Mastering wtyczkowy - CD
zajechac E6600?! jak to, sladem stereo, z obojetna latencja?! A coz to za diabły? mowisz o zwyklym masteringu stereo?
Re: Mastering wtyczkowy - CD
...Generalnie zgadzam się. Od kilku lat robę mastering wyłącznie na hardware. Używam najczęściej pasywnego EQ, później preampu a na końcu lampowego kompresora typu vari mu. Dźwięk uzyskuję na prawdę okrągły i szlachetny. Takiego efektu nie potrafię osiągnąć za pomocą żadnych wtyczek
_____________
http://www.igsaudio.pl...
**********************
a jak robisz maxymalizacje? i czym sie różni pasywny od aktywnego eq? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
_____________
http://www.igsaudio.pl...
**********************
a jak robisz maxymalizacje? i czym sie różni pasywny od aktywnego eq? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Re: Mastering wtyczkowy - CD
...zajechac E6600?! jak to, sladem stereo, z obojetna latencja?! A coz to za diabły? mowisz o zwyklym masteringu stereo?...
**********************
Tak, jak najbardziej
**********************
Tak, jak najbardziej
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Mastering wtyczkowy - CD
czym sie różni pasywny od aktywnego eq? Byłbym wdzięczny za
**********************
Tak w skrocie kilka cech:
Pasywny EQ jest wykonany w oparciu o kondensatory, rezystory i/lub elementy indukcyjne, ktore, niezaleznie od tego, jaki tworza filtr, oslabiaja sygnal.
EQ aktywny pracuje w "otoczeniu" elektroniki wzmacniajacej, nie tlumi wiec sygnalu. Czesto nie jest to po prostu filtr pasywny, za ktorym stoi wzmacniacz rekompensujacy straty na filtrze, a uklad, w ktorym elementy filtra sa umieszczane w torze sprzezen zwrotnych wzmacniacza, powodujac znacznie bardziej agresywne dzialanie filtra.
W oparciu o aktywne uklady filtrow latwiej jest uzyskac i stroic wieksza dobroc filtra Q, niz w przypadku filtrow pasywnych.
Aktywne uklady potrafia nasladowac zachowania filtrow z elementami indukcyjnymi (tzw. żyratory), dzieki czemu eleminuja problemy z elementami mechanicznymi, jakim sa cewki, dlawiki, transformatory (cena, wielkosc, wieksza podatnosc na zaklocenia elektromagnetyczne itd.)
Z kolei wiele rozwiazan korektorow pasywnych opartych o elementy indukcyjne, to uklady mogace brzmiec lepiej dla ucha.
To tak w uproszczeniu.
**********************
Tak w skrocie kilka cech:
Pasywny EQ jest wykonany w oparciu o kondensatory, rezystory i/lub elementy indukcyjne, ktore, niezaleznie od tego, jaki tworza filtr, oslabiaja sygnal.
EQ aktywny pracuje w "otoczeniu" elektroniki wzmacniajacej, nie tlumi wiec sygnalu. Czesto nie jest to po prostu filtr pasywny, za ktorym stoi wzmacniacz rekompensujacy straty na filtrze, a uklad, w ktorym elementy filtra sa umieszczane w torze sprzezen zwrotnych wzmacniacza, powodujac znacznie bardziej agresywne dzialanie filtra.
W oparciu o aktywne uklady filtrow latwiej jest uzyskac i stroic wieksza dobroc filtra Q, niz w przypadku filtrow pasywnych.
Aktywne uklady potrafia nasladowac zachowania filtrow z elementami indukcyjnymi (tzw. żyratory), dzieki czemu eleminuja problemy z elementami mechanicznymi, jakim sa cewki, dlawiki, transformatory (cena, wielkosc, wieksza podatnosc na zaklocenia elektromagnetyczne itd.)
Z kolei wiele rozwiazan korektorow pasywnych opartych o elementy indukcyjne, to uklady mogace brzmiec lepiej dla ucha.
To tak w uproszczeniu.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Mastering wtyczkowy - CD
**********************
a jak robisz maxymalizacje? i czym sie różni pasywny od aktywnego eq? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Odnośnie EQ napisał już większość Joachim. Dodam jeszcze tyle, że mój pasywny EQ oparty jest na filtrach wykorzystujących właśnie indukcyjności. Taki korektor pasywny osłabia sygnał o ok. 20-30 dB, więc trzeba go później podbić dobrym preampem. Za to w takiej konfiguracji sygnał przechodzi aż przez 4 transformatory sprzęgające, co nie pozostaje bez znaczenia dla brzmienia.
Maxymalizacje? Masz na myśli taką: Maximize 100%? Nie robie czegoś takiego na żadnym etapie mixu ani masteringu. Odpowiednią głośność uzyskuję na lampowym kompresorze typu vari mu o wdzięcznej nazwie Terminator.
Dodam jeszcze, ze wszystkie te urządzenia są mojej konstrukcji. Zobaczyć je można na mojej stronie.
______________
www.igsaudio.pl
a jak robisz maxymalizacje? i czym sie różni pasywny od aktywnego eq? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Odnośnie EQ napisał już większość Joachim. Dodam jeszcze tyle, że mój pasywny EQ oparty jest na filtrach wykorzystujących właśnie indukcyjności. Taki korektor pasywny osłabia sygnał o ok. 20-30 dB, więc trzeba go później podbić dobrym preampem. Za to w takiej konfiguracji sygnał przechodzi aż przez 4 transformatory sprzęgające, co nie pozostaje bez znaczenia dla brzmienia.
