Trigerowanie bębnów
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
probowalem wszystkiego co bylo w danym momencie dostepne:
zaczynajac od najgorszych, konczac na najlepszych:
Sound Replacer
Logic Audio to Score
TL Drum Rehab
reczne "paste" w pro toolsie (tab to transient)
Drumagog (+drobne korekty beat detective/tab to transient)
www.milaszewski.com/drumagog - tutaj zrobilem kilka przykladow dzialania drumagoga porownane z oryginalnym nagraniem - na bebnach Pete Lewison (m.in. Massive Attack, Simply Red)
[addsig]
zaczynajac od najgorszych, konczac na najlepszych:
Sound Replacer
Logic Audio to Score
TL Drum Rehab
reczne "paste" w pro toolsie (tab to transient)
Drumagog (+drobne korekty beat detective/tab to transient)
www.milaszewski.com/drumagog - tutaj zrobilem kilka przykladow dzialania drumagoga porownane z oryginalnym nagraniem - na bebnach Pete Lewison (m.in. Massive Attack, Simply Red)
[addsig]
Re: Trigerowanie bębnów
a co do triggerow, to niestety unikam ile moge, a jak juz to tez przez hihat, ktory najczesciej jest za glosny, nagrywam wtedy kazdy element osobno, i naturalne brzmienie nagranego werbla wzmacniam probka tego samego werbla nagrana osobno, jest wtedy mniej przesluchow, a brzmienie naturalne zostaje
...
**********************
Jesteś pewien ze naturalne?? Może i próbka solo która nagrałeś jest naturalna.. wiadomo ten sam werbel, to samo środowisko akustyczne, ale naturalność ścieżek triggerowanych polega na zróznicowanym brzmieniu każdego uderzenia, a jak każde uderzenie brzmi identycznie, to dla mnie to nie jest raczej naturalne. Owszem, drumagog umożliwia losowe wybieranie z ponad chyba 20 róznych próbek, ale moim skromnym zdaniem to dalej nie jest w pełni naturalne.
...
**********************
Jesteś pewien ze naturalne?? Może i próbka solo która nagrałeś jest naturalna.. wiadomo ten sam werbel, to samo środowisko akustyczne, ale naturalność ścieżek triggerowanych polega na zróznicowanym brzmieniu każdego uderzenia, a jak każde uderzenie brzmi identycznie, to dla mnie to nie jest raczej naturalne. Owszem, drumagog umożliwia losowe wybieranie z ponad chyba 20 róznych próbek, ale moim skromnym zdaniem to dalej nie jest w pełni naturalne.
Re: Trigerowanie bębnów
http://www.milaszewski.com/drumagog - tutaj zrobilem kilka przykladow dzialania drumagoga porownane z oryginalnym nagraniem - na bebnach Pete Lewison (m.in. Massive Attack, Simply Red)
...
**********************
wszystko byłoby nieźle gdyby stopa nie odbiegała tak bardzo brzmieniowo od reszty. Mam na mysli to, że werbel i HH słychać tak jak by sie stało 2m od zestawu, ale słuchajac stopy ma się wrażene ze się siedzi z łbem w centrali. Oczywiście rozumiem że to tylko takie tam próbki na szybko przygotowane, ale tak tylko na marginesie chciałem poruszyc kwestię tego dopasowania, wiedząc też, ze to kwestia pogłosu, poziomu, może tez korekcji.
...
**********************
wszystko byłoby nieźle gdyby stopa nie odbiegała tak bardzo brzmieniowo od reszty. Mam na mysli to, że werbel i HH słychać tak jak by sie stało 2m od zestawu, ale słuchajac stopy ma się wrażene ze się siedzi z łbem w centrali. Oczywiście rozumiem że to tylko takie tam próbki na szybko przygotowane, ale tak tylko na marginesie chciałem poruszyc kwestię tego dopasowania, wiedząc też, ze to kwestia pogłosu, poziomu, może tez korekcji.
Re: Trigerowanie bębnów
wszystko byłoby nieźle gdyby stopa nie odbiegała tak bardzo brzmieniowo od reszty. Mam na mysli to, że werbel i HH słychać tak jak by sie stało 2m od zestawu, ale słuchajac stopy ma się wrażene ze się siedzi z łbem w centrali. Oczywiście rozumiem że to tylko takie tam próbki na szybko przygotowane, ale tak tylko na marginesie chciałem poruszyc kwestię tego dopasowania, wiedząc też, ze to kwestia pogłosu, poziomu, może tez korekcji....
**********************
żartujesz?
zauważ że gdyby stopa nie odbiegała w górę w solowym odsłuchu to odbiegała by w dół w całym miksie.
To nie takie tam próbki, tylko porządnie przygotowane przykłady, raczej dopasowane do tematyki wątku. Mi się podobają, końcówka zależeć powinna tez od tego co tym bębnom będzie podgrywało (i nie chodzi mi o to czy sax czy trąbka, a raczej o sklejenie się reszty).
