Wywiad z J. Gawłowskim
SORRY,ŻE SIĘ TU WTRĄCE I WRZUCE SWOJE 3 GROSZE.
SŁYSZAŁEM RAZ W ŻYCIU IDEALNY ODSŁUCH.
TO NIE SĄ TZW. ZNANE MI ZESTAWY ODSŁUCHOWE.
SŁYSZAŁEM PARĘ B&W NAUTILIUS 801 W DOBRYM POMIESZCZENIU.
MOJE MIKSY OD RAZU TRAFIŁY DO KOSZA I MUSIAŁY ZOSTAĆ POPRAWIONE.TEJ KLASY KOLUMNY POKAZUJĄ PRAWDĘ I ŻADEN
DOMOWY ODSŁUCH NIE PODCHODZI NAWET BLISKO.
...Tak, ale nie cały świat ma idealne warunki odsłuchowe. **********************
Wybacz Mr Alt ze draze temat - ale wyjasnij mi prosze co o sa idealne warunki odsluchowe..
Dla mnie idealny odsluch to znane mi zestawy odsluchowe w znanym mi brzmieniowo pomieszczeniu.. A czym jest idealny odsluch dla Ciebie ?
...
**********************
SŁYSZAŁEM RAZ W ŻYCIU IDEALNY ODSŁUCH.
TO NIE SĄ TZW. ZNANE MI ZESTAWY ODSŁUCHOWE.
SŁYSZAŁEM PARĘ B&W NAUTILIUS 801 W DOBRYM POMIESZCZENIU.
MOJE MIKSY OD RAZU TRAFIŁY DO KOSZA I MUSIAŁY ZOSTAĆ POPRAWIONE.TEJ KLASY KOLUMNY POKAZUJĄ PRAWDĘ I ŻADEN
DOMOWY ODSŁUCH NIE PODCHODZI NAWET BLISKO.
...Tak, ale nie cały świat ma idealne warunki odsłuchowe. **********************
Wybacz Mr Alt ze draze temat - ale wyjasnij mi prosze co o sa idealne warunki odsluchowe..
Dla mnie idealny odsluch to znane mi zestawy odsluchowe w znanym mi brzmieniowo pomieszczeniu.. A czym jest idealny odsluch dla Ciebie ?
...
**********************
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
...SORRY,ŻE SIĘ TU WTRĄCE I WRZUCE SWOJE 3 GROSZE.
SŁYSZAŁEM RAZ W ŻYCIU IDEALNY ODSŁUCH.
TO NIE SĄ TZW. ZNANE MI ZESTAWY ODSŁUCHOWE.
SŁYSZAŁEM PARĘ B&W NAUTILIUS 801 W DOBRYM POMIESZCZENIU.
MOJE MIKSY OD RAZU TRAFIŁY DO KOSZA I MUSIAŁY ZOSTAĆ POPRAWIONE.TEJ KLASY KOLUMNY POKAZUJĄ PRAWDĘ I ŻADEN
DOMOWY ODSŁUCH NIE PODCHODZI NAWET BLISKO.
Czy ja kiedykolwiek mowilem ze mam domowy odsluch ?
Rany bosto.. Czy ja mowilem ze pracuje na altusach ?
Inna sprawa ze nie slyszalem jeszcze idealnego odsluchu w idealnym pomieszczeniu.. Do kazdego pomieszczenia i odsluchu musialem sie ZAWSZE przyzwyczajajac.. Choc przyznam ze w dniu kiedy po raz pierwszy uslyszalem Yamahy NS10 w studio - bylem zakochany po uszy :) Ale bylo to juz cholernie dawno temu...
[addsig]
SŁYSZAŁEM RAZ W ŻYCIU IDEALNY ODSŁUCH.
TO NIE SĄ TZW. ZNANE MI ZESTAWY ODSŁUCHOWE.
SŁYSZAŁEM PARĘ B&W NAUTILIUS 801 W DOBRYM POMIESZCZENIU.
MOJE MIKSY OD RAZU TRAFIŁY DO KOSZA I MUSIAŁY ZOSTAĆ POPRAWIONE.TEJ KLASY KOLUMNY POKAZUJĄ PRAWDĘ I ŻADEN
DOMOWY ODSŁUCH NIE PODCHODZI NAWET BLISKO.
Czy ja kiedykolwiek mowilem ze mam domowy odsluch ?
Rany bosto.. Czy ja mowilem ze pracuje na altusach ?
Inna sprawa ze nie slyszalem jeszcze idealnego odsluchu w idealnym pomieszczeniu.. Do kazdego pomieszczenia i odsluchu musialem sie ZAWSZE przyzwyczajajac.. Choc przyznam ze w dniu kiedy po raz pierwszy uslyszalem Yamahy NS10 w studio - bylem zakochany po uszy :) Ale bylo to juz cholernie dawno temu...
