Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
......akwarium? czyli jest separacja?
musze sie zainteresowac - a jaka kwota? jest fortepian? ile oddzielnych torow odsluchu dla muzykow?...
**********************
Akwarium czyli separacja dla perkusji.
Fortepian to Steinway koncertowy. Stan idealny - często Leszek Możder i Leszek Kułakowski na nim nagrywali.
Co do ilości torów, to nie wiem. Nigdy nie zabrakło, a nagrano tam juz niejedną "koncertową" płytę. Sprzęt z najwyższej półki. Wejdź na stronę i poszukaj. Kiedyś mówiło się że to najnowocześniejsze studio w tej części Europy.
Kwota to było 150zł/h, ale wiem, że też to uzależnione od stopnia znajomości czy inwestycji. Sam musisz popytać.
Bardzo dobre studio i do tego z atmosferą :)...
**********************
W Radiu Gdansk nie uzywaja klatki, lecz ruchomych "paneli" ktorymi separuja muzykow. Mialem przyjemnosc uczestniczyc w kilku sesjach w tym studiu, w tym w sesji zespolu Ohodlo, ktorzy nagrywali wszystko na sete. Warunki do takikch sesji maja przepiekne - spora sala, zywa akustyka, no i ta rezyserka....
musze sie zainteresowac - a jaka kwota? jest fortepian? ile oddzielnych torow odsluchu dla muzykow?...
**********************
Akwarium czyli separacja dla perkusji.
Fortepian to Steinway koncertowy. Stan idealny - często Leszek Możder i Leszek Kułakowski na nim nagrywali.
Co do ilości torów, to nie wiem. Nigdy nie zabrakło, a nagrano tam juz niejedną "koncertową" płytę. Sprzęt z najwyższej półki. Wejdź na stronę i poszukaj. Kiedyś mówiło się że to najnowocześniejsze studio w tej części Europy.
Kwota to było 150zł/h, ale wiem, że też to uzależnione od stopnia znajomości czy inwestycji. Sam musisz popytać.
Bardzo dobre studio i do tego z atmosferą :)...
**********************
W Radiu Gdansk nie uzywaja klatki, lecz ruchomych "paneli" ktorymi separuja muzykow. Mialem przyjemnosc uczestniczyc w kilku sesjach w tym studiu, w tym w sesji zespolu Ohodlo, ktorzy nagrywali wszystko na sete. Warunki do takikch sesji maja przepiekne - spora sala, zywa akustyka, no i ta rezyserka....
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
niby podobnie w Radiu BIalystok - trza obadac i Radio Gdansk
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
...niby podobnie w Radiu BIalystok - trza obadac i Radio Gdansk
...
**********************
W Radiu Bialystok,jest o wiele taniej niz w Gdansku a warunki sa przepiekne do nagrywania live.
[addsig]
...
**********************
W Radiu Bialystok,jest o wiele taniej niz w Gdansku a warunki sa przepiekne do nagrywania live.
[addsig]
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
Wiem, ze 3 razy tam nagrywalem - bardzo fajny realizator - dobre miki, Amek - z innmi klockami troche gorzej.
Fortepian calkiem zacny - petroff.
Za to pomieszczenie przyduze i niestety traktowane troche jako magazyn - i sie "idzywaja" rozne gratki stojace po bokach.
Separacja na tej samj zasadzie jak w Gdansku ;)
I chyba adaptowalna akustyka (drewniane panele na scianach sa ruchome - nie wiem po co, nie widze innego sensu jak zmiany akustyki
Fortepian calkiem zacny - petroff.
Za to pomieszczenie przyduze i niestety traktowane troche jako magazyn - i sie "idzywaja" rozne gratki stojace po bokach.
Separacja na tej samj zasadzie jak w Gdansku ;)
I chyba adaptowalna akustyka (drewniane panele na scianach sa ruchome - nie wiem po co, nie widze innego sensu jak zmiany akustyki
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
Panowie, odnośnie tych izolatorów fal dźwiękowych, które jak rozumiem eliminują częściowo przesłuchy, gdzie to można kupić, albo czy jest gdzie opis jak wykonać taką ściankę ? głównie chodzi mi o izolacje perkusji.
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
...Panowie, odnośnie tych izolatorów fal dźwiękowych, które jak rozumiem eliminują częściowo przesłuchy, gdzie to można kupić, albo czy jest gdzie opis jak wykonać taką ściankę ? głównie chodzi mi o izolacje perkusji....
