Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00
Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: Zbynia » czwartek 25 gru 2008, 15:26

tak - zwykłe srebrne do tamponu i printable do nadruków matowych i drukowania na atramentówce

kwestia jakosci wypalenia - ciekawe co ile wymieniaja nagrywarki bo w malych kopiarkach siedzi zwykly sprzet komputerowy....
a taka nagrywarka potrafi sporo wypalic zanim sie okaze ze slabo wypala
w tloczonych mozna liczyc na stala przy kazdej partii(przynajmniej tak mi sie wydaje - nie znam szczegolow procesu a matryca chyba tez sie zuzywa??)

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: MB » czwartek 25 gru 2008, 15:32

CD-Rs use organic dye, whereas pressed CDs do not. Organic dye will gradually degrade over time, depending on the storage and climatic conditions where the discs are kept. CD-Rs are also not all equal. Depending on the materials and quality control used, some may last longer than others.
***********************
Jasne, można tak napisać (albo coś przeciwnego). Po angielsku wydaje się mądrzejsze, więc bardziej wiarygodne, ale mi nie chodziło o opinię tylko o wyniki badań.


Zasada działania maszyny duplikacyjnej jest taka sama jak domowej komputerowej nagrywarki.
**********************
Tak, ale w przeciwieństwie do domowej nagrywarki warunki pracy takiej maszyny są ściśle kontrolowane i nośniki używane w tym procesie też nie są przypadkowe. Stopa błędów produkowanych przez domowe nagrywarki często wyklucza takie płyty z użytku profesjonalnego.


Płyty używane do wypalania w duplikarce są niby skąd? Z hurtowni oczywiście - przecież nikt nie zamawia specjalnie zaprojektowanej partii CD-R w fabryce.
********************
A jednak nie. To co kupujemy w supermarkecie to najczęściej konfekcjonowane odpady z selekcji płyt, które nie przeszły testów partii.



Sprawdź swoje 1000 wypalanek i podaj jaki jest na nich kod ATIP - założę się, że to zwykły CD-R dostępny w hurtowni.
********************
OK, po świętach sprawdzę.


O trwałości CD-R nie będę dyskutował. Oczywiste jest, że ich skład chemiczny nie pozwala na długotrwałe przechowywanie. Czas robi swoje. Nosniki CD-R budowane są na bazie barwników organicznych a wszystko co organiczne się rozkłada prędzej czy później.
**********************
czyżby? A po jakim czasie rozpada się alkohol etylowy? Albo polietylen?
A poliwęglan używany we wszystkich płytach (również tłoczonych) nie jest organiczny?

Awatar użytkownika
oneman
Posty:523
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: oneman » czwartek 25 gru 2008, 15:32

Zresztą jak chcesz wydawać małe ilości na CD-R to wydawaj - nic mi do tego. Twierdzę jedynie, że takiej płyty nie kupię, nie wydałbym na takie coś więcej niż 1.5zł .
*********************
Już to wyraziłeś wcześniej. Jaka jest przyczyna, że do tego wracasz?

Bo ciagle o to samo pytacie

Klient po prostu czuje się oszukany dostając podróbę - zapłacił a dostaje jakiś badziew wypalany w komputerze (czy masowej stacji duplikacyjnej).
**********************
Możesz pociągnąć wątek emocjonalnych doznań klientów po zakupie CDR? Czy są jakieś miarodajne badania na ten temat? :)

I "podróbę" czego? Zdaje się, że wątek zapoczątkowany został przez kogoś kto rozważa konkretną formę dystrybucji, własnymi siłami, a niczego nie podrabia (chyba, że coś przeoczyłem po drodze).


Udawanie produktu, którym sie nie jest to oszustwo i podróba.
Emocjonalnie? - proszę bardzo. Miles Davis "Time After Time" dwupłytowe wydawnictwo sygnowane przez JazzDoor, Made In Germany - cena za produkt w sklepie (EMPiK) około 65 zł. W środku dwa zadrukowane CD-R. Niech każdy sam sobie odpowie co poczułby w chwili otwarcia pudełka.

Nie rozumiem po prostu po cholerę bawic się w wypalanki kiedy za małe pieniądze można dostać produkt w pełni tłoczony z poligrafią i pudełkiem - po cholerę kombinować. Oszczędność rzędu 200 funtów przy produkcji płyty małonakładowej (czy to demo czy prezenty czy pro) to wręcz śmieszna kwota....
**********************
Wypalanie płyty "on demand" ma wtedy sens ekonomiczny, gdy nie jesteś w stanie określić popytu na produkt, lub zainteresowanie nim jest śladowe. Wyimaginuj sobie sytuację gdy ktoś ma w swojej ofercie X płyt "małonakładowych"....

Nigdy nie wiadomo jaki będzie popyt na płytę. Na wszystkie płyty w Polsce zapotrzebowanie jest śladowe - nakłady to często 1tyś egzemplarzy. Nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić dodatkowe tłoczenie kiedy popyt się wzmaga - przecież obserwujemy sprzedaż na bieżąco!


Awatar użytkownika
oneman
Posty:523
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: oneman » czwartek 25 gru 2008, 15:45

Ta dyskusja powoli staje się śmieszna. Co poniektórzy chcą udowodnić, że sprzedaż nagrań na CD-R to nic złego i jest to jak najbardziej fair w stosunku do klienta. Inni twierdzą, że wypalany CD-R niczym nie odstaje od tłoczonej płyty, więc też nie ma nic złego w sprzedawaniu takiego produktu - ba, i to za cenę identyczną jak płyta tłoczona.

