Mam pytanie. Będę kręcił materiał video "w terenie" przy użyciu niezbyt zaawansowanej kamery cyfrowej (film raczej offowy, zadna superprodukcja:). Ponieważ jakość dzwięku rejestrowanego przez mikrofon wspomnianej kamery jest zdecydowanie niezadowalająca, zastanawiam się nad nagraniem dźwięku osobno, i późniejszym zmontowaniem w czasie montażu.
Jednym słowem, zastanawiam się, jak zarejestrować w "polowych" warunkach audio, nie dysponując profesjonalnym sprzętem. Słyszalem ze do takich celów odpowiednim narzedziem jest MiniDisc z podpiętym jakimś w miarę przyzwoitym mikrofonem. A może można to zrobić w jeszcze inny sposób (?)
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i i nformacje
Rejestracja dźwięku w terenie
Producent muzyki elektronicznej - ekspermentalnej i innej. Autor kilku wtyczek VST.
Re: Rejestracja dźwięku w terenie
napisz o czym to film, jakiego typu dźwięk chcesz rejestrować. Sprawa generalnie nie jest prosta.
Re: Rejestracja dźwięku w terenie
...napisz o czym to film, jakiego typu dźwięk chcesz rejestrować. Sprawa generalnie nie jest prosta. ...
**********************
Podepne sie pod temat kolegi Tymka aby nie robic zamiesznia dodatkowym. Chodzi mi dokladnie o to samo czyli amatorskie nagrywanie audio na potrzeby filmow w plenerze. Moj film ma byc w klimatach horrorowo podobnych, lazenie po lesie, nad morzem itp. Jak zarejestrowac dialogi w plenerze, odglosy wystrzalow z broni itp? Jakie mikrofony, podstawowe zasady itd. Jak dotad nie znalazlem odpowiedzi, na te pytania na grupie.
Pozdrawiam...
**********************
Podepne sie pod temat kolegi Tymka aby nie robic zamiesznia dodatkowym. Chodzi mi dokladnie o to samo czyli amatorskie nagrywanie audio na potrzeby filmow w plenerze. Moj film ma byc w klimatach horrorowo podobnych, lazenie po lesie, nad morzem itp. Jak zarejestrowac dialogi w plenerze, odglosy wystrzalow z broni itp? Jakie mikrofony, podstawowe zasady itd. Jak dotad nie znalazlem odpowiedzi, na te pytania na grupie.
Pozdrawiam...
www.blaviken.com
Re: Rejestracja dźwięku w terenie
Na forum czasem pojawia sie sympatyczny Pan o pseudonimie MD, jego wiedza i doświadczenie juz wiele razy rozwiały moje wątpliwości, dzięki niemu zdobywałem odpowiedzi na pytania. Myśle że MD mógłby pomóc w temacie - który koledzy poruszyli.
Do rzeczy:
Ja bym zrobił to w ten sposób że nagrałbym dialogi jednym mic typu shotgun (długie i cienkie, za 1500 już dobre dostaniesz) następnie we własnym zakresie ponagrywałbym efekty w stereo (dwie pojemnośćiówki w bezpiecznym ułożeniu X-Y ) Ostatecznie zgrałbym wszystkie zarejestrowane dźwięki do wielośladu z obsługą video i pobawiłbym się w synchronizację z obrazem.
Z innej strony są dwie szkoły: nagrywanie aktorów na bieżaco w terenie lub nagrywanie ich w studio.
W drugiej sytuacji przydatna będzie ścieżka z mic w kamerze, przysłuży się ona jako pilotująca - do niej zsynchronizujesz dialogi ze studia (dobrze by było gdyby aktorzy odpowiednio wcześniej przed nagraniem zapoznali się z pilotem). W tej sytuacji odchodzi dodatkowy problem z zasilaniem w terenie oraz innymi rzeczami nad którymi trudno zapanować (przemieszczanie się aktorów, kontrola poziomu zapisu, jego finalna jakość...).
Ostatecznie nie do końca jestem przekonany o tym jak rozwiązać problem stosowania zasilania w plenerze, jekiego użyć nośnika do zapisu, a w przypadku gdy chcemy zapisywać aktorów i efekty jednocześnie - potrzebny okazuje się wieloślad, odpowiednie mic. ilość osób uczestniczących w produkcji...
Mam nadzieje że troche pomogłem.
Pozdrawiam serdecznie i powodzenia życze.
p.s. Wracając do kolegi MD. to brakuje mi troche jego felietonów w eis, bardzo lubiłem ich sielankowy klimat.
Do rzeczy:
Ja bym zrobił to w ten sposób że nagrałbym dialogi jednym mic typu shotgun (długie i cienkie, za 1500 już dobre dostaniesz) następnie we własnym zakresie ponagrywałbym efekty w stereo (dwie pojemnośćiówki w bezpiecznym ułożeniu X-Y ) Ostatecznie zgrałbym wszystkie zarejestrowane dźwięki do wielośladu z obsługą video i pobawiłbym się w synchronizację z obrazem.
Z innej strony są dwie szkoły: nagrywanie aktorów na bieżaco w terenie lub nagrywanie ich w studio.
W drugiej sytuacji przydatna będzie ścieżka z mic w kamerze, przysłuży się ona jako pilotująca - do niej zsynchronizujesz dialogi ze studia (dobrze by było gdyby aktorzy odpowiednio wcześniej przed nagraniem zapoznali się z pilotem). W tej sytuacji odchodzi dodatkowy problem z zasilaniem w terenie oraz innymi rzeczami nad którymi trudno zapanować (przemieszczanie się aktorów, kontrola poziomu zapisu, jego finalna jakość...).
Ostatecznie nie do końca jestem przekonany o tym jak rozwiązać problem stosowania zasilania w plenerze, jekiego użyć nośnika do zapisu, a w przypadku gdy chcemy zapisywać aktorów i efekty jednocześnie - potrzebny okazuje się wieloślad, odpowiednie mic. ilość osób uczestniczących w produkcji...
Mam nadzieje że troche pomogłem.
Pozdrawiam serdecznie i powodzenia życze.
p.s. Wracając do kolegi MD. to brakuje mi troche jego felietonów w eis, bardzo lubiłem ich sielankowy klimat.