Klawisz + przester
warto pamiętać o tym, że czyste klawisze nagłaśnia się szerokopasmowo, a głośniki pieców gitarowych nie są szerokopasmowe, i to jest ważny element przesterowanego brzmienia. warto to uwzględnić wybierając przester z symulacją kolumny gitarowej, albo używać osobnego piecyka gitarowego tylko do brzmień przesterowanych.
- macandroll
- Posty:506
- Rejestracja:sobota 10 cze 2006, 00:00
Re: Klawisz + przester
......
**********************
Do nagłaśniania rhodesów używano starych, lampowych wzmacniaczy Fendera: np. twin reverba. Co prawda to droga i ciężka sprawa (dosłownie). Ale może warto pokombinować z jakimś vintagowym, lampowym i małym piecykiem? A brzmienie ściągnąć mikrofonem. Przesterownie łatwo można kontrolować potencjometrem gain na kanale przesterowanym.
Są takie 5w comba.
Nie polecam distortion. Lepszy do tego byłby over drive i to też ze ściągniętym gainem.
**********************
Do nagłaśniania rhodesów używano starych, lampowych wzmacniaczy Fendera: np. twin reverba. Co prawda to droga i ciężka sprawa (dosłownie). Ale może warto pokombinować z jakimś vintagowym, lampowym i małym piecykiem? A brzmienie ściągnąć mikrofonem. Przesterownie łatwo można kontrolować potencjometrem gain na kanale przesterowanym.
Są takie 5w comba.
Nie polecam distortion. Lepszy do tego byłby over drive i to też ze ściągniętym gainem.
Muzyk, gitarzysta
Re: Klawisz + przester
Zaraz, może inaczej: dowiemy się wreszcie co tak naprawdę chcesz przesterować, czy też trzeba nam się po to udać do dyżurnego forumowego wróża?
...
**********************
Rhodes'y preceli,rhodes'y..
-
- Posty:100
- Rejestracja:niedziela 09 paź 2005, 00:00
Re: Klawisz + przester
Witam,
Wykonywałem już taki przester stereo do klawisza i efekty były bardzo fajne;) Z poziomem sygnału nie jest tak ciężko jak mówicie- wystarczy dodać potencjometr na wejściu urządzenia jeżeli sygnał jest zbyt mocny;)
W każdym razie zapraszam do kontaktu mailowego w razie jakichś pytań;)
pozdrawiam
Wykonywałem już taki przester stereo do klawisza i efekty były bardzo fajne;) Z poziomem sygnału nie jest tak ciężko jak mówicie- wystarczy dodać potencjometr na wejściu urządzenia jeżeli sygnał jest zbyt mocny;)
W każdym razie zapraszam do kontaktu mailowego w razie jakichś pytań;)
pozdrawiam
Re: Klawisz + przester
a Rhodes prawdziwy czy samplowany?
Jesli prawdziwy - polecam TLAudio fatmana mk1 - z tanszych rozwiazan - nawet w trybie bypass mozna osiagnac bardzo ciekawe efekty.
Na cyfrowych nie testowalem - efekt prawdopodobnie nie jest taki dobry.
W sumie myślę, że jakikolwiek Lampowy (przez duże L) preamp z wejsciem instrumentalnym powinien sie również nadac do tego.
Jesli prawdziwy - polecam TLAudio fatmana mk1 - z tanszych rozwiazan - nawet w trybie bypass mozna osiagnac bardzo ciekawe efekty.
Na cyfrowych nie testowalem - efekt prawdopodobnie nie jest taki dobry.
W sumie myślę, że jakikolwiek Lampowy (przez duże L) preamp z wejsciem instrumentalnym powinien sie również nadac do tego.
- Kobe_Tai'73
- Posty:56
- Rejestracja:niedziela 25 cze 2006, 00:00
Re: Klawisz + przester
Może ten test coś Ci podpowie.
http://www.acidvoice.com/ ---- test jeszcze trwa. Co kilka dni pojawia się nowy przester do przetestowania.