Maxymalizacje? Masz na myśli taką: Maximize 100%? Nie robie czegoś takiego na żadnym etapie mixu ani masteringu. Odpowiednią głośność uzyskuję na lampowym kompresorze typu vari mu o wdzięcznej nazwie Terminator.
Dodam jeszcze, ze wszystkie te urządzenia są mojej konstrukcji. Zobaczyć je można na mojej stronie.
______________
www.igsaudio.pl
www.igsaudio.pl
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Maxymalizacje? Masz na myśli taką: Maximize 100%? Nie robie czegoś takiego na żadnym etapie mixu ani masteringu. Odpowiednią głośność uzyskuję na lampowym kompresorze typu vari mu o wdzięcznej nazwie Terminator.
http://www.igsaudio.pl...
**********************
Ale czym zabezpieczasz przetwornik A/D przed przesterowaniem,czy przetwornik jest ......ogranicznikiem?Przeciez twoj Terminator,nie jest ogranicznikiem typu BrickWall.
[addsig]
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Ale czym zabezpieczasz przetwornik A/D przed przesterowaniem,czy przetwornik jest ......ogranicznikiem?Przeciez twoj Terminator,nie jest ogranicznikiem typu BrickWall.
...
**********************
No ale kto powiedzial, ze trzeba zawsze grac "pod sufit"?
Nie wiem, jak sie zachowuje ten kompresor, ale odchodzac od tematu, to nie jest tak, ze tylko brickwall jest zabezpieczeniem. Dla przykadu - ciezko "przewalic" przetwornik uzywajac kompresora Drawmer 1960.
...
**********************
No ale kto powiedzial, ze trzeba zawsze grac "pod sufit"?

Nie wiem, jak sie zachowuje ten kompresor, ale odchodzac od tematu, to nie jest tak, ze tylko brickwall jest zabezpieczeniem. Dla przykadu - ciezko "przewalic" przetwornik uzywajac kompresora Drawmer 1960.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
- stevelukather
- Posty:732
- Rejestracja:niedziela 31 mar 2002, 00:00
Re: Mastering wtyczkowy - CD
No ale kto powiedzial, ze trzeba zawsze grac "pod sufit"?

Nie wiem, jak sie zachowuje ten kompresor, ale odchodzac od tematu, to nie jest tak, ze tylko brickwall jest zabezpieczeniem. Dla przykadu - ciezko "przewalic" przetwornik uzywajac kompresora Drawmer 1960.
...
**********************
Joachim,taka Norah Jones albo Johna Mayera nie trzeba ale niestety,muze w stylu Fear Factory trzeba.
[addsig]
Re: Mastering wtyczkowy - CD
dokładnie tydzien temu robiłem, mastering u Jacka Gawłowskiego Tutaj Strona , przepraszam bede bardziej precyzyjny , Robilismy drugi mastering , poniewaz pierwszy sie kompletnie nie udał ... a był robiony u Innego znanego "Majster-Ingowca " mozna by zec , Guru polskiego masteringu ...(jednak nie wymienie imienia ani nazwiska ) .
ku mojemu rozczarownaiu , owy Guru kompletnie przezucił sie na Soft ... i mozna by rzec .... chyba nawet nie piewszych lotów ( VOXENGO ) ... nie jest to złe oprogramowanie, ale wybaczcie , bywaja lepsze zwłaszcza do masteringu , suma sumarum... dużo ciekawszy efekt moge uzyskac w swoim studio , nie byłem zadowolony z efektu finalnego , a ze jestem sasiadem Jacka , udałem sie do jego studia ...
musicie mi uwierzyc na słowo , różnica nie była mała .... róznica była DRASTYCZNA .. a cena taka sama . ....
To było raczej moje ostatnie spotkanie z owym Guru... ktory nie pierwszy raz spiep...ył mi materiał i musiał robic poprawki ale pierwszy raz zrobił to posługujac sie wtyczkami ....
Mozna zrobic mastering korzystajac z wtyczek , owszem ale trzeba miec swiadomosc ze nie zawsze to bedzie brzmiec tak, jak mogło by korzystajac ze sprzetu przeznaczonego do tych celów. .
ku mojemu rozczarownaiu , owy Guru kompletnie przezucił sie na Soft ... i mozna by rzec .... chyba nawet nie piewszych lotów ( VOXENGO ) ... nie jest to złe oprogramowanie, ale wybaczcie , bywaja lepsze zwłaszcza do masteringu , suma sumarum... dużo ciekawszy efekt moge uzyskac w swoim studio , nie byłem zadowolony z efektu finalnego , a ze jestem sasiadem Jacka , udałem sie do jego studia ...
musicie mi uwierzyc na słowo , różnica nie była mała .... róznica była DRASTYCZNA .. a cena taka sama . ....
To było raczej moje ostatnie spotkanie z owym Guru... ktory nie pierwszy raz spiep...ył mi materiał i musiał robic poprawki ale pierwszy raz zrobił to posługujac sie wtyczkami ....
Mozna zrobic mastering korzystajac z wtyczek , owszem ale trzeba miec swiadomosc ze nie zawsze to bedzie brzmiec tak, jak mogło by korzystajac ze sprzetu przeznaczonego do tych celów. .
Re: Mastering wtyczkowy - CD
Joachim,taka Norah Jones albo Johna Mayera nie trzeba ale niestety,muze w stylu Fear Factory trzeba.
...
**********************
Moim zdanie przy odpowiedniej dynamice toru to nawet Fear Factory mozna zgrywać z odpowiednim zapasem ,,przestrzeni pod sufitem''.
Całe kopyto robią muzycy w aranzu, a pod koniec produkcji tylko się wypieszcza całość by podkreslic potegę.