.........Tylko mikrofon na werbel ustaw tak żeby łapał też hi-hat bo inaczej wyjdzie lipa....
**********************
?! To jak w takim przypadku obrabiać brzmienie werbla? Przecież ten Hi hat przy rozjaśnieniu będzie niemiłosiernie wywalał, a poza tym jak je według Ciebie spanoramować? Pomysł bez sensu.
**********************
Nagrywałem dla potrzeb "szybkiego nagrania demo" jednocześnie werbel i hihat mikrofonem Sennheiser e608 (mały, przypinany mik. dynamiczny - głównie dedykowany instrumentom dętym, ale również stosowany w nagłośnieniu perkusji, koszt.ok.700 zł), przypiąłem ten mikrofon w stronę werbla tak, że jego druga strona znajdowała się "widząc" hihat.
Ostateczny rezultat był bardzo dobry (czyt. zadowalający). Korekcja była prawie niepotrzebna - do dziś nie jestem pewien dlaczego to się udało - może wpływ miała akustyka pomieszczenia, a może konstrukcja samego mikrofonu.
Być może odpowiedź
nulljest tu.
W nagranie na śladzie tego mikrofonu "zostało" to co dobre z werbla i to co dobre z hi-hat'u.
Poza tym mówisz 'demo', a chcesz "spanoramować" bębny. Moim zdaniem na razie zapomnij o robieniu ekstra-panoramy nagrywając na 4 mikrofony - tym bardziej że panoramę stosujesz załaszcza do over-headów i tomów; stopa i werbel i hihat zwykle zostawia się na środku. Ale wtedy 7-8 mikrofonów potrzebujesz.
Spokojnie rozłóż w panoramie pozostałe instrumenty (git, klawisze etc.), uzyskasz spokojnie efekt "stereo".
pozdrawiam Czytelników forum i Szanowną Redakcję
radwoc