Klatkarz 23,97 do 25
...ale jak mam puscic tasme szybciej w Cubase?
...
**********************
Jeśli posiadasz Cubase SX3 to zaznacz "podświetl" na tracku plik który chcesz "rozciągnąć" lub "ścisnąć" następnie naciśnij cyferke " 1 " na klawiaturze dwukrotnie , aż przy kursorze pojawi się zegar. Potem rozciągasz zaznaczony plik w dowolnym kierunku ...
Ot cała tajemnica :)
[addsig]
...
**********************
Jeśli posiadasz Cubase SX3 to zaznacz "podświetl" na tracku plik który chcesz "rozciągnąć" lub "ścisnąć" następnie naciśnij cyferke " 1 " na klawiaturze dwukrotnie , aż przy kursorze pojawi się zegar. Potem rozciągasz zaznaczony plik w dowolnym kierunku ...
Ot cała tajemnica :)
[addsig]
AdromedaA6|Prophet'08|MinimoogVoyager|Virus TI|Roland:D550|JX-8P|Juno-106|αJuno1|JP8000|JD800|R-8M|Yamaha: EX5|TX7|CS-30|KORG: Poly800|microKORG|Monotron|POLY-61|Teisco60F|S.BassStation|DrumStation2|Waldorf Pulse, MFB502, Matrix1000...
Re: Klatkarz 23,97 do 25
ale zmiana wysokosci nic nie zmieni oprocz ... zmiany wysokosci :) chodzi o to zeby zmienic dlugosc trwania materialu, ktory jest za dlugi w stosunku do obrazu. a jest to mozliwe tylko w jednej sytuacji - ze odtwarzales 25fps obrazek z predkoscia 23.97, wiec zrobiles za wolny dzwiek bo miales za wolno puszczony obraz
wtedy tylko wystarczy przyspieszyc dzwiek bez zmiany wysokosci (jak podeslesz material to ci to pstrykne ;) )
pozdr!
wtedy tylko wystarczy przyspieszyc dzwiek bez zmiany wysokosci (jak podeslesz material to ci to pstrykne ;) )
pozdr!
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Klatkarz 23,97 do 25
ja nie rozumiem w czym jest problem - ze majac obrazek 25fps ustawiles 23.97 i robiles dzwiek do idacego wolniej obrazka? bo to chyba tylko jedna przyczyna ze sie cos potem moze nie zgadzac.
Ja przynajmniej tak zrozumialem.
no i sam pitch shift bez zmiany dlugosci to chyba nic nie da?
Ale wlasnie przeciez o to chodzi, ze da! Film zostal zrobiony do za wolnego obrazka. Teraz, po zgraniu, trzeba ten obrazek wraz z dzwiekiem po prostu przyspieszyc. Poniewaz nie ma znaczenia wysokosc dzwieku, najlepsza jakosciowo metoda jest pitch shift. Krotko i po prostu - bierzesz zgranie stereo, podwyzszasz bez zmiany dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie.
Natomiast poglad:
zmiana wysokosci nic nie zmieni oprocz ... zmiany wysokosci chodzi o to zeby zmienic dlugosc trwania materialu, ktory jest za dlugi w stosunku do obrazu. a jest to mozliwe tylko w jednej sytuacji - ze odtwarzales 25fps obrazek z predkoscia 23.97, wiec zrobiles za wolny dzwiek bo miales za wolno puszczony obraz
Pokazuje, ze proste metody sa nie do zaakceptowania!
Z kolei to:
wtedy tylko wystarczy przyspieszyc dzwiek bez zmiany wysokosci (jak podeslesz material to ci to pstrykne ;) )
Oczywiscie, ze tak! Tak wlasnie nalezy zrobic. To jest oczywiste, tyle, ze przy takiej operacji pojawia sie znieksztalcenia, ktorych nie bedzie jak sie wszystko podwyzszy! A poniewaz w pierwszym poscie Grembo napisal:
Wysokosc dzwieku nie ma znaczenia
to znaczy, ze nie ma znaczenia i moze sie podwyzszyc, wiec... najprosciej i najlepiej dla brzmienia podwyzszyc a nie kompresowac.
Ja przynajmniej tak zrozumialem.
no i sam pitch shift bez zmiany dlugosci to chyba nic nie da?
Ale wlasnie przeciez o to chodzi, ze da! Film zostal zrobiony do za wolnego obrazka. Teraz, po zgraniu, trzeba ten obrazek wraz z dzwiekiem po prostu przyspieszyc. Poniewaz nie ma znaczenia wysokosc dzwieku, najlepsza jakosciowo metoda jest pitch shift. Krotko i po prostu - bierzesz zgranie stereo, podwyzszasz bez zmiany dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie.
Natomiast poglad:
zmiana wysokosci nic nie zmieni oprocz ... zmiany wysokosci chodzi o to zeby zmienic dlugosc trwania materialu, ktory jest za dlugi w stosunku do obrazu. a jest to mozliwe tylko w jednej sytuacji - ze odtwarzales 25fps obrazek z predkoscia 23.97, wiec zrobiles za wolny dzwiek bo miales za wolno puszczony obraz
Pokazuje, ze proste metody sa nie do zaakceptowania!

