Impedancja wejścia miksera
W innym temacie toczy zacięta dyskusja na temat nagrywania liniowego. I własnie mam pytanie podobnego kalibru. W specyfikacji danego sprzętu/miksera podana jest wartość impedancji wejścia mikrofonowego - dajmy na to 1,5 kOhma. Jak ta wartość ma się do pozycji suwaka gain? Skoro jest na wejściu potencjometr, to pewnie on reguluje tę wartość.
Re: Impedancja wejścia miksera
...W innym temacie toczy zacięta dyskusja na temat nagrywania liniowego. I własnie mam pytanie podobnego kalibru. W specyfikacji danego sprzętu/miksera podana jest wartość impedancji wejścia mikrofonowego - dajmy na to 1,5 kOhma. Jak ta wartość ma się do pozycji suwaka gain? Skoro jest na wejściu potencjometr, to pewnie on reguluje tę wartość....
**********************
Potencjometr gain nie ma wpływu na impedancje wejściową mixera.Potencjometr reguluje wzmocnienie wzmacniacza operacyjnego,więc w środku układu scalonego.Impedancja jest wyznaczona przez obwody wejściowe tego wzmacniacza i elementy bierne połaczone z nim.Na przykład rezystory.Celowo napisałem wzmacniacz operacyjny,żeby nie zagłebiać się w szczegóły typu:typ,nazwa ukłądu scalonego.Oczywiście układy wejściowe dobrego mixera nie są wykonane na zwykłych wzm.operacyjnych typu-TL 071,NE 5534.(To tak dla zainteresowanych).Jeżeli czasem wystepuje inna koncepcja układowa,to i tak wejście mixera jest odseparowane i ma stałą impedancje.
**********************
Potencjometr gain nie ma wpływu na impedancje wejściową mixera.Potencjometr reguluje wzmocnienie wzmacniacza operacyjnego,więc w środku układu scalonego.Impedancja jest wyznaczona przez obwody wejściowe tego wzmacniacza i elementy bierne połaczone z nim.Na przykład rezystory.Celowo napisałem wzmacniacz operacyjny,żeby nie zagłebiać się w szczegóły typu:typ,nazwa ukłądu scalonego.Oczywiście układy wejściowe dobrego mixera nie są wykonane na zwykłych wzm.operacyjnych typu-TL 071,NE 5534.(To tak dla zainteresowanych).Jeżeli czasem wystepuje inna koncepcja układowa,to i tak wejście mixera jest odseparowane i ma stałą impedancje.
Re: Impedancja wejścia miksera
Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 07:43 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]
Re: Impedancja wejścia miksera
Ok, dzieki
To jeszcze jedno pytanie. Jest zasada (EIS 6/2007) że impedancja odbiornika (miksera) musi być conajmniej 10 razy wieksza od impedancji nadajnika (instrument). Impedancja impedancją, ale oprócz niej jest jeszcze napięcie. Jakie ono ma znaczenie w konfrontacji we/wy?
To jeszcze jedno pytanie. Jest zasada (EIS 6/2007) że impedancja odbiornika (miksera) musi być conajmniej 10 razy wieksza od impedancji nadajnika (instrument). Impedancja impedancją, ale oprócz niej jest jeszcze napięcie. Jakie ono ma znaczenie w konfrontacji we/wy?
Re: Impedancja wejścia miksera
...... Oczywiście układy wejściowe dobrego mixera nie są wykonane na zwykłych wzm.operacyjnych typu-TL 071,NE 5534.(To tak dla zainteresowanych). [...]
**********************
A wcale, że nie. Obok MC4580, wymienione wyżej układy są najpopularniejszymi w liniowych torach wejściowych większości mikserów świata.
...
