Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Czy to znaczy że jeśli mój program pracuje 32 Float itd. a ja nagrywam dźwięk 24 bit to muszę czy nie zapisywać w 32 bit.???(chodzi o jakość)...
**********************
Liczy sie nie sam ZAPIS, 32bity maja znaczenie praktycznie TYLKO w czasie przetwarzania dzwieku! Jezeli wiec zapisujesz nie tylko surowy dzwiek ale tez polprodukty pomiedzy etapami przetwarzania to lepiej uzyc Float32.
Czyli - jezeli zamierzasz nakladac edycje niszczace to zapisuj w 32bitach
jezeli masz zamiar przetwarzac tylko w programie, spokojnie zapisuj w 24 a dopiero downmix (jezeli chcesz go dalej przetwarzac) zrob do float. Jezeli chcesz od razu wypalac CDka z tego co wypluje twoja maszyna, to zrob downmix do 16bit z laskotkami.
Przy okazji, 90% maszyn typu Cubase przetwarza wewnetrznie tylko i wylacznie w formacie Float32. Malo kto wie, ale wtyczki VST akceptuja tylko i wylacznie Float, wiec kazdy inny musi byc przekonwertowany do tegoz i dopiero przekazany do wtyczki VST. Mozna spojrzec do VST-SDK (dostepny ze stron steinberga) - dzwiek do wtyczek jest przekazywany w postaci liczb zmiennoprzecinkowych, zakres liczb (czyli 0dBFS) to od -1 do +1.
[addsig]
**********************
Liczy sie nie sam ZAPIS, 32bity maja znaczenie praktycznie TYLKO w czasie przetwarzania dzwieku! Jezeli wiec zapisujesz nie tylko surowy dzwiek ale tez polprodukty pomiedzy etapami przetwarzania to lepiej uzyc Float32.
Czyli - jezeli zamierzasz nakladac edycje niszczace to zapisuj w 32bitach
jezeli masz zamiar przetwarzac tylko w programie, spokojnie zapisuj w 24 a dopiero downmix (jezeli chcesz go dalej przetwarzac) zrob do float. Jezeli chcesz od razu wypalac CDka z tego co wypluje twoja maszyna, to zrob downmix do 16bit z laskotkami.
Przy okazji, 90% maszyn typu Cubase przetwarza wewnetrznie tylko i wylacznie w formacie Float32. Malo kto wie, ale wtyczki VST akceptuja tylko i wylacznie Float, wiec kazdy inny musi byc przekonwertowany do tegoz i dopiero przekazany do wtyczki VST. Mozna spojrzec do VST-SDK (dostepny ze stron steinberga) - dzwiek do wtyczek jest przekazywany w postaci liczb zmiennoprzecinkowych, zakres liczb (czyli 0dBFS) to od -1 do +1.
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Czy to znaczy że jeśli mój program pracuje 32 Float itd. a ja nagrywam dźwięk 24 bit to muszę czy nie zapisywać w 32 bit.???(chodzi o jakość)...
**********************
To znaczy, ze pliki audio sa zapisywane z rozdzielczoscia 24 bitow co prawdopodobnie odpowiada strumieniowi z przetwornika a program tylko to sobie konwertuje (bez strat) na liczbe zmienno pozycyjna i na takiej dokonuje wszelkich obliczen czyli przetwarzania, najczesciej rowniez za pomoca takich liczb komunikuje sie z plug-inami (ich wewnetrzne przetwarzanie to juz inna bajka) i dopiero upraszcza do postaci stalopozycyjnej przed fizycznym wyjsciem (plik lub przetwornik).
Pozdrawiam,
Mateusz Wozniak
PSPaudioware.com
**********************
To znaczy, ze pliki audio sa zapisywane z rozdzielczoscia 24 bitow co prawdopodobnie odpowiada strumieniowi z przetwornika a program tylko to sobie konwertuje (bez strat) na liczbe zmienno pozycyjna i na takiej dokonuje wszelkich obliczen czyli przetwarzania, najczesciej rowniez za pomoca takich liczb komunikuje sie z plug-inami (ich wewnetrzne przetwarzanie to juz inna bajka) i dopiero upraszcza do postaci stalopozycyjnej przed fizycznym wyjsciem (plik lub przetwornik).
Pozdrawiam,
Mateusz Wozniak
PSPaudioware.com
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
...Czy to znaczy że jeśli mój program pracuje 32 Float itd. a ja nagrywam dźwięk 24 bit to muszę czy nie zapisywać w 32 bit.???(chodzi o jakość)...
**********************
Liczy sie nie sam ZAPIS, 32bity maja znaczenie praktycznie TYLKO w czasie przetwarzania dzwieku! Jezeli wiec zapisujesz nie tylko surowy dzwiek ale tez polprodukty pomiedzy etapami przetwarzania to lepiej uzyc Float32.
