Kolejne pytanie o miksy
zalozmy ze jestem laikiem, mam pytanie i prosze o jak najbardziej klarowna odpowiedz- jaka jest roznica miedzy insertami i sendami w uzyciu, "czego warto uzywac do czego"?
i drugie pytanie, wychodze z samplera (wyjscia mono, liczba 8) do miksera, ustawiam na nim tylko proporcje poziomow, i panorame- nastepnie chce dalej wyjsc ze sladami do karty (nie sume), czyli wyprowadzic te osiem sladow dalej do sekwencera i w nim uzyc efektow, kompresorow itd. a nastepnie wrocic spowrotem do miksera i tam zsumowac wszystko i wypusicic na szpulowca. szpuli uzyc jako pierwszego zapisu sumy i nastepnie spowrotem zgrac to na kompa, i dalej kompresja na sumie, edycja barwy i ewentualny limiting. troche to zawile, dlatego chcialbym wiedziec czy cos takieg jest wogule wykonalne? to napewno wiaze sie z pierwszym pytaniem.
z gory dzieki za posty. pozdrawiam. kuba
i drugie pytanie, wychodze z samplera (wyjscia mono, liczba 8) do miksera, ustawiam na nim tylko proporcje poziomow, i panorame- nastepnie chce dalej wyjsc ze sladami do karty (nie sume), czyli wyprowadzic te osiem sladow dalej do sekwencera i w nim uzyc efektow, kompresorow itd. a nastepnie wrocic spowrotem do miksera i tam zsumowac wszystko i wypusicic na szpulowca. szpuli uzyc jako pierwszego zapisu sumy i nastepnie spowrotem zgrac to na kompa, i dalej kompresja na sumie, edycja barwy i ewentualny limiting. troche to zawile, dlatego chcialbym wiedziec czy cos takieg jest wogule wykonalne? to napewno wiaze sie z pierwszym pytaniem.
z gory dzieki za posty. pozdrawiam. kuba
"(...) nic nie jest tak nudne jak prawda" - Charles Bukowski
Re: Kolejne pytanie o miksy
...zalozmy ze jestem laikiem, mam pytanie i prosze o jak najbardziej klarowna odpowiedz- jaka jest roznica miedzy insertami i sendami w uzyciu, "czego warto uzywac do czego"?
**********************
Za pomocą insertów wpinamy się w źródło sygnału w kanale. Przydatne dla kompresji, bramkowania i innych efektów zwykle dynamicznych.
Za pomocą Send "wysyłek" dodajemy (nakładamy) efekty na tor sygnału czyli tutaj zastosowanie znajdą wszelkie pogłosy, delay itp.
Inserty służą też jako alternatywne wyjścia z miksera.
i drugie pytanie, wychodze z samplera (wyjscia mono, liczba 8) do miksera, ustawiam na nim tylko proporcje poziomow, i panorame- nastepnie chce dalej wyjsc ze sladami do karty (nie sume), czyli wyprowadzic te osiem sladow dalej do sekwencera i w nim uzyc efektow, kompresorow itd. a nastepnie wrocic spowrotem do miksera
i tam zsumowac wszystko i wypusicic na szpulowca. szpuli uzyc jako pierwszego zapisu sumy i nastepnie spowrotem zgrac to na kompa, i dalej kompresja na sumie, edycja barwy i ewentualny limiting. troche to zawile, dlatego chcialbym wiedziec czy cos takieg jest wogule wykonalne?
**********************
Wykonalne aczkolwiek taki zawiły "obieg" dźwięku może trochę degradować jakość i dynamikę sygnału w przypadku kiepskiego hardware czyli miksera.
Rozumiem, że ta szpula (taśma musi być) i ma służyć jakimś konkretnym zabiegom ?
Czemu nie wybierzesz prostsze warianty jak choćby takie jak poniżej ?
1. SAMPLER -> KARTA DŹWIĘKOWA wejścia 1-8 wyjście stereo -> SZPULA
2. SAMPLER -> MIKSER wejścia in 1-8 wyjścia insert 1-8 -> KARTA DŹWIĘKOWA wejścia 1-8 -> SZPULA
3. SAMPLER -> KARTA DŹWIĘKOWA wejścia 1-8 wyjścia 1-8 -> MIKSER wejścia 1-8 wyjście suma -> SZPULA
W przypadku nr 1 odpada mikser a więc i ryzyko utraty jakości gdy sumowanie odbędzie się na kiepskim mikserku.