Zresztą2 zauważ że przykład podał zawodowiec, a nie hobbysta (a przynajmniej coraz bliżej do 1 i dalej do 2). Nie żebym się podlizywał ale widzę kolegi poczynania od jakiegoś tam czasu.
pozdr
...oceniał pałker
**********************
żartujesz?
zauważ że gdyby stopa nie odbiegała w górę w solowym odsłuchu to odbiegała by w dół w całym miksie.
To nie takie tam próbki, tylko porządnie przygotowane przykłady, raczej dopasowane do tematyki wątku. Mi się podobają, końcówka zależeć powinna tez od tego co tym bębnom będzie podgrywało (i nie chodzi mi o to czy sax czy trąbka, a raczej o sklejenie się reszty).
Zresztą2 zauważ że przykład podał zawodowiec, a nie hobbysta (a przynajmniej coraz bliżej do 1 i dalej do 2). Nie żebym się podlizywał ale widzę kolegi poczynania od jakiegoś tam czasu.
pozdr
...oceniał pałker
drummer
Re: Trigerowanie bębnów
Jesteś pewien ze naturalne?? Może i próbka solo która nagrałeś jest naturalna.. wiadomo ten sam werbel, to samo środowisko akustyczne, ale naturalność ścieżek triggerowanych polega na zróznicowanym brzmieniu każdego uderzenia, a jak każde uderzenie brzmi identycznie, to dla mnie to nie jest raczej naturalne. Owszem, drumagog umożliwia losowe wybieranie z ponad chyba 20 róznych próbek, ale moim skromnym zdaniem to dalej nie jest w pełni naturalne....
**********************
Jesli chodzi o zroznicowanie itd to akurat jesli wszystko ustawi sie dobrze w drumagogu to z tym problemu nie ma...
Dla mnie wiekszym problemem jest fakt ze przeciez polowa brzmienia werbla ( i nie tylko) wystepuje na OH'ach i ewentualnie ambientach... I wystarczy milisekundowe odstepstwo... przesuniecie w facie probki i efekt koncowy wcale nie jest taki przyjemny...
Reczne dopasowaywanie
zdazalo sie ze trzeba tak bylo stopki dopasowywac... ale myslalem chodzi o cos bardziej konkretnego...
A probowaliscie wykozystywac trigery albo podstawianie w troche inny sposob?? Ja np. z moja ESI ESP 1010 jestem w stanie zarajestrowac poki co 8 ladow jednoczesnie... stopa werbel gora/dol 3xtom 2xOH... miksujac tomy odrazu na mikserze mozna wygospodarowac jeszcze jeden kanal na ambient... ale czasasem by sie chcialo stope tez naglosnic 2 albo 3 mikrofonami... werbel tez jakos dodatkowo z dalszego planu... i jest lipa...
Myslalem ze mozna by wlasnie trigerem domiksowac te dodatkowe ujecia do nagranych juz sciezek?? Myslicie ze da to jakis sensowny efekt?? Sprobuje tak zrobic przy materiale ktory obecnie nagrywam... ale moze ktos mnie od tego zamiaru odpedzi zanim zaczne bawic sie w tworzenie bankwo do drumagoga, skoro moze to byc tylko strata czasu
**********************
Jesli chodzi o zroznicowanie itd to akurat jesli wszystko ustawi sie dobrze w drumagogu to z tym problemu nie ma...
Dla mnie wiekszym problemem jest fakt ze przeciez polowa brzmienia werbla ( i nie tylko) wystepuje na OH'ach i ewentualnie ambientach... I wystarczy milisekundowe odstepstwo... przesuniecie w facie probki i efekt koncowy wcale nie jest taki przyjemny...
Reczne dopasowaywanie

A probowaliscie wykozystywac trigery albo podstawianie w troche inny sposob?? Ja np. z moja ESI ESP 1010 jestem w stanie zarajestrowac poki co 8 ladow jednoczesnie... stopa werbel gora/dol 3xtom 2xOH... miksujac tomy odrazu na mikserze mozna wygospodarowac jeszcze jeden kanal na ambient... ale czasasem by sie chcialo stope tez naglosnic 2 albo 3 mikrofonami... werbel tez jakos dodatkowo z dalszego planu... i jest lipa...
Myslalem ze mozna by wlasnie trigerem domiksowac te dodatkowe ujecia do nagranych juz sciezek?? Myslicie ze da to jakis sensowny efekt?? Sprobuje tak zrobic przy materiale ktory obecnie nagrywam... ale moze ktos mnie od tego zamiaru odpedzi zanim zaczne bawic sie w tworzenie bankwo do drumagoga, skoro moze to byc tylko strata czasu

Re: Trigerowanie bębnów
Wracając do głownego wątku - ja nie lubię tej techniki (albo jej nie umiem:-) Już wolę takie sposoby, a podkładane próbki zawsze słyszę i mnie wk....., ew. side stick "obcy" podłożony pod werbel jest ok lub jak pisał steveluk. sample z tej samej sesji.