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
Czy ja kiedykolwiek mowilem ze mam domowy odsluch ?
Rany bosto.. Czy ja mowilem ze pracuje na altusach ?
Inna sprawa ze nie slyszalem jeszcze idealnego odsluchu w idealnym pomieszczeniu.. Do kazdego pomieszczenia i odsluchu musialem sie ZAWSZE przyzwyczajajac.. Choc przyznam ze w dniu kiedy po raz pierwszy uslyszalem Yamahy NS10 w studio - bylem zakochany po uszy :) Ale bylo to juz cholernie dawno temu...
...
**********************
DOMOWY ODSŁUCH TO DLA MNIE NIE JAKIEŚ ALTUSY,TYLKO ODSŁUCH MAŁEGO DOMOWEGO STUDYJKA JAKIE WIĘKSZOŚĆ Z NAS POSIADA.
CHARAKTERYZUJE SIE TEN ODSŁUCH TYM,ŻE BYWA NIEDOKŁADNY SZCZEGÓLNIE W DOLNYM PAŚMIE.DLATEGO WARTO IŚĆ DO STUDJA GDZIE SĄ DUŻE I PRECYZYJNE ODSŁUCHY BY SPRAWDZIĆ JAK BRZMI MIKS.
pozdra
diskoman
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
Dla mnie idealny odsluch to znane mi zestawy odsluchowe w znanym mi brzmieniowo pomieszczeniu.. A czym jest idealny odsluch dla Ciebie ?
...
**********************
Dla mnie też. Tylko, że muszę dodać, że pozwalają mi (zestawy odsluchowe) na znane mi działania, które wywołają zawsze znane mi efekty - czyli świetne brzmienie wszędzie - radio, TV, nawet na starym radio w gabinecie głównej księgowej w hucie Kościuszko
.
Widzę jednak, że cały czas próbujesz nam powiedzieć, że dysponujesz takimi warunkami - chciałbym znowu powiedzieć że Ci zazdroszczę, no ale już trzeci raz nie moge tego zrobić
, bo pomyślisz o mnie, że jestem jakiś ultra zazdrośnik z założonym L2 na maxa
.
Pozdrawiam i życzę samych udanych masterów.
...
**********************
Dla mnie też. Tylko, że muszę dodać, że pozwalają mi (zestawy odsluchowe) na znane mi działania, które wywołają zawsze znane mi efekty - czyli świetne brzmienie wszędzie - radio, TV, nawet na starym radio w gabinecie głównej księgowej w hucie Kościuszko

Widzę jednak, że cały czas próbujesz nam powiedzieć, że dysponujesz takimi warunkami - chciałbym znowu powiedzieć że Ci zazdroszczę, no ale już trzeci raz nie moge tego zrobić


Pozdrawiam i życzę samych udanych masterów.
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
Wracajac do samego JG MasterLab to trzeba napisac ze jego ostatnia masteringowa produkcja jest plyta Ani Dabrowskiej (tej z Idola). Producentem muzycznym jest Smolik!Po pierwszym singlu musze przyznac ze zapowiada sie interesujacy album.......
-->play your reason system<--
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
...Wracajac do samego JG MasterLab to trzeba napisac ze jego ostatnia masteringowa produkcja jest plyta Ani Dabrowskiej (tej z Idola). Producentem muzycznym jest Smolik!Po pierwszym singlu musze przyznac ze zapowiada sie interesujacy album..........
**********************
NO I OTTO CHODZI, dajcie już spokój, pan Gawłowski robi co do niego należy, płyty mówią same za niego. A na sąsiednim temacie facet pyta o kartę do amatorskiego masteringu i też wszyscy próbują mu to tłumaczyć. PO CO?????
**********************
NO I OTTO CHODZI, dajcie już spokój, pan Gawłowski robi co do niego należy, płyty mówią same za niego. A na sąsiednim temacie facet pyta o kartę do amatorskiego masteringu i też wszyscy próbują mu to tłumaczyć. PO CO?????
