Loop-owanie
mam problem, zamierzam wykorzystać sample trąbki, lecz niestety są one za krótkie, edycja wave'a z tym samplem i obróbka time stretchem przynosi niepożądany efekt, bo próba traci barwe, po prostu kiepsko brzmi; z kolei metoda kopiuj-wklej nawet małego kawałka tej próbki powoduje, ze przy odsłuchu słychać to "klejenie" - male trzaski albo "pykniecia"; czy są jakies sposoby na dobre zloopowanie takiego sampla, tak aby nie było to słyszalne?
Re: Loop-owanie
...mam problem, zamierzam wykorzystać sample trąbki, lecz niestety są one za krótkie, edycja wave'a z tym samplem i obróbka time stretchem przynosi niepożądany efekt, bo próba traci barwe, po prostu kiepsko brzmi; z kolei metoda kopiuj-wklej nawet małego kawałka tej próbki powoduje, ze przy odsłuchu słychać to "klejenie" - male trzaski albo "pykniecia"; czy są jakies sposoby na dobre zloopowanie takiego sampla, tak aby nie było to słyszalne?...
**********************
Początek i koniec pętli musisz lekko sciąć faderem i wtedy już nie będzie słychać tych "pyknięć".
[addsig]
**********************
Początek i koniec pętli musisz lekko sciąć faderem i wtedy już nie będzie słychać tych "pyknięć".
[addsig]
1P_STUDIO
Re: Loop-owanie
Początek i koniec pętli musisz lekko sciąć faderem i wtedy już nie będzie słychać tych "pyknięć".
...
**********************
...hmmmm, chyba zle opisałem problem; nie chodzi mi o to ze słychac nagle i zbyt głosne brzmienie - wtedy owszem "sciecie" próbki wyeliminuje ten problem; chodzi o te ze próbka jest za krótka i chciałbym ją wydłużyć w ten sposób ze kopiuje jakis niewielki element próbki w momencie jej brzmienia i wklejam go w tym samym miejscu kilkadziesiąt razy - próbka sie wydłuza, ale słysze to "pykanie" wklejonych kawałków tej samej próbki; time stretch odpada z powodów o których pisalem wyżej; nie chodzi mi o zloopowanie w tym dołownym znaczeniu całej próbki i kilukrotnym jej odtwarzaniu, ale o zloopowanie wycinka próbki w celu jej całościowego wydłuzenia
...
**********************
...hmmmm, chyba zle opisałem problem; nie chodzi mi o to ze słychac nagle i zbyt głosne brzmienie - wtedy owszem "sciecie" próbki wyeliminuje ten problem; chodzi o te ze próbka jest za krótka i chciałbym ją wydłużyć w ten sposób ze kopiuje jakis niewielki element próbki w momencie jej brzmienia i wklejam go w tym samym miejscu kilkadziesiąt razy - próbka sie wydłuza, ale słysze to "pykanie" wklejonych kawałków tej samej próbki; time stretch odpada z powodów o których pisalem wyżej; nie chodzi mi o zloopowanie w tym dołownym znaczeniu całej próbki i kilukrotnym jej odtwarzaniu, ale o zloopowanie wycinka próbki w celu jej całościowego wydłuzenia
Re: Loop-owanie
...hmmmm, chyba zle opisałem problem; nie chodzi mi o to ze słychac nagle i zbyt głosne brzmienie - wtedy owszem "sciecie" próbki wyeliminuje ten problem; chodzi o te ze próbka jest za krótka i chciałbym ją wydłużyć w ten sposób ze kopiuje jakis niewielki element próbki w momencie jej brzmienia i wklejam go w tym samym miejscu kilkadziesiąt razy - próbka sie wydłuza, ale słysze to "pykanie" wklejonych kawałków tej samej próbki; time stretch odpada z powodów o których pisalem wyżej; nie chodzi mi o zloopowanie w tym dołownym znaczeniu całej próbki i kilukrotnym jej odtwarzaniu, ale o zloopowanie wycinka próbki w celu jej całościowego wydłuzenia ...
