Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
-
- Posty:54
- Rejestracja:piątek 11 lis 2005, 00:00
1.Zamierzam kupić kartę E-MU 1212m (750zł), póki co nie posiadam monitorow, a karta nie posiada wyjścia słuchawkowego. Co trzeba wiec zrobic, zeby odbierać dźwięk o nie zmienonej jakości? Posiadam wzmacniacz Fender Acoustasonic Pro, oraz wiezę. Czy podłączając kartę do któregoś z tych urządzeń i doń słuchawki barwa nie ulegnie zmienia?
2. W swoim Acoustasonic Pro mam nast. wy/we:
A DIRECT OUT (Balanced XLR male line)
B INSTRUMENT CHANNEL - SEND i RETURN
C MASTER STEREO - SEND I RETURN - po 2 kanaly LEFT and RIGHT
D Jest jeszcze tuner i foot switch MIDI, ale te wiem do czego służa:)
I moje pytanie brzmi: czy z takim zestawem we/wy bedę mógł bez problemu zgrac gitare i wokal (piec posiada wejscie mikrofonowe XLR balanced female NEUTRKIK).
3. Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe, nie wiem tylko czy potrzebuję aż tak zaawansowanej karty zważywszy na fakt, że dopiero zaczynam przygode z tworzeniem muzyki na komputerze. Generalnie, bede tworzył ma Cubase, Reason, bede korzystał z VST, i max. potrzebuje 2 kanałów (czasem zgrac, gitare, wokal, bas) czyli wymagan nie mam wygorowanych. Zamierzam kupic jakies lepsze słuchawki (np. Sennheiser HD555), ale nie wiem czy jezeli puszcze sygnal z karty przez piecyk czy wieże to zepsuje brzmienia i słuchawki sie będą praktycznie marnować. Może lepiej dołożyć trochę i kupic jakies monitory do ok. 1300zł albo jak wyżej pisałem kartę z wyjściem słuchawkowym (jeżeli tak to jaką) Czy monitory są konieczne w przypadku posiadania b. dobrych słuchawek? Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc w wprowadzeniu w tę coby nie mówić nieprostą materię.
2. W swoim Acoustasonic Pro mam nast. wy/we:
A DIRECT OUT (Balanced XLR male line)
B INSTRUMENT CHANNEL - SEND i RETURN
C MASTER STEREO - SEND I RETURN - po 2 kanaly LEFT and RIGHT
D Jest jeszcze tuner i foot switch MIDI, ale te wiem do czego służa:)
I moje pytanie brzmi: czy z takim zestawem we/wy bedę mógł bez problemu zgrac gitare i wokal (piec posiada wejscie mikrofonowe XLR balanced female NEUTRKIK).
3. Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe, nie wiem tylko czy potrzebuję aż tak zaawansowanej karty zważywszy na fakt, że dopiero zaczynam przygode z tworzeniem muzyki na komputerze. Generalnie, bede tworzył ma Cubase, Reason, bede korzystał z VST, i max. potrzebuje 2 kanałów (czasem zgrac, gitare, wokal, bas) czyli wymagan nie mam wygorowanych. Zamierzam kupic jakies lepsze słuchawki (np. Sennheiser HD555), ale nie wiem czy jezeli puszcze sygnal z karty przez piecyk czy wieże to zepsuje brzmienia i słuchawki sie będą praktycznie marnować. Może lepiej dołożyć trochę i kupic jakies monitory do ok. 1300zł albo jak wyżej pisałem kartę z wyjściem słuchawkowym (jeżeli tak to jaką) Czy monitory są konieczne w przypadku posiadania b. dobrych słuchawek? Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc w wprowadzeniu w tę coby nie mówić nieprostą materię.
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
...1.Zamierzam kupić kartę E-MU 1212m (750zł), póki co nie posiadam monitorow, a karta nie posiada wyjścia słuchawkowego. Co trzeba wiec zrobic, zeby odbierać dźwięk o nie zmienonej jakości? Posiadam wzmacniacz Fender Acoustasonic Pro, oraz wiezę. Czy podłączając kartę do któregoś z tych urządzeń i doń słuchawki barwa nie ulegnie zmienia?
2. W swoim Acoustasonic Pro mam nast. wy/we:
A DIRECT OUT (Balanced XLR male line)
B INSTRUMENT CHANNEL - SEND i RETURN
C MASTER STEREO - SEND I RETURN - po 2 kanaly LEFT and RIGHT
D Jest jeszcze tuner i foot switch MIDI, ale te wiem do czego służa:)
I moje pytanie brzmi: czy z takim zestawem we/wy bedę mógł bez problemu zgrac gitare i wokal (piec posiada wejscie mikrofonowe XLR balanced female NEUTRKIK).
3. Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe, nie wiem tylko czy potrzebuję aż tak zaawansowanej karty zważywszy na fakt, że dopiero zaczynam przygode z tworzeniem muzyki na komputerze. Generalnie, bede tworzył ma Cubase, Reason, bede korzystał z VST, i max. potrzebuje 2 kanałów (czasem zgrac, gitare, wokal, bas) czyli wymagan nie mam wygorowanych. Zamierzam kupic jakies lepsze słuchawki (np. Sennheiser HD555), ale nie wiem czy jezeli puszcze sygnal z karty przez piecyk czy wieże to zepsuje brzmienia i słuchawki sie będą praktycznie marnować. Może lepiej dołożyć trochę i kupic jakies monitory do ok. 1300zł albo jak wyżej pisałem kartę z wyjściem słuchawkowym (jeżeli tak to jaką) Czy monitory są konieczne w przypadku posiadania b. dobrych słuchawek? Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc w wprowadzeniu w tę coby nie mówić nieprostą materię....
**********************
oczywiście ze brzmienie sie zmieni,
kup sobie jakiś mały mixer np Soundcratf Compact 4, do domoego studia sie nada idealnie, ma dwa wyjscia słuchawkowe więc jak Ci przyjdzie nagrywac kogoś to bedzie jak znalazł, a taki mixer bedzie o wile mniej ingerował w brzmienie
2. W swoim Acoustasonic Pro mam nast. wy/we:
A DIRECT OUT (Balanced XLR male line)
B INSTRUMENT CHANNEL - SEND i RETURN
C MASTER STEREO - SEND I RETURN - po 2 kanaly LEFT and RIGHT
D Jest jeszcze tuner i foot switch MIDI, ale te wiem do czego służa:)
I moje pytanie brzmi: czy z takim zestawem we/wy bedę mógł bez problemu zgrac gitare i wokal (piec posiada wejscie mikrofonowe XLR balanced female NEUTRKIK).
3. Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe, nie wiem tylko czy potrzebuję aż tak zaawansowanej karty zważywszy na fakt, że dopiero zaczynam przygode z tworzeniem muzyki na komputerze. Generalnie, bede tworzył ma Cubase, Reason, bede korzystał z VST, i max. potrzebuje 2 kanałów (czasem zgrac, gitare, wokal, bas) czyli wymagan nie mam wygorowanych. Zamierzam kupic jakies lepsze słuchawki (np. Sennheiser HD555), ale nie wiem czy jezeli puszcze sygnal z karty przez piecyk czy wieże to zepsuje brzmienia i słuchawki sie będą praktycznie marnować. Może lepiej dołożyć trochę i kupic jakies monitory do ok. 1300zł albo jak wyżej pisałem kartę z wyjściem słuchawkowym (jeżeli tak to jaką) Czy monitory są konieczne w przypadku posiadania b. dobrych słuchawek? Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc w wprowadzeniu w tę coby nie mówić nieprostą materię....
**********************
oczywiście ze brzmienie sie zmieni,
kup sobie jakiś mały mixer np Soundcratf Compact 4, do domoego studia sie nada idealnie, ma dwa wyjscia słuchawkowe więc jak Ci przyjdzie nagrywac kogoś to bedzie jak znalazł, a taki mixer bedzie o wile mniej ingerował w brzmienie
Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
-
- Posty:54
- Rejestracja:piątek 11 lis 2005, 00:00
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
oczywiście ze brzmienie sie zmieni,
kup sobie jakiś mały mixer np Soundcratf Compact 4, do domoego studia sie nada idealnie, ma dwa wyjscia słuchawkowe więc jak Ci przyjdzie nagrywac kogoś to bedzie jak znalazł, a taki mixer bedzie o wile mniej ingerował w brzmienie...
**********************
Hmmm... A jak ma sie sprawa zgrywania gitary? Przez linie czy przez mikrofon? Zawsze myśłełem, że przez linie, ale słuchałem kilka próbek gitar zgrany przez mic`a i brzmi zdecydowanie korzystniej.
kup sobie jakiś mały mixer np Soundcratf Compact 4, do domoego studia sie nada idealnie, ma dwa wyjscia słuchawkowe więc jak Ci przyjdzie nagrywac kogoś to bedzie jak znalazł, a taki mixer bedzie o wile mniej ingerował w brzmienie...
**********************
Hmmm... A jak ma sie sprawa zgrywania gitary? Przez linie czy przez mikrofon? Zawsze myśłełem, że przez linie, ale słuchałem kilka próbek gitar zgrany przez mic`a i brzmi zdecydowanie korzystniej.
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
to zalezy jeszcze od tego jak chcesz przez linie ta gitare puscic...
1. czy chcesz z gitary wejsc na efekty a pozniej od razu na wejscie karty?