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
Pare uwag natury ogolnej. To ze studio wyglada jak knajpa to jeszcze pol biedy. Gorzej kiedy tez brzmi jak knajpa co bardzo czesto niestety ma miejsce. Jakze czesto w trakcie budowania studia uwaga koncentruje sie na sprzecie, instalacji i wygladzie. A akustyka? A kto to widzi? Poza tym, tak jak wszyscy jestesmy swietnymi kierowcami i kochankami, tak tez wszyscy jak jeden maz swietnie sie znamy na akustyce a jesli jeszcze mamy do pomocy jakas ksiazke to juz mozemy sami sobie poradzic z naszym i wszystkimi innymi studiami na swiecie. Nic bardziej blednego. Tylko dopoki sie na wlasne uszy nie uslyszy dobrze brzmiacego studia, majac caly czas jako punkt odniesienia mniej lub bardziej spartolone pomieszczenia - nigdy sie z tego blednego kola nie wyrwiemy. Zwlaszcza w Polsce, gdzie prawidlowo brzmiace studia mozna policzyc na palcach jednej i to bardzo mocno drzacej dloni. Firm projektujacych studia, cieszacych sie zasluzenie dobra reputacja na calym swiecie, jest mniej niz 10 i zadna z nich niestety nie miesci sie w Polsce. Zadna z nich tez, co jest uwarunkowane wieloma czynnikami, nie jest tania, co wielu sklania do pojscia droga bardziej ekonomiczna, gdzie osiagniecie dobrego rezultatu jest raczej kwestia szczescia lub przypadku.
O ile na etapie produkcji i nagrywania (zwlaszca tam gdzie omikrofonowanie nie ma znaczenia krytycznego) mozna sobie pozwolic na prace w przeroznych warunkach (co przyczynilo sie do spadku znaczenia duzych komercyjnych studiow) to na etapie miksu i masteringu nie moze byc miejsca na amatorke jesli mamy jakiekolwiek pretensje do profesjonalizmu. Tutaj podstawa sa trzy czynniki: pomieszczenie, sprzet i czlowiek (sluch, umiejetnosci, talent, wiedza i inwencja). Jesli ktorys z nich nawali, nie ma mowy o wyprodukowaniu dobrego dzwieku. Chyba ze znow pomoze nam szczescie lub przypadek.
O ile na etapie produkcji i nagrywania (zwlaszca tam gdzie omikrofonowanie nie ma znaczenia krytycznego) mozna sobie pozwolic na prace w przeroznych warunkach (co przyczynilo sie do spadku znaczenia duzych komercyjnych studiow) to na etapie miksu i masteringu nie moze byc miejsca na amatorke jesli mamy jakiekolwiek pretensje do profesjonalizmu. Tutaj podstawa sa trzy czynniki: pomieszczenie, sprzet i czlowiek (sluch, umiejetnosci, talent, wiedza i inwencja). Jesli ktorys z nich nawali, nie ma mowy o wyprodukowaniu dobrego dzwieku. Chyba ze znow pomoze nam szczescie lub przypadek.
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
...Pare uwag natury ogolnej. To ze studio wyglada jak knajpa to jeszcze pol biedy. Gorzej kiedy tez brzmi jak knajpa co bardzo czesto niestety ma miejsce. Jakze czesto w trakcie budowania studia uwaga koncentruje sie na sprzecie, instalacji i wygladzie. A akustyka? A kto to widzi? Poza tym, tak jak wszyscy jestesmy swietnymi kierowcami i kochankami, tak tez wszyscy jak jeden maz swietnie sie znamy na akustyce a jesli jeszcze mamy do pomocy jakas ksiazke to juz mozemy sami sobie poradzic z naszym i wszystkimi innymi studiami na swiecie. Nic bardziej blednego. Tylko dopoki sie na wlasne uszy nie uslyszy dobrze brzmiacego studia, majac caly czas jako punkt odniesienia mniej lub bardziej spartolone pomieszczenia - nigdy sie z tego blednego kola nie wyrwiemy. Zwlaszcza w Polsce, gdzie prawidlowo brzmiace studia mozna policzyc na palcach jednej i to bardzo mocno drzacej dloni. Firm projektujacych studia, cieszacych sie zasluzenie dobra reputacja na calym swiecie, jest mniej niz 10 i zadna z nich niestety nie miesci sie w Polsce. Zadna z nich tez, co jest uwarunkowane wieloma czynnikami, nie jest tania, co wielu sklania do pojscia droga bardziej ekonomiczna, gdzie osiagniecie dobrego rezultatu jest raczej kwestia szczescia lub przypadku.
ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ,ALE MUSZĘ POWIEDZIEĆ,ŻE PODCZAS MOJEJ WIZYTY W STANACH MIAŁEM OKAZJĘ ODWIEDZIĆ I PRACOWAĆ W PARU TOPOWYCH STUDIACH.NA 10 MIEJSC MOŻE TRZY BRZMIAŁY
POPRAWNIE.RESZTA NIE RÓŻNIŁA SIĘ OD POLSKICH STANDARDÓW
TAKICH JAK BUFFO CZY S4-CZYLI ŚREDNICH.
ZATEM NIE JEST TAK,ŻE SĄ DWA ŚWIATY-POLSKA I ZACHÓD I,ŻE JEDEN JEST DOBRY A DRUGI ZŁY.
HARRIS GRANT CZY ANDY MUNRO TO SĄ ŚWIATOWI PROJEKTANCI.
