Hejka!
Przygotowujemy właśnie z kolegą materiał dla 4ro osobowego zespołu, gdzie część instr leci z podkładu (bębny, bas, spora część klawiszy, niektóre gitary, chórki), a trochę jest grane na żywo - vocale (2 żeńskie), gitara elektryczna, pozostała część klawiszy. Pytanie brzmi: jak optymalnie zmiksować podkład pod takie zadanie? Czy coś wyeksponować bardziej, niż normalnie, coś schować, coś skompresować, lub właśnie nie? Chodzi o to, czy są jakieś standardowe zasady miksowania takich podkładów?
Będzie to grane na różnych scenach, mniejszych i całkiem sporych, często na dużym sprzęcie.
Pozdrówka - Leff
Mix podkładu do vokali
Re: Mix podkładu do vokali
...Hejka!
Przygotowujemy właśnie z kolegą materiał dla 4ro osobowego zespołu, gdzie część instr leci z podkładu (bębny, bas, spora część klawiszy, niektóre gitary, chórki), a trochę jest grane na żywo - vocale (2 żeńskie), gitara elektryczna, pozostała część klawiszy. Pytanie brzmi: jak optymalnie zmiksować podkład pod takie zadanie? Czy coś wyeksponować bardziej, niż normalnie, coś schować, coś skompresować, lub właśnie nie? Chodzi o to, czy są jakieś standardowe zasady miksowania takich podkładów?
Będzie to grane na różnych scenach, mniejszych i całkiem sporych, często na dużym sprzęcie.
Pozdrówka - Leff...
**********************
i tu jest problem bo to zalezy od zestawów na jkaich bedzie to odtwarzean proponuje wyeksponowac trohce bardziej bebny i bas zeby dawały "kopa "jezeli macie grac na zywca to lepiej zeby tych bebnów było troszke za duzo niz troche za mało a gitary klawisze to wg uznania zalezy kjaka to muza co graja klawisze co gitary bo kazdy gatunek miksuje sie inaczej no i jakis mastering ja na twoim miejscu jezeli nie masz o tym wielkiego pojecia zleciłbym to komus kto sie na tym zna bo to zawsze wiksza gwarancja ze materiał zabrzmi w miare sensownie ale to tylko moje skromne zdanie ja bym tak zrobił pozdrawiam
Przygotowujemy właśnie z kolegą materiał dla 4ro osobowego zespołu, gdzie część instr leci z podkładu (bębny, bas, spora część klawiszy, niektóre gitary, chórki), a trochę jest grane na żywo - vocale (2 żeńskie), gitara elektryczna, pozostała część klawiszy. Pytanie brzmi: jak optymalnie zmiksować podkład pod takie zadanie? Czy coś wyeksponować bardziej, niż normalnie, coś schować, coś skompresować, lub właśnie nie? Chodzi o to, czy są jakieś standardowe zasady miksowania takich podkładów?
Będzie to grane na różnych scenach, mniejszych i całkiem sporych, często na dużym sprzęcie.
Pozdrówka - Leff...
**********************
i tu jest problem bo to zalezy od zestawów na jkaich bedzie to odtwarzean proponuje wyeksponowac trohce bardziej bebny i bas zeby dawały "kopa "jezeli macie grac na zywca to lepiej zeby tych bebnów było troszke za duzo niz troche za mało a gitary klawisze to wg uznania zalezy kjaka to muza co graja klawisze co gitary bo kazdy gatunek miksuje sie inaczej no i jakis mastering ja na twoim miejscu jezeli nie masz o tym wielkiego pojecia zleciłbym to komus kto sie na tym zna bo to zawsze wiksza gwarancja ze materiał zabrzmi w miare sensownie ale to tylko moje skromne zdanie ja bym tak zrobił pozdrawiam

Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Mix podkładu do vokali
pytanie czy podkład możesz mić w osobnych trzckach chodzi o instrumenty jeśli tak to niewidzę problemu
Re: Mix podkładu do vokali
...pytanie czy podkład możesz mić w osobnych trzckach chodzi o instrumenty jeśli tak to niewidzę problemu ...
**********************
tylko zeby miec kazdy ślad osobno to potrzeba by juz jakiegos laptoka z karta kóra mma gdzieś z 8 wyjśc to rzeczywiście nallepsze rozwązanie bo w tedy realizator ma kontrole nada brzemieniem. w takim wypadku na kazdym sladzie mozna zmixowac inną grupe instrumentów na jednym bebny na 2bas itd chociaz do pełenj kontroli jeszc etroche śladów zabraknie ale taie rozwiazanie to juz bardzo duzo
**********************
tylko zeby miec kazdy ślad osobno to potrzeba by juz jakiegos laptoka z karta kóra mma gdzieś z 8 wyjśc to rzeczywiście nallepsze rozwązanie bo w tedy realizator ma kontrole nada brzemieniem. w takim wypadku na kazdym sladzie mozna zmixowac inną grupe instrumentów na jednym bebny na 2bas itd chociaz do pełenj kontroli jeszc etroche śladów zabraknie ale taie rozwiazanie to juz bardzo duzo
Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.
Re: Mix podkładu do vokali
......pytanie czy podkład możesz mić w osobnych trzckach chodzi o instrumenty jeśli tak to niewidzę problemu ...
**********************
tylko zeby miec kazdy ślad osobno to potrzeba by juz jakiegos laptoka z karta kóra mma gdzieś z 8 wyjśc to rzeczywiście nallepsze rozwązanie bo w tedy realizator ma kontrole nada brzemieniem. w takim wypadku na kazdym sladzie mozna zmixowac inną grupe instrumentów na jednym bebny na 2bas itd chociaz do pełenj kontroli jeszc etroche śladów zabraknie ale taie rozwiazanie to juz bardzo duzo...
