Strona 1 z 2

"Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 07:37
autor: paxhome
Witam
W najnowszym EIS .. był opis wtyczki Assimilator... która "uczy się" pasm kawalka wzorcowego a potem mozna to przenieść na inny kawalek... jakoś tak.
Szukalem na forum info cos na ten temat, ale nie znalazlem, oczywiście w grę wchodzą analogiczne wtyczki.
Czy znacie jakies konkretne przykłady ? ... bo bardzo ciekawi mnie jak to naprawdę działa....

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 08:09
autor: Jackal
...Witam
W najnowszym EIS .. był opis wtyczki Assimilator... która "uczy się" pasm kawalka wzorcowego a potem mozna to przenieść na inny kawalek... jakoś tak.
Szukalem na forum info cos na ten temat, ale nie znalazlem, oczywiście w grę wchodzą analogiczne wtyczki.
Czy znacie jakies konkretne przykłady ? ... bo bardzo ciekawi mnie jak to naprawdę działa.... ...
**********************


Izotope Ozone można nauczyc korekcji....nie wiem czy czegos więcej...
[addsig]

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 09:44
autor: Krizz
Steinber Freefilter.

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 09:56
autor: JoachimK
FREQUAL-IZER od Roger Nichols Digital (wczesniej jako Firium - Elemental Audio systems).

P.S. Nie licz na wiele. Zabiegi "kojarzenia" pasma, by zblizyc sie brzmieniem do podanego wzorca moze sie udac w zadowalajacym stopniu tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem).

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 11:23
autor: grembo
jest wiecej takich kwiatkow, np. Har-Bal - z ciekawoscia sciagnalem go (przyznam sie ze wstydem) i 2-3 dni poprobowalem. Dlugo cos strasznie robi - dosyc skomplikowany - a efekt cienki raczej. Przypuszczam ze z miksem jakiegos zawodowca by sobie poradzil, tylko ze zawodowiec go nie uzyje :) Ze zle zrobionego miksu cudu nie bedzie.

Udalo mi sie natomiast poprawic nim wtedy samo brzmienie bassu, tzn. poprawic to za duzo powiedziane - ale zblizyc do wzorca - moze dlatego ze to dzialanie mniej skomplikowane. Problem polegal tylko na tym, ze raz dzwiek byl idealny z wzorcem (mimo ze ja gram na basie palcami, a wzorzec to granie kostka - Steve Swallow), a raz przejasniony (chyba program probowal zrobic mi z palcow kostke :)

Generalnie to bezmyslne maszyny, mysle ze cos prostego zrobic potrafia - ale ten sam efekt mozna osiagnac samemu :) a i satsfkacja wieksza.

program ten sciagal equalizacje, multiband oraz level (RMS). po przerobce mozna ten dzwiek bylo rysowac olowkiem - zrobienie utwor - mniej wiecej godzina.

ten sam efekt Izotopem - ok. 15 minut.

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 11:46
autor: JoachimK
...jest wiecej takich kwiatkow, np. Har-Bal
**********************

Ten nawet nie pracuje w czasie rzeczywistym. Dla mnie kolejna beznadzieja stworzona po to, by sciemniac ludzi sloganami typu "pierwsze na swiece oprogramowanie, ktore..." itd. Dno, bo nawet same w sobie filtry ma kiepsko brzmiace.

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 11:53
autor: Zbynia
coz lenistwo rzadzi - teraz jest na to moda - kliknac i miec hita

a ludzie ucza sie miksowania latami i nie ma najmniejszych szans by byle programik zrobil to jak nalezy....

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 12:15
autor: Jackal
...FREQUAL-IZER od Roger Nichols Digital (wczesniej jako Firium - Elemental Audio systems).

P.S. Nie licz na wiele. Zabiegi "kojarzenia" pasma, by zblizyc sie brzmieniem do podanego wzorca moze sie udac w zadowalajacym stopniu tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem)....
**********************

Popieram....to pójście na łatwiznę...aczkolwiek bardzo kuszące i zdradliwe...sam kiedyś z ciekawości spróbowałem z Izotopem-efekt-taki sobie, zastanowiło mnie wtedy czemu.

tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem)....

Tak naprawdę z czystej ciekawości-jakich?
[addsig]

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 12:19
autor: ast
......FREQUAL-IZER od Roger Nichols Digital (wczesniej jako Firium - Elemental Audio systems).

P.S. Nie licz na wiele. Zabiegi "kojarzenia" pasma, by zblizyc sie brzmieniem do podanego wzorca moze sie udac w zadowalajacym stopniu tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem)....
**********************

Popieram....to pójście na łatwiznę...aczkolwiek bardzo kuszące i zdradliwe...sam kiedyś z ciekawości spróbowałem z Izotopem-efekt-taki sobie, zastanowiło mnie wtedy czemu.

tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem)....

Tak naprawdę z czystej ciekawości-jakich?
...
**********************
Jak sądzę, głównie aranżacyjnych - to musi być podobne w sensie muzycznym, żeby dało się 'upodobnić' w sensie brzmieniowym.

Re: "Inteligentne" wtyczki

: piątek 25 maja 2007, 12:44
autor: JoachimK
tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem)....

Tak naprawdę z czystej ciekawości-jakich?
...
**********************

Chocby trzeba zachowac podobna dynamike poszczegolnych skladnikow miksu oraz proporcje.
Przyklad: wystarczy, ze we wzorcu i w materiale docelowym pojawi sie mocne szerokopsamowe zrodlo dzwieku, w jednym przypadku bedzie to jasny werbel, w drugim jasne i szerokie brzmiene synterzatora, ktore z kolei bedzie plaskie, w swojej obiedni podobne do padu (odwrotnosc obwiedni werbla). Jesli te dwa elementy beda mocno decydowaly o sumarycznej energii podpasm, kazda taka wtyczka zglupieje.

Mozna tez zrobic prosty eksperyment na skrajnie roznym materiale, by szybciej przekonac sie o niedoskonalosci takiego procesu: jak wzorzec podac jasne nagranie, a w nagraniu docelowym dac wszystko mocno ciemne i na to nalozyc cos jasnego, np. tamburyno. Efekt - wtyczka przyrowna sie do jasnego wzorca, a efekt dzialania na calym ciemnym podkladzie w obrabianym materiale bedzie zalezal tylko od energii (poziomu) tamburyna. Co sie bedzie dzialo z w tym czasie z pozostalym ciemnym brzmieniem - mozna sobie wyobrazic.

Z takiego eksperymentu wynika jednoznacznie, ze trzeba by miec zarowno podobny aranz, ale i podobne skladniki aranzu w sensie brzmienia oraz tonacje.
Z kolei przyrownywanie sie do zmasterowanego utworu mija sie z celem z oczywistych powodow.

Jeszcze prostszym eksperymentem nie wymagajacym zbytniego ustawiania i przygotowania sie jest proba przyrownania dema z instrumentu klawiszowego. Jako zrodlo brzmienia wezmy dobrze brzmiacy dynamiczny instrument i za pomoca wtyczki sprobojmy podobnego "kopa" uzyskac ze starego SoundCanvas. Po zabiegu ten drugi stanie sie jescze bardziej plaski, niz byl.

Wykorzystanie tego typu wtyczek widze w zupelnie innych celach, na pewno nie jako element naprawczy, bo tak sie w zdecydowanej wiekszosci przyypadkow nie da.