BIORĄ KUPĘ FORSY ZA SWOJĄ PRACĘ I DOŚWIADCZENIE,ALE NIE ZAWSZE IM TEŻ WYJDZIE.MIAŁEM OKAZJE PRACOWAĆ W POMIESZCZENIACH,KTÓRE ZAPROJEKTOWALI I BAS STAŁ NA TYLNIEJ ŚCIANIE REŻYSERKI.NAPRAWDE!!!
NAJCZĘSCIEJ BYWA TAK WTEDY,GDY ADAPTUJĄ ISTNIEJĄCE JUŻ POMIESZCZENIA POD STUDIA NAGRAŃ.
CZYTAŁEM WYWIAD Z JEDNYM Z NICH I MÓWIŁ,ŻE TO GEOMETRIA POMIESZCZENIA DECYDUJE W NAJWIĘKSZYM STOPNIU O BRZMIENIU REŻYSERKI ORAZ JEGO WIELKOŚĆ I WYMIARY,A NIE ADAPTACJA AKUSTYCZNA-JAK WIĘKSZOŚĆ Z NAS MYŚLI.
ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ,ALE MUSZĘ POWIEDZIEĆ,ŻE PODCZAS MOJEJ WIZYTY W STANACH MIAŁEM OKAZJĘ ODWIEDZIĆ I PRACOWAĆ W PARU TOPOWYCH STUDIACH.NA 10 MIEJSC MOŻE TRZY BRZMIAŁY
POPRAWNIE.RESZTA NIE RÓŻNIŁA SIĘ OD POLSKICH STANDARDÓW
TAKICH JAK BUFFO CZY S4-CZYLI ŚREDNICH.
ZATEM NIE JEST TAK,ŻE SĄ DWA ŚWIATY-POLSKA I ZACHÓD I,ŻE JEDEN JEST DOBRY A DRUGI ZŁY.
HARRIS GRANT CZY ANDY MUNRO TO SĄ ŚWIATOWI PROJEKTANCI.
BIORĄ KUPĘ FORSY ZA SWOJĄ PRACĘ I DOŚWIADCZENIE,ALE NIE ZAWSZE IM TEŻ WYJDZIE.MIAŁEM OKAZJE PRACOWAĆ W POMIESZCZENIACH,KTÓRE ZAPROJEKTOWALI I BAS STAŁ NA TYLNIEJ ŚCIANIE REŻYSERKI.NAPRAWDE!!!
NAJCZĘSCIEJ BYWA TAK WTEDY,GDY ADAPTUJĄ ISTNIEJĄCE JUŻ POMIESZCZENIA POD STUDIA NAGRAŃ.
CZYTAŁEM WYWIAD Z JEDNYM Z NICH I MÓWIŁ,ŻE TO GEOMETRIA POMIESZCZENIA DECYDUJE W NAJWIĘKSZYM STOPNIU O BRZMIENIU REŻYSERKI ORAZ JEGO WIELKOŚĆ I WYMIARY,A NIE ADAPTACJA AKUSTYCZNA-JAK WIĘKSZOŚĆ Z NAS MYŚLI.
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
Discoman ma racje, polskie topowe produkcje wyglądają jakby ktoś splunął czyli klasyczny "polish spit", ostatnio jeden z kolegów z branży opowiadał mi jak w Reichu zapuszczał w jednym z lepszych niemieckich studii topową polską kapelę(nawet chyba platynową) i deutche producenci stwierdzili ze to kiepskiej jakości demo. Poza kilkoma produkcjami p.Leszka Kamińskiego nie słyszałem, nic w tym kraju godnego posłuchania jeśli chodzi o brzmienie. Mastery pana Jacka też mnie nie przekonują!!!! Śmiem nawet twierdzić że za 1/3 sumy którą ten Pan bierze, jestem w stanie zrobić przynajmniej porównywalny mastering, na wcale nie gorszym sprzecie, czyli:-materigowym kompresorze zbudowanym dokładnie według schematów Fairchilda ( większość najlepszych producentów na świecie ma klocki robione przez siebie lub na zamówienie) + masteringowe EQ robione na podstawie Pultecka + przetworniki AD na poziomie masteringowym.Oprócz tego do nagrań posiadamy wraz z kolegą podstawowe klocki które każdy powinnien posiadać w studiu na jakimś poziomie czyli preampy Neumanna, Urei 1176(revA), kilka LA-2 i troche innych zabawek.I wcale to nie jest jakiś zajebisty sprzęt(podstawowe rzeczy).Cały czas sie nam marzy Neve!!!
Re: Wywiad z J. Gawłowskim
Sorki, zapomniałem o studiu z idealnym odsłuchem i z aktywnymi monitorami w klasie A.Przy fajnej muzie pracujemy prawie za free!!!!Przynajmniej nie musimy swiecić oczami przy kumplach z Westu.