**********************
to może spróbuj wyciąć fragment do loopa tak, żeby kolejne kawałki do siebie pasowały. Na początku sampla zacznij od zera (tam gdzie zaczyna się nowy okres) i zakończ na zerze (na końcu okresu). Nie gwarantuję, że takie coś będzie świetnie brzmiało, bo będzie na pewno słychać powtarzające się fragmenty, ale przynajmniej nie będzie tych "pyknięć".
**********************
to może spróbuj wyciąć fragment do loopa tak, żeby kolejne kawałki do siebie pasowały. Na początku sampla zacznij od zera (tam gdzie zaczyna się nowy okres) i zakończ na zerze (na końcu okresu). Nie gwarantuję, że takie coś będzie świetnie brzmiało, bo będzie na pewno słychać powtarzające się fragmenty, ale przynajmniej nie będzie tych "pyknięć".
Re: Loop-owanie
...hmmmm, chyba zle opisałem problem; nie chodzi mi o to ze słychac nagle i zbyt głosne brzmienie - wtedy owszem "sciecie" próbki wyeliminuje ten problem; chodzi o te ze próbka jest za krótka i chciałbym ją wydłużyć w ten sposób ze kopiuje jakis niewielki element próbki w momencie jej brzmienia i wklejam go w tym samym miejscu kilkadziesiąt razy - próbka sie wydłuza, ale słysze to "pykanie" wklejonych kawałków tej samej próbki; time stretch odpada z powodów o których pisalem wyżej; nie chodzi mi o zloopowanie w tym dołownym znaczeniu całej próbki i kilukrotnym jej odtwarzaniu, ale o zloopowanie wycinka próbki w celu jej całościowego wydłuzenia ...
**********************
to może spróbuj wyciąć fragment do loopa tak, żeby kolejne kawałki do siebie pasowały. Na początku sampla zacznij od zera (tam gdzie zaczyna się nowy okres) i zakończ na zerze (na końcu okresu). Nie gwarantuję, że takie coś będzie świetnie brzmiało, bo będzie na pewno słychać powtarzające się fragmenty, ale przynajmniej nie będzie tych "pyknięć".
**********************
to może spróbuj wyciąć fragment do loopa tak, żeby kolejne kawałki do siebie pasowały. Na początku sampla zacznij od zera (tam gdzie zaczyna się nowy okres) i zakończ na zerze (na końcu okresu). Nie gwarantuję, że takie coś będzie świetnie brzmiało, bo będzie na pewno słychać powtarzające się fragmenty, ale przynajmniej nie będzie tych "pyknięć".
Re: Loop-owanie
...hmmmm, chyba zle opisałem problem; nie chodzi mi o to ze słychac nagle i zbyt głosne brzmienie - wtedy owszem "sciecie" próbki wyeliminuje ten problem; chodzi o te ze próbka jest za krótka i chciałbym ją wydłużyć w ten sposób ze kopiuje jakis niewielki element próbki w momencie jej brzmienia i wklejam go w tym samym miejscu kilkadziesiąt razy - próbka sie wydłuza, ale słysze to "pykanie" wklejonych kawałków tej samej próbki; time stretch odpada z powodów o których pisalem wyżej; nie chodzi mi o zloopowanie w tym dołownym znaczeniu całej próbki i kilukrotnym jej odtwarzaniu, ale o zloopowanie wycinka próbki w celu jej całościowego wydłuzenia ...
**********************
to może spróbuj wyciąć fragment do loopa tak, żeby kolejne kawałki do siebie pasowały. Na początku sampla zacznij od zera (tam gdzie zaczyna się nowy okres) i zakończ na zerze (na końcu okresu). Nie gwarantuję, że takie coś będzie świetnie brzmiało, bo będzie na pewno słychać powtarzające się fragmenty, ale przynajmniej nie będzie tych "pyknięć".
**********************
to może spróbuj wyciąć fragment do loopa tak, żeby kolejne kawałki do siebie pasowały. Na początku sampla zacznij od zera (tam gdzie zaczyna się nowy okres) i zakończ na zerze (na końcu okresu). Nie gwarantuję, że takie coś będzie świetnie brzmiało, bo będzie na pewno słychać powtarzające się fragmenty, ale przynajmniej nie będzie tych "pyknięć".
Re: Loop-owanie
Jeśli ten sampel jest zbyt "krótki", może Ci się to nie udać, spróbuj kopiować najbardziej wyrównany fragment i wklejać, jednak stosując crossfade, czyli nachodzenie sąsiadujących sampli z jednoczesnym wyciszeniem obu (przenikaniem), może to odnieść pożądany efekt.
