Strona 1 z 1

Gitara z pieca - mikrofony

: niedziela 09 gru 2007, 02:30
autor: hid37
Szukalem info w róznych tematach na forum, troche w sumie sie dowiedzialem, ale to nie dokońca rozwiązało mi problem. Nagrywam przesterowaną gitare z pieca Shurem SM57 i SP B1 przez mikser do karty.

shure SM57 blisko, po prawej stronie kolumny (dwugłośnikowej) kilka cm w bok od membrany, sp B1 metr od kolumny, mniej więcej po środku, na wysokosci pół metra od ziemi...

teraz problem: staram sie uzyskać dość przestrzenną gitare (no i nie jest źle) shure SM57 nagrywa spoko, ale B1 to sam piach... brzmi tragicznie, czy to wina położenia względem kolumny? w kilku innych pozycjach brzmi podobnie (piach).

moze lepiej zainwestować w kolejnego SM57 albo inny mic? tutaj pytanko bardziej z tips and tricks: jakie microfony i położenie będą najlepsze dla mocnego przesteru w numetalu? (wzmacniacz mam dobry wiec tutaj nie ma problemu z ukreceniem odpowiedniego brzmienia wyjściowego)

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: niedziela 09 gru 2007, 10:28
autor: majall
Dobre rezultaty uzyskasz stosując Audio Technica ATM63HE i Sennheiser e 606

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: niedziela 09 gru 2007, 14:23
autor: hid37
...Dobre rezultaty uzyskasz stosując Audio Technica ATM63HE i Sennheiser e 606...
**********************

thx, a jakie ustawienia mikrofonów względem kolumny bylyby najlepsze zeby uzyskac troche przestrzeni dla przesteru?

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: niedziela 09 gru 2007, 14:52
autor: majall
Choć zajęcie jest czasochłonne to warto poeksperymentować z ustawieniami .Myślę że w końcu dojdziesz do swojego indywidualnego brzmienia .

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: niedziela 09 gru 2007, 23:07
autor: Antheck
moze lepiej zainwestować w kolejnego SM57 albo inny mic? tutaj pytanko bardziej z tips and tricks: jakie microfony i położenie będą najlepsze dla mocnego przesteru w numetalu? (wzmacniacz mam dobry wiec tutaj nie ma problemu z ukreceniem odpowiedniego brzmienia wyjściowego)...
**********************
Proponuje wy.....lić SMa i zamiast niego wrzucić dwie sztuki AT2020 Audio Technica. Mikrofonik tani jak barszcz, a i wiele innych rzeczy nim nagrasz. Wielka membrana daje naprawdę niezłe rezultaty. Rozsuwasz w panorami te dwa sita i produkujesz taki sound z pieca, że głowa mała.
Pozdrawiam,
[addsig]

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: poniedziałek 10 gru 2007, 01:03
autor: Tasiorowski
...moze lepiej zainwestować w kolejnego SM57 albo inny mic? tutaj pytanko bardziej z tips and tricks: jakie microfony i położenie będą najlepsze dla mocnego przesteru w numetalu? (wzmacniacz mam dobry wiec tutaj nie ma problemu z ukreceniem odpowiedniego brzmienia wyjściowego)...
**********************
Proponuje wy.....lić SMa i zamiast niego wrzucić dwie sztuki AT2020 Audio Technica. Mikrofonik tani jak barszcz, a i wiele innych rzeczy nim nagrasz. Wielka membrana daje naprawdę niezłe rezultaty. Rozsuwasz w panorami te dwa sita i produkujesz taki sound z pieca, że głowa mała.
Pozdrawiam,
...
**********************
Mam 3 sztuki SHURA SM 57, tego "legendary" i 3 sztuki AUDIOTECHNIKI ATM 650. Są to hiperkardioidy przeznaczone raczej do bębnów i na tym też je testowałem z SHURAMI... niestety na niekorzyść SHURA. Ten mikrofon jest figurą brązową, którą ktoś po brązowił w czasach, kiedy nie było w zasadzie konkurencji. Dzisiaj za te same pieniądze albo i taniej można kupić zajebiste majki. W ogóle polecam firmę AUDIOTECHNIKA. Mam parę jej majków i naprawdę rewelacja. No i to japońska firma jest A tak poza tym, to polecam nagrywać gitary pojemnościówkami. Ciężej to wysterować i nieprzesterować, ale jak ktoś lubi bardziej "amerykańskie" brzmienie, to tak powinno być

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: poniedziałek 10 gru 2007, 01:10
autor: Respectus
W ogóle polecam firmę AUDIOTECHNIKA. Mam parę jej majków i naprawdę rewelacja. No i to japońska firma jest...
**********************
Pierwsze słyszę o takiej firmie... Możesz troszke przybliżyć co to za japoński producent?

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: poniedziałek 10 gru 2007, 01:14
autor: Gerry
Pierwsze słyszę o takiej firmie... Możesz troszke przybliżyć co to za japoński producent?...
**********************
No ja też pierwsze słyszę o takiej firmie. Może koledze chodziło o AUDIO-TECHNICA ale skoro posiada tych "majków" kilka to pewnie się nie pomylił w pisowni :)

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: sobota 22 gru 2007, 18:19
autor: Tasiorowski
...Pierwsze słyszę o takiej firmie... Możesz troszke przybliżyć co to za japoński producent?...
**********************
No ja też pierwsze słyszę o takiej firmie. Może koledze chodziło o AUDIO-TECHNICA ale skoro posiada tych "majków" kilka to pewnie się nie pomylił w pisowni :)...
**********************
oczywiście, masz rację, AUDIO-TECHNICA. Napisałem wcześniej fonetycznie to dobre majki, mniej u nas znane, ale powoli ludzie się odwracają od SHURE, Audix jak tylko będzie miał porządnego dystrybutora w Polsce, zarządzi, mówię wam....

Re: Gitara z pieca - mikrofony

: sobota 22 gru 2007, 18:42
autor: AlfonsoRodeo
Eeee tam, od razu odwracają... bogactwo rózności jest;-)
a Shure to standard do którego i tak się wraca, bo zawsze daje przewidywalne rezultaty.

Wracając do gitar: SM57 to złoty środek, można kombinować z A-T 2020 w cenie ok. 400 pln za sztukę - czyli porównywalną. Spróbowałem też kiedyś Electro-Voice 868 N/D - czyli mikrofonu do stopy i okazało się, że nic nie trzeba kombinować później w miksie, poza obcięciem dołu. Od tej pory nagrywam w taki właśnie sposób - przez EV 868 N/D, z dużą dynamiczną membraną podobną do tej, jaka jest w klasycznym RE20.

Położenie mikrofonu to ważna sprawa - w środek membrany głośnika daje brzmienie bardziej średnicowe i brightowe, w resor - mięsiste i łagodniejsze, gdzieś pośrodku da też inne - zależy, jakie Ci się spodoba. Próbuj, kombinuj, słuchaj. Załóż na tą gitarkę kompresor, posłuchaj. Przy nagrywaniu dwoma mikrofonami tego samego źródła i rozsunięciu w panoramach sprawdź tylko, jakie efekty da to w trybie mono. Łątwo zrobić tutaj krzywdę nagraniu - w stereo jest pięknie, w mono - zdrada!

Niezłe brzmienie daje nagranie po raz drugi tej samej partii na drugi kanał i rozsunięcie w panoramie.

Słuchać, próbować, kombinować.... i znów słuchać.