Nagranie gitary z mikrofonu i linii
Witam,
nagrywam duet gitarowy (g. akustyczne) przygotowując podkład do dogrania wokalu.
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo.
Jak zmiksować te ślady w ramach jednej gitary?
Słyszę, że sygnały te uzupełniają się, warto wykorzytać obydwa.
Ale czy rozsuwać je w panoramie całkiem lub częściowo?
I jak usytuować końcowo 2 instrumenty?
prosze o jakies wskazania
pozdrawiam
Jurek
nagrywam duet gitarowy (g. akustyczne) przygotowując podkład do dogrania wokalu.
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo.
Jak zmiksować te ślady w ramach jednej gitary?
Słyszę, że sygnały te uzupełniają się, warto wykorzytać obydwa.
Ale czy rozsuwać je w panoramie całkiem lub częściowo?
I jak usytuować końcowo 2 instrumenty?
prosze o jakies wskazania
pozdrawiam
Jurek
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
...Witam,
nagrywam duet gitarowy (g. akustyczne) przygotowując podkład do dogrania wokalu.
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo.
Jak zmiksować te ślady w ramach jednej gitary?
Słyszę, że sygnały te uzupełniają się, warto wykorzytać obydwa.
Ale czy rozsuwać je w panoramie całkiem lub częściowo?
I jak usytuować końcowo 2 instrumenty?
prosze o jakies wskazania
pozdrawiam
Jurek
...
**********************
ale graja to samo czy kazdy ma inna partie do zagrania?
nagrywam duet gitarowy (g. akustyczne) przygotowując podkład do dogrania wokalu.
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo.
Jak zmiksować te ślady w ramach jednej gitary?
Słyszę, że sygnały te uzupełniają się, warto wykorzytać obydwa.
Ale czy rozsuwać je w panoramie całkiem lub częściowo?
I jak usytuować końcowo 2 instrumenty?
prosze o jakies wskazania
pozdrawiam
Jurek
...
**********************
ale graja to samo czy kazdy ma inna partie do zagrania?
Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
przeciez wyraznie napisal ze to samo
mozesz delikatnie porozstawiac w panoramie - ale delikatnie i pokombinowac z efektami zaleznie od tego jak to ma zabrzmiec i w czym
mozesz delikatnie porozstawiac w panoramie - ale delikatnie i pokombinowac z efektami zaleznie od tego jak to ma zabrzmiec i w czym
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
...przeciez wyraznie napisal ze to samo
************************************
-otóż nie napisał.
Z tego co wiadomo mamy 2x linia oraz 2xmic i kolega pyta o rozstaw w ramach jednego instrumentu.
Jesli sie mylę -prosze poprawić.
Rzeczywiscie dobrze byloby określić czy grają to samo czy nie, ale wydaje mi sie że raczej się uzupełniają partiami aniżeli ją dublują
************************************
-otóż nie napisał.
Z tego co wiadomo mamy 2x linia oraz 2xmic i kolega pyta o rozstaw w ramach jednego instrumentu.
Jesli sie mylę -prosze poprawić.
Rzeczywiscie dobrze byloby określić czy grają to samo czy nie, ale wydaje mi sie że raczej się uzupełniają partiami aniżeli ją dublują
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
Dzięki za zabranie gosu.
Moje pytanie dotyczy rozstawienia sygnałów LINIAi MIC dla jednego instrumentu.
Z drugim zrobię podobnie.
Gitara nagrana LINIowo i MIKROFONowo brzmi inaczej. Niby to się uzupełnia, ale czasem zdaje mi się, że nakladanie na siebie nie jest ulepszeniem brzmienia.
Krótko mówiąc jak najrozsądniej potraktować 2 sygnały jednego instrumentu?
Jurek
Moje pytanie dotyczy rozstawienia sygnałów LINIAi MIC dla jednego instrumentu.
Z drugim zrobię podobnie.
Gitara nagrana LINIowo i MIKROFONowo brzmi inaczej. Niby to się uzupełnia, ale czasem zdaje mi się, że nakladanie na siebie nie jest ulepszeniem brzmienia.
Krótko mówiąc jak najrozsądniej potraktować 2 sygnały jednego instrumentu?
Jurek
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
...Dzięki za zabranie gosu.
Moje pytanie dotyczy rozstawienia sygnałów LINIAi MIC dla jednego instrumentu.
Z drugim zrobię podobnie.
Gitara nagrana LINIowo i MIKROFONowo brzmi inaczej. Niby to się uzupełnia, ale czasem zdaje mi się, że nakladanie na siebie nie jest ulepszeniem brzmienia.
Krótko mówiąc jak najrozsądniej potraktować 2 sygnały jednego instrumentu?
Jurek...
**********************
roznice pomiedzy linia a mikrofonem beda zawsze, i nie tylko w brzmieniu.
zwroc tez uwage czy sygnaly sa zfazowane.
nie wiem jak nagrywales, jakie odleglosci mikrofonu od pudła itd...
ale moze byc sytuacja ze linia sama w sobie brzmi ok, mikrofon tez,
a jak nakladasz dwa na siebie to wychodzi kicha.
najczesciej problem jest albo w przesunieciu fazowym (trzeba wyrownac sciezki wzgledem siebie w czasie), albo ze jeden sygnal jest odwrocony w fazie wzgledem drugiego, ale raczej obstawiam to pierwsze
Pozdrawiam
Moje pytanie dotyczy rozstawienia sygnałów LINIAi MIC dla jednego instrumentu.
Z drugim zrobię podobnie.
Gitara nagrana LINIowo i MIKROFONowo brzmi inaczej. Niby to się uzupełnia, ale czasem zdaje mi się, że nakladanie na siebie nie jest ulepszeniem brzmienia.
Krótko mówiąc jak najrozsądniej potraktować 2 sygnały jednego instrumentu?
Jurek...
**********************
roznice pomiedzy linia a mikrofonem beda zawsze, i nie tylko w brzmieniu.
zwroc tez uwage czy sygnaly sa zfazowane.
nie wiem jak nagrywales, jakie odleglosci mikrofonu od pudła itd...
ale moze byc sytuacja ze linia sama w sobie brzmi ok, mikrofon tez,
a jak nakladasz dwa na siebie to wychodzi kicha.
najczesciej problem jest albo w przesunieciu fazowym (trzeba wyrownac sciezki wzgledem siebie w czasie), albo ze jeden sygnal jest odwrocony w fazie wzgledem drugiego, ale raczej obstawiam to pierwsze
Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
......
**********************
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo.
Jak zmiksować te ślady w ramach jednej gitary?
Słyszę, że sygnały te uzupełniają się, warto wykorzytać obydwa.
a niby co to znaczy?ciezko zrozumiec?
**********************
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo.
Jak zmiksować te ślady w ramach jednej gitary?
Słyszę, że sygnały te uzupełniają się, warto wykorzytać obydwa.
a niby co to znaczy?ciezko zrozumiec?
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
...Witam,
nagrywam duet gitarowy (g. akustyczne) przygotowując podkład do dogrania wokalu.
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo....
**********************
dla mnie bylo jasne od razu, ale żeście namącili, że teraz to wyglada jak zagadka: Ile mamy sladów duetu
1. git A mic
2. git A line
3. git B mic
4. git B line
Kazdy gitarzysta gra co innego
nagrywam duet gitarowy (g. akustyczne) przygotowując podkład do dogrania wokalu.
Nagrywam na 2 sladach : z mikrofonu pojemnościowego i linią z przetwornika piezo....
**********************
dla mnie bylo jasne od razu, ale żeście namącili, że teraz to wyglada jak zagadka: Ile mamy sladów duetu

