Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
Wraca temat który kiedyś widziałem na tym Forum a mianowicie , Kompresory Softowe VS Hardwerowe ,Jestem posiadaczem kilku wtyczek VST kompresorów , i zauważyłem ze często gęsto , kręcenie gałkami nie daje takich rezultatów jakie bym się spodziewał. Zastanawiałem się dlaczego tak się dzieje , Pożyczyłem od kolegi kompresor TL Audio Ivory 5060 mk2 oraz aby porównać efekty jakie można uzyskać , Zrobiłem kilka testów korzystając z LOGIC-a i wtyczek, : Waves R- comp , C-1 , TrackPlag-5 , BT compressor 2S , Kompresor Logica , oraz demo PSP master Compresor , Porównania robiłem na kilku plikach dźwiękowych ,wokal i instrumenty . na każdym z kompresorów próbowałem uzyskać jak najlepsze rezultaty biorąc pod uwagę także wskaźniki .Po całym zabiegu wszystkie pliki zrzuciłem do Wavelaba aby sobie je posłuchać i obejrzeć , NA wszystkich zrobiłem normalizacje .Okazało się ze niektóre sa głośniejsze a inne cichsze , jednak nie to było istotne , Istotne było zupełnie cos innego a mianowicie brzmienie , Wtyczki podnoszą dosyć wyraźnie poziom niestety w większości plik wygląda tak jak by tylko był głośniejszy , ustawianie ataku praktycznie nic nie daje , wskaźnik pokazuje ze ten atak powinien być widoczny , niestety w finale w ogóle go nie widać tzn tak jak by go nie było lub ledwo co jest zaznaczany , dźwięk jest trochę sprasowany . Zupełnie co innego było widoczne po obróbce na TL Audio , Dźwięk wcale nie był najgłośniejszy , lecz powiem ze był najstabilniejszy oraz wyraźnie były zaznaczony atak , transjety co jest bardzo ważne w miksie . Zrobiłem wiec drugi test , i wtedy pliki naprawdę pałowałem , i owszem atak się pojawił , jednak dźwięki był wyraźniej zduszany i wcale nie brzmiał dobrze , np. Waves R-Comp tylko dobrze zabrzmiał na wokalu , niestety nie poradził sobie z instrumentem , itd, aby skrócić ten elaborat , przejdę od razu do sedna , Wtyczki sa może i wygodne, niektórzy mówią ze sa świetne, jednak to ze podnoszą głośność i podobno kompresują , wcale nie oznacza ze robią to dobrze , często pliki sa najnormalniej w świecie zamulane , a to co pokazują wskaźniki zupełnie ma się inaczej do tego co otrzymujemy w finale . Wiem ze teraz będą odzywać się osoby które uważają ze wtyczki sa genialne itd., będzie udowadniane ze to co napisałem jest nieprawda Jednak ten test zrobiłem dlatego gdyż miałem duży problem z mixowaniem a dźwięki na saldach wcale nie brzmiały stabilnie tak jak by można było się tego spodziewać .Duża część kompresorów VST mimo ze działa to jest bardzo mało precyzyjna. i to tyczy się także wtyczek Wavsa , jak i innych , Zupełnie inna sprawa ma się z Master Com. PSP ten kompresor w założeniu działa inaczej , moim zdaniem nie sprawdza się na śladach jednak bardzo dobrze działał na sumie. I jeszcze jedna sprawa a mianowicie Bass i stopa , od razu powiem ze żaden z kompresorów VST nie potrafił zrobić tego co z łatwością robi TL Audio , tzn. , ładne okrągłe brzmienie stopy , gdzie zwiększenie ataku wcale nie powoduje charakterystycznego pierdnięcia i igły , jakie dają kompresory VST , na stopie TL Audio niema sobie równych. Ok, kończę sorki ze ten elaborat jest trochę chaotyczny , ale sie spiesze, pozdrawiam.
P.S dodam ze Ivory 5060 mk2 to wcale nie najwyzsza półka .
P.S dodam ze Ivory 5060 mk2 to wcale nie najwyzsza półka .
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
Jest duzo prawdy w tym co piszesz , zauwazyłem podobna sytuacje jesli chodzi o VST , miałem jednak okazje korzystania z Karty UAD-1 , to naprawde działa dobrze , nie jest bardzo wydajna i ciagnie jednoczesnie tylko kilka wtyczek, jednak to co proponuje UAD to zupelnie inna klasa , i chociaz drogie to naprawde warte .
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
hej! To jeszcze do kompletu przetestuj Marquis Compressor.
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
Porównania robiłem na kilku plikach dźwiękowych ,wokal i instrumenty . na każdym z kompresorów próbowałem uzyskać jak najlepsze rezultaty biorąc pod uwagę także wskaźniki
Rob na ucho, a nie na wskazniki. Jesli ustawiales te same parametry na kazdym, to juz w ogole zrobiles zle.
Zrobiłem wiec drugi test , i wtedy pliki naprawdę pałowałem
Po co? Skoro i tak taki test nie pokaze dobrego brzmienia.
P.S dodam ze Ivory 5060 mk2 to wcale nie najwyzsza półka .
To prownaj cene z cenami wtyczek i temat bedzie skonczony
Rob na ucho, a nie na wskazniki. Jesli ustawiales te same parametry na kazdym, to juz w ogole zrobiles zle.
Zrobiłem wiec drugi test , i wtedy pliki naprawdę pałowałem
Po co? Skoro i tak taki test nie pokaze dobrego brzmienia.
