Mastering pod TV
-
- Posty:573
- Rejestracja:wtorek 08 lis 2005, 00:00
- Kontakt:
no i wartoby pamietac o tym, ze jeszcze sporo odbiorników mono ludzie posiadają... i robic tak należy by nie było znanych z swego czasu polsatu - gdzie sie flangery od pseudo stereo robiły ;]
Jesli czegoś nie jesteś pewien - nie pisz.
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
http://khyro.com | http://promusic.pl/forum/
Re: Mastering pod TV
eneralnie w Polsce nie ma zadnych standardow byle by tylko poziom szczytowy nie przekraczal -9 na becie cyfrowej i 0 Vu na Becie analogowej.
*****************************************************
Niech ktos mi powie, jaki sens ma stosowanie jeszcze jakich kolwiek nosników typu taśma. Kompletnie nie ma to uzasadnienia technologinczego poniewaz zapis cyfrowy to zapis cyfrowy. Po co nagrywać teledysk na jakąś bete , jak można odapalić ten sam klip z twardego dysku lub z płyty - łatwiej , szybciej, wygodniej - z tą samą jakością itp.
*****************************************************
Niech ktos mi powie, jaki sens ma stosowanie jeszcze jakich kolwiek nosników typu taśma. Kompletnie nie ma to uzasadnienia technologinczego poniewaz zapis cyfrowy to zapis cyfrowy. Po co nagrywać teledysk na jakąś bete , jak można odapalić ten sam klip z twardego dysku lub z płyty - łatwiej , szybciej, wygodniej - z tą samą jakością itp.
Re: Mastering pod TV
Jak już koledzy pisali wyżej problem jest złożony (jak i mastering "w ogólności"). Na pewno warto szczególną uwagę zwrócić na kompatybilność z trybem mono i ostrożnie eksponować niskie częstotliwości (co oczywiście zawsze jest dobrą praktyką), ponieważ telewizory - zwłaszcza starsze, których w polskich domach ciągle jest sporo - najczęściej dysponują tylko monofonicznym dźwiękiem i do tego "brumią" pod wpływem mocnych basów.
Zaznaczam jednak, że taki "telewizyjny" mastering na ogół jest stratą czasu. Dobrze zmiksowane i zmasterowane nagranie zabrzmi dobrze w TV również bez specjalnych zabiegów.
Zaznaczam jednak, że taki "telewizyjny" mastering na ogół jest stratą czasu. Dobrze zmiksowane i zmasterowane nagranie zabrzmi dobrze w TV również bez specjalnych zabiegów.
Re: Mastering pod TV
Po co nagrywać teledysk na jakąś bete , jak można odapalić ten sam klip z twardego dysku lub z płyty
**********************
Tak się robi coraz częściej, jednak parametry obrazu zapisanego na BETACAM (zarówno w cyfrowej jak i analogowej wersji tego systemu) ciągle jeszcze pod wieloma względami przewyższają np. DV-PRO - nie chodzi tu więc jedynie o technologiczną inercję ośrodków telewizyjnych.
**********************
Tak się robi coraz częściej, jednak parametry obrazu zapisanego na BETACAM (zarówno w cyfrowej jak i analogowej wersji tego systemu) ciągle jeszcze pod wieloma względami przewyższają np. DV-PRO - nie chodzi tu więc jedynie o technologiczną inercję ośrodków telewizyjnych.
Re: Mastering pod TV
...Po co nagrywać teledysk na jakąś bete , jak można odapalić ten sam klip z twardego dysku lub z płyty
**********************
Tak się robi coraz częściej, jednak parametry obrazu zapisanego na BETACAM (zarówno w cyfrowej jak i analogowej wersji tego systemu) ciągle jeszcze pod wieloma względami przewyższają np. DV-PRO - nie chodzi tu więc jedynie o technologiczną inercję ośrodków telewizyjnych....
**********************
Okej, a możesz przyblizyć szczegóły tego zagadnienia? Chodzi to rodzaj kompresji (w sumie to bez sensu bo material w komputerach można dowolnie kompresowac - rownież bez stratnie) ? Bede wdzieczny za odpowidz.
**********************
Tak się robi coraz częściej, jednak parametry obrazu zapisanego na BETACAM (zarówno w cyfrowej jak i analogowej wersji tego systemu) ciągle jeszcze pod wieloma względami przewyższają np. DV-PRO - nie chodzi tu więc jedynie o technologiczną inercję ośrodków telewizyjnych....
**********************
Okej, a możesz przyblizyć szczegóły tego zagadnienia? Chodzi to rodzaj kompresji (w sumie to bez sensu bo material w komputerach można dowolnie kompresowac - rownież bez stratnie) ? Bede wdzieczny za odpowidz.
Re: Mastering pod TV
Okej, a możesz przyblizyć szczegóły tego zagadnienia? Chodzi to rodzaj kompresji (w sumie to bez sensu bo material w komputerach można dowolnie kompresowac - rownież bez stratnie) ? Bede wdzieczny za odpowidz.
Jezeli chodzi o szczegoly tego zagadnienia, to TVN reklamy przyjmuje do emisji w QT w kodeku DV, a puszcza z matroxa DigiSuiteLE (oczywiscie tez w kodeku DV) - i tyle zostaje ze szczytnej idei cyfrowych bet i tasmy 35mm
Inne stacje na szczescie jeszcze przyjmuja bety analogowe i cyfrowe.
Jezeli chodzi o szczegoly tego zagadnienia, to TVN reklamy przyjmuje do emisji w QT w kodeku DV, a puszcza z matroxa DigiSuiteLE (oczywiscie tez w kodeku DV) - i tyle zostaje ze szczytnej idei cyfrowych bet i tasmy 35mm