W przypadkach nr 2 i 3 niezbędny będzie mikser z min. 8 kanałami wejściowymi wyposażony w 8 insertów po 1 na każdy kanał no i oczywiście karta dźwiękowa z 8 kanałami wejściowymi.
Połączenie miksera z kartą dźwiękową można wykonać na drodze analogowej albo cyfrowej ADAT.
**********************
Za pomocą insertów wpinamy się w źródło sygnału w kanale. Przydatne dla kompresji, bramkowania i innych efektów zwykle dynamicznych.
Za pomocą Send "wysyłek" dodajemy (nakładamy) efekty na tor sygnału czyli tutaj zastosowanie znajdą wszelkie pogłosy, delay itp.
Inserty służą też jako alternatywne wyjścia z miksera.
i drugie pytanie, wychodze z samplera (wyjscia mono, liczba 8) do miksera, ustawiam na nim tylko proporcje poziomow, i panorame- nastepnie chce dalej wyjsc ze sladami do karty (nie sume), czyli wyprowadzic te osiem sladow dalej do sekwencera i w nim uzyc efektow, kompresorow itd. a nastepnie wrocic spowrotem do miksera
i tam zsumowac wszystko i wypusicic na szpulowca. szpuli uzyc jako pierwszego zapisu sumy i nastepnie spowrotem zgrac to na kompa, i dalej kompresja na sumie, edycja barwy i ewentualny limiting. troche to zawile, dlatego chcialbym wiedziec czy cos takieg jest wogule wykonalne?
**********************
Wykonalne aczkolwiek taki zawiły "obieg" dźwięku może trochę degradować jakość i dynamikę sygnału w przypadku kiepskiego hardware czyli miksera.
Rozumiem, że ta szpula (taśma musi być) i ma służyć jakimś konkretnym zabiegom ?

Czemu nie wybierzesz prostsze warianty jak choćby takie jak poniżej ?
1. SAMPLER -> KARTA DŹWIĘKOWA wejścia 1-8 wyjście stereo -> SZPULA
2. SAMPLER -> MIKSER wejścia in 1-8 wyjścia insert 1-8 -> KARTA DŹWIĘKOWA wejścia 1-8 -> SZPULA
3. SAMPLER -> KARTA DŹWIĘKOWA wejścia 1-8 wyjścia 1-8 -> MIKSER wejścia 1-8 wyjście suma -> SZPULA
W przypadku nr 1 odpada mikser a więc i ryzyko utraty jakości gdy sumowanie odbędzie się na kiepskim mikserku.
W przypadkach nr 2 i 3 niezbędny będzie mikser z min. 8 kanałami wejściowymi wyposażony w 8 insertów po 1 na każdy kanał no i oczywiście karta dźwiękowa z 8 kanałami wejściowymi.
Połączenie miksera z kartą dźwiękową można wykonać na drodze analogowej albo cyfrowej ADAT.
Re: Kolejne pytanie o miksy
chodzi o to ze chce zeby nagranie powstawalo z jak najmniejszym udzialem komputera- chodzi mi o sztuczne stworzenie efektu pracy studyjnej w latach 80-tych- wiem to niedorzeczne, ale tworze muzyke bez cisnienia ze musze sie tego kiedys utrzymac i jak najszybciej to wydac w jakims majger-sie, wiec moge sobie pozwolic na taki "odchyl od normy", co do miksera to mam yamahe mg16/4 takze z insertami nie powinno byc problemu. dalej - chce miksowac na mikserze bo czytalem duzo opini na temat miksu w domenie analogowej, chodzi mi o poziomy, pan i sume- ze to brzmi lepiej, w sensie zachowania glebi i przejrzystosci, poza tym po prostu chce bo od zawsze to robilem na komputerowym sekwecerze i chcialbym poczuc kontakt fizyczny ze sprzetem. chce wyjsc z mojej jamaszki insertami dlatego ze nie stac mnie na klocki zeby je powpinac pod kanaly, w sensie czytalem duzo ze ma to sens tylko wtedystac mnie na markowe klocki, "ciut" lepsze niz behringery czy phonici- tylko midasy itd. wiec sobie odpuszczam ze wzgledow finansowych, zainwestuje we wtyczki PSP.