P.S dodam ze Ivory 5060 mk2 to wcale nie najwyzsza półka .
To prownaj cene z cenami wtyczek i temat bedzie skonczony

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
miałem jednak okazje korzystania z Karty UAD-1 , to naprawde działa dobrze , nie jest bardzo wydajna i ciagnie jednoczesnie tylko kilka wtyczek
Zalezy ktorych, bo np. EX1 brzmi zupelnie dobrze, a mozna ich naladowac do projektu naprawde sporo.
Zalezy ktorych, bo np. EX1 brzmi zupelnie dobrze, a mozna ich naladowac do projektu naprawde sporo.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
...Porównania robiłem na kilku plikach dźwiękowych ,wokal i instrumenty . na każdym z kompresorów próbowałem uzyskać jak najlepsze rezultaty biorąc pod uwagę także wskaźniki
Rob na ucho, a nie na wskazniki. Jesli ustawiales te same parametry na kazdym, to juz w ogole zrobiles zle.
**********************
oczywiscie ze robiłem. ""na ucho"" jednak wskazniki musisz brac pod uwage, wiesz ile kompresujesz itd , ustawianie tych samych parametrów w ogole mijajało sie z celem, bo przy tych samych ustawieniach , jedne działa a drugi sie zastanawia czy mu sie chce dzialac :)
Rob na ucho, a nie na wskazniki. Jesli ustawiales te same parametry na kazdym, to juz w ogole zrobiles zle.
**********************
oczywiscie ze robiłem. ""na ucho"" jednak wskazniki musisz brac pod uwage, wiesz ile kompresujesz itd , ustawianie tych samych parametrów w ogole mijajało sie z celem, bo przy tych samych ustawieniach , jedne działa a drugi sie zastanawia czy mu sie chce dzialac :)
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
...hej! To jeszcze do kompletu przetestuj Marquis Compressor....
**********************
czy masz na mysli Voxengo ? no wiec podobno dobrze brzmi , ale ma dodatkowe parametry w ktore nie miałem czasu sie zagłebiac
**********************
czy masz na mysli Voxengo ? no wiec podobno dobrze brzmi , ale ma dodatkowe parametry w ktore nie miałem czasu sie zagłebiac
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
jednak wskazniki musisz brac pod uwage, wiesz ile kompresujesz itd
A skad ta teoria?
A skad ta teoria?
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
...jednak wskazniki musisz brac pod uwage, wiesz ile kompresujesz itd
A skad ta teoria?...
**********************
no ja wiem, tobie uszy pokazuja ile kompresujesz dB , nie stety nie kazdy ma wbudowany miernik w ucho :) wiec ta teoria pochodzi własnie stad, poto sa mierniki aby z nich korzystac a nie zeby ich słuchac:)
A skad ta teoria?...
**********************
no ja wiem, tobie uszy pokazuja ile kompresujesz dB , nie stety nie kazdy ma wbudowany miernik w ucho :) wiec ta teoria pochodzi własnie stad, poto sa mierniki aby z nich korzystac a nie zeby ich słuchac:)
Re: Kompresory VST vs. TL Audio Ivory 5060 mk2
......jednak wskazniki musisz brac pod uwage, wiesz ile kompresujesz itd
**********************
A skad ta teoria?...
**********************
no ja wiem, tobie uszy pokazuja ile kompresujesz dB , nie stety nie kazdy ma wbudowany miernik w ucho :) wiec ta teoria pochodzi własnie stad, poto sa mierniki aby z nich korzystac a nie zeby ich słuchac:) ...
Nie, to nie tak. Wskaznik jest na pewno pomocnym narzedziem. Jednak decyzje o zmianach parametrow na podstawie wskazan mozna podjac tylko w sytuacjach wyjatkowych i specyficznych. Dajmy na to taki przyklad: Jestem zwolennikiem wyjscia z nachyleniem kompresji ok 2:1 - 2,5:1 w przypadku wokalu, jako poczatku pracy, i nierzadko takie ustawienie mi sie sprawdzi. Jesli jednak ustawie np. na takim UREi 1178 nachylenie 20:1 i znaczny poziom kompresji, wskazniki beda nieprzyzwoicie szalec, a wokal bedzie dobrze brzmial? Co wtedy? Mam zdrowy rozsadek kierowac na podstawie wskaznikow? :>
**********************
A skad ta teoria?...
**********************
no ja wiem, tobie uszy pokazuja ile kompresujesz dB , nie stety nie kazdy ma wbudowany miernik w ucho :) wiec ta teoria pochodzi własnie stad, poto sa mierniki aby z nich korzystac a nie zeby ich słuchac:) ...
Nie, to nie tak. Wskaznik jest na pewno pomocnym narzedziem. Jednak decyzje o zmianach parametrow na podstawie wskazan mozna podjac tylko w sytuacjach wyjatkowych i specyficznych. Dajmy na to taki przyklad: Jestem zwolennikiem wyjscia z nachyleniem kompresji ok 2:1 - 2,5:1 w przypadku wokalu, jako poczatku pracy, i nierzadko takie ustawienie mi sie sprawdzi. Jesli jednak ustawie np. na takim UREi 1178 nachylenie 20:1 i znaczny poziom kompresji, wskazniki beda nieprzyzwoicie szalec, a wokal bedzie dobrze brzmial? Co wtedy? Mam zdrowy rozsadek kierowac na podstawie wskaznikow? :>
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!