**********************
W lutowej EiS jest świetny artykuł o adaptacji akustycznej pomieszczeń i jest też sporo informacji jak wykonać m.in. takie rzeczy
[addsig]
**********************
W lutowej EiS jest świetny artykuł o adaptacji akustycznej pomieszczeń i jest też sporo informacji jak wykonać m.in. takie rzeczy
[addsig]
[URL]www.orkiestrazegluga.pl[/URL] | [URL]www.dzwiek.org[/URL]
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
W lutowej EiS jest świetny artykuł o adaptacji akustycznej pomieszczeń i jest też sporo informacji jak wykonać m.in. takie rzeczy
...
**********************
No właśnie się po niego wybieram.
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
te ktore widzialem - to w wiekszosci samoroby.lacznie z tymi na AM im.F.Chopina.
scianka z drewna - z pleksa na wysokosci oczu i stajacej osoby i siedzacego painisty, perkusisty
scianka z pleksy - do wysokosci ok 30-40 cm - pokryta u dolu wykladzina
czesto ogladam wywiady ze studia - z muzykami jazzowymi - gdzie w 99% muzyka nagrywana jest setkowo - perksuje na ogol stoja na "scenach" (moze tam sa jeszcze jakies mikrofony. I nie sa jakby cale w akwariach - a tylko od strony muzykow (tyl akwariuw jest otwarty).
Cichsze dete - woodwinds (flet, klarnet) tez maja parawan.
Glosne - nie zawsze - ale zawsze stoja dosyc daleko od perkusji i raczej z dala od piana.
Z wyjatkiem Michelle Petrucianiego - te nagrania na ogol maja chyba miejsca nie w wielkich studiach (120-150m2) - a takich powiedzmy srednich 40-60m2
Wspolna cecha - zawsze sa to bardzo wysokie pomieszczenia.
Czesto u gory sa mikrofony (jak w nagraniach orkiestr), a raz widzialem nagranie - gdzie muzycy byli rozstawieni - jak pozniej w panoramie ( Kwinte Dave'a LIebmanna), czyli powiedzmy na scenie.
Ciekawostka jest studio Tamla Motown- gdzie nagrywa sie od lat 60tych - jest to pomieszczenie chyba 40 m2 mimo ze nagrywaly tam sekcje dete i chorki, setkowo z innymi :) I to jest chyba brzmienie Motown
Bardzo ciekawy przyklad nwoczesnej, poieknie zarejestrowanej setki to ostatnia plyta Bena Harpera - mysli , ze mimo problemow, warto chociaz probowac setek, gdy muzycy sa zgrani :)
scianka z drewna - z pleksa na wysokosci oczu i stajacej osoby i siedzacego painisty, perkusisty
scianka z pleksy - do wysokosci ok 30-40 cm - pokryta u dolu wykladzina
czesto ogladam wywiady ze studia - z muzykami jazzowymi - gdzie w 99% muzyka nagrywana jest setkowo - perksuje na ogol stoja na "scenach" (moze tam sa jeszcze jakies mikrofony. I nie sa jakby cale w akwariach - a tylko od strony muzykow (tyl akwariuw jest otwarty).
Cichsze dete - woodwinds (flet, klarnet) tez maja parawan.
Glosne - nie zawsze - ale zawsze stoja dosyc daleko od perkusji i raczej z dala od piana.
Z wyjatkiem Michelle Petrucianiego - te nagrania na ogol maja chyba miejsca nie w wielkich studiach (120-150m2) - a takich powiedzmy srednich 40-60m2
Wspolna cecha - zawsze sa to bardzo wysokie pomieszczenia.
Czesto u gory sa mikrofony (jak w nagraniach orkiestr), a raz widzialem nagranie - gdzie muzycy byli rozstawieni - jak pozniej w panoramie ( Kwinte Dave'a LIebmanna), czyli powiedzmy na scenie.
Ciekawostka jest studio Tamla Motown- gdzie nagrywa sie od lat 60tych - jest to pomieszczenie chyba 40 m2 mimo ze nagrywaly tam sekcje dete i chorki, setkowo z innymi :) I to jest chyba brzmienie Motown
Bardzo ciekawy przyklad nwoczesnej, poieknie zarejestrowanej setki to ostatnia plyta Bena Harpera - mysli , ze mimo problemow, warto chociaz probowac setek, gdy muzycy sa zgrani :)
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
......
