1. Juli@ jest kartą24 bit/192 kHz, dlaczego w Cubase SX wyciągam max. 96 kHz?
2. Jest sens nagrywć z max f, czy zostać przy 24bit/44kHz?
Częstotliwość próbkowania
Re: Częstotliwość próbkowania
...1. Juli@ jest kartą24 bit/192 kHz, dlaczego w Cubase SX wyciągam max. 96 kHz?
2. Jest sens nagrywć z max f, czy zostać przy 24bit/44kHz?...
**********************
AD 1: bo Cubase SX ma takie ograniczenie. Zeby robic w 192 trza kupic Nuendo
AD 2: przeczytaj najnowsze EiS albo kliknij TUTAJ
[addsig]
2. Jest sens nagrywć z max f, czy zostać przy 24bit/44kHz?...
**********************
AD 1: bo Cubase SX ma takie ograniczenie. Zeby robic w 192 trza kupic Nuendo
AD 2: przeczytaj najnowsze EiS albo kliknij TUTAJ
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Częstotliwość próbkowania
Szkudlik-kiedyś na moje pytanie:
nullnullJak dać plugin żeby działał w czasie rzeczywistym przed nagraniem ścieżki? szczerze mówiąc to nie próbowałem tak nigdy ponieważ myślałem że jest to możliwe wyłącznie na gotowym nagranym już pliku?
odpowiedziałeś:
ad1. nie wiem jak to jest w innych programach, ale w Cubase po prostu wlaczasz podsluch i juz - to co idzie na wejscie sciezki jest:
a) nagrywane jak zwykle, czyli surowy nieobrobiony material
b) przekazywane przez zwykly tor do wyjscia, ze wszystkimi insertami, sendami, nawet automatyka - dokladnie w ten sam sposob jakby zrodlem byla nagrana sciezka a nie wejscie z zewnatrz.
w innych niz kubus mysle ze sie to robi podobnie
-----
Co mam rozumiec przez owy "podsłuch", jak go włączyć (czy chodzi o malutki przycisk 'monitor' w kanale?) Do czego słuzy Direct monitoring?
pozdrawiam
nullnullJak dać plugin żeby działał w czasie rzeczywistym przed nagraniem ścieżki? szczerze mówiąc to nie próbowałem tak nigdy ponieważ myślałem że jest to możliwe wyłącznie na gotowym nagranym już pliku?
odpowiedziałeś:
ad1. nie wiem jak to jest w innych programach, ale w Cubase po prostu wlaczasz podsluch i juz - to co idzie na wejscie sciezki jest:
a) nagrywane jak zwykle, czyli surowy nieobrobiony material
b) przekazywane przez zwykly tor do wyjscia, ze wszystkimi insertami, sendami, nawet automatyka - dokladnie w ten sam sposob jakby zrodlem byla nagrana sciezka a nie wejscie z zewnatrz.
w innych niz kubus mysle ze sie to robi podobnie
-----
Co mam rozumiec przez owy "podsłuch", jak go włączyć (czy chodzi o malutki przycisk 'monitor' w kanale?) Do czego słuzy Direct monitoring?
pozdrawiam
drummer
Re: Częstotliwość próbkowania
ak dać plugin żeby działał w czasie rzeczywistym przed nagraniem ścieżki? szczerze mówiąc to nie próbowałem tak nigdy ponieważ myślałem że jest to możliwe wyłącznie na gotowym nagranym już pliku?
**********************
ad1. nie wiem jak to jest w innych programach, ale w Cubase po prostu wlaczasz podsluch i juz
-----
Co mam rozumiec przez owy "podsłuch", jak go włączyć (czy chodzi o malutki przycisk 'monitor' w kanale?) Do czego słuzy Direct monitoring?
**********************
Ano, chodzi o ten :glosniczek: w kanale mixera
direct monitoring to natomiast taki ficzer ktory calkowicie sie kloci z efektami na zywo w programie - otoz Cubase potrafi sprytnie sterowac karta dziwekowa w taki sposob, aby wlaczenie minitoringu w programie powodwalo sprzetowe spiecie odpowiednich wejsc i wyjsc karty.
