...Jeśli oprogramowanie, którego używasz nie daje możliwości pracy "na żywo", to oczywiście trzeba poszukać czegoś innego, ale trudno polecać Ci coś nie wiedząc nic o Twoich potrzebach.
Ableton Live to program zorientowany na pracę z sekwencjami i samplowanymi pętlami - stąd używają go głównie (choć nie tylko) twórcy muzyki tanecznej. Z mniej popularnych programów stworzonych do pracy koncertowej warto wspomnieć o Lisa (czyli Live Sampling - system do samplowania i przetwarzania sampli "na żywo"), wykorzystywanym głównie przez eksperymentatorów. Coraz więcej muzyków korzysta też z PureData lub Max/MSP....
**********************
Jak brzmi pełna nazwa programu Lisa? Czy jest to po prostu Lisa?
A nawiązując jeszcze do mojego poprzedniego pytania to absolutnie sie nie obraziłem. No ale może rzeczywiście bardziej sprecyzuje pytanie - robie muzyke experymentalną - praktycznie wszystko to pliki audio - nie chcę grac na żywo na syntezatorach - wolę mie już potrzrbne ścieżki wgrane. Chodzi o to żeby skonfigurowa tak sprzęcik żeby był on jak najbardziej możliwości, a przy tym był bardzo mobilny. Mam laptopa, no ale nie chcę muzy po prostu odtwarzac, ale zgrac sobie np. 2 ścieżki na MD i w trakcie włącza je i wyłącza przy tym podłączyc to do jakiegoś efektu i kręcic tym na żywo. Dlatego chciałem zapytac, czy nie macie jakichś dobrych pomysłów co do sprzętu i oprogramowania które najbardziej sie do tego nadaje. Dzieki
Jaki program do grania na żywo - Ableton?
Re: Jaki program do grania na żywo - Ableton?
Jak brzmi pełna nazwa programu Lisa? Czy jest to po prostu Lisa?
A nawiązując jeszcze do mojego poprzedniego pytania to absolutnie sie nie obraziłem. No ale może rzeczywiście bardziej sprecyzuje pytanie - robie muzyke experymentalną - praktycznie wszystko to pliki audio - nie chcę grac na żywo na syntezatorach - wolę mie już potrzrbne ścieżki wgrane. Chodzi o to żeby skonfigurowa tak sprzęcik żeby był on jak najbardziej możliwości, a przy tym był bardzo mobilny. Mam laptopa, no ale nie chcę muzy po prostu odtwarzac, ale zgrac sobie np. 2 ścieżki na MD i w trakcie włącza je i wyłącza przy tym podłączyc to do jakiegoś efektu i kręcic tym na żywo. Dlatego chciałem zapytac, czy nie macie jakichś dobrych pomysłów co do sprzętu i oprogramowania które najbardziej sie do tego nadaje. Dzieki...
**********************
proponuję kupno jakiegoś kontrolera midi (a najlepiej dwóch) - uc-33e, bcr2000 czy coś w tym stylu - będziesz mieć możliwość kontroli efektów i miksera.
przyda się też wpięcie różnych efektów na wysyłkach (delay, reverb, filtr, resonator czy co tam zechcesz - pokładowe efekty w Live są spreparowane pod kątem przede wszystkim elektroniki, więc problemu nie powinno być skoro masz zapędy eksperymentalne), na sumie jakiś korektor dj-ski, beat repeat, limiter (dla zabezpieczenia przed przesterami, o co w trakcie szamotaniny z filtrami czy sprzężeniami na wysyłkach bardzo łatwo) i zacznij się w takim układzie bawić - mieszaj ze sobą różne clipy, po jakimś czasie na pewno zmienisz układ, bo będziesz wiedzieć co jest bardziej, a co mniej potrzebne. bez rozpoznania swoich potrzeb ciężko coś doradzać bo dróg jest mnóstwo.
nie obejdzie się bez "ogrania się" w Live - to naprawdę fantastyczny program, niezwykle elastyczny, co daje twórcy dużą wolność i możliwość zrealizowania swojej wizji gry na żywo.