W większości edytorów audio jest funkcja crossfade, w paru samplerach softwareowych też, np. MOTU Mach Five itp.
Pozdro.
W większości edytorów audio jest funkcja crossfade, w paru samplerach softwareowych też, np. MOTU Mach Five itp.
Pozdro.
eis, eis, baby!
Re: Loop-owanie
Vandoren - zapewne skarżysz się na sterylność barwy po skopiowaniu krókiego fragmentu próbki... bo brzmienie to jednak więcej niż jakiś dłuższy shape. Spróbowałbym tak:
1. Mam kilka okresów próbki (choć i tak nie są pewnie takie same). Kopiuję dowolną ilość okresów próbki i wstawiam w inne dowolne miejsce. Czynność powtarzam wilokrotnie i robię tym sposobem "bałagan" wydłużając próbkę jednocześnie różnicując ją brzmieniowo.
2. Jeśli to hmmm strzelanie nie jest wywołane ucięciem fali gdy nie ma ona zerowej amplitudy, to może strzelają proporcje harmonicznych? Są one bardzo zmienne w naturalnych instrumentach.
Pozdrawiam.
1. Mam kilka okresów próbki (choć i tak nie są pewnie takie same). Kopiuję dowolną ilość okresów próbki i wstawiam w inne dowolne miejsce. Czynność powtarzam wilokrotnie i robię tym sposobem "bałagan" wydłużając próbkę jednocześnie różnicując ją brzmieniowo.
2. Jeśli to hmmm strzelanie nie jest wywołane ucięciem fali gdy nie ma ona zerowej amplitudy, to może strzelają proporcje harmonicznych? Są one bardzo zmienne w naturalnych instrumentach.
Pozdrawiam.
Re: Loop-owanie
nie chodzi mi o zloopowanie w tym dołownym znaczeniu całej próbki i kilukrotnym jej odtwarzaniu, ale o zloopowanie wycinka próbki w celu jej całościowego wydłuzenia ...
**********************
przecież loopowanie nie musi oznaczać powtarzania całej próbki (tak jak to ma miejsce w przypadku pętli perkusyjnych), wybierasz jedynie odpowiedni fragment i go zapętlasz.
Niektóre samplery programowe mają dołączone edytory sampli (to w końcu podstawa pracy tych instrumentów), które są wygodnymi narzędziami do obróbki próbek, a niektóre mają nawet funkcję automatycznego oznaczania i programowania pętli.
pozdrawiam uczynnie :)
P.S. Bardzo mi się spodobał pomysł wydłużania sampla przez doklejanie do niego kolejnych, tych samych, wyciętych wcześniej odcinków.
**********************
przecież loopowanie nie musi oznaczać powtarzania całej próbki (tak jak to ma miejsce w przypadku pętli perkusyjnych), wybierasz jedynie odpowiedni fragment i go zapętlasz.
Niektóre samplery programowe mają dołączone edytory sampli (to w końcu podstawa pracy tych instrumentów), które są wygodnymi narzędziami do obróbki próbek, a niektóre mają nawet funkcję automatycznego oznaczania i programowania pętli.
pozdrawiam uczynnie :)
P.S. Bardzo mi się spodobał pomysł wydłużania sampla przez doklejanie do niego kolejnych, tych samych, wyciętych wcześniej odcinków.

- Token_Ring
- Posty:113
- Rejestracja:piątek 06 wrz 2002, 00:00
Re: Loop-owanie
Należy postąpić tak, jak postepowały pierwsze programy do time stretchingu - rozciągnąć (a w naszej praktyce powielić) jedynie środkowy odcinek próbki o najbardziej wyrównanym poziomie. W efekcie początek i koniec próbki wynikowej powinny znaleźć się w niej tylko po jednym razie, zaś wydłużona pozostałaby tylko jej część środkowa.
Jestem pracownikiem jednego z największych polskich sklepów internetowych w branży fongraficznej na etacie administratora baz danych. Oprócz tego młodym adeptem sztuki dziennikarskiej, a hobbystycznie także gitarzystą. Niegdyś prenumeratorem EiS, dziś oka