2. czy chcesz z gitary wejsc na efekty, pozniej na piec i dopiero z line-out na wejscie karty (czyli juz po wstepnym wzmocnieniu)
osobiscie uwazam ze w przypadku posiadania bardzo dobrego pieca lepiej jest zgrywac gitare za pomoca mikrofonu (rowniez niezlej klasy)
ewentualnie jesli nie dysponujesz dobrym piecem, mozesz podlaczyc gitare bezposrednio wychodzac np z dobrego efrktu (np. Boss gt-8)
wszystko zalezy od tego co chcesz uzyskac. mysle ze ekperymenty sa tu wskazane.
1. czy chcesz z gitary wejsc na efekty a pozniej od razu na wejscie karty?
2. czy chcesz z gitary wejsc na efekty, pozniej na piec i dopiero z line-out na wejscie karty (czyli juz po wstepnym wzmocnieniu)
osobiscie uwazam ze w przypadku posiadania bardzo dobrego pieca lepiej jest zgrywac gitare za pomoca mikrofonu (rowniez niezlej klasy)
ewentualnie jesli nie dysponujesz dobrym piecem, mozesz podlaczyc gitare bezposrednio wychodzac np z dobrego efrktu (np. Boss gt-8)
wszystko zalezy od tego co chcesz uzyskac. mysle ze ekperymenty sa tu wskazane.
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
ten mikser(sc4) w polaczeniu z emu1212 bedzie idealnym rozwiazaniem
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
...oczywiście ze brzmienie sie zmieni,
kup sobie jakiś mały mixer np Soundcratf Compact 4, do domoego studia sie nada idealnie, ma dwa wyjscia słuchawkowe więc jak Ci przyjdzie nagrywac kogoś to bedzie jak znalazł, a taki mixer bedzie o wile mniej ingerował w brzmienie...
**********************
Hmmm... A jak ma sie sprawa zgrywania gitary? Przez linie czy przez mikrofon? Zawsze myśłełem, że przez linie, ale słuchałem kilka próbek gitar zgrany przez mic`a i brzmi zdecydowanie korzystniej....
**********************
przez mikrofon np sm57/audix i5, zbierasz z pieca, i nagrywasz
kup sobie jakiś mały mixer np Soundcratf Compact 4, do domoego studia sie nada idealnie, ma dwa wyjscia słuchawkowe więc jak Ci przyjdzie nagrywac kogoś to bedzie jak znalazł, a taki mixer bedzie o wile mniej ingerował w brzmienie...
**********************
Hmmm... A jak ma sie sprawa zgrywania gitary? Przez linie czy przez mikrofon? Zawsze myśłełem, że przez linie, ale słuchałem kilka próbek gitar zgrany przez mic`a i brzmi zdecydowanie korzystniej....
**********************
przez mikrofon np sm57/audix i5, zbierasz z pieca, i nagrywasz
Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
W uzupełnieniu:
...Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe,
**********************
Jeśli masz taką możliwość, to z pewnością. Zyskujesz nie tylko wyjście słuchawkowe, ale przede wszystkim sporo lepsze brzmienie i wydajne sterowniki (w odróżnieniu odrozkrzaczającego się EMU).
nie wiem tylko czy potrzebuję aż tak zaawansowanej karty zważywszy na fakt, że dopiero zaczynam przygode z tworzeniem muzyki na komputerze.
**********************
A to już musisz rozważyć we własnym sumieniu.
Czy monitory są konieczne w przypadku posiadania b. dobrych słuchawek?
**********************
Tak.
Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?....
**********************
Nie, jeśli myślisz o jakimś konkretnym wykorzystaniu jego wyników.
...Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe,
**********************
Jeśli masz taką możliwość, to z pewnością. Zyskujesz nie tylko wyjście słuchawkowe, ale przede wszystkim sporo lepsze brzmienie i wydajne sterowniki (w odróżnieniu odrozkrzaczającego się EMU).
nie wiem tylko czy potrzebuję aż tak zaawansowanej karty zważywszy na fakt, że dopiero zaczynam przygode z tworzeniem muzyki na komputerze.
**********************
A to już musisz rozważyć we własnym sumieniu.

Czy monitory są konieczne w przypadku posiadania b. dobrych słuchawek?
**********************
Tak.
Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?....
**********************
Nie, jeśli myślisz o jakimś konkretnym wykorzystaniu jego wyników.
-
- Posty:54
- Rejestracja:piątek 11 lis 2005, 00:00
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
...W uzupełnieniu:
...Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe,
**********************
Jeśli masz taką możliwość, to z pewnością. Zyskujesz nie tylko wyjście słuchawkowe, ale przede wszystkim sporo lepsze brzmienie i wydajne sterowniki (w odróżnieniu odrozkrzaczającego się EMU).