**********************
Wcześniej gdy czytałem o metodzie na setkę, byłem raczej przeciwnikiem takiej rejestracji dźwięku, ale teraz jak czytam i oglądam różne materiały, to zaczynam zmieniać zdanie o tym patencie. Fakt faktem, że jednak zespół musi się dobrze zgrywać, by podjąć się takiego wyzwania. Całe szczęście, ten który będę rejestrował jako pierwszy, zgrywa się ok., no i w razie czego linczu nie będzie, bo to koledzy, których uprzedzałem przed moim debiutem i żeby nie spodziewali się cudów za pierwszym razem.
**********************
Wcześniej gdy czytałem o metodzie na setkę, byłem raczej przeciwnikiem takiej rejestracji dźwięku, ale teraz jak czytam i oglądam różne materiały, to zaczynam zmieniać zdanie o tym patencie. Fakt faktem, że jednak zespół musi się dobrze zgrywać, by podjąć się takiego wyzwania. Całe szczęście, ten który będę rejestrował jako pierwszy, zgrywa się ok., no i w razie czego linczu nie będzie, bo to koledzy, których uprzedzałem przed moim debiutem i żeby nie spodziewali się cudów za pierwszym razem.
Re: Zespół w studiu - w jakiej kolejności nagrywać?
dltego zadbaj o separacje - to pozwoli na jakas tam edycje, czasem taka separacje osiagnac jest stosunkwo latwo.
Bass w dibxo - - niech se siedzi w pomieszczeniu z perkusista (obaj maja klika), zeby sie dobrze kontaktowali
Perka zajmuje jedno pomieszczenie
Wokal siedzi z Toba w rezyserce
Gitarzysta siedzi z sekcja, ale w innym pomieszczeniu stoi sam jego piec z mikiem - slyszy siebie z mikrofonu.
Czyli dobra separacja to jedno dobre pomeiszczeni, rezyserka i jedno w maire wyciszone.
Na koniec reamping bassu i gotowe :)
Bardzo , ale to bardzo wazne (wrecz najweazniejsze!!!) - doskonaly odlsuch dla muzykow, nie jeden a kilka mixow - tu sie musisz wsluchac w ich potrzeby maksymalnie i z pokora podejsc do nawet dziwnych prosb. Mowie to z pozycji muzyka (bass).
Najlepsze sluchawki dla basmana - tzn. takie co maja dol - inaczej zacznie odruchowo grac blizej gryfu - i nagrany bass bedzie muddy :) Warto by sie slyszal po jakims kompresorze (ktory oczywiscie sie nie "nagra")
Perkusista jakies otwarte (lubia slyszec i muze i siebie akustycznie).
Wokalowi i giatrze wystarczy tandeta :) i tak jada "srodkiem" :)
Dlatego pisze o tych odlsuchu - bo sam, i to raz nawet w topowym studiu - zostalem potraktowany Philpsami ze sklepu - i cala sciezke bassu trzeba bylo wywalic :)
Powodzenia i fajnie ze wraca "stare, dobre" :)
Bass w dibxo - - niech se siedzi w pomieszczeniu z perkusista (obaj maja klika), zeby sie dobrze kontaktowali
Perka zajmuje jedno pomieszczenie
Wokal siedzi z Toba w rezyserce
Gitarzysta siedzi z sekcja, ale w innym pomieszczeniu stoi sam jego piec z mikiem - slyszy siebie z mikrofonu.
Czyli dobra separacja to jedno dobre pomeiszczeni, rezyserka i jedno w maire wyciszone.
Na koniec reamping bassu i gotowe :)
Bardzo , ale to bardzo wazne (wrecz najweazniejsze!!!) - doskonaly odlsuch dla muzykow, nie jeden a kilka mixow - tu sie musisz wsluchac w ich potrzeby maksymalnie i z pokora podejsc do nawet dziwnych prosb. Mowie to z pozycji muzyka (bass).
Najlepsze sluchawki dla basmana - tzn. takie co maja dol - inaczej zacznie odruchowo grac blizej gryfu - i nagrany bass bedzie muddy :) Warto by sie slyszal po jakims kompresorze (ktory oczywiscie sie nie "nagra")
Perkusista jakies otwarte (lubia slyszec i muze i siebie akustycznie).
Wokalowi i giatrze wystarczy tandeta :) i tak jada "srodkiem" :)
Dlatego pisze o tych odlsuchu - bo sam, i to raz nawet w topowym studiu - zostalem potraktowany Philpsami ze sklepu - i cala sciezke bassu trzeba bylo wywalic :)
Powodzenia i fajnie ze wraca "stare, dobre" :)