Combo basowe - polaryzacja głośnika

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
vitosha
Combo basowe - polaryzacja głośnika

Post autor: vitosha » piątek 20 lip 2007, 00:10

Witam serdecznie

Jestem w trakcie renowacji comba basowego
BILLSON STUDIO BAS 100 ( Nie wiem czy ktoś kojarzy ten sprzęt )
Zakupiłem do niego nowy glośnik celestion truvox 1525. Być może to nieopłacalna inwestycja na tak stary sprzęt, ale jestem do niego przywiązany...

Na glośniku oczywiście pisze gdzie jest plus gdzie minus, ale na kablach które wychodzą od wzmacniacza nie ma oznaczeń + / -
Nie znam się na czymś takim i (pewnie śmiesznie to zabrzmi) Sprawdziłem napięcie prubówką mając nadzieje ze ten który jest plusem będzie mi się świecił a ten który minusem nie bedzie świecił...
I Świecą oba tak samo !
Czy to znaczy że coś jest nie tak ?
W jaki sposób sprawdzić gdzie + - ?
Chciałem być muzykiem...

Awatar użytkownika
Jupik

Re: Combo basowe - polaryzacja głośnika

Post autor: Jupik » piątek 20 lip 2007, 12:42

...Witam serdecznie

Jestem w trakcie renowacji comba basowego
BILLSON STUDIO BAS 100 ( Nie wiem czy ktoś kojarzy ten sprzęt )
Zakupiłem do niego nowy glośnik celestion truvox 1525. Być może to nieopłacalna inwestycja na tak stary sprzęt, ale jestem do niego przywiązany...

Na glośniku oczywiście pisze gdzie jest plus gdzie minus, ale na kablach które wychodzą od wzmacniacza nie ma oznaczeń + / -
Nie znam się na czymś takim i (pewnie śmiesznie to zabrzmi) Sprawdziłem napięcie prubówką mając nadzieje ze ten który jest plusem będzie mi się świecił a ten który minusem nie bedzie świecił...
I Świecą oba tak samo !
Czy to znaczy że coś jest nie tak ?
W jaki sposób sprawdzić gdzie + - ?
...