Daje to monitorowanie "direct", bez zadnych opoznien. W oczywisty sposob jednak nie mozna w tym momencie uslyszec zadnych efektow zapietych w programie.
poza tym to chyba nie ten watek, ni?
[addsig]
**********************
ad1. nie wiem jak to jest w innych programach, ale w Cubase po prostu wlaczasz podsluch i juz
-----
Co mam rozumiec przez owy "podsłuch", jak go włączyć (czy chodzi o malutki przycisk 'monitor' w kanale?) Do czego słuzy Direct monitoring?
**********************
Ano, chodzi o ten :glosniczek: w kanale mixera
direct monitoring to natomiast taki ficzer ktory calkowicie sie kloci z efektami na zywo w programie - otoz Cubase potrafi sprytnie sterowac karta dziwekowa w taki sposob, aby wlaczenie minitoringu w programie powodwalo sprzetowe spiecie odpowiednich wejsc i wyjsc karty.
Daje to monitorowanie "direct", bez zadnych opoznien. W oczywisty sposob jednak nie mozna w tym momencie uslyszec zadnych efektow zapietych w programie.
poza tym to chyba nie ten watek, ni?
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Częstotliwość próbkowania
direct monitoring to natomiast taki ficzer ktory calkowicie sie kloci z efektami na zywo w programie - otoz Cubase potrafi sprytnie sterowac karta dziwekowa w taki sposob, aby wlaczenie minitoringu w programie powodwalo sprzetowe spiecie odpowiednich wejsc i wyjsc karty.
Daje to monitorowanie "direct", bez zadnych opoznien. W oczywisty sposob jednak nie mozna w tym momencie uslyszec zadnych efektow zapietych w programie.
poza tym to chyba nie ten watek, ni?
...
**********************
tak wynika z Twojej podpowiedzi, ale ktoś w tamtym temacie sugerował własnie direct monitoring. Swoją drogą to nie do konca to łyknąłem, ale sobie poexperymentuje zanim zadam koklejne pytanie dotyczące Di mon. Ten 'głośniczek' mnie jak narazie najbardziej zadowala i nie sądze, żeby di mon był mi do czegos potrzebny. Dzięki.
p.s. jeśli chodzi o próbkowanie, to po przeczytaniu wskazanych postów nieżle sie z niektórymi nagimnastykowałem - matematyka!!. Czyli wniosek jest chyba taki: Nagrywać 24/44.1. Czy tak?
Daje to monitorowanie "direct", bez zadnych opoznien. W oczywisty sposob jednak nie mozna w tym momencie uslyszec zadnych efektow zapietych w programie.
poza tym to chyba nie ten watek, ni?
...
**********************
tak wynika z Twojej podpowiedzi, ale ktoś w tamtym temacie sugerował własnie direct monitoring. Swoją drogą to nie do konca to łyknąłem, ale sobie poexperymentuje zanim zadam koklejne pytanie dotyczące Di mon. Ten 'głośniczek' mnie jak narazie najbardziej zadowala i nie sądze, żeby di mon był mi do czegos potrzebny. Dzięki.
p.s. jeśli chodzi o próbkowanie, to po przeczytaniu wskazanych postów nieżle sie z niektórymi nagimnastykowałem - matematyka!!. Czyli wniosek jest chyba taki: Nagrywać 24/44.1. Czy tak?
drummer
Re: Częstotliwość próbkowania
Czyli wniosek jest chyba taki: Nagrywać 24/44.1. Czy tak?...
**********************
TAK
Pozdro
Groover
**********************
TAK
Pozdro
Groover
nowe portale:
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
www.PortalStudyjny.pl, www.PortalKlawiszowy.pl, www.PortalGitarowy.pl
Re: Częstotliwość próbkowania
...Czyli wniosek jest chyba taki: Nagrywać 24/44.1. Czy tak?...
**********************
TAK
Pozdro
Groover...
**********************
Dzieki:)
**********************
TAK
Pozdro
Groover...
**********************
Dzieki:)
drummer