MB - mówimy o dwóch niezależnych kontrolach technicznych: pierwsza, bardzo powierzchowna i kulejąca w chińskich fabrykach, które dopiero od niedawna usiłują podołać europejskim i amerykańskim standardom, i wtórna - w warsztatach importera. Ta druga kontrola jest wyłącznie selektywna, odrzucająca mikrofony nie spełniające progowych parametrów. Z moich rozmów z kilkoma importerami amerykańskimi wynika, że ok. 25% towaru idzie na przemiał. Jeszcze gorsze wyniki osiągają ci producenci, którzy importują tylko kapsuły chińskie, zaś resztę budują sami (np. Groove Tube, Rode). Według mojego oszacowania pekińska fabryka #757 buduje kapsuły dla przynajmniej 10-ciu znanych marek, i przynajmniej 5-6 kompletnych mikrofonów (Studio Project, Marshall, Behringer, M-Audio, ADK, Joe Meek itd.). W Chinach działają jeszcze dwie fabryki produkujące mikrofony pojemnościowe w oparciu o tę samą technologię, ale ich jakość jest znacznie niższa (np. SE Electronics).
MD.
Jaki mikrofon?
Wlasciciel studia nagraniowego Youtopia w Edmonton, Kanada, tamze mieszkajacy na stale od 1985. Od 1997 staly wspolpracownik magazynu EiS, specjalizujacy sie w testach i recenzjach hardware i software dla produkcji studyjnej.
Re: Jaki mikrofon?
Swoją drogą, ciekawe, jaki procent kapsuł/mikrofonów jest odrzucanych na etapie kontroli technicznej w fabrykach takiego Neumanna