**********************
OSTATNIO SAM MIAŁEM TAKI PROBLEM CHŁOPAKI POPROSILI MNIE ŻEBYM dograł im gitary do numeru już miksowanego
ciężko było oj ciężko soadzić to w mixie wkońcu oddałem im samą nagraną gitarę i powiedziałem żeby posli do tego kto realizował mix i tyle
drugim rozwiązaniem jest dokoptowanie gitary do jak najbardziej roboczej wersji numery bo napewno niema sęsu mixowanie gitary z wymixowanym numerem to już jest bezsens
trzecia op[cja to dowalić gitary i potraktować je jak wokal tylko poprostu je ściszyć i zlimitować tak żeby zabardzo nieodchodziły od zamysłu realizatora
**********************
tylko zeby miec kazdy ślad osobno to potrzeba by juz jakiegos laptoka z karta kóra mma gdzieś z 8 wyjśc to rzeczywiście nallepsze rozwązanie bo w tedy realizator ma kontrole nada brzemieniem. w takim wypadku na kazdym sladzie mozna zmixowac inną grupe instrumentów na jednym bebny na 2bas itd chociaz do pełenj kontroli jeszc etroche śladów zabraknie ale taie rozwiazanie to juz bardzo duzo...
**********************
OSTATNIO SAM MIAŁEM TAKI PROBLEM CHŁOPAKI POPROSILI MNIE ŻEBYM dograł im gitary do numeru już miksowanego
ciężko było oj ciężko soadzić to w mixie wkońcu oddałem im samą nagraną gitarę i powiedziałem żeby posli do tego kto realizował mix i tyle
drugim rozwiązaniem jest dokoptowanie gitary do jak najbardziej roboczej wersji numery bo napewno niema sęsu mixowanie gitary z wymixowanym numerem to już jest bezsens
trzecia op[cja to dowalić gitary i potraktować je jak wokal tylko poprostu je ściszyć i zlimitować tak żeby zabardzo nieodchodziły od zamysłu realizatora
Re: Mix podkładu do vokali
Podkład będzie na MD, odtwarzane raczej na dużych paczkach.
Też sądzę, że dobrze będzie wyeksponować nieco sekcję rytmiczną. Co do masteringu, to zastanawiam się czy w ogóle warto to traktować jakimić kompresosami lub limiterami, skoro sztuka jest live?
Jakieś inne sugestie?
Leff
Też sądzę, że dobrze będzie wyeksponować nieco sekcję rytmiczną. Co do masteringu, to zastanawiam się czy w ogóle warto to traktować jakimić kompresosami lub limiterami, skoro sztuka jest live?
Jakieś inne sugestie?
Leff
Leff - Szczecin
Re: Mix podkładu do vokali
...Podkład będzie na MD, odtwarzane raczej na dużych paczkach.
Też sądzę, że dobrze będzie wyeksponować nieco sekcję rytmiczną. Co do masteringu, to zastanawiam się czy w ogóle warto to traktować jakimić kompresosami lub limiterami, skoro sztuka jest live?
Jakieś inne sugestie?
Leff...
**********************
podstawowym pronblemem nagrań niezmasterowanych jest to,ze na kadym sprzęcie brzmią inaczej na jednym słabiej słychac bebny na innym bas a jeszce na innym cos innego znika mastering tak jakby optymalizuje to zjawisko oczywiście zrobiony dobrze i sprawia ze wszytko słychac na róznycjh paczkach oczywiście brzmienie zalezy od zestawóów ale słyszlanośc poszczegłólnych elementów od mixu i masteringu tylko jest taka zasada mastering moze pomóc mixowi i nieco go naprawić lub ulepszyc ale moze tez go popsuć ja sie na tym nie znam za bardzo ale wydaje mi sie ze takie rzeczy robi sie korektorami jakimis kompresorami wielopasmowymi sam konpresor czy limiter mzoe raczej podnieść pozim głosności nagrania spytaj moze jakiegoś masteringowca moze on poradzi Ci bardziej fachowo pozdrawiam
Też sądzę, że dobrze będzie wyeksponować nieco sekcję rytmiczną. Co do masteringu, to zastanawiam się czy w ogóle warto to traktować jakimić kompresosami lub limiterami, skoro sztuka jest live?
Jakieś inne sugestie?
Leff...
**********************
podstawowym pronblemem nagrań niezmasterowanych jest to,ze na kadym sprzęcie brzmią inaczej na jednym słabiej słychac bebny na innym bas a jeszce na innym cos innego znika mastering tak jakby optymalizuje to zjawisko oczywiście zrobiony dobrze i sprawia ze wszytko słychac na róznycjh paczkach oczywiście brzmienie zalezy od zestawóów ale słyszlanośc poszczegłólnych elementów od mixu i masteringu tylko jest taka zasada mastering moze pomóc mixowi i nieco go naprawić lub ulepszyc ale moze tez go popsuć ja sie na tym nie znam za bardzo ale wydaje mi sie ze takie rzeczy robi sie korektorami jakimis kompresorami wielopasmowymi sam konpresor czy limiter mzoe raczej podnieść pozim głosności nagrania spytaj moze jakiegoś masteringowca moze on poradzi Ci bardziej fachowo pozdrawiam
Mam 18 lat, jestem klawiszowcem, interesuje się szeroko pojętym dźwiękiem i wszystkim co z nim związane.