Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Udostępniając świadomie opcję rejestracji 48, może to świadczyć o: albo rzeczywiście ,każda' możliwa wyższa częstotliwość w procesie rejestracji dźwięku jest po prostu lepsza, albo jest to uwarunkowane innymi aspektami - poza muzycznymi, wynikającymi z właściwośi technicznych danago sprzętu czy panujących standardów (np:a bo akurat to jest bardziej praktyczne-niekoniecznie lepsze).
**********************
Tylko opcja 2. W ogólności rejestracja w 48kHz nie ma żadnej słyszalnej przewagi nad rejestracją w 44,1kHz, a obecność obu opcji wynikała z koniecznej zgodności z dwoma standardami i tyle.
W tym wszystkim jest niestety jedno duże ALE, które dotyczy wielu kart o multimedialnym rodowodzie, w tym najpopularniejszych SBLive i Audigy. Nie wiem czy z jakiejkolwiek przyczyny poza niefrasobliwością projektantów, przetworniki A/C w tych kartach zawsze pracują z częstotliwością próbkowania 48kHz, a konwersja do 44,1kHz odbywa się sprzętowo po stronie cyfrowej, notabene za pomocą tego samego interpolatora wielomianowego 8-go rzędu, który jest wykorzystywany do skalowania częstotliwościowego SoundFontów. Mechanizm ten nadaje się całkiem dobrze do sampli i do przetwarzania dźwięku na poziomie konsumenckim, jednak artefakty raczej dyskwalifikują go do bardziej wymagających zastosowań, co wyraźnie widać w wynikach testów RMAA.
Jest to jeden z powodów, dla których uparcie odradzam te karty ludziom poszukującym nawet budżetowego rozwiązania do studia domowego.
**********************
Tylko opcja 2. W ogólności rejestracja w 48kHz nie ma żadnej słyszalnej przewagi nad rejestracją w 44,1kHz, a obecność obu opcji wynikała z koniecznej zgodności z dwoma standardami i tyle.
W tym wszystkim jest niestety jedno duże ALE, które dotyczy wielu kart o multimedialnym rodowodzie, w tym najpopularniejszych SBLive i Audigy. Nie wiem czy z jakiejkolwiek przyczyny poza niefrasobliwością projektantów, przetworniki A/C w tych kartach zawsze pracują z częstotliwością próbkowania 48kHz, a konwersja do 44,1kHz odbywa się sprzętowo po stronie cyfrowej, notabene za pomocą tego samego interpolatora wielomianowego 8-go rzędu, który jest wykorzystywany do skalowania częstotliwościowego SoundFontów. Mechanizm ten nadaje się całkiem dobrze do sampli i do przetwarzania dźwięku na poziomie konsumenckim, jednak artefakty raczej dyskwalifikują go do bardziej wymagających zastosowań, co wyraźnie widać w wynikach testów RMAA.
Jest to jeden z powodów, dla których uparcie odradzam te karty ludziom poszukującym nawet budżetowego rozwiązania do studia domowego.
-
- Posty:179
- Rejestracja:sobota 15 lis 2003, 00:00
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Uważam, że jeśli ktoś umie to nich nagrywa na 16KHz/16Bit ;) Jeśli mu się tak podoba...
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
...
Uważam, że jeśli ktoś umie to nich nagrywa na 16KHz/16Bit ;) Jeśli mu się tak podoba...
...
**********************
...tylko kto tego zechce słuchać :)
Uważam, że jeśli ktoś umie to nich nagrywa na 16KHz/16Bit ;) Jeśli mu się tak podoba...
...
**********************
...tylko kto tego zechce słuchać :)
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
......
Uważam, że jeśli ktoś umie to nich nagrywa na 16KHz/16Bit ;) Jeśli mu się tak podoba...
...
**********************
...tylko kto tego zechce słuchać :)...
**********************
Ale jednak powstało chyba kilka dobrych płyt w 16/44 , przetworniki 24/96 to niedawny wynalazek. A może do czasu ich pojawienia wszyscy nagrywali na taśmę, jak to z tym jest??
Uważam, że jeśli ktoś umie to nich nagrywa na 16KHz/16Bit ;) Jeśli mu się tak podoba...
...
**********************
...tylko kto tego zechce słuchać :)...
**********************
Ale jednak powstało chyba kilka dobrych płyt w 16/44 , przetworniki 24/96 to niedawny wynalazek. A może do czasu ich pojawienia wszyscy nagrywali na taśmę, jak to z tym jest??
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Ale jednak powstało chyba kilka dobrych płyt w 16/44 , przetworniki 24/96 to niedawny wynalazek. A może do czasu ich pojawienia wszyscy nagrywali na taśmę, jak to z tym jest??...