**********************
Nie zgodził bym sie z tą opinią.Może w dalszych układach,ale nie we wzmacniaczu wstepnym,gdzie stosunek sygnał szum jest bardzo ważny i parametry szumowe muszą być na najwyższym poziomie.Ponieważ raz wzmocniony szum powiela sie w dalszych układach.No dobra zgodzę sie,że NE 5534 jest układem nisko szumnym,sam stosuję takie jako tani przedwzmacniacz mikrofonowy.Ale są wzmacniacze napieciowe o dużo lepszych parametrach.Napisałeś.W liniowych torach wejściowych.Nie chodzi Tobie chyba o liniowe wejścia instrumentalne?Bo tam jak wiadomo wpina sie coś co juz posiada wzmocniony sygnał np.klawisze,minidysk.Jak tak to sie zgodzę.Tam sygnał nie jest już tak podatny na zaszumienie jak w torze mikrofonowym.Nie chce tutaj wchodzić w jakieś nie konczące się dyskusje,kto ma racje,ale przyznac musisz,że tor wejściowy jest bardzo ważny ,jezeli chodzi o szumy w mikserze.
To moje osobiste zdanie,oczywiście każdy ma prawo do innego.
**********************
A wcale, że nie. Obok MC4580, wymienione wyżej układy są najpopularniejszymi w liniowych torach wejściowych większości mikserów świata.
...
**********************
Nie zgodził bym sie z tą opinią.Może w dalszych układach,ale nie we wzmacniaczu wstepnym,gdzie stosunek sygnał szum jest bardzo ważny i parametry szumowe muszą być na najwyższym poziomie.Ponieważ raz wzmocniony szum powiela sie w dalszych układach.No dobra zgodzę sie,że NE 5534 jest układem nisko szumnym,sam stosuję takie jako tani przedwzmacniacz mikrofonowy.Ale są wzmacniacze napieciowe o dużo lepszych parametrach.Napisałeś.W liniowych torach wejściowych.Nie chodzi Tobie chyba o liniowe wejścia instrumentalne?Bo tam jak wiadomo wpina sie coś co juz posiada wzmocniony sygnał np.klawisze,minidysk.Jak tak to sie zgodzę.Tam sygnał nie jest już tak podatny na zaszumienie jak w torze mikrofonowym.Nie chce tutaj wchodzić w jakieś nie konczące się dyskusje,kto ma racje,ale przyznac musisz,że tor wejściowy jest bardzo ważny ,jezeli chodzi o szumy w mikserze.


Re: Impedancja wejścia miksera
...Ok, dzieki
To jeszcze jedno pytanie. Jest zasada (EIS 6/2007) że impedancja odbiornika (miksera) musi być conajmniej 10 razy wieksza od impedancji nadajnika (instrument). Impedancja impedancją, ale oprócz niej jest jeszcze napięcie. Jakie ono ma znaczenie w konfrontacji we/wy?...
**********************
Chodzi o to,żeby te impedancje we/wy były ze sobą dopasowane jeżeli nie będą to źródło może obciążać odbiornik.Mogą wtedy powstać nie chciane zniekształcenia dźwięku.Można tak samo popatrzec na gitare i wzmacniacz.Przystawka w gitarze ma impedancje ok.10kohm a wejście wzmacniacza ok.1Mohm.To jakieś 100 razy więcej.Nie mówie o potencjometrach które maja też około 500kohm (Gibson) 250kohm (Fender) To tak w przybliżeniu podaje,żeby zobaczyć jak to wygląda.A co z tym napieciem?Chodzi o napiecie phantom do zasilania mikrofonów pojemnościwych,czy o napiecie sygnału jaki wchodzi do miksera.Jeżeli chodzi o napięcie sygnału(potocznie mówi się wielkość sygnału)to sprawa wygląda tak,żeby nie był za duzy,bo wejśćie następnego urządzenia zostanie przesterowane i powstaną duże zniekształcenia.A jeżli chodzi o phantom to nie ma wpływu na inne urządzenia gdy jest właczony,oczywiście gdy korzystamy z wejścia liniowego tego kanału na którym jest właczone te napiecie.Choc też nie powinno wpływać wejście mikrofonowe,ponieważ zazwyczaj każde urządzenie na wyjściu jest odseparowane kondensatorem(to nie jest zasada)więc lepiej nie ryzykować.Może o to chodziło(?)
