No właśnie! Jak to w końcu jest z tym rozstawianiem mikrofonów podczas nagrania z użyciem co najmniej dwóch "pojemników"??
W EiS jest napisane:
"(...) odległość między mikrofonami powinna być co najmniej trzykrotnie większa, niż odległość każdego mikrofonu od jego źródła dźwięku"
Niedawno słuchałem sobie plików porównawczych pochodzących z testów e-muzyk (między innymi
porównanie Superlux CM-H8A i Neuman TLM-103) ) . Po uważnym przesłuchaniu doszedłem do wniosku, że nagranie testowe przeprowadzano z kilku testowanych mikrofonów jednocześnie, bo w każdym pliku jest jedna i ta sama "zaśpiewka".
W tej sytuacji, oba mikrofony musiały być ustawione bardzo blisko siebie! Jednak podczas symultanicznego odtworzenia plików tekstowych nie usłyszałem żadnych zniekształceń (a może były pomijalnie małe??). Jak to wytłumaczyć?
Czy więc zasada podana przez EiS tyczy się tylko jakichś szczególnych przypadków (np. ten sam model mikrofonów) ?
Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
I'm representin' all the Whiteman's for across the world!!!!!
Re: Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
przeprowadzano z kilku testowanych mikrofonów jednocześnie
*************
przeprowadzano z wykorzystaniem kilku testowanych mikrofonów jednocześnie*
podczas symultanicznego odtworzenia plików tekstowych
**********************
plików testowych*
*Sorry za błędy
*************
przeprowadzano z wykorzystaniem kilku testowanych mikrofonów jednocześnie*
podczas symultanicznego odtworzenia plików tekstowych
**********************
plików testowych*
*Sorry za błędy
I'm representin' all the Whiteman's for across the world!!!!!
Re: Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
w eisie opisano sposob na zniwelowanie powstalych przesuniec fazowych. Okresla sie, ze drugi mikrofon ustawia sie w odleglosci 3x wiekszej od zrodla, niz pierwszy. Problem nie powstaje, gdy mikrofony ustawione sa obok siebie. Ale po co tak nagrywac? Chyba ze do testow porownawczych...
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
...Chyba ze do testow porownawczych...
Nie chyba, lecz napewno.
Nie chyba, lecz napewno.
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.
Re: Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
Problem nie powstaje, gdy mikrofony ustawione sa obok siebie.
...
**********************
Wlasciwie wyrazilem sie malo prezyzyjnie. Problem nie wystepuje, gdy oba mikrofony sa w takiem samej odleglosci od zrodla.
Bo oczywiscie niekoniecznie musza byc obok siebie.
...
**********************
Wlasciwie wyrazilem sie malo prezyzyjnie. Problem nie wystepuje, gdy oba mikrofony sa w takiem samej odleglosci od zrodla.
Bo oczywiscie niekoniecznie musza byc obok siebie.
Re: Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
...No właśnie! Jak to w końcu jest z tym rozstawianiem mikrofonów podczas nagrania z użyciem co najmniej dwóch "pojemników"??
W EiS jest napisane:
"(...) odległość między mikrofonami powinna być co najmniej trzykrotnie większa, niż odległość każdego mikrofonu od jego źródła dźwięku"
...
**********************
Panowie zasada dotyczy dwóch żródeł dzwięku nagrywanych w tym samym czasie chodzi o zminimalizowanie przesłuchu
W EiS jest napisane:
"(...) odległość między mikrofonami powinna być co najmniej trzykrotnie większa, niż odległość każdego mikrofonu od jego źródła dźwięku"
...
**********************
Panowie zasada dotyczy dwóch żródeł dzwięku nagrywanych w tym samym czasie chodzi o zminimalizowanie przesłuchu
Re: Techniki mikrofonowe - reguła 3 ->1
Żeby zrozumieć problem z przesunięciami fazowymi oraz ideę ustawienia mikrofonów 3=>1 najlepiej nagrać jakąś rockową kapelkę na 100% z pełnym omikrofonowaniem w niedużym pomieszczeniu. Już przy pierwszych próbach miksu będzie można usłyszeć w czym tkwi problem.
Marck9 - Warszawa