**********************
A wystarczy posluchac! Warto wziac kilka plyt jakiegos wykonawcy podobnie spiewajacego od lat i przesluchac w/g chronologii. I posluchac jak zmienia sie brzmienie od czasow przybrudzonych nagran na analogach, przez pierwsze cyfry, wyczuc pewien skok w momencie gdy do studia wskoczyly exitery i harmonizery, do najnowszych, krystalicznie czystych nagran 192/24...
Propouje Michaela Jacksona - co by nie mowic o innych jego sprawkach to akurat pod wzgledem produkcji malo mozna tym plytom zarzucic ($$$$$$$ ma znaczenie), a i vocal nie nalezy do najgorszych. Jezeli ktos nie ma ochoty dlugo szukac to niech porowna 3 podobne stylowo kawalki: "The girl is mine", "Heal the world" oraz "You are not alone" - wyraznie sie czuje te kilka epok w przetwarzaniu dzwieku.
A na pytanie czy stare nagrania sa do niczego tylko dlatego ze brzmia INACZEJ, to kazdy sam sobie odpowie.
**********************
A wystarczy posluchac! Warto wziac kilka plyt jakiegos wykonawcy podobnie spiewajacego od lat i przesluchac w/g chronologii. I posluchac jak zmienia sie brzmienie od czasow przybrudzonych nagran na analogach, przez pierwsze cyfry, wyczuc pewien skok w momencie gdy do studia wskoczyly exitery i harmonizery, do najnowszych, krystalicznie czystych nagran 192/24...
Propouje Michaela Jacksona - co by nie mowic o innych jego sprawkach to akurat pod wzgledem produkcji malo mozna tym plytom zarzucic ($$$$$$$ ma znaczenie), a i vocal nie nalezy do najgorszych. Jezeli ktos nie ma ochoty dlugo szukac to niech porowna 3 podobne stylowo kawalki: "The girl is mine", "Heal the world" oraz "You are not alone" - wyraznie sie czuje te kilka epok w przetwarzaniu dzwieku.
A na pytanie czy stare nagrania sa do niczego tylko dlatego ze brzmia INACZEJ, to kazdy sam sobie odpowie.
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
może się mylę ale taką "wspinaczkę" technologiczną widac jak na dłoni u P.Gabriela - Wziąwszy pod uwagę że płyty wydaje przeciętnie raz na 10 lat - kolejne jego płyty łapią się na kolejne skoki technologiczne.
przed użyciem programu zapoznaj się treścią instrukcji załączonej do opakowania bądź skonsultuj się z producentem lub dystrybutorem oprogramowania...
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Dlatego warto robic zgrywki 24bitowych mixow do Float-32bit i na tym materiale robic ostatnie szlify, w ostatnim kroku obcinajac 16 z odpiowiednimi laskotami (dither). Po tej operacji material juz jest "zamkniety" i nadajacy sie tylko do wypalenia na CD.
...
**********************
o co chodzi z tym Float 32 bit?Czy można nagrywać na karcie 24 bitowej
muze 32 nity?
Poozdrawiam R.B.
...
**********************
o co chodzi z tym Float 32 bit?Czy można nagrywać na karcie 24 bitowej
muze 32 nity?
Poozdrawiam R.B.
Jestem muzykiem z zawodu. Muzyka kręci się cały czas do okoła mnie i ostatnio fascynuje mnie nagrywanie muzy w swoim małym studiu domowym.
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
o co chodzi z tym Float 32 bit?Czy można nagrywać na karcie 24 bitowej
muze 32 nity?
**********************
Float to sposob zapisu, zwany ZMIENNOPRZECINKOWYM
Przy formatach STALOPRZECINKOWYCH masz scisle okreslone liczby MAX i MIN, ktore wynosza np. dla 8 bitow 256 mozliwych wartosci: od -128 do +127 lub od 0 do 255 (lub jeszcze inaczej, zalezy od kodu zapisu), dla wiekszej ilosci bitow ten zakres sie zwieksza, 24 bity to 16777216 wartosci.
Zapis zmiennoprzecinkowy dziala troche inaczej. Tutaj liczba sklada sie z dwu elementow mantysy czyli po prostu liczby oraz cechy czyli - mowiac po ludzku - okreslenia w ktorym miejscu postawic przecinek.
Na przyklad: zeby zapisac 0.1 w zmiennym przecinku (do zaawansowanych: stosuje system o podstawie 10 dla uproszczenia!) nalezy przyjac mantyse 1 oraz ceche -1. Odczyt takiej liczby wyglada tak: "napisz jeden i przesun przecinek o jedno miejsce w lewo".