http://www.acidvoice.com/ ---- test jeszcze trwa. Co kilka dni pojawia się nowy przester do przetestowania.
Re: Klawisz + przester
...umozliwiajac nagrywanie partii gitary solowej brzmieniem NYLON - sprawdzone ...
A na jakim klawiszu? Oczywiście mowa o factory presets, max velocity i volume, a o co wcale nie tak trudno na prawie każdym parapecie.
Pytam nie bez kozery.
Klawisz w sumie jakikolwiek - na pewno "brazowa" DX7 z barwa klawinetowa jakas stykala, SoundCanvas to juz pozniej byl wypas
Oczywiscie z prawdziwa gitara a konkretniej gra na gitarze nie ma to wiele wspolnego, ale brzmienie... zaskakujaco podobne.
P.S.
Aby nie było...
Matiz, przecież pewnie sam dobrze wiesz, że tyle, ile wychodzi napięcia z przetworników standardowej gitaryzacji bez wspomagania aktywnego nie starczy aby dobrze wysterować "po linii" nawet choćby starego polskiego MK coś tam
, choć wiadomym jest przy tym, że w tych samych czasach takie rzeczy udawały się bez owego z np. niejaką Teslą
.
Wszystko zależy od konstrukcji, a co za tym idzie i możliwości (czasem mocno wydziwnionych) wzmacniaczy wejściowych. W standardzie należy raczej jednak zapomnieć o porządnym wysterowaniu gitar na linii bez wspomagania (czyt. odpowiedniego wzmocnienia i ew. dopasowaniu impedancji).
"Napiecie wychodzace" z przetwornikow gitarowych jest wbrew pozorom bardzo duze. Problemem jest natomiast duza impedancja wyjsciowa takiego ukladu. Jezeli jednak obciazymy (czy tez raczej "odciazymy") gitare tak, jak tego wymaga, bez problemu uzyskamy przesterowanie przetwornikow o poziomie -10dBV. Bez jakiegokolwiek bufora doswiadczylem tego z gitara ES335 i interfejsem 96I/O. No dobra, ten Gibson mial GRUBE struny, ale z buforem czyli jakimkolwiek efektem Boss w trybie bypass dzieje sie to praktycznie z kazda gitara wyposazona w humbuckingi. Poniewaz praktycznie kazdy przester gitarowy ma impedancje wejsciowa dostosowana do gitar wlasnie, wiec poziom napiecia na wejsciu takiego efektu bedzie podobny zarowno przy podlaczeniu klawisza jak i gitary - i o tym dyskutujemy.
Jezeli chodzi o przesterowanie piana elektrycznego, to warto wiedziec, ze takie piano pod wzgledem elektrycznym od gitary wiele sie nie rozni i modele bez tremola dzialaly bez zasilacza, jak gitary
. W poczatkowym okresie byly do niego z powodzeniem podlaczane wlasnie gitarowe efekty, Small Stone na przyklad. Jak juz ktos wspomnial, tego typu instrumenty byly czesto podlaczane do wzmacniaczy gitarowych, choc najczesciej wykorzystywano jednak specjalne dedykowane wzmacniacze. Charakterystyczny "przester" fendera czy rhodesa jak kto woli ma jednak zrodlo nie we wzmacniaczu ale w samym, pasywnym zreszta instrumencie i wynika z jego mechanicznej konstrukcji. Niektore samplowane czy modelowane instrumenty to maja, niektore nie... Trzeba pamietac, ze elektryczny przester oznacza tez kompresje i zwiazana z tym znaczna zmiane obwiedni, czesto maksymalna, i w rezultacie otrzymujemy barwe jak "solowki" z nagran zespolu "Him" - piano to czy gitara? 
A na jakim klawiszu? Oczywiście mowa o factory presets, max velocity i volume, a o co wcale nie tak trudno na prawie każdym parapecie.
Pytam nie bez kozery.
Klawisz w sumie jakikolwiek - na pewno "brazowa" DX7 z barwa klawinetowa jakas stykala, SoundCanvas to juz pozniej byl wypas

