Klatkarz 23,97 do 25

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
AdamZ
Posty:810
Rejestracja:sobota 30 gru 2006, 00:00
Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: AdamZ » niedziela 07 sty 2007, 12:35

...ale jak mam puscic tasme szybciej w Cubase?
...
**********************

Jeśli posiadasz Cubase SX3 to zaznacz "podświetl" na tracku plik który chcesz "rozciągnąć" lub "ścisnąć" następnie naciśnij cyferke " 1 " na klawiaturze dwukrotnie , aż przy kursorze pojawi się zegar. Potem rozciągasz zaznaczony plik w dowolnym kierunku ...

Ot cała tajemnica :)


[addsig]
AdromedaA6|Prophet'08|MinimoogVoyager|Virus TI|Roland:D550|JX-8P|Juno-106|αJuno1|JP8000|JD800|R-8M|Yamaha: EX5|TX7|CS-30|KORG: Poly800|microKORG|Monotron|POLY-61|Teisco60F|S.BassStation|DrumStation2|Waldorf Pulse, MFB502, Matrix1000...

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: oduck » niedziela 07 sty 2007, 12:47

ale zmiana wysokosci nic nie zmieni oprocz ... zmiany wysokosci :) chodzi o to zeby zmienic dlugosc trwania materialu, ktory jest za dlugi w stosunku do obrazu. a jest to mozliwe tylko w jednej sytuacji - ze odtwarzales 25fps obrazek z predkoscia 23.97, wiec zrobiles za wolny dzwiek bo miales za wolno puszczony obraz

wtedy tylko wystarczy przyspieszyc dzwiek bez zmiany wysokosci (jak podeslesz material to ci to pstrykne ;) )


pozdr!

fan dobrego brzmienia ;)

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: matiz » niedziela 07 sty 2007, 12:52

ja nie rozumiem w czym jest problem - ze majac obrazek 25fps ustawiles 23.97 i robiles dzwiek do idacego wolniej obrazka? bo to chyba tylko jedna przyczyna ze sie cos potem moze nie zgadzac.

Ja przynajmniej tak zrozumialem.

no i sam pitch shift bez zmiany dlugosci to chyba nic nie da?

Ale wlasnie przeciez o to chodzi, ze da! Film zostal zrobiony do za wolnego obrazka. Teraz, po zgraniu, trzeba ten obrazek wraz z dzwiekiem po prostu przyspieszyc. Poniewaz nie ma znaczenia wysokosc dzwieku, najlepsza jakosciowo metoda jest pitch shift. Krotko i po prostu - bierzesz zgranie stereo, podwyzszasz bez zmiany dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie.

Natomiast poglad:

zmiana wysokosci nic nie zmieni oprocz ... zmiany wysokosci chodzi o to zeby zmienic dlugosc trwania materialu, ktory jest za dlugi w stosunku do obrazu. a jest to mozliwe tylko w jednej sytuacji - ze odtwarzales 25fps obrazek z predkoscia 23.97, wiec zrobiles za wolny dzwiek bo miales za wolno puszczony obraz

Pokazuje, ze proste metody sa nie do zaakceptowania!

Z kolei to:

wtedy tylko wystarczy przyspieszyc dzwiek bez zmiany wysokosci (jak podeslesz material to ci to pstrykne ;) )

Oczywiscie, ze tak! Tak wlasnie nalezy zrobic. To jest oczywiste, tyle, ze przy takiej operacji pojawia sie znieksztalcenia, ktorych nie bedzie jak sie wszystko podwyzszy! A poniewaz w pierwszym poscie Grembo napisal:

Wysokosc dzwieku nie ma znaczenia

to znaczy, ze nie ma znaczenia i moze sie podwyzszyc, wiec... najprosciej i najlepiej dla brzmienia podwyzszyc a nie kompresowac.

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: matiz » niedziela 07 sty 2007, 12:54

Ojej, mialo byc:

podwyzszasz ze zmiana dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie.

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: matiz » niedziela 07 sty 2007, 12:56

I jeszcze jedna rzecz - naprawde nie zauwazyliscie, ze algorytmy przyspieszajace dzialaja tak, jak im wygodniej, to znaczy bardziej przyspieszaja w ciszy a mniej na dzwieku? Proponuje stosowne eksperymenty

Awatar użytkownika
Sempoo
Posty:187
Rejestracja:sobota 30 mar 2002, 00:00

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: Sempoo » niedziela 07 sty 2007, 12:59

Dźwięk został zrobiony do za wolnego obrazu?!

To ten, kto go robił - tworzył pod obraz mając w sekwencerze ścieżkę video, czy dostał długość w timecode jedynie!?

ESI Juli@ + KRK RP8 gen2

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: matiz » niedziela 07 sty 2007, 13:01

ale jak mam puscic tasme szybciej w Cubase?

A sprawdzilem:

Prawym klawiszem na klipie (zgrana calosc) - Process - Pitch shift - i tam wiadomo, ale "ptaszek" Time Correction odznaczony.

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: grembo » niedziela 07 sty 2007, 13:09

wyslalem juz do kumpla ktory sie lektorami zajmuje - robi takie myki zeby sie zmiescic dokladnie w jinglach.

ale i ja sie musze tego nauczyc -wiec zaraz zaczne robic doswiadczenia - wole wszystko sam. To sie moze przydac jak mi z formy muzycznej do reklamy 30-stki wyjdzie 31 sekund (oczywiscie awaryjna sytuacja, bo to amatorka :D

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: oduck » niedziela 07 sty 2007, 13:56

...Ojej, mialo byc:

podwyzszasz ze zmiana dlugosci o odpowiednia wartosc (niecale pol tonu na oko) i po klopocie....
**********************

no tak, to juz jasne, bo wlasnie mialem pisac do poprzedniego postu, ze nie rozumiem :)


fan dobrego brzmienia ;)

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Klatkarz 23,97 do 25

Post autor: oduck » niedziela 07 sty 2007, 14:03

...Dźwięk został zrobiony do za wolnego obrazu?!

To ten, kto go robił - tworzył pod obraz mając w sekwencerze ścieżkę video, czy dostał długość w timecode jedynie!?

...
**********************

no przeciez napisal ze do obrazu?

ludzie, przeciez chodzi o to, ze grembo puscil sobie za wolno obrazek i np zamiast 1 minuty mial 1min10sek
to taka sama akcja jakby puscic wava 44.1 w 48khz - bedzie dluzej i nizej
o to tylko chodzi
jakby mial zlecenie "napisz muzyke o dlugosci 1min" to by zrobil dokladnie 1min, niezaleznie, w jakim klatkazu mailoby to byc emitowane


a co do algorytmow zmiany czasu trwania, to sa rowniez i takie, ktore dzialaja symetrycznie (do ustawienia).tez polecam sprawdzic (serato pitch'n'time na przyklad, dobry algorytm)

pozdr!
fan dobrego brzmienia ;)

ODPOWIEDZ