1. git A mic
2. git A line
3. git B mic
4. git B line
Kazdy gitarzysta gra co innego
Jestem przystojny i młody
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
Ja bym tam tego piezo nie pchał
Mówie to jako niedoświadczony, nierealizator (poza praktyką domową), ale uważny słuchacz.
Uważam, że akustyczna gitara Metheny'ego np. z Beyond the Missouri Sky brzmi tragicznie, choć słyszałem że ponoć się nią zachwycają niektórzy
Abstrahując od brzmienia, to moja ulubiona płyta, ale nie o tym piszemy
Dobrze nagrany akustyk to dla mnie np. Artur Lesicki Acoustic Harmony, zdaje się że sam mikrofon (pewnie dwa lub więcej?). Wszystko zależy oczywiście też od tego, co ma z tego powstać. Niewykluczone, że w popowym miksie akustyk z dwóch źródeł zabrzmi lepiej, ja piszę natomiast o sytuacji, kiedy chcemy żeby zabrzmiał, tak jak brzmi bez nagłośnienia, a piezo brzmi po prostu jak piezo (co mnie - jako gitarzyście po części akustycznemu - po prostu nie bardzo odpowiada).

Uważam, że akustyczna gitara Metheny'ego np. z Beyond the Missouri Sky brzmi tragicznie, choć słyszałem że ponoć się nią zachwycają niektórzy


Dobrze nagrany akustyk to dla mnie np. Artur Lesicki Acoustic Harmony, zdaje się że sam mikrofon (pewnie dwa lub więcej?). Wszystko zależy oczywiście też od tego, co ma z tego powstać. Niewykluczone, że w popowym miksie akustyk z dwóch źródeł zabrzmi lepiej, ja piszę natomiast o sytuacji, kiedy chcemy żeby zabrzmiał, tak jak brzmi bez nagłośnienia, a piezo brzmi po prostu jak piezo (co mnie - jako gitarzyście po części akustycznemu - po prostu nie bardzo odpowiada).
Re: Nagranie gitary z mikrofonu i linii
Zapomniałem napisać o najważniejszym - Metheny, jeśli ktoś nie wie - nagrywa się właśnie w linię, po czym sygnał miksuje z sygnałem z mikrofonu. I dlatego właśnie brzmi - dla mnie - kiepsko (na akustyku).