Czyli - jezeli zamierzasz nakladac edycje niszczace to zapisuj w 32bitach
jezeli masz zamiar przetwarzac tylko w programie, spokojnie zapisuj w 24 a dopiero downmix (jezeli chcesz go dalej przetwarzac) zrob do float. Jezeli chcesz od razu wypalac CDka z tego co wypluje twoja maszyna, to zrob downmix do 16bit z laskotkami.
Przy okazji, 90% maszyn typu Cubase przetwarza wewnetrznie tylko i wylacznie w formacie Float32. Malo kto wie, ale wtyczki VST akceptuja tylko i wylacznie Float, wiec kazdy inny musi byc przekonwertowany do tegoz i dopiero przekazany do wtyczki VST. Mozna spojrzec do VST-SDK (dostepny ze stron steinberga) - dzwiek do wtyczek jest przekazywany w postaci liczb zmiennoprzecinkowych, zakres liczb (czyli 0dBFS) to od -1 do +1.
...
**********************
Dzięki za informacje, kuleje niestety z wiedza matematyczna, a chcialbym zawsze miec pewnosc ze robie wszystko co sie da w kierunku jakosci. Swoja droga, ciekawe kiedy slychac roznice i czy da sie porownac (np. przez dodanie w przeciwfazie) oba omowione przypadki
**********************
Liczy sie nie sam ZAPIS, 32bity maja znaczenie praktycznie TYLKO w czasie przetwarzania dzwieku! Jezeli wiec zapisujesz nie tylko surowy dzwiek ale tez polprodukty pomiedzy etapami przetwarzania to lepiej uzyc Float32.
Czyli - jezeli zamierzasz nakladac edycje niszczace to zapisuj w 32bitach
jezeli masz zamiar przetwarzac tylko w programie, spokojnie zapisuj w 24 a dopiero downmix (jezeli chcesz go dalej przetwarzac) zrob do float. Jezeli chcesz od razu wypalac CDka z tego co wypluje twoja maszyna, to zrob downmix do 16bit z laskotkami.
Przy okazji, 90% maszyn typu Cubase przetwarza wewnetrznie tylko i wylacznie w formacie Float32. Malo kto wie, ale wtyczki VST akceptuja tylko i wylacznie Float, wiec kazdy inny musi byc przekonwertowany do tegoz i dopiero przekazany do wtyczki VST. Mozna spojrzec do VST-SDK (dostepny ze stron steinberga) - dzwiek do wtyczek jest przekazywany w postaci liczb zmiennoprzecinkowych, zakres liczb (czyli 0dBFS) to od -1 do +1.
...
**********************
Dzięki za informacje, kuleje niestety z wiedza matematyczna, a chcialbym zawsze miec pewnosc ze robie wszystko co sie da w kierunku jakosci. Swoja droga, ciekawe kiedy slychac roznice i czy da sie porownac (np. przez dodanie w przeciwfazie) oba omowione przypadki
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
**********************
Dzięki za informacje, kuleje niestety z wiedza matematyczna, a chcialbym zawsze miec pewnosc ze robie wszystko co sie da w kierunku jakosci. Swoja droga, ciekawe kiedy slychac roznice i czy da sie porownac (np. przez dodanie w przeciwfazie) oba omowione przypadki ...
**********************
No własnie czytam tego posta i połowy nie rozumiem.A jest taki problem.
Chcemy nagrać pólprofesjonalne demo,i teraz pojawia się dylemat:
rozmawialiśmy z pewnym realiztorem który ma własne studio u którego chcemy nagrywać i on powiedział że jeżeli tylko mixs + mastering to slady mają być dostarczone w 24 bitach ,czy bedzie słychać różnicę jezeli slady będą zarejestrowane w 16 bitach (tak jak tu http://www.csd.block.punkt.pl/produkt.html,pierwsze demo).
Wokal oczywiście będzie nagrywany w studio.I jeszcze jedno pytanko:
Po co mu 24 bity jak on tam wszystko nagrywa w 32?????
Pozdrawiam
Dzięki za informacje, kuleje niestety z wiedza matematyczna, a chcialbym zawsze miec pewnosc ze robie wszystko co sie da w kierunku jakosci. Swoja droga, ciekawe kiedy slychac roznice i czy da sie porownac (np. przez dodanie w przeciwfazie) oba omowione przypadki ...
**********************
No własnie czytam tego posta i połowy nie rozumiem.A jest taki problem.
