Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
-
docadoca - Posty:26
- Rejestracja:czwartek 25 kwie 2013, 00:00
Neumann KMS 104/105 - w studiu i na scenie?
Post
autor: docadoca » niedziela 26 maja 2013, 16:16
Witam,
Rzecz w tym, ze potrzebuje dobrego mikrofonu wokalowego na scene i do studia. Na 2 drogie mikrofony pozwolic sobie nie moge. Jak sprawdzaja sie takie pojemnosciowe mikrofony sceniczne (jak neumann kms 104/105) podczas nagrywania w studiu? Wiem, ze maja troche inna budowe od mikrofonow typowo studyjnych, ale jak to wyglada w praktyce? Lepiej nagrywac na takim neumannie czy na budzetowym, ale typowo studyjnym mikrofonie (za powiedzmy 1.000 zl.)?
Pytanie drugie dotyczy odpornosci na sprzezenia. Faktycznie jest taki odporny, jak zapewnia producent?;> A jak scena jest niewielka i jeszcze gra na niej zywa perkusja? Jakie sa Wasze doswiadczenia?
-
acoto
- Posty:409
- Rejestracja:środa 22 gru 2004, 00:00
Post
autor: acoto » niedziela 26 maja 2013, 16:36
jeśli sądzisz że, magiczne zaklęcie Neumann, będzie panaceum na wszelkie dolegliwości to się mylisz. Dobry realizator wyciągnie "zawodowy" dźwięk nawet ze szczura PG . A bajzlu na scenie nie wytrzyma żaden mikrofon.
-
docadoca - Posty:26
- Rejestracja:czwartek 25 kwie 2013, 00:00
Post
autor: docadoca » niedziela 26 maja 2013, 17:17
...jeśli sądzisz że, magiczne zaklęcie Neumann, będzie panaceum na wszelkie dolegliwości to się mylisz. Dobry realizator wyciągnie "zawodowy" dźwięk nawet ze szczura PG . A bajzlu na scenie nie wytrzyma żaden mikrofon....
Nie, nie sadze. Zadalem natomiast konkretne pytanie i prosze osoby, ktore pracowaly z tym mikrofonem o podzielenie sie swoimi wrazeniami. W studiu i na scenie.
-
delorjan
- Posty:408
- Rejestracja:wtorek 26 kwie 2005, 00:00
Post
autor: delorjan » niedziela 26 maja 2013, 19:44
Ja nagrywałem kiedyś demo na setke z wokalistą śpiewającym na KMS 105. Nie było tragedii, ale dograny później ten sam wokal w studio to była przepaść na niekorzyść Neumanna... Wszystko zależy od tego, jakiej jakości oczekujesz. I jaką muzykę grasz :)
-
Bolo_w-wa - Posty:15
- Rejestracja:czwartek 28 mar 2013, 00:00
Post
autor: Bolo_w-wa » poniedziałek 27 maja 2013, 01:58
Ja pracowałem na tym mikrofonie na scenie i sprawdza się bardzo ciekawie. niestety trzeba zdawać sobie sprawę z jego wad i zalet, ale jeśli opanuje się sprawę poprawnego rozstawienia zespołu oraz monitorów,zawsze lepiej jest dobrać mikrofon do wykonawcy i aktualnych warunków, trudno aby mikrofon byl uniwersalny. jest czystość i przejrzystość brzmienia, czytelność. Ja jednak znam kilka innych propozycji mikrofonów pojemnościowych z innych stajni które także radził bym przemyśleć i które na pewno znajdą swoje zastosowanie zarówno w studio jak i na scenie.
-
docadoca - Posty:26
- Rejestracja:czwartek 25 kwie 2013, 00:00
Post
autor: docadoca » wtorek 28 maja 2013, 23:06
...
Ja nagrywałem kiedyś demo na setke z wokalistą śpiewającym na KMS 105. Nie było tragedii, ale dograny później ten sam wokal w studio to była przepaść na niekorzyść Neumanna... Wszystko zależy od tego, jakiej jakości oczekujesz. I jaką muzykę grasz :)...
No tak, ale pryznasz, ze nagrywanie na setke i w studiu to cos wiecej niz tylko inny mikrofon:P A muzyke jaka robie nie wiem, nikt nie jest tego w stanie zaklasyfikowac. Jest dziwna:P
-
docadoca - Posty:26
- Rejestracja:czwartek 25 kwie 2013, 00:00
Post
autor: docadoca » wtorek 28 maja 2013, 23:12
...Ja pracowałem na tym mikrofonie na scenie i sprawdza się bardzo ciekawie. niestety trzeba zdawać sobie sprawę z jego wad i zalet, ale jeśli opanuje się sprawę poprawnego rozstawienia zespołu oraz monitorów,zawsze lepiej jest dobrać mikrofon do wykonawcy i aktualnych warunków, trudno aby mikrofon byl uniwersalny. jest czystość i przejrzystość brzmienia, czytelność. Ja jednak znam kilka innych propozycji mikrofonów pojemnościowych z innych stajni które także radził bym przemyśleć i które na pewno znajdą swoje zastosowanie zarówno w studio jak i na scenie....
Dzieki. A mozesz napisac cos wiecej o tych innych propozycjach?? Ktos np. proponowal mi audix vx5.
-
delorjan
- Posty:408
- Rejestracja:wtorek 26 kwie 2005, 00:00
Post
autor: delorjan » środa 29 maja 2013, 00:30
Shure KSM9, Beta87, Sennheiser e965 :) to tak na pierwszy rzut, możnaby szukać dalej...
-
docadoca - Posty:26
- Rejestracja:czwartek 25 kwie 2013, 00:00
Post
autor: docadoca » czwartek 30 maja 2013, 13:12
...
Shure KSM9, Beta87, Sennheiser e965 :) to tak na pierwszy rzut, możnaby szukać dalej......
No jak najbardziej, lepiej, zebym mial wiecej modeli do przetestowania w sklepie. Prosilbym jednak o proponowanie tylko tych modeli, co do ktorych mozecie z reka na sercu powiedziec, ze zostaly przez Was gruntownie przetestowane w boju:)
-
Bolo_w-wa - Posty:15
- Rejestracja:czwartek 28 mar 2013, 00:00
Post
autor: Bolo_w-wa » czwartek 30 maja 2013, 22:48
......Shure KSM9, Beta87, Sennheiser e965 :) to tak na pierwszy rzut, możnaby szukać dalej......
No jak najbardziej, lepiej, zebym mial wiecej modeli do przetestowania w sklepie. Prosilbym jednak o proponowanie tylko tych modeli, co do ktorych mozecie z reka na sercu powiedziec, ze zostaly przez Was gruntownie przetestowane w boju:)...
Właśnie te oba :) , ale ciekaw jestem gdzie masz taki sklep co to da ci to do testowania :) , po za tym warunki bojowe to co innego od zabaw w sklepie.
Najlepiej kupić sobie 3 inne i mieć w walizce