Nie ukrywam, że się dopiero uczę jeśli chodzi o obróbkę perkusji żywej lub też syntetycznej (Drumkit From Hell 2).....no i na początek wydaje mi się, że nie ma sensu tworzyć swojego brzmienia, bo jednak należałoby się zapoznać (lub też rozpoznać) jak powinna brzmieć profesjonalna perkusja......i słuchając jej starać się osiągnąć efekt bardzo podobny.
Czy moglibyście przedstawić swoje wzorce idealnie zrobionej perkusji?! Oczywiście chodzi mi o muzykę rockowo/metalową.
Dzięki za odpowiedzi.
[addsig]
Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
Universal Audio Apollo Twin / Adam A7 / Native Kontrol S49 / Native Komplete 10 Ultimate / Pro Tools 12 / Samplitude Pro X3 Suite
-
- Posty:243
- Rejestracja:czwartek 21 paź 2004, 00:00
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
...Nie ukrywam, że się dopiero uczę jeśli chodzi o obróbkę perkusji żywej lub też syntetycznej (Drumkit From Hell 2).....no i na początek wydaje mi się, że nie ma sensu tworzyć swojego brzmienia, bo jednak należałoby się zapoznać (lub też rozpoznać) jak powinna brzmieć profesjonalna perkusja......i słuchając jej starać się osiągnąć efekt bardzo podobny.
Czy moglibyście przedstawić swoje wzorce idealnie zrobionej perkusji?! Oczywiście chodzi mi o muzykę rockowo/metalową.
Dzięki za odpowiedzi.
...
**********************
Disturbed, Rammstein, P.O.D, Fear Factory mają fajnie zrobione bębny. Widzę, że nadal drążysz temat
Myślę, że to zależy co kto lubi. Podałem akurat bardzo znane przykłady. Ale tylko przykłady. Same bębny bez dobrze zrobionej reszty nie zabrzmią.
Czy moglibyście przedstawić swoje wzorce idealnie zrobionej perkusji?! Oczywiście chodzi mi o muzykę rockowo/metalową.
Dzięki za odpowiedzi.
...
**********************
Disturbed, Rammstein, P.O.D, Fear Factory mają fajnie zrobione bębny. Widzę, że nadal drążysz temat

- rapidbundy
- Posty:13
- Rejestracja:wtorek 28 mar 2006, 00:00
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
...Nie ukrywam, że się dopiero uczę jeśli chodzi o obróbkę perkusji żywej lub też syntetycznej (Drumkit From Hell 2).....no i na początek wydaje mi się, że nie ma sensu tworzyć swojego brzmienia, bo jednak należałoby się zapoznać (lub też rozpoznać) jak powinna brzmieć profesjonalna perkusja......i słuchając jej starać się osiągnąć efekt bardzo podobny.
Czy moglibyście przedstawić swoje wzorce idealnie zrobionej perkusji?! Oczywiście chodzi mi o muzykę rockowo/metalową.
Dzięki za odpowiedzi.
...
**********************
Mam ten sam problem. Próbowałem wielu próbek studyjnych „garów” ,a także wycinałem czasami stopę lub werbel z gotowych profesjonalnych nagrań :). O dziwo najlepsze efekty uzyskiwałem właśnie w ten sposób. Jeżeli mógłby ktoś podzielić się swoimi doświadczeniami w użyciu konkretnych pluginów – efektów do konkretnych elementów perkusji byłbym także bardzo wdzięczny.
Czy moglibyście przedstawić swoje wzorce idealnie zrobionej perkusji?! Oczywiście chodzi mi o muzykę rockowo/metalową.
Dzięki za odpowiedzi.
...
**********************
Mam ten sam problem. Próbowałem wielu próbek studyjnych „garów” ,a także wycinałem czasami stopę lub werbel z gotowych profesjonalnych nagrań :). O dziwo najlepsze efekty uzyskiwałem właśnie w ten sposób. Jeżeli mógłby ktoś podzielić się swoimi doświadczeniami w użyciu konkretnych pluginów – efektów do konkretnych elementów perkusji byłbym także bardzo wdzięczny.
Interesuje mnie Home recording.Cały swój wolny czas poświęcam na experymentowanie brzmieniem , na razie tylko na komputerze , ale po malutku składam sobie na coś bardziej stosownego.
