Strona 1 z 2
Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 03:48
autor: Elfuello
Zaczynam z siebie wychodzić, jak tak obrabiam nagrany materiał perkusji (czy to z Drumkit Form Hell 2, czy żywa perkusja).
Chodzi mi dokładnie o to....z jakich wtyczek korzystacie w tym momencie, jakieś nowości, które powiedzmy są w stanie skupić się na samej stopie, werblu, czy talerzach (presety, któe można modyfikować). Samo finalizowanie perkusji powiedzmy Waves C2 lub podobnym programem nie przynosi efektu, jaki by sie chciało uzyskać, bo perkusja jest jakaś taka płyta, zero głębi, po zabiegach wzmacniania dźwięku źródłowego (eq itp.) zaczyna brzmieć plastikowo. Nie umiem dojść do tego, by uzyskać głębię. Wszelkie reverby perkusyjne, które obecnie mam są o kant d... potłuc. Jak już narzuci pogłos to jak w świątyni...a chodzi mi o subtelny, delikatny pogłos nadający się tylko i wyłącznie do perkusji, do której później chcę dokładać pozostałe instrumenty.
Pomóżcie proszę, bo strasznie zaczynam się zniechęcać.....a tym samym nie chcę się poddać;-)
[addsig]
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 10:28
autor: Bartos
Używaj kompresorów a nie limiterów i nie ustawiaj perkusji odizolowanej od miksu, lecz z pozostałymi ścieżkami w odsłuchu. Perkusja "solo" może brzmieć nieciekawie - przy atakach 7-10 ms (w zależności od materiału, gustu itd..) powinna pojawiać się dość dziwna "igiełka". Co ciekawe - igiełka jakoś doskonale wkomponowuje się w cały miks, a w czasie masteringu jest ładnie wygładzana.
Może poeksperymentuj z obróbką na większych grupach. Spróbuj oddzielnie stope, webel, ale już tależe wszystkie razem, albo inne grupy ... eksperymentuj!
Prawda jest taka, że nie ma magicznych pluginów do perkusji: podstawowymi narzędziami (kompresor, eq i pogłos) powinieneś uzyskać dobre efekty.
pozdrawiam
bjortos
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 13:52
autor: Elfuello
No tak....pracuję oddzielnie na każdej ścieżce, ale nie wiem na których pluginach się skupić...tzn. firmach. Bo zapewne oferują więcej możliwości niż podstawowe narzędzie Sequoia (lub Samplitude dla niewtajemniczonych). Chodzi mi też o poradę czy stosować plugin reverbu na całość czy też oddzielnie na werbel, stopkę, talerze. A jeśli chodzi o sam mastering....to wykonać go oddzielnie na perkusji, by stała się spójna sama w sobie?! Czy też na całym projekcie, gdzie znajduje się bas i gitara wtedy zaaplikować plugin-mix masteringowy (np. PSP Master Comp)?
[addsig]
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 14:19
autor: Bartos
oj - widze, ze kolega skrajnie początkujący jeśli mówi o "masteringu perkusji". a dla początkujących jedyna najlepsza rada: posłuchać każdej możliwości - pogłosy na każdym, pogłosy na sumie, nawet "mastering perkusji" możesz robić. Jeśli będzie dobrze grało to znaczy, że właśnie wypracowałeś swoje osobiste techniki miksowania. poszukiwań nigdy za wiele, a i słuch sobie wyćwiczysz w ten sposób...
powodzenia w nauce.
bjortos.
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 22:28
autor: Miłaszewski
Eksperymentuj i staraj sie nie uzywac poglosow sztucznych. Sprobuj wykorzystac naturalny poglos pomieszczenia. Poeksperymentuj duzo z kompresorami. Nie uzywalem MasterCompa, ale mowia ze dziala bardzo dobrze. Zacznij od ustawien z dlugim czasem attack i malym release. Zmniejszaj czas ataku i sluchaj co sie dzieje.
[addsig]
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 22:56
autor: j.bravo
Jak robie bebny z sampli (na szczescie rzadko) to tworze sztuczny brud i ambient, ktorego nie ma na sciezkach z sampli. Np. zgrywam calosc bebnow na jeden slad mono, albo nawet nagrywam go mikrofonem z mocno rozkreconego glosnika itepe. Taki slad obrabiasz aby brzmial jak z Led Zeppelin i dodajesz do smaku.Nie znam DFH, ale moze pomoze...
P.S. Przy "zywych" bebnach standardowe narzedzia - eq, comp i odpowiednie grupowanie w zupelnosci wystarcza, jak sie umie

Czasem troche reverbu i juz bardzo rzadko - bramka.
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: niedziela 19 lut 2006, 23:06
autor: JoachimK
...Eksperymentuj i staraj sie nie uzywac poglosow sztucznych. Sprobuj wykorzystac naturalny poglos pomieszczenia. Poeksperymentuj duzo z kompresorami. [...] Zacznij od ustawien z dlugim czasem attack i malym release. Zmniejszaj czas ataku i sluchaj co sie dzieje.
Jak najbardziej sie zgadzam z poglosem i czasami.
Nie uzywalem MasterCompa, ale mowia ze dziala bardzo dobrze.
Probowac oczywiscie mozna, z tym, ze to raczej nie jest kompresor adresowany do takich celow, moze ewentualnie na grupe.
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: wtorek 28 mar 2006, 09:37
autor: rapidbundy
......Eksperymentuj i staraj sie nie uzywac poglosow sztucznych. Sprobuj wykorzystac naturalny poglos pomieszczenia. Poeksperymentuj duzo z kompresorami. [...] Zacznij od ustawien z dlugim czasem attack i malym release. Zmniejszaj czas ataku i sluchaj co sie dzieje.
Jak najbardziej sie zgadzam z poglosem i czasami.
Nie uzywalem MasterCompa, ale mowia ze dziala bardzo dobrze.
Probowac oczywiscie mozna, z tym, ze to raczej nie jest kompresor adresowany do takich celow, moze ewentualnie na grupe....
**********************
Jakie jeszcze oprócz MasterCompa kompresory polecalibyście do perkusji? Ja używam Vintage Warmera i sprawuje się dobrze na wszystkim oprócz werbla :)
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: wtorek 28 mar 2006, 13:19
autor: Kuma
Jakie jeszcze oprócz MasterCompa kompresory polecalibyście do perkusji? Ja używam Vintage Warmera i sprawuje się dobrze na wszystkim oprócz werbla :) ...
**********************
znakomicie sprawdza się MixPressor PSP
pozdr
Re: Praktyczne pluginy przy obróbce perkusji
: wtorek 28 mar 2006, 14:03
autor: mytnik
...Jakie jeszcze oprócz MasterCompa kompresory polecalibyście do perkusji? Ja używam Vintage Warmera i sprawuje się dobrze na wszystkim oprócz werbla :) ...
**********************
znakomicie sprawdza się MixPressor PSP
pozdr...
**********************
VW zaskoczył mnie pozytywnie na grupie tomów