Oczywiscie z prawdziwa gitara a konkretniej gra na gitarze nie ma to wiele wspolnego, ale brzmienie... zaskakujaco podobne.
P.S.
Aby nie było...
Matiz, przecież pewnie sam dobrze wiesz, że tyle, ile wychodzi napięcia z przetworników standardowej gitaryzacji bez wspomagania aktywnego nie starczy aby dobrze wysterować "po linii" nawet choćby starego polskiego MK coś tam


Wszystko zależy od konstrukcji, a co za tym idzie i możliwości (czasem mocno wydziwnionych) wzmacniaczy wejściowych. W standardzie należy raczej jednak zapomnieć o porządnym wysterowaniu gitar na linii bez wspomagania (czyt. odpowiedniego wzmocnienia i ew. dopasowaniu impedancji).
"Napiecie wychodzace" z przetwornikow gitarowych jest wbrew pozorom bardzo duze. Problemem jest natomiast duza impedancja wyjsciowa takiego ukladu. Jezeli jednak obciazymy (czy tez raczej "odciazymy") gitare tak, jak tego wymaga, bez problemu uzyskamy przesterowanie przetwornikow o poziomie -10dBV. Bez jakiegokolwiek bufora doswiadczylem tego z gitara ES335 i interfejsem 96I/O. No dobra, ten Gibson mial GRUBE struny, ale z buforem czyli jakimkolwiek efektem Boss w trybie bypass dzieje sie to praktycznie z kazda gitara wyposazona w humbuckingi. Poniewaz praktycznie kazdy przester gitarowy ma impedancje wejsciowa dostosowana do gitar wlasnie, wiec poziom napiecia na wejsciu takiego efektu bedzie podobny zarowno przy podlaczeniu klawisza jak i gitary - i o tym dyskutujemy.
Jezeli chodzi o przesterowanie piana elektrycznego, to warto wiedziec, ze takie piano pod wzgledem elektrycznym od gitary wiele sie nie rozni i modele bez tremola dzialaly bez zasilacza, jak gitary


Re: Klawisz + przester
Wez od zaprzyjaznionego gitarzysty wszystkie przestery jakie ma, jak ma voxa ac30 albo jakis inny piec tego typu to jeszcze lepiej, podlacz tam tego swojego rhodesa i krec. A reszta forum niech dalej rozprawia o poziomach wejsica wyjscia. Uda sie.
Re: Klawisz + przester
nagran zespolu "Him" - piano to czy gitara?
...
**********************
HIM?? a kolega nie mial na mysli zespolu Keane (Kin :) )

**********************
HIM?? a kolega nie mial na mysli zespolu Keane (Kin :) )
Re: Klawisz + przester
...nagran zespolu "Him" - piano to czy gitara?
...
**********************
HIM?? a kolega nie mial na mysli zespolu Keane (Kin :) )...
**********************
Nie, zdecydowanie Him, finski zespol, wokalista tego zespolu w duecie z "nasza" Natalia Avalon nagral ostatnio wersje Summer Vine. Mieli kiedys serie podobnych numerow z melodyjkami na przesterowaynym pianie, albo sie myle... Cos w tym stylu, tylko przesterowane:
Him

**********************
HIM?? a kolega nie mial na mysli zespolu Keane (Kin :) )...
**********************
Nie, zdecydowanie Him, finski zespol, wokalista tego zespolu w duecie z "nasza" Natalia Avalon nagral ostatnio wersje Summer Vine. Mieli kiedys serie podobnych numerow z melodyjkami na przesterowaynym pianie, albo sie myle... Cos w tym stylu, tylko przesterowane:
Him