...
Problemow powstajacych z powodu bliskiego polozenia blach nad tomami mozna wyliczyc od razu kilka, rozpatrujac negatywne zjawiska zarowno od strony brzmienia tomow, jak i od strony brzmienia blach. Dziwne, ze wielu bebniarzy ma to gdzies......
**********************
Mało tego, ze mają to gdzieś. Wiekszość z nich po sesji jeździ po realizatorze jak po psie. Ze mu nie brzmią bebny a przecież miał świetny zestaw....
**********************
heh,oczywiście to jest problem widziany z jednej strony. Moim zdaniem dobry akustyk zamiast się wkurzać na perkusistę powinien przynajmniej zrozumieć specyfikę pewnych ustawień zestawu*
jeżeli drummer gra albo ma ambicję grać jak najszybsze drum'n'bassowe,jungle beaty to umieszczenie ride'a powyżej pewnego poziomu po prostu uniemożliwia odpowiedni ukłąd rąk, przy którym nadgarstki "chodzą" najszybciej i najluźniej*
inna sprawa,że w takim nowoczesnym klubowym graniu nie używa się wielu tomów i zawsze można ustawić blaszki w takim miejscu,w którym nie będą zawadzać(np.:z boku)
ale z góry mówię,że przyzwyczajenie bębniarza do swojego ustawienia zestawu perkusyjnego jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na dobry flow muzyki z niego płynącej*
natomiast prawdą jest,ze wielu ludzi (po obydwu stronach konsolety) nie zawsze potrafi ogarnąć zakres swoich kompetencji i nie widzi potrzeby w zgłębianu wiedzy z dziedziny muzycy-nagłasniania a akustycy-grania*
Mnie osobiście jako perkusjonistę strasznie wnerwia totalna ignorancja ze strony niektórych akustyków,którzy nie rozróżniają wielu instr.perkusyjnych(kto wie co to cajón,bata czy kalangu?) a co za tym idzie nie znają ich specyfiki i nie ograrniają soundu*
Chyba wszyscy zgodzimy się,że na to jak publiczność odbierze koncert wpływają zarówno muzycy jak i ekipa nagłaśniająca.
Tworzenie dźwięków na żywo jest procesem bardzo intymnym,do którego potrzebna jest wielka wrażliwość,wyobraźnia,komunikatywność i wiedza.
Artysta przelewa swoje emocje,przemyślenia i odczucia na instrument
a akustyk dba o jak najlepszy przepływ tej kreatywnej energi wśród muzyków na scenie oraz przenosi cały sound na przody w taki sposób,żeby słuchacz (tak meloman jak i dyletant) mógł bez zakłuceń odbierać treść muzyki*
czy nie uważacie,że do takiego procesu potrzebna jest również wiedza na temat brzmienia poszczególnych styli muzycznych.Bo przecież inaczej brzmi zespół salsowy z 5osobową sekcją perkusyjną a inaczej power trio!
Niestety ciągłą zmorą muzyków na każdym poziomie jest owy brak wyobraźni ze strony Inżynierów Dźwięku ,którzy wielokrotnie sprowadzają wieloletni wysiłek bandu dożącego do własnego oryginalnego brzmienia(np;melanż elektroniki i tradycyjnych instr.ludowych;5osobowa sekcja perkusyjna;flamenco jazz;ethno-elektro-free-jazz;drum'n'bass z sekcją smyczkową;chór gospel etc) do brzmienia rockowizny z RMI fm poprzez przykrycie wszystkich akustycznych instr.,wokalu,dęciaków ostro podkręconą perką i bassem !!!
Ludzie więcej wyobraźni proszę !
rozumiem,że musi być "mięcho" ale nie zabijajcie muzyki własną koncepcją wynikającą z tego,że np słuchacie tylko blues-rocka !
Postarajmy się krzewić kulturę dialogu pomiędzy artystami instrumentalistami a artystami technologii dźwięku wszakże komunikacja to podstawa ***
tego i wiele innych życzę sobie i wszystkim w ten piękny wigilijny wieczór
normalnie,przemówiłem ludzkim głosem
ps.Polecam wszystkim rockowym akustykom o siegnięcie po płyty artystów takich jak:
Omar Sosa, Diakara - afro-cuban jazz
Paquito D'Riveira - latin jazz
Charanga Habanera - timba (nowoczesna salsa)
Hector Lavoe, Tito Puente, Fania All Stars - salsa
Jan Garbarek,Bill Laswell, Karsh Kale,Steve Coleman & Five Elements - etno jazz
Paco De Lucia,Pepe Habichuela - flamenco
Chano Dominguez, Tomatito,Chiquelo - flamenco jazz
Ketama, El Bicho, El Barrio - flamenco pop
Airto Moreira,Trilok Gurtu,Glen Velez, Tananas - world music
Mamady Keita, Dou Dou Ndiaye Rose - muzyka perkusyjna z Afryki Zach.
undefinedOJOS DE BRUJO(!!! mistrzostwo muza i sound),Carlinhos Brown - taneczny i mocno energetyczny POP i FUSION oparte na muzyce ludowej
Jojo Meyer, Miloopa(PL),Karimski Klub(PL) - jungle,drum'n'bass,NU JAZZ na żywo
WIERZĘ,ŻE DACIE RADĘ !!!