Obecnie śpiewam w zespole www.krusher.metal.pl. Zacząłem także robić wo
Obecnie śpiewam w zespole www.krusher.metal.pl. Zacząłem także robić wo
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
(proszę kolegę wyżej o oddanie mojego avarara
)
Co do pytania to bardzo dziwne... słuchasz w ogóle muzyki?
Jak to nie ma sesnu uzyskiwanie swojego brzmienia?
Tak jakby nie miało sensu kreowanie własnego brzmienia gitary, czy budowanie własnego stylu gry...

Co do pytania to bardzo dziwne... słuchasz w ogóle muzyki?
Jak to nie ma sesnu uzyskiwanie swojego brzmienia?
Tak jakby nie miało sensu kreowanie własnego brzmienia gitary, czy budowanie własnego stylu gry...
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
Chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że to nie brzmienie bębnów jest najważniejsze, tylko sam perkusista musi brzmieć. Wyłączając oczywiście przypadki nagrań Polmuza mikrofonami Tonsil:)
Nie licz, że byle kto zabrzmi jak Brufford. A już na pewno nikt nie zabrzmi jak Bonham.
Kiedyś uzyskałem lepszy efekt na mojej starej Amati w dużym pomieszczeniu nagraną dynamicznym na werblu, stopą z Alesis D4 i całą resztą z dwóch pojemników, niż Yamaha na 10 śladów mikrofonami dedykowanymi do zestawu prosto ze stołu z zerową korekcją. Jak się miało okazać - przy miksie miały być cuda. I okazało się - żadnych cudów nie było.
pozdrawiam
Nie licz, że byle kto zabrzmi jak Brufford. A już na pewno nikt nie zabrzmi jak Bonham.
Kiedyś uzyskałem lepszy efekt na mojej starej Amati w dużym pomieszczeniu nagraną dynamicznym na werblu, stopą z Alesis D4 i całą resztą z dwóch pojemników, niż Yamaha na 10 śladów mikrofonami dedykowanymi do zestawu prosto ze stołu z zerową korekcją. Jak się miało okazać - przy miksie miały być cuda. I okazało się - żadnych cudów nie było.
pozdrawiam
drummer
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
W zasadzie chyba wszystko co amerykańskie :) A tak poważnie bardzo fajne gary ma Opeth na ostatniej płycie. Evanscence dobrze brzmi, wyżej wspomniane przez kolegę zespoły oczywiście także. Choć nie macie wrażenia że ostatni Rammstein jest jakby przekompresowany :)?
Ze sztucznych garnków najlepszym przykładem jest chyba Meshuggah na Catch 33 całe gary zrobione zostały na DFHS, szperając w necie znalazłem nawet ustawienia dla stopy i werbla (całośc była robiona na zestawie Sonora). Oto one:
Sonar Kick Drum
Fader = + 2.5db
Kick insert 1 = db-D dynamics processor (noise gate)
Gain = 0
Thresh = -14
ratio = 2.8:1
attack = 0
decay = 60ms
Kick insert 2 = Sonitus:fx EQ
-8.7db @ 165hz Q=12.8
-17db @ 280HZ Q=4
+18db @7500HZ Q=8
High Shelf +15db @ 7000hz Q= 0.4
Kick insert 3 = Voxengo PSP Vintage Warmer
Single Band Mono
Knee = 6.4
Drive = 0
Speed = 0
Release = 2.42
Ceiling = 0
Low = + 3.00 @ 100HZ
High = 0
Output = 0
Kick FX Send = -6.75 to Voxengo Pristine Space Reverb
Sonar 1 14" Snare Top
Fader = -2.5db
Snare insert 1 = db-D dynamics processor (noise gate)
Snare insert 2 = Sonitus:fx EQ
High Pass FIlter @ 126hz Q=2.6
-6.6db @ 600hz Q=.8
+7db @ 8000 Q=.8
Snare insert 3 = Voxengo Crunchessor
Mode= clean
Style= puch
fliter off
f. mono on
In = 0
Drive = +30.8db
attack 6ms
release 54 ms
output = +2
Snare insert 4 = PSP Vintage Warmer
Single Band mono
Knee = 6.5
Drive 0
low 0
high 0
ceiling 0
speed 40
release 1.00
Snare FX send = -1.16 to Voxengo Pristine Space Reverb
Snare Bottom
Fader -10.61
Insert 1 = Blockfish freeware compressor (www.digitalfishphones.com)