Inne stacje na szczescie jeszcze przyjmuja bety analogowe i cyfrowe.
Re: Mastering pod TV
Inne stacje na szczescie jeszcze przyjmuja bety analogowe i cyfrowe....
**********************
Na szczęscie? To są jeszcze jakieś zalety stosowania taśmy w telewizji? Ostatnio puszczali klip do mojej produkcji - goscie od teledysku tak chrzanili dzwiek ze musialem interweniowac, ale okazalo sie ze klip zostal juz przegrane ny tą cho.... bete i nic nie dalo sie zrobic bo bylo malo czasu. A tak wpadłby pan z plytką lub pendrivem i zaladowali ten plik co trzeba w pare minut.
**********************
Na szczęscie? To są jeszcze jakieś zalety stosowania taśmy w telewizji? Ostatnio puszczali klip do mojej produkcji - goscie od teledysku tak chrzanili dzwiek ze musialem interweniowac, ale okazalo sie ze klip zostal juz przegrane ny tą cho.... bete i nic nie dalo sie zrobic bo bylo malo czasu. A tak wpadłby pan z plytką lub pendrivem i zaladowali ten plik co trzeba w pare minut.
Re: Mastering pod TV
Na szczęscie? To są jeszcze jakieś zalety stosowania taśmy w telewizji? Ostatnio puszczali klip do mojej produkcji - goscie od teledysku tak chrzanili dzwiek ze musialem interweniowac
Dzwiek na becie analogowej to rzeczywiscie kiepski jest (liniowy, na brzegu tasmy, z dolby), ale za to obraz zdecydowanie lepszy niz w DV. Zreszta dzwiek w telewizji traktowany jest na zasadzie "slychac, to OK" i raczej niepredko bedzie lepiej. Wizja z DV to masakra, ale nie to jest problemem - cyfrowe video to ogromna "puszka z Pandora" i jak sie to otworzy, to z polpolami nikt sie nie polapie
Dzwiek na becie analogowej to rzeczywiscie kiepski jest (liniowy, na brzegu tasmy, z dolby), ale za to obraz zdecydowanie lepszy niz w DV. Zreszta dzwiek w telewizji traktowany jest na zasadzie "slychac, to OK" i raczej niepredko bedzie lepiej. Wizja z DV to masakra, ale nie to jest problemem - cyfrowe video to ogromna "puszka z Pandora" i jak sie to otworzy, to z polpolami nikt sie nie polapie

Re: Mastering pod TV
A co do poziomów w cyfrowej becie to spotkałem jeszcze cyferki maks do: -10 i -20 (USA)
poziomow jest tyle,ileklientow - byle nie charczalo

poziomow jest tyle,ileklientow - byle nie charczalo

Re: Mastering pod TV
DJOZD rozumiem Twoja frustracje ale od tego sa standardy zeby ich przestrzegac inaczej bedzie panowala wolna amerykanka i wtedy dopiero bedzie ch. Zobacz na TV4Fun tam emisja jest z twardych dyskow i "pendriva". Tylko ze to zaden standard i zadna jakosc.
Beta zwlaszcza cyfrowa jest nosnikiem profesjonalnym i przyjetym standardem na calym swiecie. Obraz na becie jest w kompresji 6:1 ale kompresja koprtesji nierowna porownaj sobie 6:1 bety i np. mjpeg albo nie daj boze Cinepak itp.
Poza tym jak wyobrazasz sobie kontrole poziomu dzwieku. Przynosisz plik wysterowany do 0 dbF a procesory emisyjne maja ustaione np na -9 dbF i co wtedy. Po to miedzy innymi przed wlasciwym programem na becie mamy tzw. "telewizje łowicz" czyli kolorowe pasy i dzwiek 1Khz.
Co znaczy brak standarwo jesli chodzi o poziom sredni slyszymy na codzien w naszych polskich tV. jesli by jeszcze do tego doszla wolna amerykanka w obrazku....
Beta zwlaszcza cyfrowa jest nosnikiem profesjonalnym i przyjetym standardem na calym swiecie. Obraz na becie jest w kompresji 6:1 ale kompresja koprtesji nierowna porownaj sobie 6:1 bety i np. mjpeg albo nie daj boze Cinepak itp.
Poza tym jak wyobrazasz sobie kontrole poziomu dzwieku. Przynosisz plik wysterowany do 0 dbF a procesory emisyjne maja ustaione np na -9 dbF i co wtedy. Po to miedzy innymi przed wlasciwym programem na becie mamy tzw. "telewizje łowicz" czyli kolorowe pasy i dzwiek 1Khz.
Co znaczy brak standarwo jesli chodzi o poziom sredni slyszymy na codzien w naszych polskich tV. jesli by jeszcze do tego doszla wolna amerykanka w obrazku....