Zauwaz ze mamy dalej precyzje dokladnie taka sama jak w przypadku liczby staloprzecinkowej (np. 8-mio bitowej - tylko wartosci od 0 do 255 lub od -128 do 127), ale za to mozemy "umieszczac" te wartosci praktycznie dowolnie w przestrzeni liczb, przesuwajac przecinek w prawo i w lewo.
No i teraz dochodzimy do tego co nam daje dodanie do 3 bajtow (24bit) dodatkowego bajtu cechy (32bit float) - mamy dalej te sama precyzje co przy 24 bitach i dodatkowo praktycznie nieograniczona dynamike sygnalu (kilkaset dB)
Wiec - o ile float NIC nie dodaje do samej precyzji sygnalu, to CALKOWICIE eliminuje sytuacje opisana przez Krizz powyzej. Same 24 bity niewiele tu dadza, bedzie lepiej niz przy 16 ale dalej zjawisko kumulacji bledu dyskretyzacji wystapi.
Przy zmiennym przecinku stlumienie sygnalu o kilkaset dB nastepnie podbicie go o tylez nie da zadnych zmian jakosciowych.
a, przyznam sie ze nie wiem jaki float jest stosowany w WAVach - zalozylem ze 24 na mantyse i 8 na ceche. Ktos wie jak jest naprawde?
muze 32 nity?
**********************
Float to sposob zapisu, zwany ZMIENNOPRZECINKOWYM
Przy formatach STALOPRZECINKOWYCH masz scisle okreslone liczby MAX i MIN, ktore wynosza np. dla 8 bitow 256 mozliwych wartosci: od -128 do +127 lub od 0 do 255 (lub jeszcze inaczej, zalezy od kodu zapisu), dla wiekszej ilosci bitow ten zakres sie zwieksza, 24 bity to 16777216 wartosci.
Zapis zmiennoprzecinkowy dziala troche inaczej. Tutaj liczba sklada sie z dwu elementow mantysy czyli po prostu liczby oraz cechy czyli - mowiac po ludzku - okreslenia w ktorym miejscu postawic przecinek.
Na przyklad: zeby zapisac 0.1 w zmiennym przecinku (do zaawansowanych: stosuje system o podstawie 10 dla uproszczenia!) nalezy przyjac mantyse 1 oraz ceche -1. Odczyt takiej liczby wyglada tak: "napisz jeden i przesun przecinek o jedno miejsce w lewo".
Zauwaz ze mamy dalej precyzje dokladnie taka sama jak w przypadku liczby staloprzecinkowej (np. 8-mio bitowej - tylko wartosci od 0 do 255 lub od -128 do 127), ale za to mozemy "umieszczac" te wartosci praktycznie dowolnie w przestrzeni liczb, przesuwajac przecinek w prawo i w lewo.
No i teraz dochodzimy do tego co nam daje dodanie do 3 bajtow (24bit) dodatkowego bajtu cechy (32bit float) - mamy dalej te sama precyzje co przy 24 bitach i dodatkowo praktycznie nieograniczona dynamike sygnalu (kilkaset dB)
Wiec - o ile float NIC nie dodaje do samej precyzji sygnalu, to CALKOWICIE eliminuje sytuacje opisana przez Krizz powyzej. Same 24 bity niewiele tu dadza, bedzie lepiej niz przy 16 ale dalej zjawisko kumulacji bledu dyskretyzacji wystapi.
Przy zmiennym przecinku stlumienie sygnalu o kilkaset dB nastepnie podbicie go o tylez nie da zadnych zmian jakosciowych.
a, przyznam sie ze nie wiem jaki float jest stosowany w WAVach - zalozylem ze 24 na mantyse i 8 na ceche. Ktos wie jak jest naprawde?
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
Tak pamietalem ze kiedys byl podobny watek
Bardzo ciekawie pisali tam Panowie z PSP
proponuje doklanie przeczytac sobie TUTAJ - momentami pasjonujaca lektura
Bardzo ciekawie pisali tam Panowie z PSP
proponuje doklanie przeczytac sobie TUTAJ - momentami pasjonujaca lektura
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego
...Tak pamietalem ze kiedys byl podobny watek
Bardzo ciekawie pisali tam Panowie z PSP
proponuje doklanie przeczytac sobie TUTAJ - momentami pasjonujaca lektura...
**********************
Czy to znaczy że jeśli mój program pracuje 32 Float itd. a ja nagrywam dźwięk 24 bit to muszę czy nie zapisywać w 32 bit.???(chodzi o jakość)
Bardzo ciekawie pisali tam Panowie z PSP
proponuje doklanie przeczytac sobie TUTAJ - momentami pasjonujaca lektura...
**********************
Czy to znaczy że jeśli mój program pracuje 32 Float itd. a ja nagrywam dźwięk 24 bit to muszę czy nie zapisywać w 32 bit.???(chodzi o jakość)