jedyna co w bym chcial zainwestowac to kompersor do bebnow ktore pochodza z maszyny, i dlatego jeszcze jedno pytanie- czy jak bede mial jeden kompresor, np transparentnego FATMANa to czy bede mogl go w jakis sposob podpiac pod 3 kanaly- stopa, werbel, hihat?
dzieki za odp. pozdro, kubens
[addsig]
jedyna co w bym chcial zainwestowac to kompersor do bebnow ktore pochodza z maszyny, i dlatego jeszcze jedno pytanie- czy jak bede mial jeden kompresor, np transparentnego FATMANa to czy bede mogl go w jakis sposob podpiac pod 3 kanaly- stopa, werbel, hihat?
dzieki za odp. pozdro, kubens
[addsig]
"(...) nic nie jest tak nudne jak prawda" - Charles Bukowski
Re: Kolejne pytanie o miksy
...chodzi o to ze chce zeby nagranie powstawalo z jak najmniejszym udzialem komputera- chodzi mi o sztuczne stworzenie efektu pracy studyjnej w latach 80-tych
************
Tak coś sądziłem, że chodzi o pracę "bez komputera"
zainwestuje we wtyczki PSP.
**********************
Zobacz najnowszyPSP MasterComp
jedyna co w bym chcial zainwestowac to kompersor do bebnow ktore pochodza z maszyny, i dlatego jeszcze jedno pytanie- czy jak bede mial jeden kompresor, np transparentnego FATMANa to czy bede mogl go w jakis sposob podpiac pod 3 kanaly- stopa, werbel, hihat?
**********************
Nie.
W takim razie musisz mieć np. kompresor 4 kanałowy. Tylko wtedy masz możliwość kompresji na każdym śladzie w domenie "analogowej". Niestety większa liczba kanałów to już większy wydatek i obawiam się, że w tej cenie zakupisz komplet porządnych kompresorów wtyczkowych jak PSP.
************
Tak coś sądziłem, że chodzi o pracę "bez komputera"

zainwestuje we wtyczki PSP.
**********************
Zobacz najnowszyPSP MasterComp
jedyna co w bym chcial zainwestowac to kompersor do bebnow ktore pochodza z maszyny, i dlatego jeszcze jedno pytanie- czy jak bede mial jeden kompresor, np transparentnego FATMANa to czy bede mogl go w jakis sposob podpiac pod 3 kanaly- stopa, werbel, hihat?
**********************
Nie.
W takim razie musisz mieć np. kompresor 4 kanałowy. Tylko wtedy masz możliwość kompresji na każdym śladzie w domenie "analogowej". Niestety większa liczba kanałów to już większy wydatek i obawiam się, że w tej cenie zakupisz komplet porządnych kompresorów wtyczkowych jak PSP.
Re: Kolejne pytanie o miksy
rozumiem, dziekuje za odpowiedzi- wreszcie ktos kto nie zbasztal mnie za brak fachowej wiedzy i terminologii:)
apropo kompresora, popatrzylem na ceny w internecie (wiecej niz dwu kanalowych) i doszedlem do prostego wniosku- zainwestuje w ten kompresor z psp.
jeszcze jedno pytanie, w takim razie wygodniej mi bedzie z samplera wyjsc do karty - ustawic potencjometry glosnosci na zerowe podbicie i nie tykac panoramy, i dopiero wtedy po nalozeniu efektow dynamicznych i poglosowych wrocic do miksera i dopiero wtedy dokonac koncowej relgulacji poziomow i rozkladu w panoramie. uwazasz ze takie rozwiazanie bedzie lepsze czy najpierw wejsc w mikser i dopiero potem wrocic do komputera i wtedy nakladac efekty?
jesli wybiore wariant numer jeden, a taki wydaje mi sie wydajniejszy- wychodze z samplera (8-outow, bo wlasnie tyle mam wyjsc z akaji), wchodze in-ami do karty a nastepnie poszczegolne slady z sekwencera wyprowadzam out-ami do miksera, i wtedy wchodze "insertami" w yamahe? jesli tak, to czy nadal bede mogl uzywac sendow gdybym kiedys zdecydowal sie na jakis klocek, np Space Echo Roland-a?
pzdr
[addsig]
apropo kompresora, popatrzylem na ceny w internecie (wiecej niz dwu kanalowych) i doszedlem do prostego wniosku- zainwestuje w ten kompresor z psp.