Chcemy nagrać pólprofesjonalne demo,i teraz pojawia się dylemat:
rozmawialiśmy z pewnym realiztorem który ma własne studio u którego chcemy nagrywać i on powiedział że jeżeli tylko mixs + mastering to slady mają być dostarczone w 24 bitach ,czy bedzie słychać różnicę jezeli slady będą zarejestrowane w 16 bitach (tak jak tu http://www.csd.block.punkt.pl/produkt.html,pierwsze demo).
Wokal oczywiście będzie nagrywany w studio.I jeszcze jedno pytanko:
Po co mu 24 bity jak on tam wszystko nagrywa w 32?????
Pozdrawiam
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
......to podczas jego obróbki uzyskujesz znacznie lepszą precyzję podczas obróbki takiego sygnału, gdy uzyjesz 24-bitowego przetwarzania.
...
**********************
a raczej gdy będziesz pracował z wyższą częstotliwością materiału...
**********************
Tadeo raczej 24 bity z czestotliwoscia 88.2
To jest lepsze rozwiazanie!!!
...
**********************
a raczej gdy będziesz pracował z wyższą częstotliwością materiału...
**********************
Tadeo raczej 24 bity z czestotliwoscia 88.2
To jest lepsze rozwiazanie!!!
Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Tadeo raczej 24 bity z czestotliwoscia 88.2
To jest lepsze rozwiazanie!!!...
**********************
jesli docelowo ma być 44.100 to owszem, co innego jak robisz sound dla potrzeb dvd....nie zaczynajmy ;) temat rzeka i mnostwo juz jest informacji w sieci
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
...Udostępniając świadomie opcję rejestracji 48, może to świadczyć o: albo rzeczywiście ,każda' możliwa wyższa częstotliwość w procesie rejestracji dźwięku jest po prostu lepsza, albo jest to uwarunkowane innymi aspektami - poza muzycznymi, wynikającymi z właściwośi technicznych danago sprzętu czy panujących standardów (np:a bo akurat to jest bardziej praktyczne-niekoniecznie lepsze).
**********************
Tylko opcja 2. W ogólności rejestracja w 48kHz nie ma żadnej słyszalnej przewagi nad rejestracją w 44,1kHz, a obecność obu opcji wynikała z koniecznej zgodności z dwoma standardami i tyle.
W tym wszystkim jest niestety jedno duże ALE, które dotyczy wielu kart o multimedialnym rodowodzie, w tym najpopularniejszych SBLive i Audigy. Nie wiem czy z jakiejkolwiek przyczyny poza niefrasobliwością projektantów, przetworniki A/C w tych kartach zawsze pracują z częstotliwością próbkowania 48kHz, a konwersja do 44,1kHz odbywa się sprzętowo po stronie cyfrowej, notabene za pomocą tego samego interpolatora wielomianowego 8-go rzędu, który jest wykorzystywany do skalowania częstotliwościowego SoundFontów. Mechanizm ten nadaje się całkiem dobrze do sampli i do przetwarzania dźwięku na poziomie konsumenckim, jednak artefakty raczej dyskwalifikują go do bardziej wymagających zastosowań, co wyraźnie widać w wynikach testów RMAA.
Jest to jeden z powodów, dla których uparcie odradzam te karty ludziom poszukującym nawet budżetowego rozwiązania do studia domowego....
**********************
slychac - wsluchaj sie w gorze pasma - bardzo to delikatne i subtelne ale slychac.........
tyle ze pozniej po konwersji brzmi to niestety czesto gorzej.....
**********************
Tylko opcja 2. W ogólności rejestracja w 48kHz nie ma żadnej słyszalnej przewagi nad rejestracją w 44,1kHz, a obecność obu opcji wynikała z koniecznej zgodności z dwoma standardami i tyle.
W tym wszystkim jest niestety jedno duże ALE, które dotyczy wielu kart o multimedialnym rodowodzie, w tym najpopularniejszych SBLive i Audigy. Nie wiem czy z jakiejkolwiek przyczyny poza niefrasobliwością projektantów, przetworniki A/C w tych kartach zawsze pracują z częstotliwością próbkowania 48kHz, a konwersja do 44,1kHz odbywa się sprzętowo po stronie cyfrowej, notabene za pomocą tego samego interpolatora wielomianowego 8-go rzędu, który jest wykorzystywany do skalowania częstotliwościowego SoundFontów. Mechanizm ten nadaje się całkiem dobrze do sampli i do przetwarzania dźwięku na poziomie konsumenckim, jednak artefakty raczej dyskwalifikują go do bardziej wymagających zastosowań, co wyraźnie widać w wynikach testów RMAA.
Jest to jeden z powodów, dla których uparcie odradzam te karty ludziom poszukującym nawet budżetowego rozwiązania do studia domowego....
