Poziom wyjściowy w grach komputerowych

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
PieTras!
Posty:375
Rejestracja:piątek 07 cze 2013, 00:00
Poziom wyjściowy w grach komputerowych

Post autor: PieTras! » czwartek 25 gru 2014, 19:10

Zastanawiałem się ostatnio, jak to jest w grach komputerowych, że nie pojawia się przesterowanie (albo nie zauważyłem tego) nawet w strzelankach, gdzie jest muzyka i dużo transjentowych odgłosów. Domyślam się, że jest tam z założenia znacznie większy headroom niż w produkcjach radiowych. Czy to wystarcza, czy też jest jakiś prosty limiter na sumie? Ktoś wie?

Klawisze, kompozycja, produkcja... :)

Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Poziom wyjściowy w grach komputerowych

Post autor: Zbynia » poniedziałek 29 gru 2014, 18:47

Jest bardzo duży headroom - u mnie gry wychodzą na kartę na full (zresztą jak wszystko inne - analogowy regulator głośności do odsłuchów)


W coś pykałem ostatnio to poziom nie dobił nawet -15


Jednak są gry gdzie natłok dźwieków powoduje przesterowanie - w kilku trafiłem takie momenty - sygnał był ewidentnie obcięty więc coś limituje juz w grze


Nie przypominam sobie gry gdzie obcięcie byłoby "realizowane" na karcie


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Poziom wyjściowy w grach komputerowych

Post autor: DJOZD » sobota 03 sty 2015, 14:02

Wydaje mi się że jest to zależne od tego kto grę udźwiękawia. Zgrałem kawałek dźwięku z Watch Dogs. Headroom 2dB, kompresja na sumie zerowa lub taka które w zasadzie nie słychać. Dźwięki nałożone na siebie ale nie wydawały się sklejone kompresją. Wystarczy wyliczyć najgłośniejszy sampel w zestawie dźwięków i pod niego ustawić headroom. Często to są strzały. Limitera tu nie widzę raczej.

Awatar użytkownika
antekk
Posty:63
Rejestracja:poniedziałek 17 wrz 2007, 00:00

Re: Poziom wyjściowy w grach komputerowych

Post autor: antekk » sobota 03 sty 2015, 14:39

Dźwięk w większości gier się przesterowuje. Tylko tego po prostu nie słychać.


 


A jak to sie dzieje, ze nie słychać? Nie wiem, ale chętnie sam się dowiem :)


ODPOWIEDZ