ja swój template'owe projekty ("studyjny" i "koncertowy") dopracowywałem koło 8 miesięcy i ciągle wprowadzam jakieś kosmetyczne zmiany. ale to wszystko po przestudiowaniu manuala, zrealizowaniu 20-30 projektów i godzinach improwizacji
[addsig]
A nawiązując jeszcze do mojego poprzedniego pytania to absolutnie sie nie obraziłem. No ale może rzeczywiście bardziej sprecyzuje pytanie - robie muzyke experymentalną - praktycznie wszystko to pliki audio - nie chcę grac na żywo na syntezatorach - wolę mie już potrzrbne ścieżki wgrane. Chodzi o to żeby skonfigurowa tak sprzęcik żeby był on jak najbardziej możliwości, a przy tym był bardzo mobilny. Mam laptopa, no ale nie chcę muzy po prostu odtwarzac, ale zgrac sobie np. 2 ścieżki na MD i w trakcie włącza je i wyłącza przy tym podłączyc to do jakiegoś efektu i kręcic tym na żywo. Dlatego chciałem zapytac, czy nie macie jakichś dobrych pomysłów co do sprzętu i oprogramowania które najbardziej sie do tego nadaje. Dzieki...
**********************
proponuję kupno jakiegoś kontrolera midi (a najlepiej dwóch) - uc-33e, bcr2000 czy coś w tym stylu - będziesz mieć możliwość kontroli efektów i miksera.
przyda się też wpięcie różnych efektów na wysyłkach (delay, reverb, filtr, resonator czy co tam zechcesz - pokładowe efekty w Live są spreparowane pod kątem przede wszystkim elektroniki, więc problemu nie powinno być skoro masz zapędy eksperymentalne), na sumie jakiś korektor dj-ski, beat repeat, limiter (dla zabezpieczenia przed przesterami, o co w trakcie szamotaniny z filtrami czy sprzężeniami na wysyłkach bardzo łatwo) i zacznij się w takim układzie bawić - mieszaj ze sobą różne clipy, po jakimś czasie na pewno zmienisz układ, bo będziesz wiedzieć co jest bardziej, a co mniej potrzebne. bez rozpoznania swoich potrzeb ciężko coś doradzać bo dróg jest mnóstwo.
nie obejdzie się bez "ogrania się" w Live - to naprawdę fantastyczny program, niezwykle elastyczny, co daje twórcy dużą wolność i możliwość zrealizowania swojej wizji gry na żywo.
ja swój template'owe projekty ("studyjny" i "koncertowy") dopracowywałem koło 8 miesięcy i ciągle wprowadzam jakieś kosmetyczne zmiany. ale to wszystko po przestudiowaniu manuala, zrealizowaniu 20-30 projektów i godzinach improwizacji

[addsig]
[url=http://www.liveuser.pl]liveuser.pl[/url] /
[url=http://www.myspace.com/ansikte]le visage[/url]
[url=http://www.myspace.com/ansikte]le visage[/url]
Re: Jaki program do grania na żywo - Ableton?
Jak brzmi pełna nazwa programu Lisa? Czy jest to po prostu Lisa?**********************
http://www.steim.org/steim/products.html
http://www.steim.org/steim/products.html
Re: Jaki program do grania na żywo - Ableton?
...Jak brzmi pełna nazwa programu Lisa? Czy jest to po prostu Lisa?**********************
http://www.steim.org/steim/products.html...
**********************
no ale Lisa to chyba na Mac tylko jest?
http://www.steim.org/steim/products.html...
**********************
no ale Lisa to chyba na Mac tylko jest?
Re: Jaki program do grania na żywo - Ableton?
havier3 - przynajmniej w końcu mamy jakieś mgliste pojęcie o tym co chcesz robić. Przyłączam się do opinii większości - Ableton Live powinien być sercem całego systemu. To program idealnie i specyficznie "uszyty" do takiego celu, dziś już kultowy. Wszelke efekty są w nim, ale jeśli nie bawi Cię kręcenie wirtualnymi gałkami przy pomocy jakiegoś kontrolera MIDI, to z powodzeniem możesz na wyjściu zapiąć wspomniany Kaoss lub np. filtr Warp Factory jako procesory hardware i ugniatać sound jak dusza zapragnie.
MD.
MD.
Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.