Vca on
low cut on
air on
stereo off
compression, saturation and response = 12 oclock
output = 1 oclock
Cubase 4 band para eq
-10.7 @ 550
High Shelf = +10 @3000
Snare Bottom FX send = -6.5 to Voxengo Pristine Space Reverb
Ze sztucznych garnków najlepszym przykładem jest chyba Meshuggah na Catch 33 całe gary zrobione zostały na DFHS, szperając w necie znalazłem nawet ustawienia dla stopy i werbla (całośc była robiona na zestawie Sonora). Oto one:
Sonar Kick Drum
Fader = + 2.5db
Kick insert 1 = db-D dynamics processor (noise gate)
Gain = 0
Thresh = -14
ratio = 2.8:1
attack = 0
decay = 60ms
Kick insert 2 = Sonitus:fx EQ
-8.7db @ 165hz Q=12.8
-17db @ 280HZ Q=4
+18db @7500HZ Q=8
High Shelf +15db @ 7000hz Q= 0.4
Kick insert 3 = Voxengo PSP Vintage Warmer
Single Band Mono
Knee = 6.4
Drive = 0
Speed = 0
Release = 2.42
Ceiling = 0
Low = + 3.00 @ 100HZ
High = 0
Output = 0
Kick FX Send = -6.75 to Voxengo Pristine Space Reverb
Sonar 1 14" Snare Top
Fader = -2.5db
Snare insert 1 = db-D dynamics processor (noise gate)
Snare insert 2 = Sonitus:fx EQ
High Pass FIlter @ 126hz Q=2.6
-6.6db @ 600hz Q=.8
+7db @ 8000 Q=.8
Snare insert 3 = Voxengo Crunchessor
Mode= clean
Style= puch
fliter off
f. mono on
In = 0
Drive = +30.8db
attack 6ms
release 54 ms
output = +2
Snare insert 4 = PSP Vintage Warmer
Single Band mono
Knee = 6.5
Drive 0
low 0
high 0
ceiling 0
speed 40
release 1.00
Snare FX send = -1.16 to Voxengo Pristine Space Reverb
Snare Bottom
Fader -10.61
Insert 1 = Blockfish freeware compressor (www.digitalfishphones.com)
Vca on
low cut on
air on
stereo off
compression, saturation and response = 12 oclock
output = 1 oclock
Cubase 4 band para eq
-10.7 @ 550
High Shelf = +10 @3000
Snare Bottom FX send = -6.5 to Voxengo Pristine Space Reverb
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
**********************
Kick insert 3 = Voxengo PSP Vintage Warmer
Single Band Mono
Knee = 6.4
Drive = 0
Speed = 0
Release = 2.42
Ceiling = 0
Low = + 3.00 @ 100HZ
High = 0
Output = 0
**********************
Nie.. no to juz pojechali po całości. Obraza i hańba. Brońmy honoru PSP !!!
- rapidbundy
- Posty:13
- Rejestracja:wtorek 28 mar 2006, 00:00
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
O nie wiedziałem ,że ten avatar jest już zajęty :). Wracając do drumkit from hell 2 ,uważa ,że na chwilę obecną zestaw ten (notabene wzięty z DFHS) niema sobie równych pod względem blach! Jeżeli macie problem z tym elementem perkusji podczas tworzenia virtualnych partii , zwróćcie uwagę na ten zestaw. (chodzi mi o muzykę rockowo-metalową) Czy ktoś z szacownych kolegów mógłby się podzielić swoimi ustawieniami do Drumikt from hell2 (presety , EQ, proporcje) ? Ewentualnie gdzie można by zacząć poszukiwania takowych w sieci??
Interesuje mnie Home recording.Cały swój wolny czas poświęcam na experymentowanie brzmieniem , na razie tylko na komputerze , ale po malutku składam sobie na coś bardziej stosownego.
Obecnie śpiewam w zespole www.krusher.metal.pl. Zacząłem także robić wo
Obecnie śpiewam w zespole www.krusher.metal.pl. Zacząłem także robić wo
Re: Rockowa perkusja jako wzór do naśladowania
a co do bebnow zywych badz tez nie jako wzor do nasladowania dodam jescze zespoly np. HED PE, TOOL - moim zdaniem super brzmiace bebny :>
i do czegos takiego w rockowym nagrywaniu daze :D
i do czegos takiego w rockowym nagrywaniu daze :D
Proszę zanotować! "odmawia wypisania spisu sprzętu studyjnego w sygnaturce"