To jeszcze jedno pytanie. Jest zasada (EIS 6/2007) że impedancja odbiornika (miksera) musi być conajmniej 10 razy wieksza od impedancji nadajnika (instrument). Impedancja impedancją, ale oprócz niej jest jeszcze napięcie. Jakie ono ma znaczenie w konfrontacji we/wy?...
**********************
Chodzi o to,żeby te impedancje we/wy były ze sobą dopasowane jeżeli nie będą to źródło może obciążać odbiornik.Mogą wtedy powstać nie chciane zniekształcenia dźwięku.Można tak samo popatrzec na gitare i wzmacniacz.Przystawka w gitarze ma impedancje ok.10kohm a wejście wzmacniacza ok.1Mohm.To jakieś 100 razy więcej.Nie mówie o potencjometrach które maja też około 500kohm (Gibson) 250kohm (Fender) To tak w przybliżeniu podaje,żeby zobaczyć jak to wygląda.A co z tym napieciem?Chodzi o napiecie phantom do zasilania mikrofonów pojemnościwych,czy o napiecie sygnału jaki wchodzi do miksera.Jeżeli chodzi o napięcie sygnału(potocznie mówi się wielkość sygnału)to sprawa wygląda tak,żeby nie był za duzy,bo wejśćie następnego urządzenia zostanie przesterowane i powstaną duże zniekształcenia.A jeżli chodzi o phantom to nie ma wpływu na inne urządzenia gdy jest właczony,oczywiście gdy korzystamy z wejścia liniowego tego kanału na którym jest właczone te napiecie.Choc też nie powinno wpływać wejście mikrofonowe,ponieważ zazwyczaj każde urządzenie na wyjściu jest odseparowane kondensatorem(to nie jest zasada)więc lepiej nie ryzykować.Może o to chodziło(?)

Re: Impedancja wejścia miksera
chodziło o napięcie na wyjściu nadajnika i na wejściu odbiornika. Operuje się tylko impedancją, nie mówiąc w zasadzie nic o napięciu. Czy są jakieś reguły/zasady jakie to napięcie może/musi być? Co znaczy nie za duże/nie za małe? Biorąc pod uwagę impedancję już wiem, ze zasada 10 razy więcej na odbiorniku. Ale spełniając ten warunek może sie okazać np. że napiecie mimo 10krotnej różnicy oporności może być takie samo?
Re: Impedancja wejścia miksera
...chodziło o napięcie na wyjściu nadajnika i na wejściu odbiornika. Operuje się tylko impedancją, nie mówiąc w zasadzie nic o napięciu. Czy są jakieś reguły/zasady jakie to napięcie może/musi być? Co znaczy nie za duże/nie za małe? Biorąc pod uwagę impedancję już wiem, ze zasada 10 razy więcej na odbiorniku. Ale spełniając ten warunek może sie okazać np. że napiecie mimo 10krotnej różnicy oporności może być takie samo?...