**********************
slychac - wsluchaj sie w gorze pasma - bardzo to delikatne i subtelne ale slychac.........
tyle ze pozniej po konwersji brzmi to niestety czesto gorzej.....
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
...**********************
Dzięki za informacje, kuleje niestety z wiedza matematyczna, a chcialbym zawsze miec pewnosc ze robie wszystko co sie da w kierunku jakosci. Swoja droga, ciekawe kiedy slychac roznice i czy da sie porownac (np. przez dodanie w przeciwfazie) oba omowione przypadki ...
**********************
No własnie czytam tego posta i połowy nie rozumiem.A jest taki problem.
Chcemy nagrać pólprofesjonalne demo,i teraz pojawia się dylemat:
rozmawialiśmy z pewnym realiztorem który ma własne studio u którego chcemy nagrywać i on powiedział że jeżeli tylko mixs + mastering to slady mają być dostarczone w 24 bitach ,czy bedzie słychać różnicę jezeli slady będą zarejestrowane w 16 bitach (tak jak tu http://www.csd.block.punkt.pl/produkt.html,pierwsze demo).
Wokal oczywiście będzie nagrywany w studio.I jeszcze jedno pytanko:
Po co mu 24 bity jak on tam wszystko nagrywa w 32?????
Pozdrawiam...
**********************
nie nagrywa w 32 bo zaden przetwornik nie daje 32 bitowego sygnalu
nagrywa w 24 a pracuje w programie ktory wewnetrznie ma 32bitowa(badz 64) obrobke
wroc kilka postow wczesniej i zobacz o roznicy miedzy 16 a 24 bitami - miks 16 bitowych kawalkow przebiega dosc slabo i nie brzmi za dobrze
Dzięki za informacje, kuleje niestety z wiedza matematyczna, a chcialbym zawsze miec pewnosc ze robie wszystko co sie da w kierunku jakosci. Swoja droga, ciekawe kiedy slychac roznice i czy da sie porownac (np. przez dodanie w przeciwfazie) oba omowione przypadki ...
**********************
No własnie czytam tego posta i połowy nie rozumiem.A jest taki problem.
Chcemy nagrać pólprofesjonalne demo,i teraz pojawia się dylemat:
rozmawialiśmy z pewnym realiztorem który ma własne studio u którego chcemy nagrywać i on powiedział że jeżeli tylko mixs + mastering to slady mają być dostarczone w 24 bitach ,czy bedzie słychać różnicę jezeli slady będą zarejestrowane w 16 bitach (tak jak tu http://www.csd.block.punkt.pl/produkt.html,pierwsze demo).
Wokal oczywiście będzie nagrywany w studio.I jeszcze jedno pytanko:
Po co mu 24 bity jak on tam wszystko nagrywa w 32?????
Pozdrawiam...
**********************
nie nagrywa w 32 bo zaden przetwornik nie daje 32 bitowego sygnalu
nagrywa w 24 a pracuje w programie ktory wewnetrznie ma 32bitowa(badz 64) obrobke
wroc kilka postow wczesniej i zobacz o roznicy miedzy 16 a 24 bitami - miks 16 bitowych kawalkow przebiega dosc slabo i nie brzmi za dobrze
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
PSP:
Korzysci z wysokiej czestotliwosci probkowania:
(...)
4. Korektory. Wiekszosc modelowanych cyfrowo filtrow analogowych podlega kompresji charakterystyk w poblizu czestotliwosci Nyquista. Dotyczy to nie tylko amplitudy ale chyba co gorsze takze charakterystyki fazowej. Szczegolnie daje sie to we znaki na filtrach dolno przepustowych, ktorych charakterystyka wbrew oczekiwaniom staje sie wrecz pionowa.Podniesienie czestotliwosci probkowania o oktawe minimalizuje to zjawisoko.
**********************
co to jest kompresja charakterystyki?
Korzysci z wysokiej czestotliwosci probkowania:
(...)
4. Korektory. Wiekszosc modelowanych cyfrowo filtrow analogowych podlega kompresji charakterystyk w poblizu czestotliwosci Nyquista. Dotyczy to nie tylko amplitudy ale chyba co gorsze takze charakterystyki fazowej. Szczegolnie daje sie to we znaki na filtrach dolno przepustowych, ktorych charakterystyka wbrew oczekiwaniom staje sie wrecz pionowa.Podniesienie czestotliwosci probkowania o oktawe minimalizuje to zjawisoko.
**********************
co to jest kompresja charakterystyki?
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
- miks 16 bitowych kawalkow przebiega dosc slabo i nie brzmi za dobrze...
**********************
I tego właśie chciałem się dowiedzieć . aby rozwieść moje wątpliwości.dzięki za info.
pozdrawiam