...Witam!
Bede nagrywal niedlugo zespol rockowy ('moj pierwszy raz

);
Mam pytanie: jak omokrofonowac werbel i break/hi-hat ?
Nie chodzi mi o rodzaj mikrofonu, tylko czy te dwa instr perk nagrywa sie raczej jednym mikrofonem ustawionym pomiedzy czy dwoma osobnymi?
Od razu mowie ze nie mam specjalnych mikrofonow werblowych do zapinania na obreczy wiec bede korzystal z klasycznych dynamicznych (np Shure 57/58); wiec czy lepiej nagrac na 2 osobno czy sciagnac werbel i break jednym?
z gory dziekuje za porady
ovca...
**********************
SNARE - (use capacitor or dynamic with good top end). In from audience side. 45 to 60° angle. Point at drummer's crotch, inch or two above head, two inches in. "Roomy sound" = mic further out (more potential phase problems). "Shell tone" = point at metal rim. "Top end rattle" = use 2nd mic under snare (and mix in with other mic). Dampen with Tempo if necessary, but not between mic & drum.
Najlepiej SM 57
HI-HAT - (condenser = "more attack", dynamic = a smooth "tsssp") Mic at edge of top cymbal when its open. 4 inches away and angled down. "To make it cut" = perpendicular to open hat and very close. "Brassier, heavier tone" = mic toward center.
pozdrawiam