Z kolei to:
wtedy tylko wystarczy przyspieszyc dzwiek bez zmiany wysokosci (jak podeslesz material to ci to pstrykne ;) )
Oczywiscie, ze tak! Tak wlasnie nalezy zrobic. To jest oczywiste, tyle, ze przy takiej operacji pojawia sie znieksztalcenia, ktorych nie bedzie jak sie wszystko podwyzszy! A poniewaz w pierwszym poscie Grembo napisal:
Wysokosc dzwieku nie ma znaczenia
to znaczy, ze nie ma znaczenia i moze sie podwyzszyc, wiec... najprosciej i najlepiej dla brzmienia podwyzszyc a nie kompresowac.
Re: Klatkarz 23,97 do 25
Ojej, mialo byc:
podwyzszasz ze zmiana dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie.
podwyzszasz ze zmiana dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie.
Re: Klatkarz 23,97 do 25
I jeszcze jedna rzecz - naprawde nie zauwazyliscie, ze algorytmy przyspieszajace dzialaja tak, jak im wygodniej, to znaczy bardziej przyspieszaja w ciszy a mniej na dzwieku? Proponuje stosowne eksperymenty 

Re: Klatkarz 23,97 do 25
Dźwięk został zrobiony do za wolnego obrazu?!
To ten, kto go robił - tworzył pod obraz mając w sekwencerze ścieżkę video, czy dostał długość w timecode jedynie!?
To ten, kto go robił - tworzył pod obraz mając w sekwencerze ścieżkę video, czy dostał długość w timecode jedynie!?

ESI Juli@ + KRK RP8 gen2
Re: Klatkarz 23,97 do 25
ale jak mam puscic tasme szybciej w Cubase?
A sprawdzilem:
Prawym klawiszem na klipie (zgrana calosc) - Process - Pitch shift - i tam wiadomo, ale "ptaszek" Time Correction odznaczony.
A sprawdzilem:
Prawym klawiszem na klipie (zgrana calosc) - Process - Pitch shift - i tam wiadomo, ale "ptaszek" Time Correction odznaczony.
Re: Klatkarz 23,97 do 25
wyslalem juz do kumpla ktory sie lektorami zajmuje - robi takie myki zeby sie zmiescic dokladnie w jinglach.
ale i ja sie musze tego nauczyc -wiec zaraz zaczne robic doswiadczenia - wole wszystko sam. To sie moze przydac jak mi z formy muzycznej do reklamy 30-stki wyjdzie 31 sekund (oczywiscie awaryjna sytuacja, bo to amatorka :D
ale i ja sie musze tego nauczyc -wiec zaraz zaczne robic doswiadczenia - wole wszystko sam. To sie moze przydac jak mi z formy muzycznej do reklamy 30-stki wyjdzie 31 sekund (oczywiscie awaryjna sytuacja, bo to amatorka :D
Re: Klatkarz 23,97 do 25
...Ojej, mialo byc:
podwyzszasz ze zmiana dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie....
**********************
no tak, to juz jasne, bo wlasnie mialem pisac do poprzedniego postu, ze nie rozumiem :)
podwyzszasz ze zmiana dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie....
**********************
no tak, to juz jasne, bo wlasnie mialem pisac do poprzedniego postu, ze nie rozumiem :)
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Klatkarz 23,97 do 25
...Dźwięk został zrobiony do za wolnego obrazu?!
To ten, kto go robił - tworzył pod obraz mając w sekwencerze ścieżkę video, czy dostał długość w timecode jedynie!?
...
**********************
no przeciez napisal ze do obrazu?
ludzie, przeciez chodzi o to, ze grembo puscil sobie za wolno obrazek i np zamiast 1 minuty mial 1min10sek
to taka sama akcja jakby puscic wava 44.1 w 48khz - bedzie dluzej i nizej
o to tylko chodzi
jakby mial zlecenie "napisz muzyke o dlugosci 1min" to by zrobil dokladnie 1min, niezaleznie, w jakim klatkazu mailoby to byc emitowane
a co do algorytmow zmiany czasu trwania, to sa rowniez i takie, ktore dzialaja symetrycznie (do ustawienia).tez polecam sprawdzic (serato pitch'n'time na przyklad, dobry algorytm)
pozdr!
To ten, kto go robił - tworzył pod obraz mając w sekwencerze ścieżkę video, czy dostał długość w timecode jedynie!?

**********************
no przeciez napisal ze do obrazu?
ludzie, przeciez chodzi o to, ze grembo puscil sobie za wolno obrazek i np zamiast 1 minuty mial 1min10sek
to taka sama akcja jakby puscic wava 44.1 w 48khz - bedzie dluzej i nizej
o to tylko chodzi
jakby mial zlecenie "napisz muzyke o dlugosci 1min" to by zrobil dokladnie 1min, niezaleznie, w jakim klatkazu mailoby to byc emitowane
a co do algorytmow zmiany czasu trwania, to sa rowniez i takie, ktore dzialaja symetrycznie (do ustawienia).tez polecam sprawdzic (serato pitch'n'time na przyklad, dobry algorytm)
pozdr!
fan dobrego brzmienia ;)