jeszcze jedno pytanie, w takim razie wygodniej mi bedzie z samplera wyjsc do karty - ustawic potencjometry glosnosci na zerowe podbicie i nie tykac panoramy, i dopiero wtedy po nalozeniu efektow dynamicznych i poglosowych wrocic do miksera i dopiero wtedy dokonac koncowej relgulacji poziomow i rozkladu w panoramie. uwazasz ze takie rozwiazanie bedzie lepsze czy najpierw wejsc w mikser i dopiero potem wrocic do komputera i wtedy nakladac efekty?
jesli wybiore wariant numer jeden, a taki wydaje mi sie wydajniejszy- wychodze z samplera (8-outow, bo wlasnie tyle mam wyjsc z akaji), wchodze in-ami do karty a nastepnie poszczegolne slady z sekwencera wyprowadzam out-ami do miksera, i wtedy wchodze "insertami" w yamahe? jesli tak, to czy nadal bede mogl uzywac sendow gdybym kiedys zdecydowal sie na jakis klocek, np Space Echo Roland-a?
pzdr
[addsig]
"(...) nic nie jest tak nudne jak prawda" - Charles Bukowski
Re: Kolejne pytanie o miksy
......
**********************
jesli ustawisz kanal w panoramie i wypuscisz go jako mono(kazdy osobnym jednym kanalem) to tylko go sciszysz i tak bedzie mono - no chyba ze masz panoramowanie ktore nie scisza sygnalu....
ale zamiast sie bawic w puszczanie w konsolete to lepiej zgraj to do kompa - tam zrob sobie poziomy i panoramy i wyslij na tasme
albo odrazu z miksera na tasme
**********************
jesli ustawisz kanal w panoramie i wypuscisz go jako mono(kazdy osobnym jednym kanalem) to tylko go sciszysz i tak bedzie mono - no chyba ze masz panoramowanie ktore nie scisza sygnalu....
ale zamiast sie bawic w puszczanie w konsolete to lepiej zgraj to do kompa - tam zrob sobie poziomy i panoramy i wyslij na tasme
albo odrazu z miksera na tasme
- tomsfactory
- Posty:233
- Rejestracja:niedziela 27 kwie 2003, 00:00
Re: Kolejne pytanie o miksy
A czy wam sie Panowie Inserty z Directami nie pomyliły.???? Wysyłka sygnału z Mixera do kary track by track to raczej Direct a nie insert.
Re: Kolejne pytanie o miksy
...A czy wam sie Panowie Inserty z Directami nie pomyliły.???? Wysyłka sygnału z Mixera do kary track by track to raczej Direct a nie insert....
**********************
Przemyśl to...
**********************
Przemyśl to...

Re: Kolejne pytanie o miksy
jedyna co w bym chcial zainwestowac to kompersor do bebnow ktore pochodza z maszyny, i dlatego jeszcze jedno pytanie- czy jak bede mial jeden kompresor, np transparentnego FATMANa to czy bede mogl go w jakis sposob podpiac pod 3 kanaly- stopa, werbel, hihat?
**********************
Nie.
W takim razie musisz mieć np. kompresor 4 kanałowy. Tylko wtedy masz możliwość kompresji na każdym śladzie w domenie "analogowej". Niestety większa liczba kanałów to już większy wydatek i obawiam się, że w tej cenie zakupisz komplet porządnych kompresorów wtyczkowych jak PSP....
**********************
Albo dobry dwukanałowy zapiąć na grupie stereo i na nią wysyłać ściezki bębnów w odpowiednich proporcjach
**********************
Nie.
W takim razie musisz mieć np. kompresor 4 kanałowy. Tylko wtedy masz możliwość kompresji na każdym śladzie w domenie "analogowej". Niestety większa liczba kanałów to już większy wydatek i obawiam się, że w tej cenie zakupisz komplet porządnych kompresorów wtyczkowych jak PSP....
**********************
Albo dobry dwukanałowy zapiąć na grupie stereo i na nią wysyłać ściezki bębnów w odpowiednich proporcjach
Jestem przystojny i młody
Re: Kolejne pytanie o miksy
chce zeby stopa miala atak ustawiony na zero, werbel min 15ms a hihat zaleznie od nagrania, wiec nie wiem czy to by cos dalo. ale to przemysle, a do karty musze isc z miksera bo nie stac mnie na klocki z zewnetrznymi efektami.
[addsig]
[addsig]
"(...) nic nie jest tak nudne jak prawda" - Charles Bukowski