Moduł perkusyjny c.d.

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
kapelusznik
Posty:9
Rejestracja:niedziela 24 paź 2004, 00:00
Moduł perkusyjny c.d.

Post autor: kapelusznik » środa 29 gru 2004, 23:09

Widziałem na forum zapytanie a propo e-druma i modułu Roland TD-3. Stąd moje pytanie: dostępny jest e-drum Fame DD 602 z jak wiadomo kiepskim dosyć, jeśłi chodzi o brzmienia, modułem. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy grając na tym e-drumie, który podłączony zostałby do modułu będącego w zestawie, sygnał z każdego pada, poprzez midi-out, będzie przekazywany na oddzielny kanał midi tak, abym mógl grać na tej elektronicznej perkusji korzystając z próbek z komputera ?

Awatar użytkownika
Dobmatt
Posty:462
Rejestracja:środa 13 mar 2002, 00:00

Re: Moduł perkusyjny c.d.

Post autor: Dobmatt » czwartek 30 gru 2004, 01:12

... czy grając na tym e-drumie, który podłączony zostałby do modułu będącego w zestawie, sygnał z każdego pada, poprzez midi-out, będzie przekazywany na oddzielny kanał midi tak, abym mógl grać na tej elektronicznej perkusji korzystając z próbek z komputera ?...

**********************

Nie jestem pewien czy kazdy pad ma przypisany osobny kanal MIDI - na ogol cala informacja jest przesylana jednym kanalem, np. umownym 10. To jest jednak drobny problem, bo sa sposoby na rozbicie sekwencji na osobne instrumenty i przypisanie im roznych kanalow MIDI, choc nie bardzo wiem czemu ma sluzyc ta roznorakosc kanalow. Osobne tracki maja sens, bo latwiej jest dokonac edycji ... Tak czy inaczej bardziej istotna jest zdolnosc triggerow do prawidlowej rejestracji dynamiki bez zbytnich przebic od sasiadow, a takze umiejetnosc interpretacji tych sygnalow przez konwerter rigger-to-MIDI. Jesli e-drum ma to dobrze rozpracowane, to nie widze problemu w sterowaniu dowolnego modulu perkusyjnego.



MD.

Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.

molkon
Posty:73
Rejestracja:czwartek 09 wrz 2004, 00:00

Re: Moduł perkusyjny c.d.

Post autor: molkon » czwartek 30 gru 2004, 08:08

Nie jestem pewien czy kazdy pad ma przypisany osobny kanal MIDI - na ogol cala informacja jest przesylana jednym kanalem, np. umownym 10. To jest jednak drobny problem, bo sa sposoby na rozbicie sekwencji na osobne instrumenty i przypisanie im roznych kanalow MIDI, choc nie bardzo wiem czemu ma sluzyc ta roznorakosc kanalow. Osobne tracki maja sens, bo latwiej jest dokonac edycji ... Tak czy inaczej bardziej istotna jest zdolnosc triggerow do prawidlowej rejestracji dynamiki bez zbytnich przebic od sasiadow, a takze umiejetnosc interpretacji tych sygnalow przez konwerter rigger-to-MIDI. Jesli e-drum ma to dobrze rozpracowane, to nie widze problemu w sterowaniu dowolnego modulu perkusyjnego.



MD.

...

**********************

Wtrącę się do dyskusji bo jak widzę, został tu poruszony podobny problem do mojego. Reasumując: jesli całośc przesyłamy jednym kanałem midi - wszystko jedno czy to 1,2,3 ... czy 10, itd., to w jaki sposób mozna rozbić wyżej wspomnianą sekwencję na osobne instrumenty tak, abym mógł grać na werblu dźwiekiem werbla wziętym z VST, na poszczególnych tomach dźwiękami poszczególnych tomów wziętych z VST itd. ? Co do osobnych tracków midi to na upartego na jednym tracku można nagrać całą ściezke perkusji, a później ręcznie "zaznaczyć" np.: ścieżkę werbla i przenieść ją do osobnego tracka podobnie robiąc z innymi.

Awatar użytkownika
pawello
Posty:968
Rejestracja:piątek 02 maja 2003, 00:00
Lokalizacja:Tarnów, Polska
Kontakt:

Re: Moduł perkusyjny c.d.

Post autor: pawello » czwartek 30 gru 2004, 08:51

Witam!

O ile ja sie na tym znam to w setupie modulu powinna byc mozliwosc przypisania kazdemu padowi numeru klawisza na klawiaturze np Stopa to C3 -numer klawisza na klawiaturze 36.. Wtedy mozemy wszystko grac na jedna sciezke bo kazdy pad ma inny numer odpowiadajacego mu klawisza.. Jesli natomiast chcemy nagrywac to na pare trackow aby pod kazdy z nich podpiac inny instrument vst to raczej przydaloby sie w module miec mozliwosc przypisywania do padu jeszcze numeru kanalu midi jaki wypluwa modul przez midi out po uderzeniu w ten pad..Wtedy mozna zrobic pare trackow do kazdego przypisujac inny vst na innym kanale midi i rejestrowac kazdy pad czy ich gupe na oddzielnej sciezce.. Np stopa osobno werbel osobno tomy osobno i blachy osobno..
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)

ODPOWIEDZ