TL Audio M4 - 12 ścieżek naraz?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
XalienX
Posty:64
Rejestracja:wtorek 28 lis 2006, 00:00
TL Audio M4 - 12 ścieżek naraz?

Post autor: XalienX » niedziela 17 gru 2006, 19:25

Witam

Sporo już czytałem ale pewnie nie wiele wiem i dlatego potrzebuję odpowiedzi na pytani:

Jak podłączyć TL Audio M4 do komputera aby mieć możliwość zapisu np. 12 ścieżek w tym samym czasie. Czy do takiego przedsięwzięcia wystarczy karta dźwiękowa w komputerze z odpowiednią ilością wejść? Jeżeli tak to jak to podłączyć? I jaką kartę polecacie?

Mam świadomość że to laickie pytania, ale potrzebuję jasnej odpowiedzi

z góry dzękuję

abproject
Posty:404
Rejestracja:piątek 09 wrz 2005, 00:00

Re: TL Audio M4 - 12 ścieżek naraz?

Post autor: abproject » niedziela 17 gru 2006, 20:27

...Witam

Sporo już czytałem ale pewnie nie wiele wiem i dlatego potrzebuję odpowiedzi na pytani:

Jak podłączyć TL Audio M4 do komputera aby mieć możliwość zapisu np. 12 ścieżek w tym samym czasie. Czy do takiego przedsięwzięcia wystarczy karta dźwiękowa w komputerze z odpowiednią ilością wejść? Jeżeli tak to jak to podłączyć? I jaką kartę polecacie?

Mam świadomość że to laickie pytania, ale potrzebuję jasnej odpowiedzi

z góry dzękuję
...
**********************
Z tego co sie orientuje to jest chyba opcja zeby M4 wyposażyć w opcjonalny adat... to problem bys mial z głowy.
Mac Pro, Logic Pro X i trochę klawiszy :)

Awatar użytkownika
devil
Posty:849
Rejestracja:środa 05 mar 2003, 00:00

Re: TL Audio M4 - 12 ścieżek naraz?

Post autor: devil » niedziela 17 gru 2006, 20:28

heh. taki stoł by mi sie przydal w studio :>

zalezy jaka masz wersje. w standardzie masz tylko wyjscia analogowe
mozesz dokupic dodatkowe wyjscia ADAT 8,16,24, a nawet 32 kanaly :>
jezeli juz masz, polecam jakis interface z minimim 2 werjsciami ADAT (np na PCI - Marian MarcX + Marian A, badz cos z RME 9636
http://www.rme-audio.com/english/hammer/d9636.htm ) albo cos zewnetrzengo.
Jezeli nie masz zlacz ADAT w mikserze, no to jakas karta ktora ma 12 lub wiecej zlacz analogowych JACK lub XLR, zadko juz spotykane,
nowe najczesciej maja max 8 wejsc analog + zalcza cyfrowe.
ew. cos starszego np Delta1010, ale to tez tylko 8wejsc.
nie wiem czy mozna laczyc np 2xDelta1010 ?

Pozdrawiam
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"

Awatar użytkownika
Dobmatt
Posty:462
Rejestracja:środa 13 mar 2002, 00:00

Re: TL Audio M4 - 12 ścieżek naraz?

Post autor: Dobmatt » niedziela 17 gru 2006, 20:36

W tym przypadku masz 2 opcje:
1.Wysłać sygnały analogowe z wyjść Direct Out miksera do "zaburtowego" konwertera A/D, i dalej cyfrową informację do karty interfejsu w komputerze. Zaburtowe konwertery są na ogół 8-kanałowe, więc w grę wchodzi zapewne para synchronizowana wordclockiem, co da Ci 16-kanałową operaję. Najnowsze urządzenia w tej klasie wykorzystują protokoł FireWire do komunikacji z komputerem - szukaj rozwiązań w ofertach MOTU, Presonus, RME.
2. Jeśli rozdzielczość próbkowania 24-bit/48KHZ spełnia Twoje wymagania, to rozpatrz opcję zakupu kart poszerzających do TL Audio M4, które dadzą Ci prawdopodobnie 2x8 wyjśc cyfrowych w formacie ADAT. Znowu bedzie potrzebny interfejs w komputerze, czyli karta PCI z gniazdami (2 pary We/Wy, czyli 2x8=16) optycznymi Toslink. Takie produkuje m.in. www.frontierdesign.com i RME (http://frontierdesign.com/Products/Dakota).

Sprawdź w instrukcji opcje instalacji kart Wy/We ADAT w mikserze - osobiście uważam ten format za bardziej stabilny i pewny w praktyce studyjnej, zaś ograniczenie do 24-bitowej konwersji jest znikomym problemem, jeśli nie zamierzasz nagrywać klasyki koncertowej. Nie jestem pewien, czy opcjonalny interfejs ADAT oferowany przez TL Audio do tych mikserów zapewnia także konwersję D/A, co jest wszak konieczne w przypadku monitoringu miksu w DAW. Jeśli nie, to potrzebny Ci będzie jakiś konwerter dwukanałowy (S/PDIF) który odbierze sumę z miksera DAW w komputerze i poda na monitory odsłuchowe. Kilka procesorów pogłosowych i multi-efektowych posiada taką opcję (np. TC Electronic M200, M300, Lexicon tej samej klasy).

Powodzenia,

Maciej Dobrski.
Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.

ODPOWIEDZ