące" efekty (i brzmienia) ale nauczyłem się delikatnie ściagać niski środek i nieco mocniej dół oraz nie przesadzać z nasyceniem efektu (a zwłaszcza wczesnych odbić) i już.
Co do VL w ES, EX5 i VL7... brzmią podobnie, ale NIE tak samo. Porównywałem ustawienie AN w AN1X, EX5 i ES7. Ustawiłem DOKŁADNIE te same parametry (bez efektów) i reagowały nieco inaczej (nie tylko kwestia komunikatów z klawiatury ale "wybrzmiewania"). Natomiast nie mogę powiedzieć który brzmiał gorzej, to kwestia gustu. Różnice były tak niewielkie że składam je na karb innych przetworników na wyjściu, bo TEORETYCZNIE synteza była ta sama. Podobnie z VL, "znawcy z Allegro sprzedający VL7" twierdza ze VL7 i inne pokrewne moduły przewyższają karty z serii PLG czy EX5. Na moje ucho nie, jedynie w karcie i EX5 masz nieco ograniczoną ilość dostępnych parametrów edycji, co generalnie nie wpływa na BARWĘ a jedynie ARTYKULACJE (coś jakby dostępne 2LFO mniej).
Wychodzę z założenia ze dla bogactwa palety brzmieniowej nie robię aranży na jednym instrumencie, każdy (nawet Workstation) traktuje jako pojedynczą ścieżkę. Dzięki temu jest WYRAŹNA korzyść co do jakości brzmienia (tak, to nie herezja: porównajcie brzmienie Yamahy w trybie Voice i Performance, lub Korga w trybie Program i Combi!)
Więc jak dla mnie jeśli nawet istnieje różnica edycji syntezy w poszczególnych modelach, generalnie brzmienie jest to samo. Ponoć inaczej jest w Korgach Prophecy i Z1 opartych o syntezę MOSS. Testowałem je w domu wraz z MOSSem na karcie zainstalowanej w Extreme i na ucho jest tak samo.... zdaje się że jeden parametr edycji był w innej kolejności w Prophecy, ale to wciąż synteza MOSS.
Nawet jeśli karta VL czy AN ma "słabsze" brzmienie to jest zamontowana w NOWSZYM sprzęcie: przechodzi przez LEPSZE efekty i lepsze PRZETWORNIKI (dynamika i wierność). Mój typ: Yamaha EX5 i do tego moduł ES z kartami AN i DX (bo VL monofoniczna i tak jest EX5) Naromist sam mam teraz ES z kartami i BARDZO sobie go chwalę za RÓŻNORODNOŚĆ syntez czym - co jeszcze raz podkreslam _ XS NIE przewyższa ES (Yamaha założyła że tak dobrze posamplowali wszystko co godne uwagi do wykręcenia na tych syntezach... )
Wyparli sie dziedzictwa. A szkoda... kto pamięta świetnie brzmiącą DX7, taka płaska i metaliczna... a w miksie super się klei, o nic nie konkuruje z innymi ścieżkami. To samo z VL, a AN jest NIESAMOWITĄ pomimo że stosunkowo starą syntezą "analogową" (porównując z TI)
Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam!
[addsig]
**********************
I jak wrażenia ? Mocno przeszkadza ubogi ( a moze mi sie tak tylko wydaje) procesor fx ?...
**********************
Z ubogim procesorem efektów to bym się nie rozpędzał. Podoba mi się myślenie o edycji efektu stosowane w "cyfrowych analogach" typu Supernova II: reverb ma swoja długość, proporcje do sygnału czystego i coś tam jeszcze. W przeciętnym ROMplayerze masz takich parametrów edycji 20-30. I to zdecydowanie wystarczy, jedynie mogę mieć pretensje do Yamahy że robi lekko "mulące" efekty (i brzmienia) ale nauczyłem się delikatnie ściagać niski środek i nieco mocniej dół oraz nie przesadzać z nasyceniem efektu (a zwłaszcza wczesnych odbić) i już.
Co do VL w ES, EX5 i VL7... brzmią podobnie, ale NIE tak samo. Porównywałem ustawienie AN w AN1X, EX5 i ES7. Ustawiłem DOKŁADNIE te same parametry (bez efektów) i reagowały nieco inaczej (nie tylko kwestia komunikatów z klawiatury ale "wybrzmiewania"). Natomiast nie mogę powiedzieć który brzmiał gorzej, to kwestia gustu. Różnice były tak niewielkie że składam je na karb innych przetworników na wyjściu, bo TEORETYCZNIE synteza była ta sama. Podobnie z VL, "znawcy z Allegro sprzedający VL7" twierdza ze VL7 i inne pokrewne moduły przewyższają karty z serii PLG czy EX5. Na moje ucho nie, jedynie w karcie i EX5 masz nieco ograniczoną ilość dostępnych parametrów edycji, co generalnie nie wpływa na BARWĘ a jedynie ARTYKULACJE (coś jakby dostępne 2LFO mniej).
Wychodzę z założenia ze dla bogactwa palety brzmieniowej nie robię aranży na jednym instrumencie, każdy (nawet Workstation) traktuje jako pojedynczą ścieżkę. Dzięki temu jest WYRAŹNA korzyść co do jakości brzmienia (tak, to nie herezja: porównajcie brzmienie Yamahy w trybie Voice i Performance, lub Korga w trybie Program i Combi!)
Więc jak dla mnie jeśli nawet istnieje różnica edycji syntezy w poszczególnych modelach, generalnie brzmienie jest to samo. Ponoć inaczej jest w Korgach Prophecy i Z1 opartych o syntezę MOSS. Testowałem je w domu wraz z MOSSem na karcie zainstalowanej w Extreme i na ucho jest tak samo.... zdaje się że jeden parametr edycji był w innej kolejności w Prophecy, ale to wciąż synteza MOSS.
Nawet jeśli karta VL czy AN ma "słabsze" brzmienie to jest zamontowana w NOWSZYM sprzęcie: przechodzi przez LEPSZE efekty i lepsze PRZETWORNIKI (dynamika i wierność). Mój typ: Yamaha EX5 i do tego moduł ES z kartami AN i DX (bo VL monofoniczna i tak jest EX5) Naromist sam mam teraz ES z kartami i BARDZO sobie go chwalę za RÓŻNORODNOŚĆ syntez czym - co jeszcze raz podkreslam _ XS NIE przewyższa ES (Yamaha założyła że tak dobrze posamplowali wszystko co godne uwagi do wykręcenia na tych syntezach... )
Wyparli sie dziedzictwa. A szkoda... kto pamięta świetnie brzmiącą DX7, taka płaska i metaliczna... a w miksie super się klei, o nic nie konkuruje z innymi ścieżkami. To samo z VL, a AN jest NIESAMOWITĄ pomimo że stosunkowo starą syntezą "analogową" (porównując z TI)
Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam!
[addsig]
"Rozmowy o muzyce, to jak tańczenie o architekturze". "Nadmiar wiedzy zabija ducha". "SZTUKA poszukiwana! Ktokolwiek wie, ktokolwiek słyszał?..." "Nie myl kamienia węgielnego z węglem kamiennym!"