**********************
Slyszłem również wiele pochlebnych opini nt. sterowników karty Juli@. Co wiec wybrac:
Juli@ + soundcraft compact 4
E-mu 1212m + sc4
samo RME HDSP 9632,
a w ostat. E-mu 1820m, ale chyba nie potrzebuje narazie tyle kanalow.
Jaka jest znaczaca roznica pomiedzy karta RME a ESI, bo zakladam, ze obie maja znakomicie napisane sterowniki, wiem ze 9632, mozna niezle rozbudowac, czy cos jeszcze? Jak brzmienie? Mial ktos z Was okazje słyszec obie z tych kart? Moze rowniez 1212m i 1820m? Nie chce kupic czegos czegos czego funkcji i potencjalu i tak nie wykorzystam, ale nie chce tez byc ograniczony. Moje wymagania wobec karty spisane sa powyzej. Dzieki za wszystkie wypowiedzi, mimo wszystko obraz staje sie coraz bardziej klarowny
...Moze warto troche dolozyc i kupic RME HDSP 9632 (za ok. 1500zł), które posiada wyjście słuchawkowe,
**********************
Jeśli masz taką możliwość, to z pewnością. Zyskujesz nie tylko wyjście słuchawkowe, ale przede wszystkim sporo lepsze brzmienie i wydajne sterowniki (w odróżnieniu odrozkrzaczającego się EMU).
**********************
Slyszłem również wiele pochlebnych opini nt. sterowników karty Juli@. Co wiec wybrac:
Juli@ + soundcraft compact 4
E-mu 1212m + sc4
samo RME HDSP 9632,
a w ostat. E-mu 1820m, ale chyba nie potrzebuje narazie tyle kanalow.
Jaka jest znaczaca roznica pomiedzy karta RME a ESI, bo zakladam, ze obie maja znakomicie napisane sterowniki, wiem ze 9632, mozna niezle rozbudowac, czy cos jeszcze? Jak brzmienie? Mial ktos z Was okazje słyszec obie z tych kart? Moze rowniez 1212m i 1820m? Nie chce kupic czegos czegos czego funkcji i potencjalu i tak nie wykorzystam, ale nie chce tez byc ograniczony. Moje wymagania wobec karty spisane sa powyzej. Dzieki za wszystkie wypowiedzi, mimo wszystko obraz staje sie coraz bardziej klarowny

- harrypotter
- Posty:121
- Rejestracja:sobota 13 gru 2003, 00:00
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
Czy całego procesu twórczego nie można zrealizować posiadając jedynie słuchawki?....
**********************
Jesli jako "caly proces tworczy" rozumiesz nagranie i aranzacje sciezek, to mozna. Monitory staja sie dosc niezbedne dopiero na etapie miksu.
**********************
Jesli jako "caly proces tworczy" rozumiesz nagranie i aranzacje sciezek, to mozna. Monitory staja sie dosc niezbedne dopiero na etapie miksu.
Re: Seria pytań do fachowców (1212m, 9632...?)
...Jesli jako "caly proces tworczy" rozumiesz nagranie i aranzacje sciezek, to mozna. Monitory staja sie dosc niezbedne dopiero na etapie miksu....
**********************
Tak, ale jakość torów wejściowych też jest istotna.
Zaś co do porównania ESI vs RME, różnic jest sporo i to we wszystkich przypadkach na korzyść RME. RME ma:
- wydajniejsze sterowniki (ASIO ładowane do pamięci karty - nie powodują obciążenia procesora przy rejestracji audio),
- zdecydowanie bardziej rozbudowany mikser - większa funkcjonalność,
- wyraźnie lepsze brzmienie, lepsza dynamika (w tym w skali mikro), pasmo (szczególnie ładna wyrazista i szczegółowa góra, w ESI matowa i wycofana), scena stereo i lokalizacja pozornych źródeł dźwięku.
Reasumując jeśli stać Cię na RME na pewno nie będziesz rozczarowany.
**********************
Tak, ale jakość torów wejściowych też jest istotna.
Zaś co do porównania ESI vs RME, różnic jest sporo i to we wszystkich przypadkach na korzyść RME. RME ma:
- wydajniejsze sterowniki (ASIO ładowane do pamięci karty - nie powodują obciążenia procesora przy rejestracji audio),
- zdecydowanie bardziej rozbudowany mikser - większa funkcjonalność,
- wyraźnie lepsze brzmienie, lepsza dynamika (w tym w skali mikro), pasmo (szczególnie ładna wyrazista i szczegółowa góra, w ESI matowa i wycofana), scena stereo i lokalizacja pozornych źródeł dźwięku.
Reasumując jeśli stać Cię na RME na pewno nie będziesz rozczarowany.