...
Swojego czasu klasykiem był korg TR......
****
A nie roland? ...
Pewnie też - zależnie od okresu i gatunku :)
...
Swojego czasu klasykiem był korg TR......
****
A nie roland? ...
Pewnie też - zależnie od okresu i gatunku :)
Aha teraz tak patrze..czy ktoś korzystał kiedyś z takiego wynalazku pt Steve Slate Drums? Nie wiem czy to funkcjonuje jako oddzielny plugin czy biblioteki do Kontaktu, nie mniej fajne perki, nie wiem co prawda czy znajde tam coś dla siebie jak słucham dema....
Mam SSD 4 Platinum i ogóleni to brzmienie mają bardzo fajne, ale, żeby być szczerym - w moich obecnych produkcjach prawie w ogóle z nich nie korzystam. One są w połowie drogi między detalem a przeprocesowanym brzmieniem. Potrafią brzmieć potężnie, rockowo i mocno, ale trochę za mało mają tego "czegoś" w brzmieniu, które powoduje, że gary mają charakter. Inna sprawa - teraz miksuję głównie rzeczy, które mają mieć dobrą, rockową, jak najbardziej "żywo" brzmiącą perkusję. Przy oszczędnym aranżu automatycznie słychać, jeśli sampel nie podoła takiemu zadaniu. Dlatego SSD4 często leży odłogiem.
Co nie znaczy, ze ta perka jest zła - ma świetne zestawy kicków, które potrafią przebić się przez gęsty miks, do generalnych zastosowań rockowych, gdzie perka nieco jest zatopiona w gęstym gitarowym aranżu dadzą radę. Ale jeśli aranż jest minimalistyczny, popowy, wtedy ten brak detalu i mało plastyczne brzmienie może razić.
Wyznacznikiem i wzorcem dobrych brzmień naturalnych jest dla mnie na dziś Ken Scott Epik Drums. To po prostu magia, jak te zestawy potrafią być potężne lub subtelne, zależnie od ustawień. Mój numer jeden. Choć nie brzmią jak żaden z elektronicznych przykładów, które podawałeś. SSD4 zresztą też :)
DJOZD - jakie biblioteki polecasz do Addictive Drums?
I jeszcze jedno pytanie do Ciebie. Oczywiście sprawa jest złożona i bez wątpienia wybierasz odpowiednią bibliotekę do charakteru i brzmienia utworu nad którym aktualnie pracujesz. Natomiast czy jest jakaś wtyka z wymienionych przez Ciebie, której używasz najczęściej i najchętniej?
Cenne rady. A powiedz mi DJOZD, w jaki sposób pracujesz nad mixem AD? Czy korzystasz ze ścieżek sugerowanych przez AD (czyli w skrócie: jedna ścieżka= jeden mikrofon), czy renderujesz na sucho każdy instrument na osobne tracki audio i dopiero miksujesz?