Zupełnie nie mam więc pojęcia, dlaczego polscy wydawcy upychają po sklepach tłoczone płyty w tych mizernych śladowych wręcz nakładach. Czyż nie taniej byłoby dla nich wydać owe zakichane 1 tyś płyt w formie zadrukowanego CD-R? Zawsze można byłoby dopalić w biurze wydawnictwa dodatkowe 200 sztuk (sekretarka się tym zajmie) kiedy nakład zejdzie :)

Co chcecie udowodnić? Że niby CD-R jest bardziej opłacalny w nakładzie 500 sztuk od tłoczenia? No to mówię, że zaoszczędzicie kilkaset złotych kosztem jakości, trwałości i zadowolenia klienta (bezcenne).

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: JoachimK » czwartek 25 gru 2008, 15:55

Co chcecie udowodnić? Że niby CD-R jest bardziej opłacalny w nakładzie 500 sztuk od tłoczenia? No to mówię, że zaoszczędzicie kilkaset złotych kosztem jakości, trwałości i zadowolenia klienta (bezcenne)....
**********************

Znasz to z praktyki? Wiesz, jak wyglada to "zaoszczedzenie" kilkuset zlotych dla kogos, kto potrzebuje co jakis czas doprodukowac 200szt. "na wczoraj", bo jedzie na koncert do domu kultury do miasteczka X, gdzie pewnie sie sprzeda ze 40 do 100 sztuk?

(podaje kolejny przyklad z zycia pewnej znanej ze scen osoby)

Wiem wiem... zadowolenie klientow... i zeby plyta byla na 50 lat...
Wszytko zalezy - co i komu sie sprzedaje. Niekoniecznie sie sprawdzi: zrobmy 1500 w tloczni, bo w koncu sie sprzeda. Oneman: jestem pewien, ze jestes w tej kwestii wierzacy, ale nie praktykujacy, skoro mowisz jak mowisz. Rzeczywistosc (przynajmniej na mniej pierwszoplanowym muzycznym podworku) wyglada inaczej.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: MB » czwartek 25 gru 2008, 16:04

...Ta dyskusja powoli staje się śmieszna. Co poniektórzy chcą udowodnić, że sprzedaż nagrań na CD-R to nic złego i jest to jak najbardziej fair w stosunku do klienta. Inni twierdzą, że wypalany CD-R niczym nie odstaje od tłoczonej płyty, więc też nie ma nic złego w sprzedawaniu takiego produktu - ba, i to za cenę identyczną jak płyta tłoczona.
**********************
Dla mnie nie jest śmieszne tylko smutne, że nie chcesz czytać ze zrozumieniem. Nie chcę udowodnić, że wypalane płyty nie odstają od tłoczonej, tylko stawiam poważne pytanie o ile odstają, w domyśle - czy ta różnica jest istotna z punktu widzenia odbiorcy (i znów - nie twierdzę, że nie jest)

Smutne jest jeszcze coś. To mianowicie, że dla Ciebie jedynym wyznacznikiem wartości płyty wydaje się jej trwałość, tak jakby jej zawartość była kompletnie bez znaczenia. Skoro uważasz, że wydana w małym nakładzie np. niszowa muzyka jest z góry warta 1,50zł od sztuki, tylko dlatego, że nie jest tłoczona, to ja się poddaję.

Awatar użytkownika
PiotrK
Posty:1517
Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: PiotrK » czwartek 25 gru 2008, 16:50

Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 04:22 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]

Awatar użytkownika
oneman
Posty:523
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: oneman » czwartek 25 gru 2008, 16:52

Są lepsze sposoby na sprzedaż 200 czy 40 płyt na koncercie czy innym spędzie.
Wciskanie klientom CD-R za 25 czy 20 zł to skandal. Tak, nośnik ma znaczenie. Twórczość to jedno a nośnik i opakowanie to drugie. Wszystko razem daje nam produkt wart konkretnej ceny.

Pamięć SD 1GB kosztuje 9 zł - w hurtowni czy u producenta zapewne pół tego.
O i na takim nośniku chętnie muzę bym nabył za cenę 10 zł. Wkładam pamięć do telefonu, komputera i słucham. Koszty replikacji żadne.

Awatar użytkownika
oneman
Posty:523
Rejestracja:środa 01 maja 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: oneman » czwartek 25 gru 2008, 16:58

[i]...Jakiś dziwny ten SmartBurn. Każdą tłoczoną płytę CD odczytuje jako nośnik na ftalocyjaninie...
**********************
Bo ten soft głupieje kiedy wkładasz mu tłoczony nośnik - w miejscu producenta CD-R napisał "producent nieznany"
To soft jedynie do płyt CD-R, CD-RW - wówczas pokaże skład oraz nazwę producenta.

Awatar użytkownika
PiotrK
Posty:1517
Rejestracja:czwartek 14 mar 2002, 00:00

Re: Jak zabezpieczyć materiał Audio-CD(R)?

Post autor: PiotrK » czwartek 25 gru 2008, 17:10

Post został usunięty.
Ostatnio zmieniony piątek 01 lut 2019, 04:22 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
[Użytkownik usunął konto]

ODPOWIEDZ