**********************
Ciężko to wytłumaczyc jakie to na pięcie musi być.Ustalając wysokość napięcia na wy/we,kieruje się zazwyczaj wskazaniami wskaźników wysterowania,zwłaszcza w urządzeniu odbiorczym.Najlepiej jak by to napięcie osiągało poziom 0 na wskaźniku wysterowania (+4dbu) wtedy wejście będzie optymalnie wysterowane.Tak jest przy moim wskaźniku wysterowania w mixerze,gdzie 0 odpowiada poziomowi +4dbu.W każdym takim wskaźniku jest na końcu dioda(czy element wskaźnika,bo mozna spodkać wskaźniki na wyświetlaczach LCD) koloru czerwonego,która wskazuje przesterowanie sygnału(czyli zbyt wysokie napięcie)Cała filozofia polega,żeby do tego nie doprowadzić.Oczywiście stały poziom sygnału,można uzyskać puszczając muzykę z cd,ustawiając poziom 0 wskaźnik nie powinien przekroczyć tej wartości przy najśilniejszych sygnałach.(że zrozumiałych wzglądów związanych z produkcją płyty cd).Inna sprawa gdy sygnał jest bardzo dynamiczny(np.nagrywana perkusja)wtedy trzeba wszystko to tak wypośrodkować,rzeby przy najmocniejszym uderzeniu nie było przesterowania.Zajrzyj na tę strone,tam jest pare informacji na temat db,dbu i dbv.Podstawowa rzecz,to jaka jest po między nimi różnica.To jest ważne. http://www.studio.mpro.pl/pomiary/
**********************
Ciężko to wytłumaczyc jakie to na pięcie musi być.Ustalając wysokość napięcia na wy/we,kieruje się zazwyczaj wskazaniami wskaźników wysterowania,zwłaszcza w urządzeniu odbiorczym.Najlepiej jak by to napięcie osiągało poziom 0 na wskaźniku wysterowania (+4dbu) wtedy wejście będzie optymalnie wysterowane.Tak jest przy moim wskaźniku wysterowania w mixerze,gdzie 0 odpowiada poziomowi +4dbu.W każdym takim wskaźniku jest na końcu dioda(czy element wskaźnika,bo mozna spodkać wskaźniki na wyświetlaczach LCD) koloru czerwonego,która wskazuje przesterowanie sygnału(czyli zbyt wysokie napięcie)Cała filozofia polega,żeby do tego nie doprowadzić.Oczywiście stały poziom sygnału,można uzyskać puszczając muzykę z cd,ustawiając poziom 0 wskaźnik nie powinien przekroczyć tej wartości przy najśilniejszych sygnałach.(że zrozumiałych wzglądów związanych z produkcją płyty cd).Inna sprawa gdy sygnał jest bardzo dynamiczny(np.nagrywana perkusja)wtedy trzeba wszystko to tak wypośrodkować,rzeby przy najmocniejszym uderzeniu nie było przesterowania.Zajrzyj na tę strone,tam jest pare informacji na temat db,dbu i dbv.Podstawowa rzecz,to jaka jest po między nimi różnica.To jest ważne. http://www.studio.mpro.pl/pomiary/
Re: Impedancja wejścia miksera
ok, dzięki;)
i jeszcze jedno pytanie, bo nie jestem mocny z elektroniki;) Już pominałem o zasadzie 1:10 (żeby nie przeciążyć źródła sygnału). A czemu ta zasada nie obowiązuje w przypadku zestawienia wzmacniacza i głośnika - tu impedancja ma być taka sama.
i jeszcze jedno pytanie, bo nie jestem mocny z elektroniki;) Już pominałem o zasadzie 1:10 (żeby nie przeciążyć źródła sygnału). A czemu ta zasada nie obowiązuje w przypadku zestawienia wzmacniacza i głośnika - tu impedancja ma być taka sama.
Re: Impedancja wejścia miksera
...ok, dzięki;)
i jeszcze jedno pytanie, bo nie jestem mocny z elektroniki;) Już pominałem o zasadzie 1:10 (żeby nie przeciążyć źródła sygnału). A czemu ta zasada nie obowiązuje w przypadku zestawienia wzmacniacza i głośnika - tu impedancja ma być taka sama....
**********************
jaka ma byc taka sama???impedancja glosnika ma nie byc nizsza od obciazalnosci wzmacniacza(to nie impedancja) bo inaczej niektore wzmacniacze "zrozumieja" to jako zwarcie i albo zadziala zabezpieczenie albo sie przegrzeja i pojda z dymem.........
i jeszcze jedno pytanie, bo nie jestem mocny z elektroniki;) Już pominałem o zasadzie 1:10 (żeby nie przeciążyć źródła sygnału). A czemu ta zasada nie obowiązuje w przypadku zestawienia wzmacniacza i głośnika - tu impedancja ma być taka sama....
**********************
jaka ma byc taka sama???impedancja glosnika ma nie byc nizsza od obciazalnosci wzmacniacza(to nie impedancja) bo inaczej niektore wzmacniacze "zrozumieja" to jako zwarcie i albo zadziala zabezpieczenie albo sie przegrzeja i pojda z dymem.........