Post
autor: JoachimK » piątek 25 maja 2007, 12:44
tylko w podczas spelnienia kilku czynnikow wzgledem wzorca (wcale nie zwiazanych z pasmem)....
Tak naprawdę z czystej ciekawości-jakich?
...
**********************
Chocby trzeba zachowac podobna dynamike poszczegolnych skladnikow miksu oraz proporcje.
Przyklad: wystarczy, ze we wzorcu i w materiale docelowym pojawi sie mocne szerokopsamowe zrodlo dzwieku, w jednym przypadku bedzie to jasny werbel, w drugim jasne i szerokie brzmiene synterzatora, ktore z kolei bedzie plaskie, w swojej obiedni podobne do padu (odwrotnosc obwiedni werbla). Jesli te dwa elementy beda mocno decydowaly o sumarycznej energii podpasm, kazda taka wtyczka zglupieje.
Mozna tez zrobic prosty eksperyment na skrajnie roznym materiale, by szybciej przekonac sie o niedoskonalosci takiego procesu: jak wzorzec podac jasne nagranie, a w nagraniu docelowym dac wszystko mocno ciemne i na to nalozyc cos jasnego, np. tamburyno. Efekt - wtyczka przyrowna sie do jasnego wzorca, a efekt dzialania na calym ciemnym podkladzie w obrabianym materiale bedzie zalezal tylko od energii (poziomu) tamburyna. Co sie bedzie dzialo z w tym czasie z pozostalym ciemnym brzmieniem - mozna sobie wyobrazic.
Z takiego eksperymentu wynika jednoznacznie, ze trzeba by miec zarowno podobny aranz, ale i podobne skladniki aranzu w sensie brzmienia oraz tonacje.
Z kolei przyrownywanie sie do zmasterowanego utworu mija sie z celem z oczywistych powodow.
Jeszcze prostszym eksperymentem nie wymagajacym zbytniego ustawiania i przygotowania sie jest proba przyrownania dema z instrumentu klawiszowego. Jako zrodlo brzmienia wezmy dobrze brzmiacy dynamiczny instrument i za pomoca wtyczki sprobojmy podobnego "kopa" uzyskac ze starego SoundCanvas. Po zabiegu ten drugi stanie sie jescze bardziej plaski, niz byl.
Wykorzystanie tego typu wtyczek widze w zupelnie innych celach, na pewno nie jako element naprawczy, bo tak sie w zdecydowanej wiekszosci przyypadkow nie da.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!