Jestem przystojny i młody
Re: Trigerowanie bębnów
A probowaliscie wykozystywac trigery albo podstawianie w troche inny sposob?? Ja np. z moja ESI ESP 1010 jestem w stanie zarajestrowac poki co 8 ladow jednoczesnie... stopa werbel gora/dol 3xtom 2xOH... miksujac tomy odrazu na mikserze mozna wygospodarowac jeszcze jeden kanal na ambient... ale czasasem by sie chcialo stope tez naglosnic 2 albo 3 mikrofonami... werbel tez jakos dodatkowo z dalszego planu... i jest lipa...
**********************
8-śladowe nagrywanie bębnów to klasyka! Zaznaczam, że nie nagrywam u siebie, wolę wynająć dobre studio - lepiej i wbrew pozorom taniej. Więc zawsze jak nagrywałem po raz pierwszy w danym studiu to "robiłem" bębny na 12 - 18 mikrofonów, tak dla bezpieczeństwa. Za drugim razem było już mniej, c.a. 10-12 a w miksie i tak czasem 2-4 ślady zostawały. Czyli na 8 śladach można. Tylko warunki sprzętowe i akustyczne trzeba poznać.
Oprócz ilości śladów, jakości mikrofonów, preampów i samych bębnów liczy się pomieszczenie, w ktorym nagrywasz. Jeśli mówisz o własnym pomieszczeniu, w którym możesz robić co chcesz i kiedy chcesz to na Twoim miejscu zrobiłbym próbne nagranie 8-śladowe: stopa, werbel, 2xAmb A, 2xAmb B, 2xAmb C, czyli 3 pary stereo różnych ujęć. Overheady olać - to takie szkolne, poza tym kto słucha bębnów z góry?
Jeśli pomieszczenie jest ok, powinieneś uzyskać dobre brzmienie podstawowe bębnów z 4 śladów: sto, wer, amb L-R. Oczywiście w zależności od gatunku lepiej lub gorzej. Ale masz jeszcze 4 wloty w zapasie + wiedzę nt. dalekich ujęć - gdzie ambienty ustawić do jazzu, gdzie do popu a gdzie do metalu.
**********************
8-śladowe nagrywanie bębnów to klasyka! Zaznaczam, że nie nagrywam u siebie, wolę wynająć dobre studio - lepiej i wbrew pozorom taniej. Więc zawsze jak nagrywałem po raz pierwszy w danym studiu to "robiłem" bębny na 12 - 18 mikrofonów, tak dla bezpieczeństwa. Za drugim razem było już mniej, c.a. 10-12 a w miksie i tak czasem 2-4 ślady zostawały. Czyli na 8 śladach można. Tylko warunki sprzętowe i akustyczne trzeba poznać.
Oprócz ilości śladów, jakości mikrofonów, preampów i samych bębnów liczy się pomieszczenie, w ktorym nagrywasz. Jeśli mówisz o własnym pomieszczeniu, w którym możesz robić co chcesz i kiedy chcesz to na Twoim miejscu zrobiłbym próbne nagranie 8-śladowe: stopa, werbel, 2xAmb A, 2xAmb B, 2xAmb C, czyli 3 pary stereo różnych ujęć. Overheady olać - to takie szkolne, poza tym kto słucha bębnów z góry?
Jeśli pomieszczenie jest ok, powinieneś uzyskać dobre brzmienie podstawowe bębnów z 4 śladów: sto, wer, amb L-R. Oczywiście w zależności od gatunku lepiej lub gorzej. Ale masz jeszcze 4 wloty w zapasie + wiedzę nt. dalekich ujęć - gdzie ambienty ustawić do jazzu, gdzie do popu a gdzie do metalu.
Jestem przystojny i młody
Re: Trigerowanie bębnów
a kto wie czym potraktowali bebny w nine inch nails z plyty still utwor FRAGILE w koncowce ? dla mnie to najbardziej genialne bebny zrobionione jezeli chodzi o wykonczenie kawalka, moc, diabel, dreszcze itd... oczywiscie poza tym ze jest tam ambience, mocna kompresja, no i te znieksztalcenia w prawym kanale ktory jest chyba dublem, jakis kompresor, przester,... cholera wie czego tam nawstawiali... ale wyszlo im IMHO genialnie...
[addsig]
[addsig]
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"
Re: Trigerowanie bębnów
Yoyo Meyer nagrywa na 4 mikrofonach i malym skladzie - wysztko brzmi pieknie, panuje nad instrumentem, hihat juz podczas grania jest odpowiedniej glosnsoci.
O tyle mu latwiej ze ma wysoko nastrojone bebny, mala 18calowa stopke
a tu - chyba nawet nagrany na jeden mikrofon brzmi cakliem sensownie :) prosze
O tyle mu latwiej ze ma wysoko nastrojone bebny, mala 18calowa stopke
a tu - chyba nawet nagrany na jeden mikrofon brzmi cakliem sensownie :) prosze
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Trigerowanie bębnów
...Yoyo Meyer nagrywa na 4 mikrofonach i malym skladzie - wysztko brzmi pieknie, panuje nad instrumentem, hihat juz podczas grania jest odpowiedniej glosnsoci.
**********************
to pewnie jakis nasladowca Jojo Meyer'a :)
[addsig]
**********************
to pewnie jakis nasladowca Jojo Meyer'a :)
[addsig]