Strona 1 z 1
Fukada Tree
: środa 14 cze 2006, 23:25
autor: KamilFX
Dlaczego w ustawieniu mikrofonów w konwencji Fukada Tree są takie a nie inne odległości między mikrofonami i jak to drzewo ustawić względem orkiestry bo według mnie najlepiej by było obstawić nimi stanowisko dyrygenta.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 00:46
autor: paul
A dlaczego nie słuchacza?
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 01:02
autor: JoachimK
...Dlaczego w ustawieniu mikrofonów w konwencji Fukada Tree są takie a nie inne odległości między mikrofonami i jak to drzewo ustawić względem orkiestry bo według mnie najlepiej by było obstawić nimi stanowisko dyrygenta.
Z góry dzięki za odpowiedź....
**********************
Zacznijmy od tego, ze ten system nie jest sztywny i Fukada posluguje sie takze systemem mocno rozbudowanym, jesli chodzi o ilosc mikrofonow, rowniez nazywanym Fukada-Tree. Chodzi o wspolzaleznosci czasowo - natezeniowe miedzy mikrofonami. Fukada zaproponowal rozstawienie dodatkowych mikrofonow bocznych zmniejszajacych energie obrazu wlasciwego, ale i redukujace energie ambietu. Ich rozstawienie jest dobierane do konkretnego przypadku, jesli dzwiek nie jest spojny, a obraz sceny staje sie rozmyty.
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 09:03
autor: KamilFX
Dzięki
Będę kombinował:-)
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 11:22
autor: JoachimK
...A dlaczego nie słuchacza?
**********************
Praktyka pokazuje, iz zazwyczaj sprawdza sie ustawianie badz podwieszanie glownych mikrofonow w okolicy dyrygenta. Dodatkowe mikrofony to podporki oraz te zwiazane z obrazem tla.
System Fukada jest dosc trudny, wydaje sie byc bardziej bliski technikom AB. Inny system surrondowy ostrodka badawczego NHK, ktory zaprezentowal Hamasaki, jest bardziej bliski rozwinieciu technik X-Y.
Nie mialem okazji probowac technik Akira Fukada'y, wydaje mi sie ona ciezka do opanowania, mam tez watpliwosci, czy stawianie tych mikrofonow blisko dyrygenta (lub przed nim) daloby spojny obraz pierwszysch sekcji instrumentow.
Kiedys, jesli bedzie czas przed nagraniem, na pewno wyprobuje :)
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 15:27
autor: KamilFX
Mi się wydaje że spójny obraz uzyska się jesli mikrofony dookólne postawi się na lini początku orkiestry albo metr dalej w głąb orkiestry. Wtedy to mikrofony tylne będą zbierały tylko ambience a te dookólne zbiorą wszystko. Mogą jednak wystąpić problemy z zebraniem instrumentów dalszych takich jak dętę drewniane i blaszane.
Mam okazję sprawdzić to ustawienie więc chcę wykorzystać ta sytuację. Niestety Hala Ludowa we Wrocławiu nie ma najlepszej akustyki więc będzie to tylko próba otrzymania spójności obrazu.
Jak już spróbuję to wyciągnę wnioski i opiszę.
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 16:13
autor: JoachimK
...Mi się wydaje że spójny obraz uzyska się jesli mikrofony dookólne postawi się na lini początku orkiestry albo metr dalej w głąb orkiestry.
***********************
Fukada-Tree wymaga umieszczenia tych mikrofonow w jednej linii wraz z mikrofonami glownymi kierunkowymi do tego stopnia, ze w przypadku niemozliwosci ustawienia w jednej linii nalezy wprowadzic sztucznie opoznienie w torach mikrofonow, by je zgrac ze soba.
Re: Fukada Tree
: czwartek 15 cze 2006, 23:25
autor: KamilFX
Fukada-Tree wymaga umieszczenia tych mikrofonow w jednej linii wraz z mikrofonami glownymi kierunkowymi do tego stopnia, ze w przypadku niemozliwosci ustawienia w jednej linii nalezy wprowadzic sztucznie opoznienie w torach mikrofonow, by je zgrac ze soba.
...
**********************
Tak, tak, własnie o to mi chodziło tylko że nie sprecyzowałem swojej myśli. Chodziło mi także o to że jeżeli mają stać w jednej linii to chyba dobrze by było gdyby ta linia pokrywała się z linią początku orkiestry.